I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-14 10:08
mixxxer X0  said it, lås trådjäveln nu.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-14 10:24
mixxxer X0

Eh? Vi kan ju bara ta och kolla på sporter som samlar mycket folk.

Amerikansk fotboll som snittar 40.775 som då e mer än vad fotbollen snittar där pågår det inget bråk. Och de e det våldsbenägna amerikaner som sitter på läktaren.

Washington Redskins, klubben med världens högsta publiksnitt - 87.833 per match! Arenan FedEx Field har en kapacitet på 91.665.

maran P3

som du ser så sa mixxxxer inte ett piss din jubelidiot.
Omae wa jowai

2007-11-14 11:12
RedmoonShinobi X1

till att börja med så är det du som är en jubelidiot det har du redan bevisat. Amerikansk fotboll går inte att jämföra din mupp. Fotboll som sport och kultur är betydligt större och mer rivaliserad än amerikansk fotboll är.

har du sett någon amerikansk sport på plats ? det är nachos, 2 liters pepsi och vimplar.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-14 14:37
maran P3 & mixxxer X0

Jag har varit och sett många sporter i USA på plats. Detta är fan fett skön stämning. Det verkar som att du än en gång e jubelidioten. Bara för att sporten är större världsmässigt så har väl det inget med saken att göra. Argumentet var ju att våldet startades med att många grupperingar fanns på samma plats. Rivaliteten är stor mellan sport fans i USA men de har inte sett något behov av att slåss eller skapa så kallade firmor för att bevisa vilket som är det mest hängivna fanet. Istället diskuteras det mest om lagen i fråga och vilka spelare de haft genom tiderna. Ni verkar tro att fenomenet våld e berättigat bara för att det pågår under ett sportsammanhang. Ni har fortfarande inte försökt förklara varför, för att ni inte kan eller? Jag ger er en chans att motbevisa mitt och andras påstående nu. Förklara med vettiga argument hur våld inom fotbollen ska kunna berättigas. Skriv nu inte "Våld och fotboll går hand i hand" eller "Det har alltid funnits" för det är inte argument till att det ska få existera utan bara bevis på att problemet har existerat länge. Kom igen lägg ihop era två hjärnceller och ge mig ett lista på argument som verkligen förklarar era tankar.
Omae wa jowai

2007-11-14 15:37
RedmoonShinobi X1

läs vad mixxxer skrev precis. När du har gjort det kan du krypa tillbaka till den stenen du kom ifrån. Håll du dig till amerikansk fotboll eftersom du tycker det är så skön stämning där. Så slipper vi dig på en kokande fotbollsarena.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-14 16:29
mixxxer X0

Som sagt du har fortfarande inte förstått poängen med den här tråden. Du kanske inte har förstökt berättiga våldet men idioten Maran och Planet har. Att sen jag skulle vara Bush lover för att jag gillar amerikansk sport eller väl ganska befängt och visar ytterligare än en gång vem utav oss som har mest hjärna.

Visst england är mindre, men om vi tar t ex NHL inte slåss de åskådare som följer de väldigt heta derbyna mellan Rangers och Islanders. Hur förklarar du då det?

Att det i England förekommer pga religion förklarar inte varför det förekomemr i sverige/ryssland/italien/danmark/holland eller hur?

Sen är ju inte USA en världsdel heller utan tillhör en världs del som bl a Kanada ingår.

Men ok vi tar ett mindre land där du kan försöka förklara varför det inte förekommer något våld på läktarna. Förklara varför Schweiz har några speciella huliganer?

Vi kan väl ta Japan också då när vi ändå håller på, i japan bor miljontals människor på väldigt liten yta men inga huliganer!? :O Jag blir chockad för enligt din logik så borde alla där slåss dagligen.

Sen kan man ju undra varför du drar in USAs politik och samhällsstruktur i det här?

Du säger att i USA e man våldsbenägen utanför sporten men inte inom sporten och hur förklarar du det när du precis påstått att i England e det i princip just därför man slåss?

Du använder dig av väldigt konstig logik som vilket pucko som helst kan plocka isär.

Maran som sagt vi kan ta det på tivoli vid senare tillfälle. ;) bara så du vet.

Omae wa jowai

2007-11-14 17:02
RedmoonShinobi X1

det var väl ett jävla liv om tivoli ? jag vill inte ens se dig ännu mindre diskutera något du inte har någon koll på.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-14 19:44

RedmoonShinobi X1

Här din åsna
  <<- Schweiz

Jag tänker inte länka några andra bilder då jag inte vill skämma ut dig helt.

Du är så jävla dum så det inte finns på kartan. Vad sa jag till dig? Uttala dig inte om läktarkultur mer då du VERKLIGEN inte vet ett skit.

Och sen..Japan, well.. har inte koll på om dom har några våldsamma grupperingar men här e en ganska skön klack

http://www.youtube.com/watch?v=XHa99gWFfuY

FÖRORT

2007-11-14 20:38
RedmoonShinobi X1

Undrar verkligen när du ger upp? 

2007-11-14 20:45
hoppet om att leka smart ^^ :P

2007-11-14 20:50
RedmoonShinobi X1

Du har inte svarat på det jag skrev tidigare. Sen kan du kommentera det jag skrev idag 19:44.

Min tidigare fråga:

Lagen gäller överallt..ja, men det betyder inte att jag tänker acceptera allt. Den dagen SvFF bestämmer att man måste sitta ner på ståplats, kommer du sitta ner då? Bara för att det är regler?
FÖRORT

2007-11-14 21:02
Huliganer förstör fotboll, GTFO.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-11-14 21:43
planet P1

Det är skillnad på SvFFs regler och Sveriges lagar eller hur? Misshandel är misshandel och man kan dömas till fängelse för det, du lär knappast dömmas till fängelse för att du stod upp på sitt platsen. Så det argumentet kan du själv erkänna att det var svagt.

Jag har då aldrig hört talas om huligan problemet i Schweiz. Kan du ge lite statistik istället?

Och sen..Japan, well.. har inte koll på om dom har några våldsamma grupperingar men här e en ganska skön klack

http://www.youtube.com/watch?v=XHa99gWFfuY

Jo men det e ju inte huliganer det där är en klack som sjunger, inte slåss och sparkas. JAg har varit på japanska fotbolls/hockey matcher där e skönast stämning och inga organiserade fighter så som det ska vara helt enkelt. Du verkar tro att jag har något emot klackerna, det har jag inte. JAg har något emot att du tycker att våld är bra och det sak vara våld under, efter och innan fotbollsmatcher.

det är lustigt att du inte förstår det du säger själv, USA ett mecca av dumma människor, som tror Wrestling är på riktigt..

Ett mecca är verkligen att ta i... har du varit där själv?

Jag vet inte varför de inte slåss där, men kan du förklara varför gatuvåldet är som det är i usa?

Jag skulle gissa på samhällsklass skillnaden kanske, tror dock inte att det har med sport och göra så jag förstår inte riktigt logiken med din fråga i detta sammanhang.

trodde inte du var så trångsint att du drar upp japan o resten av världen i huliganism?Än en gång, japan ett mecca för kampsport de våldsbenägna sugs dit och uppfostras av sin sensei att inte bruka våld utan behärska sin kropp..SIONARA!
men förklara för mig varför de begår självmord för jobbets skull i japan?

Så alla sportfans i japan går på kampsport jahaja där ser man vad du vet om omvärlden pucko.

Självmordsfrågan har med att de inte har det västerländska synen på livet i fråga utan i allmänhet har de hinduistisk eller buddhistisk syn på livet. I deras filosofin är livet inte lika värdefullt som du tycker att det är och de är inte lika rädda för döden på grund av kristna moraliska påfund.

Sen är det antagligen så att biljetterna till derbyna mellan islanders o rangers kostar som en månadslön och kanske inte Kevin som gillar islanders har råd med.så han knarkar, snor o slåss på gatorna istället?

Biljetterna ligger i samma nivå som att se en ManU -Arsenal match så det kan du gärna utveckla vad du nu fått detta ifrån...

varför usas samhällskultur dras in här?pga att just det styr våldet på läktare, svindyra biljetter=inte så många huliganer.

Också än en gång var får du detta med svindyra biljetter ifrån? Klart det e svindyrt på en del sittplatser men det e ju inte där huliganer håller till för det mesta ellerhur?

jag sa att man började slåss pga religion i England inte för att man var våldsbenägen i allmänhet.

Men då har du förklarat varför man slåss i England och skjuter småbarn, kan du förklara varför du tycker det är ok? Sen kan du förklara varför det pågår i Sverige? Här e det ju knappast på grund av religion?

enligt din logik så borde alla som går på sport i usa bara kramas och disskutera vilka spelare de haft genom tiderna?
samma idiotiska ideologi som du användeR??

Vem har sagt något om att kramas? Sa bara att det inte är några firmor... klart det kan bli bråk men dock inte organiserade som i Europa.

hahahaha....
Omae wa jowai

2007-11-14 22:44
Bara för at du inte har hört om ngt betyder inte att det inte finns. Nej du får ingen statistik eller bilder av mig. Läs på själv.

Skillnaden mellan europa och USA är mentaliteten bland supportrar. I USA går man med familjen och man hyser inga speciella känslor för en klubb. Om 2 baseballklubbar skulle göra en "fc gothia" och slås ihop skulle ingen protestera. Såg du vad som hände i göteborg? Hur fansen reagerade? Fotbollsmördare skanderade högt.

Skulle det kunna ske i USA och baseball, NHL? Nej...dom saknar mentaliteten och kärleken för en klubb.

Biljetterna ligger i samma nivå som att se en ManU -Arsenal match så det kan du gärna utveckla vad du nu fått detta ifrån...

Du svarade på din fråga i din fråga. Kolla på hur england är nu och kolla biljettpriserna.

Har fått så jävla nog av dig. Du har ingen rätt att yttra dig om något, jävla rastafari
FÖRORT

2007-11-14 23:30
planet P1

Du tänker inte visa något för det finns inte speciellt mycket då alltså.

Sen att supportrarna inte skulle känna något, nehe... Har du snackat med ett Red Sox fan? Rangers fan? Red Wings fan? Yankees fan? nej tänkte det... Du ska nog inte tala om sådant du uppenbarligen inte har någon som helst koll på... Du e helt inne i din lilla huligan värld i sthlms området och fattar inte att det finns något mer än att skrika "Fuck SvFF".

Du svarade på din fråga i din fråga. Kolla på hur england är nu och kolla biljettpriserna.

Haha du är ju en total nolla om du tror att det enbart har med biljett priser och göra.

Förresten tyckte du det var helt korrekt att en liten pojke dog i ett fotbollsbråk? Du som nu säger att det inte drabbar oskyldiga utan det e bara de som slåss som drabbas.

Rastafari? Vad får du nu det ifrån? Man tar ju så illa upp när du, en hjärndöd alkoholiserad nolla till skiljsmässobarn, försöker förtvilat och desperat med att hävda dig på internet. Stackare...
Omae wa jowai

2007-11-14 23:34
Vill du mötas irl då?
FÖRORT

2007-11-14 23:38
planet P1

Patetiska fjant. Varför ska vi mötas IRL? För att du inte har några vettiga argument eller inte vet jur man kommunicerar på ett intelligent sätt så du måste ta till med våld? Pfft... kom du hit om du vill det.
Omae wa jowai

2007-11-15 15:22
vad  vet du om det?kanske gjorde de det före eller efter matchen?
var du där?bevittnade allt som hände?`varit över allt i världen och bevittnat huliganism?

Ojsan vad du kan mycket nu då? Jag har som sagt varit både i Japan och USA och sett en massa matcher och aldrig bevittnat huliganism. Möjligt att det existerar men isf i liten skala.

ge dig, du läser på internet o kollar statistik o jämför på olika forum...

Som sagt så har jag tydligen sett mer sport än vad du har så sluta fjanta runt och ge mig riktiga bevis på motsatsen istället för att komma med små simlpa påhopp som bara får dig och se ännu dummare ut.

du kan inte ett skit om livet..tyvärr.

sluta lyssna på EMO o gå ut ur rummet.Det är faktiskt ljust ute just nu.

Kan inte ett skit om livet? "Ok"... Lyssanar jag på EMO det var nytt för mig, finns det något mer du vet om mig som intejag vet? Sluta upp med torrunkandet och kom med något konkret istället.

Omae wa jowai

2007-11-15 16:30
BAHAHAHA

Iom att du ger upp tråden så är det du som ger upp jag har gett flertalet argument och du har gett noll argument... eller jag kan nog ge dig England exemplet...

Så tyvärr du förlorade striden ganska hårt... Precis som planet som började gråta o ville spöa mig istället för att intelligensen tog slut..

Ni råskinn är värdelösa...
Omae wa jowai
Moderator

2007-11-15 19:07
planet Men om du inte vill bli ifrågasatt, varför är du då med och diskuterar? Det kan ju tyckas lite onödigt.

mixxxer Det du skrev efter mitt inlägg tolkar jag som att det inte har någonting alls att göra med fotbollen eller klubben.

Hockey/fotboll har alltid samlat en massa folk.
Och när man samlar en massa folk så brukar också oftast sånt folk samlas som gillar att slåss.

Det kom folk till matcher som gillade att slåss för att det var mycket folk där? Och sen fanns det folk som gillade att slåss på andra sidan och då grundades firmor och liknande? Då har det ju ingenting med sporten att göra och ni kan lika gärna skaffa en lagerlokal att mötas i på onsdagkvällar och slåss.

Och nu kommer 90% skriva att varför slåss inte folk när det är curling????????Golf??????????? o andra idiotiska svar!?!??!?!?!??

för att den sporten inte väcker lika mycket känslor som dessa andra sporter!

Om era känslor för klubben nu är så starka, varför läggs inte mer tid på att hylla klubben till skyarna istället för att lägga massa energi på att hata och slåss mot andra klubbar och firmor?

Dock måste jag tacka dig, mixxxer, för att du faktiskt gav en början till en vettig förklaring. Att ni (syftar även på redmoonshinobi) sedan började hänge er åt personangrepp och senare dolda hot var ju lite mindre givande.

Kan jag ha fattat det rätt om jag tror att det ligger till lite som följande? Huliganer gillar att slåss. I england har våld länge förekommit i samband med fotboll (förmodligen av diverse anledningar, exempelvis den religiösa som nämndes), vilket sedan har smittat av sig på närbelägna länder. Att folk fortfarande ägnar sig åt det har kanske inte längre lika mycket att göra med klubben och sporten utan att man vet att det finns en möjlighet att slåss när det spelas vissa matcher? Därför hänger våldet kvar runt matcherna.

Tror ni att det kan stämma till viss del?

Och som redmoonshinobi vill jag också gärna veta på vilket sätt ni rättfärdigar det. Annars kan jag ju börja argumentera för våldtäkt, pedofili och liknande klassiska "värsta-brotten-som-finns" och bara säga "Ja men jag tycker så, sluta lägga er i!"
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator

2007-11-17 09:54
Intressant att folk bara verkar vilja svara om man kommer med angrepp. Aldrig när man försöker förstå.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-17 17:24
Wow. Mänskligheten ÄR dummare än vad man tror.

Moderator

2007-11-17 17:26
Mänskligheten överraskar ofta på olika sätt.

Men vad har det med ämnet att göra?

2007-11-17 21:55
För jag ger fan i dig och jag ger absolut fan i rastafarin...

Hata alla, rök cannabis

Planet
FÖRORT

2007-11-18 00:30

Hahahhahahahahah! asså planet sluta jag dör!! :)
kan man bli skönare än dig?, antar inte det för du kämpar mot det rätta!

*Hata alla, rök cannabis*  <3<3

2007-11-18 22:49
Noone is skönare än me :]
FÖRORT

2007-11-18 23:43
planet

Vad har jag o din farsa med saken o göra?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Moderator

2007-11-19 00:09
Det var länge sen planet sa något som hade med saken att göra.

Tyvärr verkar diskussionen ha dött ut. Lite synd för jag har fortfarande inte fått några svar.
Skivsamlare

2007-11-19 08:59
jag undrar bara hur jatackgärna ska få ut tungan ur nr2 på planet?:(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-11-19 18:44
INOK P18

Iom att det e en brud från uppsala och han e från sthlm så gissar jag på att båda e så patetiska att dem snart träffas och gör det bokstavligen ;)
Omae wa jowai
Rappare

2007-11-19 21:44
Har inget emot huliganerna i andra länder men DOM I SVERIGE förstår inte vad fan de håller på med.. SNORUNGAR heeela högen jag säger det JA! Följer inte reglerna ingenting börjar bråka mot andra som inte äns är huliganer.. jäkla skitungar..

Alla huliganer jag känner har tidigare varit mobboffer och utnyttjade hela tiden.. Synd att dessa små grabbar springer ut och köper burberry keps efter att ha sett Fotball factory och skit.

Död åt huliganerna. skojare hela bunten.

Inget knäcker Kärrtorps gymnasiets insparksfest i liljeholmen.
är där med vänner.. vi hittar en påse full med bärs *WoW* kommer 10~~ "huliganer" nedspringande och ropar "EY STANNA" vi var 6 pers tänkte äsch d e deras fan vi ger t baka den...

vi lämnar över påsen hör eftern kommentar "Jiddra aldrig med BBS NÅ MER!"

flipmode direkt asså.. de åkte på däng hela högen + att vi tog bärsen... NoVa =) tro mig släng alla dessa huliganer du e från Rågsved. Vi håller det äkta!
Tutilooooo
Rappare

2007-11-19 21:49
Själv håller jag på Assyriska FF. är själv Assyrian. Kan säga er en sak där finns det inga firmor.. utan Undrevärldens pizzabagare med ak's bosatta i södertälje. hoppas vi kommer upp t allsvenskan iår och möter DIF HIF o hela högen.. får väll se om någon mupp vågar komma mot oss.....
Tutilooooo

2007-11-19 22:40

Om, inte när, OM ni tar er till allsvenskan.
FÖRORT
Rappare

2007-11-19 23:36
vi har varit där. vi kan komma dit och vi ska dit ;).
Tutilooooo

2007-11-20 15:16
E du den dära tjocka klackledaren?
FÖRORT

2007-11-20 15:17
Oj trodde du höll på BP, dom har en tjock klackledare.

Er klack vet jag inget om
FÖRORT

2007-11-20 16:08
alunatic P20

Haha ja Syrian/Assyr-maffian i Norrköping var riktigt hårda när de jiddrade med DFG och sen sprang för livet.

Och ni spelade inte ens in er i allsvenskan, ni hade tur.
 DIF!

2007-11-20 16:31
haha

Rappare

2007-11-20 16:34
bob. fan bryr sig om norrköping?? jag snackar om sthlm och södertälje.. ska jag börja snacka om "svenskar" från norrköping lr? 
Tutilooooo
Rappare

2007-11-20 16:39
btw bob... vi hade tur va... vi har alltid tur är det så?
DJURGÅRN HAR ALDRIG VUNNIT ÖVER ASSYRISKA.. STFU!

Träningsmatcher har vi vunnit, Allsvenskan Vinst om inte oavgjort.

Svenska cuppen http://www.youtube.com/watch?v=Iqw2KUEConk schhhh!
Tutilooooo

2007-11-20 16:44
alunatic P20

Är du frisk eller, klart som fan ni hade tur, ni spelade inte in er i allsvenskan. Ni åkte upp för att ett lag hade ekonomiska problem.

Jag så som jag såg det så uttalade du dig om "svenskar" och assyrer i allmänhet.
 DIF!
Rappare

2007-11-20 16:53
Men fan inte vårt fel att Örebro lr vafan det var för lag som gick i Konkurs so what?... vi har lyckats skit najs ändå? Assyriska började som ett jäkla korplag utan pengar eller nå jävla sponsorer. vi kom upp och upp... Ska du jämföra Assyriska med djurgårn aik och hammarby osv? fan ni har funnit hur länge som helst.. Assyriska har en person byggt upp ni har fan kommunen o skit bakom er jävligt mycket stöd och support har ni...

as många från Djurgårn har ni fått från oss.. + glöm inte vi hade STÖRSTA FLAGGAN NÅGONSIN SOM SETTS PÅ LÄKTARN I SVERIGE!
Tutilooooo

2007-11-20 17:22
Ju längre man kommer i den här tråden blir det bara "roligare"...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-20 18:00
största flaggan?

Rappare

2007-11-20 18:09
maomakke

http://www.youtube.com/watch?v=Iqw2KUEConk slutet på denna video
Tutilooooo

2007-11-20 18:18
den va rätt stor

2007-11-20 18:51
alunatic P20

Du tror inte att Assyriska blir backade av Södertälje då eller?
 DIF!

2007-11-20 18:54
Angående flaggan: Kom tillbaks när ni slår det här: http://www.jarnkaminerna.nu/bild.asp?check=bilder&sortering=135&album=270&id=2381
 DIF!

2007-11-20 18:59
bob.. den där e ju inte en flagga

2007-11-20 19:01
Nae men va spelar det för roll?
Den var ju inte vidare snygg.
 DIF!