köttbullen still got it...hitting the game winner and everything...men michael bree verkar bara bli bättre och bättre, hans triple double var inte att leka med såg solna-sundsvall, visst kan jag uppskatta att domarna tillåter fysiskt spel för de stora killarna men det var en rätt dålig match i övrigt. dragons har som sagt alla förutsättningarna men frågetecken för jänkarna i år igen alltså...visst whitworth satte skotten i sista perioden när det behövdes så han får väl ett hyfsat betyg för det. men hinnant såg inte ut som någon ledare eller någon playmaker av rang. och han kommer inte att kunna ta över matcherna på egen hand när det behövs.
skriv kort, helst inte alls
Jämtland knep första segern för året efter två förlängningar mot Akropol. Visserligen bara tre omgångar spelade, men det är en jämn liga i år. Lalugba sänkte trean på buzzern för att få till en förlängning, inte illa.
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...
Tycker det ar roligt att ligan e jamnare i ar an nansin. Spannande ikvall med dolphins-solna. En riktig kraftmatare. ha de gott alla P.S Kretas sol halsar alla kylslagna sjalar
Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all. Shakespear is my man......
Dolphins vinner ikväll. Solnas nya amerikan, Coleman, hade 3/17 i treor förra matchen, hoppas han fortsätter så ikväll.
mats levin = SICK!!!38/11/11 OCH gamewinnern 89-88...vad kommer solna ha kvar när han försvinner?!vidare undrar jag vad problemet med paul burke är? jag trodde han skulle spela 30+ minuter per match och dominera matcher?
Han har varit skadad, kanske är därför.
hur skadad är han nu då? kellys lojalitet mot david bergström kommer bli hans död, än en gång.
Att Levin försvinner kommer bli mer kännbart än när de förlorade Tarver. Nu behöver ju inte Bergman jobba för att få med övriga fyra spelare.
Burke kommer ju trots allt tillbaka mer for att ta over coachrollen an att spela. Om tva ar e det tankt att han ska va headcoach. Jag kan halla med dig om Kellys beundran gemtemot David, men sanningen ar ocksa den att han ar fruktasvart lojal. OCH att han faktiskt klivit upp ett snapp de tva senaste sasongerna. Framforallt har han insett att han inte ar den enda stjarnan langre sa han har kampat betydligt mer och spelar idag ett helt godkant defens till skillnad mot tidigare ar. Nu ar ju stefan (grundberg) pa battringsvagen. Haller han sig frisk och far fortroende kan han gora mycket nytta. Tyvarr sa tycker jag, precis som jag sagt till honom att Kelly inte ar en coach som gynnar en ung talangfull svensk. Hade hellre sett honom ga till Jonte och 08. Dar hade de satsat pa honom och han hade utvecklats fran talang till fullkomligt utblommad spelare mycket snabbare. Det har han all kapacitet att gora. Men dock under ratt forutsattningar. Men det loser sig nog med tiden. Tror anda att dolphins kan ha goda chanser att ta hem ligan i ar. De eller Plannja-solna. Ser fram emot en rolig sasong. Speciellt om det borjar visas matcher pa tv. Naa nu tillbaka till drinken, solstolen och boken. frid
Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all. Shakespear is my man......
Jämtland lyckades tappa en 28 poängs ledning till en poängsförlust mot Solna (läs Levin).
JAha....Då verkar 08 ha gjort en grym värvning. Tydligen har Olivie Ilunga signat. Det första jag tänkte när jag hörde det var precis det som stod på svenskbasket. FYY FAAN vilken tung jävla helplanspress det kan bli med Massamba o Ilunga i fronten. Förutsatt att backcourt gör sitt jobb o inte släpper igenom lätta pass. Tror att Mikael Lindquist med rätt energi kan stoppa många bollar genom mitten. Skulle inte vilja spela point i det läget. Slänger dom sen in en till stark poängörande amerikan/EU-spelare så slåss dom om guldet.
Vafan.... Bara för att dolphins e i en svacka kan väl inte hela forumet dö.. Det måste finnas en massa ballers inne i en så framstående hip-hop värld som Whoa.... Vad händer där ute i landet o lagen......va händer???
hejja dolphins ^^ förlåt va tvungen :(
StarBabe : de verkar som om jag inte missade nått igår då :/ Kelly har gjort sitt.. för flera år sedan tillomed. de kanske är dax få in nån ny som tänker lite annorlunda en dedär gammla spöket.
StarBabe F22 Akropol är ju i och för sig ett väldigt bra lag, kom till semifinal förra säsongen_-eLin-_ F2 Det är ju Kellys sista år, nästa år tar Burke över helt. Skulle vara sjukt skoj om han fick sluta med ett guld. Europa-spel mot Dnipro (var det va?) på torsdag. Har ingen aaaaaning om hur bra dom är. DEFENCE!
Vadå, ni säger väl inte att Kelly är dålig?
rätt Kelly har ett briljant sinne för basket. Tyvärr även ett svalnat hjärta. Hjärta vinner alltid över kunskap. Så ja....Kelly, hur kunnig han än må vara är i dagsläget inte en så bra ledare. Han har iofs aldrig varit en särskilt bra ledare. Men hans passion är borta. Då är man slut som coach. Jag vill ha in en coach som inte bara scoutar genom brorsan (kenny). Det finns många bra scouter med bra stall. Förstår inte varför man envisas med att slicka varandras rövar. Iofs väldigt mycket dolphins grej.......MEN VA FAN. Som sagt.....Jag har många synpunkter på föreningen. Mycket människor inblandade som inte borde vara det. Men laget finns ju ändå i mitt hjärta. Så det e inte mycket att göra än att hoppas. Sen att Akropol spelade semi förra året spelar ingen som helst roll. Dom har kvar typ 4 spelare från den truppen så det går itne ens att jämföra. Dolphins har ett bättre lag. Mer längd och djup. Trodde A-pol skulle bli trötta i slutet av tredje och inte orka fjärde. Men tji fick jag....Dom gjorde en jävla insatts och förtjänade helt enkelt att vinna. Även om jag gärna sett en foul på Jeffs sista 3:a. Jag satt perfekt och det var ett solklart slag över armarna. men men. Det var inte där dom förlorade matchen. Skulle vilja höra från andra, om deras lag. Inte bara dolphins. Blir ju så jävla tråkigt när det bara blir en klubb för inbördes beundran.
jag tycker kelly är grym men han hade ju behövt en nytändning för längesen. ända sedan drains lämnade har det bara varit utför. och han har fortsatt försöka bygga sin låtsas-basket som bara funkar på nba live (small ball, spring spring spring, skjut på allt som rör sig och för allt i världen ödsla ingen energi i försvar). - - -man snor några segrar man normalt inte ska ta bara på kellys genialitet, men i ett slutspel har man aldrig något att hämta i längden. det påpekade jag ifjol oxå, men fick bara skit i ansiktet av diverse dolphins-fans som inte förstår att basket är en sport som bygger på balans. - - -i år hade dolphins verkligen skaffat sig förutsättningarna för att ta nästa steg; men det verkar som att jag själv hade vissa poänger i min tveksamhet inför deras rekryteringar. varken stribling eller szalay verkar ju vara några impact players, direkt. ---sedan måste jag säga att många av mina höga förväntningar på dolphins byggde jag på att jag trodde att paul burke skulle vara i samma form som när han ledde landslaget för ett par år sedan, och att pleick skulle få spela i en roll som mer av en scoring guard vilket förmodligen passar honom bättre.
"har dock fått för mig att paul är en väldigt lugn person, så vi får hoppas att han är en bättre ledare...!" då lyssnar man som spelare istället de få gånger när han väl höjer rösten. se david visscher
Du har helt rätt i det du säger. Kellys basket är tyvärr inte vinnande i längden. I år såg det ju bättre ut då Jeff Taylor kom in som ass med en defensiv uppgift. Det såg lysande ut på försäsongen, men bleknat totalt när det nu gäller. Stribling är en lagspelar och en kämpe. Men tvärr alldeles för svag för en import. Szalay har jag sett för lite av. O det lilla jag sett har inte imponerat särskillt. Men han kommer ju in som Pawel Mroz gjorde förra säsongen o kolla hur sjukt mycket han har växt som spelare. Burke har ju inte varit helt 100 sedan han kom. Har dragits med lite skador, men bör va igång nu. Burke frisk är inte långt ifrån vad han var i landslaget. Pleick är inte alls min favorit. Ner med huvudet och dribbla, dribbla, dribbla. Släppa iväg bollen med 10 sek kvar och räkna med att de andra ska lösa problemet. Fruktansvärt enhänt också. Men nu vill i alla fall jag höra om de andra lagen. Dolphins kan man lixom. Sundsvall t ex. Har gått bra i år och har ett intressant lag. Vad händish yao?
nej jag har sett sundsvall...2 eller 3 gånger nu. det blir ingen final om dom inte byter amerikaner. whitworth gör absolut ingen impact när han inte sätter skotten, och hinnant tar för sig alldeles för lite. dessutom är han inte hälften den playmaker eller försvarsspelare som dragons målat upp honom som. det här laget och den här coachen behöver amerikaner som kan dominera på egen hand, synd att dom inte fattat det själva. dom som imponerar mest hittills är ju tveklöst plannja, ruggigt stabila. kul med jerebko oxå. dom är favoriter till guldet även om dom behåller adam sonn som har gjort ett ganska mediokert intryck. runner-up är solna som imponerar med en massa segrar trots skadorna. om naydenov och den kommande amerikanen blir bra så blir det riktigt scary. den där coleman ger jag inte mycket för dock, han har (som vanligt med solnas amerikaner) swagger men han bara skjuter hela tiden ju. sedan utgår jag från att levin stannar säsongen ut, annars blir det supersvårt för solna. resten av lagen ser jag som en ganska jämntjock massa i dagsläget.
såg 08-gothia, en skojig match med många fina individuella prestationer framförallt defensivt. gothia har potential men man kan inte vinna jämna matcher när man har daniel dajic på banan i crunch time... 08 är skitkul att titta på. vilken samling unga svenskar dom har alltså! och att komplettera detta manny dies. men frågan är om dom inte behöver en riktigt bra amerikansk guard för att bli ett lag för guldet. det känns som att jonte aldrig kan vara säker på vad han får ut av massamba och ollie. för övrigt är åkeshov en urcharmig liten gympahall där man sitter riktigt bra.
det sa jag ju redan i somras kompis
kanske lika bra att byta ut coleman mot en amerikansk pg. fast den riktiga rysaren är ju doremus bennerman...vart håller han hus nu???
ja, säg till när bennerman återkommer till ligan. då lovar jag att börja bry mig igen.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Bennerman är i Östersund, tränar med Jämtland medan hans agent letar jobb till honom i Europa. Verkar inte aktuellt att signa honom till Jämtland dock, på ett liknande kontrakt som Levin hade i Solna, då Bennerman vill ha en framskjuten ledarroll, inte komma in från bänken och avlasta. Naturligtvis skulle D klara att leda Jämtland, men vi har tre guards som är starters, så det känns dummt att byta ut dem för en månad. Kanske något för Solna? Han har ju svenskt pass så man behöver inte skicka hem någon.
solna-ockelbo eller akropol-gothia i baksmällan efter the roots, för- och nackdelar help me make a decision haha...
Doremus Bennerman till Italien, Virtus Vidi Vici.
Det där jävla Europa-spelet tar knäcken på Dolphins!
dolphins hade problem innan dom ens spelat första matchen i europaspelet. vad har dom gjort nu, typ 2 matcher där?
Ja, men schemat, i onsdags Mlekarna Kunin, igår Helsingborg, på söndag Jämtland. Dolphins trupp klarar inte NBA-schema. Jag tror dom hade vunnit igår om dom inte mött tjeckerna i onsdags, det var än av säsongens bästa matcher, ändå fick dom stryk, så där ska vi spela i ligan! Fast det orkar dom inte, Dolphins lägger för stor kraft på Europa-spelet.
Men till slutspelet går vi och då har vi åkt ut i Europa för längesen, och i slutspelet kan allt hända...
Det är redan klart att Burke tar över helt nästa år. Jag håller med om att Kelly har tappat lite glöd faktiskt, jag vet inte vad det är med honom.
Sallén - Norrköping var en grym match, länge sen man såg en OT match. Det kändes som att NKPG gjorde massa lätta poäng och sallen fick kämpa lite till. Ett tag satte båda lagen allt, och Fredrik Rosén blev utvisad som vanligt. Förresten så är Jeffrey Viggiano är en grym spelare, man ser verkligen att han är ordentligt skolad.
Livet är en hora och du har inga pengar.
Dolphins har match ikväll... igen! Borta mot Keflavik från Island. Tror på stryk, tyvärr.
Tror på Knicks och Nets denna säsong
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
skyll inte på en av basketligans bästa coacher bara för att du är kompis med spelarna. pawel mroz är en talangfull spelare men precis som jag påpekat många ggr så är han fortfarande i stort underläge mot färdiga elitspelare som john, palm och dies.
Kelly Grant är fan kung.
Livet är en hora och du har inga pengar.
Han har inte gett upp än. Efter Keflavik-förlusten:- Vi tar tre raka och går vidare. HAHA! Kung Kelly :)
Kelly må va bra, men han e slut. Så enkelt är det.
enda sättet att få bort kelly är väl att kidnappa han låsa in han nånstans så inte en jävel hittar han. han styr ju hela jävla dolphins tror han äger dom så han lär ju inte gå själv precis...
hur mycket bryr sig spelarna då?
dolphins har de senaste åren varit ett lag utan defensiv stolthet. 92 insläppta per match i år gör ingenting för att övertyga mig om att motsatsen skulle råda nu. man kan skylla på coacherna allt man vill, men vid nån punkt måste spelarna steppa upp och visa lite hustle och pride. jag har inte sett dolphins i år än men vad jag hör, och vad jag ser rent statistiskt, imponerar inte.
Ter-g Sluta hata, robert är soft
Jadu
Ja det funkade ju inte så bra som jag hoppats.. Tabellen ser i alla fall ut som följer:Plannja Sundsvall Solna Jämtland Öresundskraft Norrköping ------------------- Akropol 08 Stockholm Gothia Sallén Södertälje Ockelbo Jämtland och Öresundskraft är väl överraskningarna. Jämtland har 4 raka, Lalugba i fin form och en spelsugen Srdan Subotic. Tyvärr är inte Orlando i någon vidare form efter sin ljumskskada. Ska bli kul att se hur det går på fredag mot Sundsvall. Det skiljer endast 4 poäng mellan Sallén och Norrköping i kampen om sträcket.