Insider om FB
ja blir bra illamående när ja ser denna jävla pajas vid namn achberg... detta reportage va ju baserat på en jävla massa skit....fattar inte att dom kunde sända d... d bästa exemplet....Norling umgås med huliganerna....om han nu säger så i tv så bör han väl ha grävt lite i detta? eller han e ju så jävla dum att han tar d för d låter bra.... vill avsluta detta med en länk från DFGs hemsidavem står med en huligan? ALLA HATAR OSS VAFAN GÖR DET
vi är överallt!
Boo hoo. Gick in på http://www.dfgsthlm.com/, tittar lite på bilderna ...jag som trodde att det handlade om fotboll. Jag ser bilder på poliser som försöker hålla ordning, slagsmål, fylleslag, vandalisering osv. i samma genre ...på sin höjd 2-3 bilder på faktiskt fotboll på arkiv om 30-40 bilder. Som sagt, gråt mig en liten flod.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du fattade inte vinken me länken el?
vi är överallt!
_NoVA_ Jodå. Jag har en bild på mig när jag står med Wayne Gretzky från 94-95, men det betyder inte att jag umgås med honom på en daglig basis. Väx upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag ser bilder på poliser som försöker hålla ordning, slagsmål, fylleslag, vandalisering osv. i samma genre ...på sin höjd 2-3 bilder på faktiskt fotboll på arkiv om 30-40 bilder. vad förväntade du dig på en sida som DFG's ?
SKU - SKU - SKULASON!
Haha...så sjukt roligt att alla blir så upprörda. Jag såg programmet igår, och det är så tydligt att dom enda som reagerar på det här är medlemmar eller wannabes till FB. Vad finns det att bli arg på? Ni har en jävligt idiotisk "hobby" som kostar samhället flera miljoner per år, och dessutom drabbar många oskyldiga.
Väx upp nån gång.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
maran Tror att du missade kontexten lite.
ja säger inte att han umgås me dom på daglig basis. tycker d e konstigt att d bara e FB som hängs ut....
vi är överallt!
Det pratas ju om flera andra firmor i avsnittet, men om man ska fokusera på en är det väl ganska logiskt att man tar den största?
Med tanke på att FB e den ända som styrs på ett maffia liknande koncept så e det väl inte konstigt att de ligger i centrum.. speciellt med tanke på medlemmarnas "fina" företag
Omae wa jowai
Vore kul om alla hiphoppaz här inne resonerat likadant gällande graffiti (som är ett brott i paritet med huliganism, samhällkostnader för miljoner etc.).
Hade det varit rätt om man hängde ut ett tiotal dömda graffare med namn/bild och gick och trakasserade deras arbetsgivare?
Det är en jävligt oetisk journalistik.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
McShit: Graffiti slutar sällan i misshandel av enskild person.
Dessutom trakasserades ingen arbetsgivare. Snubben dom besökte var ju själv med i FB.
Nöjd :
Firmauppgörelser slutar även dom sällan i misshandel av människor som ej är med på det. Antalet anmälningar efter dessa bataljer kan man förmodligen räkna på ena handens fingrar.
Graffare som blir knasade har man dock hört gå loss på både pensionärer och förbipasserande.
Det var inte liknelsen ni skulle fokusera på utan Aschberg och Insiders oetiska journalistik. Varför är det legitimt att attackera just fotbollssupportrar? Varför appliceras inte dom pressetiska reglerna om personuppgifter på dom men på pedofiler och mördare?
(och ja, jag överdriver som fan för att få fram en poäng.
jag har personligen ingenting emot graffiti, tycker det är rätt fräckt!)
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Jag förstår vart du vill komma, även om dina argument var lite pajja.
McShit, det verkar som att du inte brukar se insider speciellt regelbundet. Dom hänger ut de ansvariga personerna i ungefär varje program, och är nu inne på sin elfte säsong.
Do the math. Det är inte bara huliganer som drabbas. Dessutom är det inte lika oskyldigt som du får det att låta. Bara det att folk undviker att gå på fotbollsmatcher pga. deras/era? sjuka hobbys är illa nog.
Jo, lyckligtvis har jag undvikit Insider tidigare.
Jag tycker att det är en sorglig utveckling där journalister sjunker lägre och lägre för ett scoop. Det är förmodligen inte exklusivt för fotbollssupportrar men mediedrevet emot supportrar/huliganer är extremt uppskruvat i dagsläget. Fotbollshuliganism är ett marginellt problem enligt mig.
McShit P22 Varenda medlem som hängdes ut i Insider hade de även bilder på när de var med i upploppen bl a mot GAIS. Har du något vettigt argument mot det? Hur kan du försvara dessa våldsmän? Tycker du det är bra att folk slår på oskyldiga, mordhotar spelare och tränare och vandaliserar etc etc. för att man e supporter till en klubb?
Omae wa jowai
RedmoonShinobi X1 Du e helt bränd. Alla som hängdes ut? Dom 2 som var med på fotot med Rikard Norling hängdes ut som FB medlemmar. Sanningen är att dessa inte har något med FB och göra.
Jag kan försvara dom eftersom att dom har räddat klubben jag älskar. Det är skillnad på supporter till en klubb och att leva för en klubb. Vissa tolerar inte att se sin klubb misshandlas innifrån av nissar.
Någon som firman behövs på norra idag. För många tror att läktarplatsen är en lekskola. Mammor tar med sina barn dit för att det är billigare där. NEJ TACK nog är nog.
Tycker du det är bra att folk slår på oskyldiga, mordhotar spelare och tränare och vandaliserar etc etc. för att man e supporter till en klubb? Ingen slår oskyldiga. Spelare och tränare kommer och går. Fansen kommer alltid finnas där. Sköter sig inte spelaren så ska han få höra det.
Vandalisering? När då?
FÖRORT
planet P1 vem i helvete är du att bestämma vem som får stå på läktaren? väx upp.
Vandalisering? När då? det är alltså ett okänt fenomen för dig att saker och ting har en tendens att gå sönder i samband med upplopp?
planet: Du använder ju precis samma argument som huliganerna. Varför skulle en misshandel vara ok bara för att man gör det för en klubb man älskar? Är det lika okej när nazister gör samma saker (misshandlar/dödar) för "kampen"?
Att ett lag skulle behöva ett gäng huliganer för att lyckas är ju ett väldigt dåligt argument. Det är bara i fotbollen det förekommer sådana maffiametoder. Tränarna och spelarna lär ju inte coacha och spela bättre när dom vet att dom kan få en bomb hemskickad om dom tabbar sig.
Demento P21 Vem i helvete e du? En o en annan sak kan gå sönder men ALDRIG har det bestämts att "nu går vi och slår sönder allt vi ser".
etna P23 Misshandel? Firmorna som möts är båda med på det varav Nazisterna frågade inte judarna om det är okej att börja krig. Så dåligt exempel av dig.
Hellre kvartsamtal med en spelare så han bestämmer sig vad han vill än att han latchar lite och sen drar som bosman. Och nej tränarna och spelarna lär ju inte coacha och spela bättre när dom vet att dom kan få en bomb hemskickad om dom tabbar sig. Det har du rätt i. Men dom lär tänka till en och en annan gång innan spelaren festar dagen innan en match.
Sanny Åslund är ett jättebra exempel på det hela. Gallerskakningarna visade missnöje. Om alla satt med händerna i kors skulle vi bara kunna se på hur misshandlingen av klubben skulle pågå
FÖRORT
planet P1 jag är en person med hyffsat intakt hjärna och normala värderingar. människor som uppfyller dessa kriterier brukar tycka ungefär som jag i de här frågorna.
sen så är det väl totalt irrelevant ifall man bestämt sig i förväg för att det ska hända eller om det "bara blev så", skadan är skedd i vilket fall som helst.
Mm planet du har rätt såklart. Skit i att folk blir dödade (för det vill dom ju) och att 99% av svenska befolkningen får lägga ut miljoner varje år på erat idiotiska svineri.
Det enda som är viktigt är att ditt favoritlag vinner allsvenskan.
Ni slåss för ett lag som hatar er ni slåss för ett lag som aldrig kommer spela för er, för eran skull vill du förklara varför?
Det enda som är viktigt är att ditt favoritlag vinner allsvenskan. And world peace
FÖRORT
Planet du snackar ganska mkt gojja. Tror du norling å spelare presterar bättre om dom känner sig hotade?
Nej, inte hotad. Utan press att fansen kräver resultat
FÖRORT
Sanningar jag har lärt mig av Insider: Fastnar man på bild med någon/några ingår den personen/personerna i ens umgängeskrets. Det är okej att hänga ut misstänkta huliganer med namn och bild men inte människor som sprider nakenbilder på unga tjejer över internet. Att skaka ett stålgaller räknas som ett arrangerat upplopp. Alla som blir attackerade av AIK-huliganer är vanliga supportrar. Jag har aldrig varit ett fan av den typen av journalistik som redaktionen på Insider använder sig av men det här var ju bara skrattretande. Sätter man dom faktiska brotten som dom här människorna påstås ha begått i proportion med uppståndelsen och mediacirkusen kring det blir man ju mörkrädd.
Walking the street of dreams
Naizo P18 Huliganerna har hängts ut innan av media och efterlyst... inte så stor skillnad nu... utom möjligen förhoppningarna att nån stoppar dom
Att skaka ett stålgaller räknas som ett arrangerat upplopp. Vad vi fick se var inte några som skaka något stålgaller, vi fick se folk som bl a såg ut att försöka döda Gais fans bara för att deras firma inte ville slåss. Då gav man sig på oskyldiga... hur försvarar du och jubelidioten planet det?
Planet
Men snälla... de har inte varit i närheten av att vinna SM-guld de senaste åren... Grattis FB nihar lyckats "rädda" klubben.
jag menar tyckte du att de hade lyckat när AIK slutade på 13nde plats och sedan superettan? De kom dock 2a 2006 men det är en succé på 7 år... lyckat av firman boys :)
Omae wa jowai
Vad vi fick se var inte några som skaka något stålgaller, FEL vi fick se folk som bl a såg ut att försöka döda Gais fans bara för att deras firma inte ville slåss. FEL Då gav man sig på oskyldiga.. FEL Du vet inget om inget.
FÖRORT
Varför ens försöka diskutera ämnet med folk som inte har någon som helst koll på fotbollskultur?
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Jag tycker fenomenet fotbollshuliganer är bland det löljigaste som finns... vuxna människor som slåss för ett fotbollslag dom hejar på?, seriöst det är ju så jävla löjligt så det är inte sant.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
no_one P19 det ar ju iof bara for att du inte forstar battre, och det ar val anda inget att skryta med i ett forum?
Jag är tydligen en våldtäktsman?
skojten: Skulle snarare säga att det är ni huliganer som inte förstår något.
Ja, Insdier är ett jävla skitprogram och har sjuka arbetsmetoder. Dessa används inte bara på huliganer utan på vem som helst programet handlar om. Deras program om så kallade "vänsterextremister" var också väldigt sjukt och dåligt. Dock har jag lite svårt att känna sympati med människor som har som hobby att spöa skiten ur andra.
etna P23 tala till dig sjalv. jag ar inte huligan.
vad exakt ar det dom inte forstar?
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Dom förstår inte varför det dom håller på med är idiotiskt. Dom förstår inte att väldigt många oskyldiga drabbas av deras aktiviteter. Dom förstår inte att det har en negativ inverkan på fotbollen. Det finns mycket dom inte förstår..
Att dom försöker få det till något positivt visar bara hur många skador deras hjärnor fått av alla sparkar och slag.
planet "Jag kan försvara dom eftersom att dom har räddat klubben jag älskar. Det är skillnad på supporter till en klubb och att leva för en klubb. Vissa tolerar inte att se sin klubb misshandlas innifrån av nissar."
Hur menar du med rädda?
Kollade inslaget igår och kan tänka mig att det är ganska vinklat. Därför är det ju sjukt intressant att höra lite från personer som verkar ha lite mer insikt i det har att säga.
"klubben jag älskar" Jag förstår inte vad det är någon älskar med en fotbollsklubb överhuvudtaget. Det är ju inte spelarna, då gamla spelare slutar, nya spelare börjar och vissa spelare byts ut och det är ju inte coacherna heller av samma anledning. Vad är det som återstår? En tröja..? En flagga..? En symbol för en sport som har massor av symboler med samma betydelse spridda över hela sverige..?
orka bry sig om Aschberg o Co. De åstadkom ingenting med reportaget, bara populistisk bullshit. Genom att diskutera hans skitprogram gör vi den jävla idioten en stor jävla tjänst.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
omen22 Klubben består. Innehållet är ointressant i det avseendet. Man älskar klubben, alltså precis som du säger: Tröjan, märket, varumärket. Men det är en grov förenkling, att älska en klubb är inte mer abstrakt än att man helt enkelt älskar matchtröjan. Sen finns det även dom som gillar ett lag pga dess spelare, spelstil, resultat osv, de populistiska jävlarna kan ju slänga sig i väggen med huvudet före.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
är mer abstarkt än* ska det givetvis stå :P
Huliganer e oftast små mobbade småbarn som behövde något att tro på och hävda sig med... en del blev nazister, en del blev fotbollshuliganer många blev bådeoch... som vi kan se under AIKs championleague matcher och under säsongens äckliga rasistiska påhopp på utländska spelare... men kom igen försvara det lite mer... snälla
Omae wa jowai
Eller så är det bara så att man gillar fotboll och man gillar att slåss, och kombinerar de båda genom att bli ligist... Inget konstigt med det...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
RedmoonShinobi X1 Du är inte insatt ser jag och därför snackar du en massa goja. Under säsongen ska rasistiska/nazistiska åsikter ha skanderat på AIKs matcher? Ursäkta? Förra säsongen skanderade "boateng-3 poäng" ramsan på samtliga läktare. Men ja, du har rätt vi e nazister. I år innan hapoel matchen gick firman till och med ut på sin hemsida att inga politiska åsikter är tilltåna på läktaren. På vilket sätt är AIKs fans nazister/rasister?
Huliganer är mobbade i sin barndom? Visst det kan ha förekommit lika ofta som att soffliggare inte vill rösta för dom var mobbade. Inga relevanta band dvs.
Kommer inte skriva mer här då alla verkar hålla fast vid sin åsikt och vissa är så mogna och bara kan uttrycka sig som att "huliganer ska avrättas", men ingen vettig dialog.
Vissa här inne ska sluta tro på allt som står i aftonbladet och förstå hur det egentligen ligger till
Svarar på PM
MVH,
Planet
FÖRORT
planet: Det spelar ingen roll om vi vet hur det ligger till eller inte. Det finns inget som skulle kunna berättiga era handlingar. Att dra runt och slåss på arenor och gator för skojs skull är enbart egoistiskt.
OK om ni träffas i nån betongbunker och slåss till ni stupar, men så länge ni gör det på allmäna platser drabbas allmänheten på ett eller annat sätt, och då är det aldrig ok, oavsett om ni slår oskyldiga eller inte. Folk blir rädda, fotbollen drabbas negativt och det kostar staten sjukt mycket pengar.
Jag vill gärna höra dom positiva effekterna ni har på samhället, och varför det är så bra att vara huligan.
_Bajsaren Det låter mest som att tröjan, märket, varumärket är en bullshit random anledning att slåss. Att de lika gärna kan slåss om vilket sätt de tycker är bäst att blanda oboy. Och varför säger du att de som uppskattar sporten för vad det är, en sport, är populister som ska slänga sig i väggen?