I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-30 17:20
Omen22

vilket stämmer när det även dyker upp på hockeymatcherna för o bråka... de e riktigt patetiska människor vi snackar om
Omae wa jowai

2007-10-30 19:17
omen22

jag skiter la i VARFÖR de slåss? jag kan itne påstå att jag känner alla huliganer, men visst finns det folk som tycker  om att slåss, medans andra kanske  blir uppriktigt upprörda när man talar illa om deras lag.
  Du kan ju uppenbarligen ingen fotboll, så jag vet inte vfr jag bemödar mig, men iaf. Det är skillnad på lag och klubb. Laget kan man tycka om för hur de spelar, men att älska en klubb är lite djupare. Det har med uppfostran, fördomar och erfarenhet att göra. Därmed inte sagt att jag är nån jävla huliganromantiker, jag själv har aldrig slagits för blåvitt som jag håller på, men jag har spelat fotboll hela livet, och jag vet vad kärlek för en klubb innebär. I mitt fall, modersklubben KSK =).

För att ta ett exempel ur luften. När Ronaldinho började i barcelona, och barcelona i samma veva blev ett extremt framgångsrikt lag, kan ingen förbisett faktumet att deras fans ökade drastiskt. Varför frågar man sig? Populistiska svansar som helt plötsligt "älskar" barcelona är svaret.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-30 19:19
_Bajsaren P7

Vad har att älska en klubb med våld att göra? Så jag går på en match och skriker "Bajen äger, AIK suger" så ska jag misshandlas? Förstår du inte själv det patetiska i det?
Omae wa jowai

2007-10-30 19:24
men herregud, du hasr ju ingen aning om vad vi disskuterar! Omen frpgade vad som menas med att älska en klubb! Ät nån gammal ostbit istället.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-30 19:47
Vad har att älska en klubb med våld att göra? Så jag går på en match och skriker "Bajen äger, AIK suger" så ska jag misshandlas? Förstår du inte själv det patetiska i det?

Förhoppningsvist så står du på din läktare så hör vi inte dej. Gå in på Norra läktaren o skrik det där så lär väl dina ord bli sanning. Patetiskt? Nej.
FÖRORT

2007-10-30 20:49
"Norra läktaren o skrik det där så lär väl dina ord bli sanning. Patetiskt? Nej."

Klart som fan det är patetiskt, jävla fjant.. Palla slåss för en sak som fotboll, det kan inte gått bra för dig i skolan.

2007-10-30 21:26
planet P1

stackare... var det inte du som dessutom tyckte det skulle vara tillåtet att misshandla domaren med att slänga saker på honom... ja ni vet ju bäst... Allsvenskan vinns ju oftast av det lag som har våldsammast klack... Idiot
Omae wa jowai

2007-10-30 21:28
btw sluta kalla andra lags fan medgångare när du inte vet ett skit om dem.. haha du en riktigt patetisk fjortis..
Omae wa jowai

2007-10-31 09:45
fattar inte vad alla bölar om, fotboll och våld går hand i hand och har gjort det i alla tider. Det är liksom inget nytt fenomen. Från början handlar det inte bara om fotboll utan olika samhällsklasser från samma stad som laget och laget har identifierat folket.

Det är inte så enkelt som att man slåss för en jävla matchtröjja.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-31 10:25
maran nu för tiden är det så enkelt
Omae wa jowai

2007-10-31 10:27
"Fotboll och våld går hand i hand"

Ehm, va? Sluta leva i en fantasivärld. Erat/deras uppträdande på matcher har absolut ingenting med riktig fotboll att göra. Jag förstår att ni intalar er själva det för att få slåss, men så är det inte.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-10-31 10:31
etna P23

fantasivärld ? vad lever du i för jävla värld är väl snarare frågan. Jag säger inte att det hör hemma på fotbollsmatcher. Men inse att våld i fotbollssammanhang har funnits hur länge som helst och kommer alltid finnas.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-31 10:37
Bara för att det har funnits länge betyder det inte att det går "hand i hand" med fotboll. Det är en jävla skillnad på att det förekommer i fotbollssammanhang och att det hör ihop med fotbollen.

Det är som att säga att våldtäkter och knivslagsmål går hand i hand med utekvällar på klubbar.

2007-10-31 10:54
etna P23

sjävlklart är det så, men det låter på dig som att det är ett hemskt nytt fenomen det har funnits i alla tider och kommer inte att sluta. Det är fotbollskultur.
SKU - SKU - SKULASON!
Battlerappare

2007-11-02 20:53
_NoVA_ P21

kasst av dig att inte ha toppen av AIK märket i nacken, reppa lite för fan
:c

2007-11-03 09:33
maran P3

som en viss porrkung sa...

"jag bor mitt i ett fotbollsmecka där 100 000 fans går o ser matcher varje vecka utan något bråk."
Omae wa jowai

2007-11-03 15:20
Justshootme P5
kan vi hålla på parnevik istället?
Suck me beautiful :D

2007-11-05 20:04
Känns lite som om etna har åkt på däng någon gång?av någon som kallat sig huligan/firma medlem...

varför de slåss på fotboll är en ren slump, det kunde lika gärna ha varit på kontrollerade matcher i ringar.
men nu vart det fotboll och så är det, det hjälper inte att du sitter på whoa o skriker ut din aggro på folk som säger som det är.

och att huliganerna kostar samhället en jävla massa pengar är lite att ta i med...
kolla din bil, den kostar samhället en jävla massa,,
Tror alkisar och pundare kostar samhället MYCKET mer än huliganerna, samt de komunalt anställda som fifflar så det sjunger om det, och har helt onödiga poster som de bara utnyttjar och tar ut lön!?!?!?!?

dessa killar har bra jobb och betalar 50% av deras lön i skatt.
(många av dem,) resterande har nog vanliga 7-16 jobb.á 32%i skatt

låt grabbarna slåss om de vill. iofs fel när det blir utanför arenorna så att civila kan skadas. men oftast är det säkerligen de själva som "dras" med i trycket och ska visa sina skills och åker i backen?

Tack alla!!!
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2007-11-05 20:55
turntableist: haha, nej det har jag inte. den dagen du hittar en firma i piteå är du duktig.

2007-11-05 21:09
RedmoonShinobi X1

DU måste bara vara helt fotbollsointressead. Eller så runkar du till ronaldinhos dribblingar.

Hur kan du ta upp barcelona som exempel. På Barcelonas läktare är det mer tyst än på en begravning. (o sen är det europas bögigaste stad men det hör väl inte hit)

FÖRORT

2007-11-05 22:06
_NoVA_ P21

Kolla på Insider igen så kanske du förstår varför det bara var angående FB. Dom säger klart och tydligt att det är en kartläggning pga rättegången som hölls för inte alls så länge sen...
0158 betate!

2007-11-06 10:25
planet P1

hahaha du kommer med så sjukt bra argument varje gång du skriver, sen är det något negativt med att vara bögig?
Omae wa jowai

2007-11-06 10:29
Varför kan man inte ta upp barcelona som exempel? Om en av världens största fotbollsklubbar kan spela matcher utan att det är massa våld inblandat måste det väl gå i allsvenskan oxå?

Jag tycker det är ett lysande exempel.

2007-11-06 13:57
RedmoonShinobi X1

Förlåt, visste inte att du var lagd åt det hållet.

etna P23

Jo, för du kan inte jämföra med ett lag vars publik har en helt annan mentalitet. Golfbollar och jordgubbar är ungefär lika stora/små, men inte fan är dom lika hårda för det.
FÖRORT

2007-11-06 23:33
Planet:
En fotboll och ditt huvud lär vara i samma storlek men fotbollen innehåller mer.
Crocodile Dundee for president!

2007-11-06 23:51
Jävlar vad diskussionen har flippat.

Folk måste förstå vilka känslor och engagemang fotbollen ger uttryck för. Detta medför att vissa fans älskar och hatar lika mycket. Precis som politiken så utmynnar detta ofta i våld, antingen mot motparten eller mot ordningsmakten.

Ett roligt inslag är väl att hälften av clownerna som ger sina åsikter här gloriferar AFA´s motdemonstrationer osv.

Att säga att man inte kan förstå huliganer är bara naivt. Visst är det fel när fel personer drabbas, och personligen tycker jag inte att hota spelare och skicka bomber är speciellt genomtänkt.

Jag tycker inte huliganism är "rätt väg", men jag har fan så mycket förståelse för att folk vandrar den vägen, jag älskar själv fotboll så fanatiskt men själva våldet har aldrig tilltalat mig. Jag älskar mycket mer än jag hatar, och det är väl den stora anledningen att jag aldrig gått fram och lappat till en råttjävel på käften :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-11-06 23:52
planet: det är just eran mentalitet det är fel på. se och lär. det är stor skillnad på att jämföra 2 exakt likadana saker med 2 nästan likadana saker. fotbollsfans som fotbollsfans...även om alla tydligen inte ligger på samma intellektuella nivå.

2007-11-06 23:54
Och någon nämnde att AIK klacken håller på med "rasistiska" attacker under matchen?

Jag antar att ni lyssnade på pajasarna på insider. De fick banan-kastandet att framstå som en rasistisk attack, för att djurgården har en målvakt som råkar vara svart.

Om dessa clowner googlat på detta hade de funnit att detta är en tradition som AIK använt sig av sedan tidigt åttiotal (tror jag, pallar inte kolla upp) och har således absolut ingenting att göra med att vår målvakt är svart som är deras första tanke.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-11-07 07:50
va mkt pajaser d finns här inne...

planet e nog den som e absolut vettigast...som så många ggr förr..

majoriteten här vet verkligne ingenting om firmor förutom det som står i media och vad som ryktas på stan.

"Ingen slår oskyldiga. Spelare och tränare kommer och går. Fansen kommer alltid finnas där. Sköter sig inte spelaren så ska han få höra det." som planet skrev...

nå mer behövs inte sägas än att dom som lever för sitt lag kräver ju resultat...När man som spelare eller tränare kommer tex till AIK så vet man så väl innan vad man ger sig in på....ger man inte allt får man veta det tillslut...

vi är överallt!

2007-11-07 07:55
under en match e d fler matcher....

den på planen..den på läktaren o den utanför arenan...d e så d e och det kommer allltid va...

får ni psykiskt nervsammanbrott så stanna hemma föfan...
vi är överallt!

2007-11-07 14:30
Jag tycker inte det hör hemma att slåss någonstans, möjligen i boxningsringar och liknande, men tycker det är så jävla idiotiskt att springa runt och slå varandra.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-11-07 17:04
Undrar hur många det är som är "Huliganer" som är 18+`?
samt att förr var det 14-15 åringar som var "Huliganer"?

förr var det kanske det du säger 18+ som var det, men mer troligt att det var killar i 25+ som var det, precis som det är idag.

nu behöver du inte dra upp din stad där det kanske är 14-15 åringar som springer runt o sparkar ner folk och skirker "-Vårgårda FK!"

men de som är "casuals/houliganer/firma folk", de är nog över 25...
iallafall i de stora firmorna.
sen finns YYY, YYYYYYY, /YYYYYYYYYYYY....
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2007-11-07 17:52

Testtube: nu är det 18+ som springer runt och bråkar för ett jävla fotbollslag som skiter blanka fan ifall ni lever eller dör?

Som sagt så bryr jag mig inte om Dulee bryr sig om jag lever eller inte. Man älskar klubben, inte spelarna.
FÖRORT

2007-11-07 20:34
Man skulle kunna jämföra detta med personer som slåss för sitt land... En förm av nationalism och högerextremism...
Omae wa jowai
Moderator

2007-11-08 08:51
Jag känner lite som så att....visst får de väl banka på varandra om de vill. Men då kan de väl gå ihop, lägga lite pengar tillsammans och sen köpa en övergiven lagerlokal eller någonting som de kan åka till efter matcherna och så får de slåss där? Så slipper andra se det.

Och huliganerna borde fatta att varken klubben, laget eller övriga fans tycker att det de gör är bra. Det är en liten del av klubbarnas fans som tycker att det här är bra och konstruktivt beteende. Förmodligen lika liten som de som slåss.

Och om fotboll och våld hör ihop så jävla tight kan man fan lika gärna förbjuda fotbollen. Ska folk börja slåss bara för att de går och kollar på fotboll får man väl se till att de inte har någon anledning.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-08 18:32

Vilka jävla mobboffer det finns här?
allvarligt talat vafan om ni inte har något fotbollsintresse då kan ni ju ingenting å det menas med att ni inte kan argumentera, inte sant?

2007-11-08 22:33
Oj, förutom planets fantastiskt kloka inlägg som frekventerar tråden så är nog detta min favorit:

låt grabbarna slåss om de vill

Känns som att dom kan åka långt ut i skogen och göra det då? Eller börja på boxning eller något liknande som normalt fungerande människor gör?
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-11-08 22:54
Jag kan förstå just varför man e i gäng o slåss, visar sin kärlek till en grupp och att den inte ska få skit...

Men att jag förstår det eju inte direkt nån ursäkt...

Har fortfarande väldigt svårt att hänga med i argumenten kring fotbollsvåld och hur nån kan försvara det? Skulle gärna villja att ni utvecklade det? För nånstans känns det som att det här e nått man ärvar via familj/äldre polare, och atte mkt mer handlar om just supporter gemenskapen, supa o slåss än just fotbollen...Och lite "vendéta vendéta". 

Varför har ni valt fotboll som just plattform e det för att kombinera två roliga sysslor helt enkelt?

I grund o botten blir det ju lite skämmigt att slåss för ett lag där spelarna inte har nånting gemensamt än samma arbetsgivare... Spelarna eju inte ens från "stan" dom spelar för... 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-09 09:03
man älskar inte ett lag, man älskar en klubb så att spelarna inte är från "stan" spelar ingen som helst roll ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-09 10:31
maran P3

Vilket gör det så sjukt trögt.

"Jag ska spöa dig för att jag älskar min klubb."

eller

"Jag ska spöa dig för att jag älskar mitt land"

precis samma sak, maran lever i dubbelmoralensvärld.
Omae wa jowai

2007-11-09 11:37
RedmoonShinobi X1

det är inte ens lönt att diskutera med dig, du förstår dig inte på fotboll och dess kultur.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-09 12:55

... Exakt vad är klubben? Förutom supa o slåss gemenskap biten?

Intressant att ni älskar just klubben och inte spelarna, den klubb som e bäst eju den med mest penhgar som köper bäst spelare...

Så man kan säga att ni egentligen stödjer ett företag som står under er, försörjer er med underhållning och dom ska veta sin plats... Ni är den egentliga klubben, ni slåss för er stolthet, för er investering...

När klubben vinner äre inte egentligen spelarna som vinner nånstans dom har bara gjort sitt jobb och vinner åt er.

Men det finns ju fans som inte tar själva stolthets, bröl, öl o slagsmåls biten så seriuöst..och inte ser det som den största delen i att stödja detta företag utan mest sponsrar med pengar och intresse...

Ska dom behöva bli förknippade o skadade av detta våld?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-09 13:08
maran P3

Haha förstår mig inte på fotboll och dess kultur... Du e fan skrattretande... Några av mina polare var fotbollshuliganer i Helsingborg din lilla råtta.. kom inte o snacka skit om vad jag förstår och inte förstår och acceptera att majoriten av fotbollsfans världen över tycker att det huliganer håller på med är rent patetiskt skit... Jag har även polare i Haags supporter skara och de är också emot våldet. Det är bara svenska små patetiska nollor som desperat försöker härma engelska huligan firmor och inget annat.
Omae wa jowai

2007-11-09 13:57
En Ultras försöker inte härma engelska firmor för att vara helt korrekt. Så för att citera maran...

det är inte ens lönt att diskutera med dig, du förstår dig inte på fotboll och dess kultur.
FÖRORT

2007-11-09 14:57
RedmoonShinobi X1

haha jaja vi säger så.
SKU - SKU - SKULASON!
Moderator

2007-11-09 16:29
planet och maran Då kan ni kanske förklara fotboll och dess kultur? Visa gärna lite källor på att våld och fotboll alltid har gått hand i hand. För någonstans måste ni ha läst det, ni har ju liksom varit en del av fotbollskulturen förhållandevis kort tid.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-09 17:23
planet P1

Du kan säga så hur mycket du vill det visar sig ändå att du inte har några hållbara argument eller något bevis på att det förhåller sig så som du säger. Kan du bevisa att fotboll och våld alltid gått hand i hand? Det ända du gör är inte att debattera om detta istället försöker du trycka ner andra pga. din egna tragiska syn på våld som få männsikor delar med dig.

Men jag kan ge dig den här frågeställningen...

Du säger att du slåss för din klubb, ger det någon annan rätt att till exempel slå ner maran på grund av hans hudfärg? Då slåss man ju för sin "ras" enligt dina argument så är det ju helt korrekt.

maran P3

Vi kan ta det på The Tivoli sen nån gång =)
Omae wa jowai
Skivsamlare

2007-11-09 17:32
haha jaja vi säger så.
orginellt svar där^^
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-11-09 19:10
RedmoonShinobi X1

eller inte
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-09 19:51
chicken shit :P