NFL 2006
Yes! Då har jag fixat Viasat Sport 1, 2 och 3, vilket lär ge upp till tre matcher i veckan denna säsong - åtminstone om week 1 är nåt att gå på, då det sänds både på söndagen och givetvis MNF (två matcher). Otroligt skönt. Så vad tror vi om årets upplaga? Vilka är vinnarna och förlorarna under offseason? Hur ser era favoritlag ut? Jag kan inte undgå att hypa Atlanta Falcons i år igen, fast med betydligt mer på fötterna. Hade en femstjärnig offseason, och lyckades dessutom behålla Matt Schaub som backup QB. På pluskontot: + Chris Crocker (en doldis, men tro mig...muthafucka can hit...kolla här http://www.youtube.com/watch?v=woltCwHggr4) och Lawyer Milloy solidifierar safety-positionerna som var en av lagets extrema svagheter i går. + John Abraham, Pro Bowl RE. Lagets pass rush kommer INTE bli att leka med med Rod Coleman och Patrick Kerney på samma D-line. - NT Grady Jackson ger laget en spelartyp det saknat, den där stora kroppen som förhoppningsvis ska hjälpa det run defense som strugglade i stort sett hela förra året. + WR Ashley Lelie kom i traden som skickade iväg Duckett. Lelie är en riktig speedkula men han verkar inte vara den som fightas hårdast för alla bollar. Mycket outnyttjad potential där. Dock en nödvändig värvning då Finneran gick ner. + 2nd och 3rd round draft valen Jimmy Williams, lång CB, och Jerious Norwood, en Warrick Dunn-liknande RB, har skyhög potential. Norwood har imponerat i preseason och blir Dunns backup. + LT Wayne Gandy kom i traden som skickade Bryan Scott och blir i princip Kevin Shaffers ersättare. En veteran som förhoppningsvis kan skydda Vick lite bättre. På minuskontot: - Brian Finneran knäskadad, missar hela säsongen. Den enda WR som Vick känt sig riktigt trygg med, stadig som fan på 3rd down. Nu blir det Michael Jenkins som får ta hans roll. - Ed Hartwell har skadeproblem igen och verkar ärligt talat inte riktigt vara den Pro Bowl MLB han marknadsfördes som för ett år sedan. Kanske kan Grady Jacksons ankomst göra honom mer offensiv. - TJ Ducketts frånfälle lämnar frågetecken om RB depth och goal line situations. Men, hur allt än är, så känns det till syvende och sist att som Vick går, så går Falcons. Han MÅSTE komma tillbaka till sin gamla spelstil igen, när han inte springer är han inte alls ett lika stort hot. Man vet ju att Falcons kommer leda ligan i rushing yards igen, och försvaret kan bara bli oerhört mycket bättre med alla uppgraderingar, så det som återstår är ett bredare passningsspel. Roddy White och Michael Jenkins MÅSTE utvecklas ett snäpp. Jenkins är jag inte orolig för, men White tycker jag inte har visat tillräckligt mycket än. Men rapporterna säger ju att Vick spenderat stora delar av försäsongen med att jobba upp timingen med receivers, så det ska bli intressant att se hur det går och om han inte förlitar sig alltför mycket på Alge Crumpler. Därutöver sätter jag frågetecken för coachtrion Mora, Knapp och Donatell. Dags för dom att visa och VÅGA. Nu har dom spelarmaterialet att köra djärvare både offensivt och defensivt. I övrigt, när jag tittar runt så ser jag inga självklara favoriter i år utan ser flera lag som kan vinna allt i år. Steelers känns dock jävligt stabila, försvarsmässigt framförallt. Dom är inte beroende av någon enstaka spelare, inte ens nu när Roethlisberger missar en eller ett par matcher blir dom så mycket sämre. Colts kommer dominera grundserien igen, Manning kommer chokea i playoffs igen. New England och Denver blir bra igen. Panthers och Seahawks tror jag står för klassen i NFC tillsammans med Falcons och möjligen Bears (dom har väl ett bra defense i år igen, dock tveksam till QB-situationen). Årets mest överskattade är Miami. Blir säkert hyggliga, men jag tänker mig nånstans 9-7 och Culpepper ingen pro bowler igen. Så, nu har jag slösat bort en halvtimme på jobbet åt att sparka igång debatten...haka på nu, alla! ;-)
skriv kort, helst inte alls
om vick springer så blir han skadad det är där för han måste sluta och dom skulle satsat sitt val på en running back i draftet istället för att byta bort det.
Soderomsodergraff.blogspot.com
och kan man skaffa bara viasat sport 1 2 3?
en vick som inte springer är totalt ineffektiv, det såg vi ifjol när han försökte bevisa för alla att han kan vara en pocket passer trots att det inte är hans styrka. skaderisken finns alltid för alla quarterbacks. falcons behöver inte ödsla ett förstaval på en running back i dagsläget, dom har ju redan dunn. det är otroligt hur underskattad han fortfarande är trots ett career year förra säsongen.
vilken digital tv-leverantör har du hemma?
ok kanske inte en running back med första valet men dom kunde ha skaffat lendale white eller maurice drew i andra istället för en cornerback. jag skaffade alla viasatsport kanalerna igår.......
Lär bli en intressant säsong, tror dallas kan bli farliga i år. Eftersom jag håller på raiders så hoppas man alltid att dom ska vinna, men i år känns mest som ett uppbyggnadsår, men vem vet? Om mr books får fram bollarna och defense står emot vet ingen vad som kan hända. Att dom redan kan springa vet väl alla som är något insatta, lamont är inte en dum back! Backup Qbs Andrew Walter & Tui ser inte helt dumma ut dom heller, om nu brooks skulle sacka ihop totalt. Jag skulle gissa på en 8-8 säsong för att vara realist.
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
annars är det fritt fram att tipsa om BT-sajter o liknande här oxå eftersom det ändå aldrig är några admins & mods som kollar i football-trådarna.... ;-) bilring: kontentan av det hela är att falcons under sin offseason behövde både stärka upp sin secondary (det gjorde dom på ett femstjärnigt sätt) och skaffa en running back för framtiden (det gjorde dom i norwood). jo raiders blir nog mediokra i år igen, men man har ju randy moss som kan dra typ vilka mirakel som helst ur hatten när han är frisk och på det humöret. michael huff lär bli fett intressant att se oxå.
http://forums.tenyardtorrents.com/
norwood kommer aldrig bli en starter i nfl, lendale white kommer bli det. dom kunde säkert ha hittat en corner senare i draftet eller en free agent
jag tar en screenshot och skickar till dig om två säsonger ;-)
gör de
Jerious Norwood CAR 191. YDS 1136. YPC 5.9. TD 6 LenDale White CAR 197 YDS 1302 YPC 6.6. 24 TD Jerious Norwood - Mississippi State LenDale White - USC nuff said.
http://www.nfl.com/stats/leaders/NFL/RYD S/2006/pre
han spelar bara mot andra försvar...
Hall of famers från Mississippi State - 0 Hall of famers från USC - 10
nu reachar du väl ändå lite i ditt resonemang.
nej, för att det är svårare motståndare i Pac 10 än i SEC, därför är dom bättre tränade när dom kommer till nfl och USC kör med en nfl liknade playbook därför är dom bättre förberedda i nfl, och typ därför skulle atlanta ha draftat Lendale white istället för Jimmy williams.....
Hoppas viasat vissar ett par NFLE matcher i år med. Annars tycker jag college football e helt klart roligare än NFL
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
var det inte så att lendale whites dramatiska fall från potentiellt top 5-pick till andra rundan berodde på just det att han INTE var bra tränad? disciplinproblem, drogrykten, undermåliga workouts etc. jag säger inget om att lendale white har stor potential i NFL, men det har jerious norwood oxå - man ska nog inte låsa sig för mycket vid skolor och collegedivisioner när man bedömer NFL-talang. siffrorna, norwoods prestationer i tryouts och hans försäsong visar allt du behöver veta. jag förstår inte vad du baserar på att han aldrig kan bli en starter förutom att han gick på en mindre skola? sedan förstår jag fortfarande inte varför ett lag som redan har en pro bowl RB som starter skulle drafta en ny i första eller andra rundan när det var DEFENSE som var deras stora hål föregående säsong?
därför dom behöver en för framtiden och årets draft va djupt på bra running backs. allt om att han inte tränade och droger va bullshit, ricky williams har rökt på hela tiden han har vart i nfl och randy moss har sagt att han tränar när han vill.
vad sägs om nattens match då? kändes länge trälig som fan men är det första matchen så är det. skönt att se daunte culpepper ta vid där han slutade förra säsongen.......
miami behövde verkligen ricky... skönt att se daunte culpepper ta vid där han slutade förra säsongen....... massa interceptions eller?
ja han gjorde en hygglig match fram till crunch time där han kastade två rätt i gapet på polamalu och joey porter.
tror du matchen hade sett annorlunda om domarna hade sett flaggan?, tror du dom kunde ha stoppat dom på mållinjen?
fassen vad glad jag blev att steelers vann. bilring P-1 haha är det nu spåkulan ska rotas fram? ;P Men visst det hade självklart gett delfinerna lite mer krut, för den där touch-downen punkterade verkligen matchen.
Jag hoppas på ATL, men samtidigt vet jag att det inte finns en chans i helvetet att ett lag utan passen kommer längre än till playoffs. Det är smart av dem att feta på sitt D, men utan passattack kommer det inte hålla. jag vill se lite nytt blod ta för sig iår. Jag har inte hängt något på nfl.com, så jag har ingen koll på drafts och liknande, men jag hoppas att Cowboys kommer igen. Om Parcells är kvar, kan det gå vägen!
now that's what the fuck i'm talking about...
atlanta behöver egentligen ingen playbook, dom kan låta sina wide receivers springa lite som dom vill och så kan vick springa runt i backfieldet tills nån är öppen, funkar varje gång.
Strul på Viasat med rättigheterna, tills vidare utgår alla matcher i Viasat Sport 3 och Viasat Sport 1 tar över MNF.
vilken tid sänder dom på viasat 1?
bilring P-1 Är du tjock eller? Sånt kanske funkar i Superettan, Atlantas recievers förlorar 1-mot-1 mot i stort sätt alla lag i nfl, absolut alla lag som kommer till Playoffs.
jag tror det var hans eleganta försök att ironisera över vick's passing...
Soulchild P22 Shit... där får jag skämmas lite asså, det är inte så mycket fel på Vick's kastarm, det handlar om att Atlanta måste utveckla en gameplan med starkt spring, och mycket kortpassar för att kunna sätta sig i respekt. Vi såg ju alla NE-ATL förra året... riktigt sorglig. Inte Vick's fel, utan de har en käss offensiv plan, och kässa recivers.
det va absolut inte ironi, båda hans touchdowns skapade han genom att springa runt och jag sa inte att han va en dålig qb, han är en av dom bästa i nfc, jag sa bara att han kan va bra utan att behöva springa downfield och skada sig själv.
"Vi såg ju alla NE-ATL förra året... riktigt sorglig. Inte Vick's fel, utan de har en käss offensiv plan, och kässa recivers." nej det var verkligen inte Vicks fel eftersom Vick var skadad i den matchen och matt schaub passade för över 200 yards och tre touchdowns sen förstår jag inte vad som är "kässt" med en offensiv som lett NFL i rushing två år i rad och som räckte till NFCCG för två år sedan. så länge atlanta har ett bättre defense än ifjol they will be fine
Soulchild P22 De kommer att bli hårt nerstängda om de inte börjar köra mer på sina recievers, och framför allt korta mönster. Som man säger i amerikat "Any punk can throw a fade..." Men jo, jag tror också att ATL kan gå långt i år. Men fan, det är Cowboys tur! jag känner det i luften.
Som sagt Vick har jobbat extra mkt på sin timing med Jenkins och Roddy White hela offseason och iaf med Jenkins börjar det väl ge resultat. Vi får se helt enkelt. Lelie är ju en ruggig x-faktor.
för övrigt verkar det på viasats hemsida som att rättighetsstrulet är löst och sändningarna i VS3 är tillbaka imorrn. lite irriterande att inte få se Atlanta imorrn heller, men nästa MNF med saints-falcons kan bli RIKTIGT het om båda är obesegrade då...med åter-öppnande av superdome etc. kan bli en speciell kväll.
jag var inte så imponerad av cowboys förra helgen. jag tror helt enkelt inte att drew bledsoe är tillräckligt bra.
ATL-TB börjar med att Vick passar och springer för fyra first downs innan Roddy White tar emot en 18-yardare och FUMBLAR den... *dunkar huvudet i väggen*
Ny seger för Falcons i sann Falcons-anda, running the ball (306 yards) and playing solid defense...men det blir till att signa todd peterson på måndag...fyra av fyra missade field goals på koenen....OUCH
nu: jets-new england på viasat sport 3. vart är alla???? :D
hehe såg nyss reprisen mellan steelers och jaguars. Kan säga att det var en jävligt trist match. Jaguars deffensiv är inte att skoja om, totalknäckte steelers offensiv gång på gång, fanns inga fria luckor där att ta sig igenom. matchen slutade med pinsamma 9-0 till Jaguars. vilket blev historiskt till lägsta score någonsin i monday night. Det säger rätt mycket om matchen haha. *dunkar huvudet i väggen* :P
Ja det var en rätt usel match. Patetiskt att ESPN ska lyfta upp det till "what a great, hard-nosed defensive struggle". Jag tyckte att det kändes mer som oförmåga offensivt än briljant defensiv i det här fallet, även om det är två lag som är kända för att vara starka defensivt. Ben Roethlisberger spelade tydligen med feber, och Jaguars offensiv är jag sedan tidigare väldigt tveksam till.
dom hade vart bättre med greg jones
nån annan som hatar mfn's Tony kornheiser?
cincinatti-pittsburgh strax på viasat 3.
Soulchild P22 Du verkar ju ha koll. Vet du, eller någon annan, om man kan streama matcher någonstansifrån?
förut hade jag nån bt-sajt jag laddade ner ifrån. har aldrig streamat, men det ska finnas nåt som heter streamtvnow eller nåt sånt med kanaler som sänder NFL.
googla på TVUplayer och streamTV. på dem ska du ha espn som visar NFL/NCAA. Blir en grym match inatt tror jag, Falcons @ Saints i en restaurerad Dome....
Min bild är... för mycket naket kanske?
ja det här är hur stort som helst borta i usa. kommer bli en väldigt speciell match med allt runtomkring. jag har satt mina tips på falcons, 17-10.