haha jag har inte tid att snacka fotbollskultur på tivoli.
SKU - SKU - SKULASON!
Moderator
2007-11-09 20:29
Snacka om det här då. Svara gärna på det jag skrev. Jag är inte trångsynt, ni kan ha rätt, men jag diskuterar gärna ämnet.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P22 Dem kan inte disskutera det, de är själva enbart insatta i sina små våldsvärldar där de har rätt och majoriteten har fel. Det får dem att känna sig som rebeller, du vet lite speciella i vårt samhälle.
Omae wa jowai
många som verkligen har koll på detta.....verkligen.....
vi är överallt!
RedmoonShinobi X1 du e fan sjuk allvarligt tror du att man går å säger hörru ditt svin du e bajare kom så slåss vi!?
om du tror du har du lika mkt iq som min vänstra!
Det klart att dem vill slåss för att få respekt och för att dem tycker att det e kul!. Så ni som vette fan om fotboll kan ju bara vara tysta å chatta på "Vardagsfilosofi" ?
Tack å hej sug min tjej!
RedmoonShinobi X1 Btw, planet har så jävla rätt!
Låt dem leva sitt liv som dem vill, liksom ni går ju å runkar när ni vill så låt dem slåss ? inte sant?
Och vafan det e ju kul för dem när insider visar vart folk ifrån FB bor, heter eller visa deras ansikten o maskerade!
om dem kan visa en pedofil maskerad kan dem ju förinihelvetes satan maskerade deras ansikten. Det var jävligt grymt!
Flip P62 Ursäkta men du ska väll inte förolämpa någon som du inte känner eller?
inte så smart drag bara sov med ögonen öppna :O
ja han lär vara något sånt.
Omae wa jowai
jobbigt för er grabbar om han e 12... för han har rätt..o d e ju långt från va ni har...
vi är överallt!
Nova På samma sätt som du vill att folk ska förstå din väg (som jag som FÖRSTÅR din väg, men tycker den är dum) så måste du förstå att folk också tycker det är fel. Det säger sig självt liksom.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Men vafan jag förstår era argument. Jag förstår att ni inte vet ett smack om läktarukulturen. Jag förstår att ni är rädda för sånt ni vet lite om. Jag förstår dock inte vad RedmoonShinobi X1 kommit fram till med sina inlägg. Ingen tar åt sig om du kallar folk för idioter eller vad du nu säger, på internet. Sluta skriva till mig din jävla pajas
FÖRORT
Moderator
2007-11-10 14:48
planet Och du är fortfarande inte intresserad av att förklara det vi inte förstår? Intressant också att det nu inte heter fotbollskultur, utan läktarkultur.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
hahahahaha! kallar du mig 12? :O jag känner mig så kränkt :( Tack NOVA, Tack PLANET som jag räknat finns det nog bara ni två som är normala och kan något om fotbollskultur! och ni andra kan väll försöka ha ett bra liv i thailand då ni blir av med eran oskuld med en thailändsk hora!
planet P1 Det du skrev precis var väldigt ointressant. Du har fortfarande inte lyckats skriva ett intelligent argument till varför vi har fel eller vad vi inte förstår. Jag tror inte du ens vet vad ordet huligan kommer ifrån. Tro inte att jag inte vet något om "fotbollskultur" som det nu ändrats till från "läktarkultur" jag har själv varit involverad i det. Det är du som inte förstår vad du egentligen håller på med. Ska vi sätta saker i perspektiv?
Vi säger att din mamma går med i firman boys eller liknande. Då har jag, med dina egna ord, rätt till att spöa henne. Jag kanske till och med dödar henne för min klubbs skull. Är detta korrekt enligt dig?
Sen argumentet "Det har alltid funnits" går inte hem hos någon. Då menar du att bara för att svält alltid funnits så är det OK? Tyvärr så känns det inte speciellt lönt och diskutera med dig för att du förstår inte riktigt innebörden i det du skriver och vet nog inte speciellt mycket om fotboll heller.
Förresten tror du att bara för att du sitter på läktaren så har man diplomatisk immunitet? Verkar så. Lagen gäller överallt, även om de andra är "med på det".
Omae wa jowai
Moderator
2007-11-11 03:37
jatackgärna Kan du inte berätta lite om fotbollskulturen då?
Fattar egentligen inte hur jag orkar men iaf, till er som inte kan förstå hur man brinner för ett litet "fotbollslag" och tycker ni är jättefiffiga och skojiga när drar jämförelsen med golf. Fotboll är, har och kommer alltid vara den mest känsloväckande sporten på planeten. Så om det är för ronaldinhos dribblingar, vårat landslag eller för oss som älskar klubbmärket. För oss som älskar klubbmärket så är det jävligt lätt att sitta o dömma ut och säga att vi bara älskar nåt som man kan jämföra med ett företag eller nåt annat oviktigt.. Det ni inte förstår är att det är något man växt upp med och är en del av ens identitet sedan barnsålder, jag slår vad om att många av er som dömmer ut oss som älskar vårat lag sitter och hejar fanatiskt på landslaget när det är VM. Då är det okej? Tänk då eran "Sverigeidentitetskänsla" och se den från vårt perspektiv. Att folk sen kan utöva våld är väl bara ett resultat av vårat samhälle i övrigt, dessutom är det en arena med 30000 åskådare där folk krökar och brinner för olika lag så finner det ändå sig ganska naturligt om man jämför med andra stora folksamlingar där det finns två sidor.. VI älskar vårat lag, och ni som inte vill förstå oss! Ni är oviktiga!
Kdote jebe
Moderator
2007-11-11 13:20
Tson Jag kan ha fel nu, för jag kommer inte ihåg allt som har skrivits i tråden, men jag tror inte någon har ifrågasatt att ni älskar och brinner för eran klubb. Det är förmodligen jättekul för er att heja på en speciell klubb, och då ska ni göra det. Det vi vänder oss mot är våldet och när firmor anser sig ha rätt att hota spelare och tränare som alla gör sitt bästa för klubben. Det är den delen av fotbollskulturen som jag inte alls förstår.
Syftade delvis på det här inlägget ""klubben jag älskar" Jag förstår inte vad det är någon älskar med en fotbollsklubb överhuvudtaget. Det är ju inte spelarna, då gamla spelare slutar, nya spelare börjar och vissa spelare byts ut och det är ju inte coacherna heller av samma anledning. Vad är det som återstår? En tröja..? En flagga..? En symbol för en sport som har massor av symboler med samma betydelse spridda över hela sverige..?" .....
Kdote jebe
Med inlägget jag skrev menade jag också att den kärleken och det hatet som finns för klubbarna så är det ganska naturligt att det finns folk som fightas i och med alla känslor som finns omkring t.ex ett derby, och ja det finns folk som gillar att slåss var du än kommer.
Kdote jebe
Du har fortfarande inte lyckats skriva ett intelligent argument till varför vi har fel eller vad vi inte förstår. Jag tror inte du ens vet vad ordet huligan kommer ifrån Jag är inte huligan så ja skiter fullständigt i vartifrån det uttrycket kommer.Tro inte att jag inte vet något om "fotbollskultur" som det nu ändrats till från "läktarkultur" jag har själv varit involverad i det. Jag har inte ändrat något till något. Och jag tvivlar starkt på att du har varit involverad i något som kan förknippas med läktarkultur. Möjligen sittplatskulturen.Vi säger att din mamma går med i firman boys eller liknande. Då har jag, med dina egna ord, rätt till att spöa henne. Jag kanske till och med dödar henne för min klubbs skull. Är detta korrekt enligt dig? Min mamma är tjej och tjejer slår man inte. Eller? Så då har du inte rätt att spöa henne. Ta ett bättre exempel. Du går med i en firma och om jag är med i en firma och våra firmor skulle mötas så ja, du har rätt att slå mig för vi båda har gett oss in i det. Nu är inte jag med i en firma så då kan vi lika gärna droppa den diskussionen.Sen argumentet "Det har alltid funnits" går inte hem hos någon. Då menar du att bara för att svält alltid funnits så är det OK? Tyvärr så känns det inte speciellt lönt och diskutera med dig för att du förstår inte riktigt innebörden i det du skriver och vet nog inte speciellt mycket om fotboll heller. erm, jag struntar i om fotboll och våld alltid har funnits. Jag anser att det hör ihop och ståplats är ingen plats för barnfamiljer. Hat, Kärlek och Uppror beskriver min ståplatssyn. Att acceptera svält har inget med detta och göra. Och snälla, sluta gråta på ett forum. Om det gör dig glad så okej du vet mer om fotboll än mig, nöjd?Förresten tror du att bara för att du sitter på läktaren så har man diplomatisk immunitet? Verkar så. Lagen gäller överallt, även om de andra är "med på det". Lagen gäller överallt..ja, men det betyder inte att jag tänker acceptera allt. Den dagen SvFF bestämmer att man måste sitta ner på ståplats, kommer du sitta ner då? Bara för att det är regler? Som sagt, DU kan säkert mycket om fotbollsregler och offsidefällor etc etc, men du vet inte ett skit om läktarkultur.
FÖRORT
planet P1 Så jävla vackert skrivet! Hur många är det som är emot planet jofan flera stycken och han skyddar sig och har fortfarande kvar sina åsikter, stark gjort mannen!
Jag krokfitta jag vet vad det är men nej tyvärr tänker inte sjunka så lågt att sitta på min stol och skriva ner allt till dig så att du och ni andra homofiber här kan lära er något!
Älska ditt lag! Kämpa för ditt lag! Slåss för ditt lag! ändra aldrig din åsikt annars blir du än Hobbysuporter som många här visst är!
föregående talare kan nog leda min hatlista på whoa för tillfället.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
det beror mest på särskrivningen "o maskerade". AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Moderator
2007-11-12 18:38
Det planet har lutat sig tillbaka mot är alltså helt enkelt att du gillar att det slåss på läktarna för att du tycker att så ska det vara. Som det är nu är det ditt enda argument. Du har fortfarande inte visat hur fotboll och våld hör ihop.jatackgärna Vad fint det känns att du inte sjunker ned till en nivå där man faktiskt diskuterar vad man tycker. Mycket bättre då att bara slänga ur sig lite otrevligheter. Och om du menar homofob med ditt homofib så... va?
Men vad har jag att bevisa för dig? Ingenting... Jag sa att jag ANSER att det hör ihop. Det finns inget skrivet svart på vitt att det är så. Det är min åsikt, vad är det du inte förstår?
FÖRORT
Moderator
2007-11-12 21:39
Det jag inte förstår är var din åsikt kommer ifrån och hur du rättfärdigar den. Jag dömer dig inte, men jag förstår inte heller.
Jasså, mina åsikter är baserade på hur en ultras ska vara. Det känns mest rätt. Nu ska ja ut och kicka en..
FÖRORT
Moderator
2007-11-12 23:01
Vad är en ultras?
gbg kidz som springer runt i flock och snusar. Pinsamt att nämna dom :S..
Skivsamlare
2007-11-13 11:44
hahahahaha! kallar du mig 12? :O jag känner mig så kränkt :( Tack NOVA, Tack PLANET som jag räknat finns det nog bara ni två som är normala och kan något om fotbollskultur! och ni andra kan väll försöka ha ett bra liv i thailand då ni blir av med eran oskuld med en thailändsk hora! HAHAHHAHAHAHAHAHHAA :D fyfan vilka otroligt bra argument du kommer med.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Det orkar jag inte ens svara på. Du får kolla upp det. gbg kidz som springer runt i flock och snusar. Pinsamt att nämna dom :S.. Sorry visste inte om att vi pratar om dig och din pojkvän
FÖRORT
INOK P18 Jag vet att jag är bra du behöver inte skriva det ^^
KaptenKrok P22 jag blir så jävla förbannad på dig vet du det?!
Om du vill ha dina åsikter om huliganismen kan du bespara dem åt dig själv?!
planet P1 Hört att några ska starta Aik ultras eller har ni redan gjort det?
för det finns småungar som säger runt på norra att dem e ultras utan att ens veta vad det står för^^
fan jag trodde att dom hade gjort ett reportage om Facebook när jag läste rubriken haha blev lite besviken faktiskt
Jadu
Moderator
2007-11-13 17:38
jatackgärna Ja jag har märkt att du blir förbannad på mig, varför har jag dock ingen som helst aning om. Kan du inte förklara det? Och nej, jag ser ingen anledning till att hålla tyst om mina åsikter när jag är med på ett forum.
KaptenKrok P22 Jag blir förbannad för du tror att du kan något om detta ämne och snackar så jävla massa skit!
Jo du ska hålla tyst om något som du inte har en minsta aning!
Hört att några ska starta Aik ultras eller har ni redan gjort det? för det finns småungar som säger runt på norra att dem e ultras utan att ens veta vad det står för^^ Hahahaha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hört att några ska starta Aik ultras eller har ni redan gjort det? för det finns småungar som säger runt på norra att dem e ultras utan att ens veta vad det står för^^ Hahahahahaha du är en jubelidiot, som dessutom inte kan något själv... Shit asså hahahhahahahahaa
Omae wa jowai
RedmoonShinobi X1 din äckliga fitta! Att inte kunna om en Tifo Firma ska startas så vet man inte något om Aik, läktarkultur eller nått alls? cp barn du e
jatackgärna Du kan omöjligt vara tjej med så mycket testosteron du uppvisar.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Moderator
2007-11-13 21:11
jatackgärna Som sagt är mitt minne inte det skarpaste, men visa gärna var jag har sagt att jag kan något om det här ämnet. Jag ber ju dig förklara.
hahaha här har det urartat rejält. Kanske dags och låsa tråden snart då jag ätit upp er alla. Planet 1-0 Whoas antivåldgrupp
FÖRORT
Moderator
2007-11-13 21:31
Du har ju fortfarande inte förklarat någonting.
Jo, jag sa åt dig och slå upp vad en ultras är. O inte på aftonbladets sida då.
FÖRORT
Moderator
2007-11-13 21:59
Ja jo ok då. Tack så mycket. Fast det hörde ju inte till själva diskussionen, det var bara något du sa och som jag frågade vad det betydde. Men du har inte förklarat var fotboll har med våld att göra. Om det är Klubben, och inte spelet som är viktigt, bilda egna klubbar och slåss mot varandra då. Varför måste det höra ihop med fotboll?
Ser jag ut som en filosof eller? Sluta ifrågasätta det jag tycker är rätt
FÖRORT
"Tifo Firma"? En sån vill jag ha i julklapp.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Skivsamlare
2007-11-14 08:26
jag skulle lätt vara med i en curlingfrima om det fanns.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss