Marvin: Jag spelade RE4. Gav upp efter ett tag dock, pga kontrollerna. I tidigare RE- spel så kunde man iaf röra sig, nu står man mest still hela tiden. Går lite, stå still, stå still, stå still, gå. MOVE!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"visst är det härligt att vi med lite mer tålamod och finess kommer få ha detta underbara spel för oss själva? :)" Finess? var fan har du finessen i en kontroll layout som får en att drömma om att spela fps med pc joystick? Sen samma skit med tålamod?, jag sitter och spelar skate 2 nu så mitt tålamod är nog ruskigt imponerande då spelet spyr och pissar på mig konstant samtidigt som det skrattar åt mig. Spela Fear 2 som trots allt har en bra kontroll layout samt läcker grafik + känsla.....
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Dieallot haha va. RE 1-3 styr precis samma fast man har ingen kontroll över kameran så det är ännu "värre". De körde med förrenderade bakgrunder på den tiden så varje ny scen hade en fast kamera nånstans i hörnet.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Kontrollerna fungerade säkert bättre med just det kamerasättet, vad vet jag. Länge sen jag spelade 1-3 och kommer inte ihåg ett jävla skit faktiskt. Vet dock att kontrollerna i fyran och femman suger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sluta grina nu... Gillar ni inte kontrollerna eller spelet i sig, häng inte i tråden då.
Gillar ni inte kontrollerna eller spelet i sig, häng inte i tråden då. Så trådar i ett diskussionsforum är bara för de som är positiva till ämnet de handlar om?
Angående kontrollerna så har jag inte riktigt hunnit ge demot mer än 10 minuter än, men det jag reaggerade mest på var att kniven och användandet av kniven känns helt värdelös, samt att man inte kunde springa i sidled när man inte skjuter. Ska prova mappa om kontrollerna nästa gång, men det kändes i överlag som om man inte hade någon sorts precision i sina rörelser.
Kontrollerna fungerade säkert bättre med just det kamerasättet, vad vet jag. Länge sen jag spelade 1-3 och kommer inte ihåg ett jävla skit faktiskt. Vet dock att kontrollerna i fyran och femman suger. Tror faktiskt ditt minne sviker dig här för kontrollerna var precis samma fast ännu värre eftersom man inte kunde se sig omkring. Dessutom så spelade det inte lika stor roll var man sköt fienden. T ex, man kunde inte sakta ner dom/få de att ramla genom att skjuta dom i benen på samma sätt som nu. Fyrans kontroller var ljusår bättre än föregångarnas och femmans kontroller är samma som fyran.
Resident Evil spel har absolut annorlunda och svåra kontroller som är medvetet gimpade men är man inte helt värdelös på tvspel så borde man komma in i dom efter 20-30 minuter.
Borde nästan ta och spela in när jag kör Mercenaries på RE4 och visa att man faktiskt kan bli jävligt bra på RE och få in flyt och finess i sitt spelande med dom kontrollerna :) Äh, finns säkert folk på youtube som spelat in.
Fast det finns självklart massa saker de kunnat bättra på med kontrollerna utan att det slutat vara "resident evil". Ingen tvekan. T ex att hålla inne en viss knapp för att springa känns onödigt och föråldrat nu. De kan lika gärna låta oss styra hur snabbt gubben rör sig med spaken istället. Röra sig i sidled skulle vara bra med och en FPS funktion som i MGS, att man kan trycka in en knapp och tillfälligt sikta i FPS vy. För ibland hamnar karaktären i vägen. Man kan ju redan göra det med vissa vapen ändå i form av att man kan zooma in, t ex riflen. En annan sak som är dum är att man stannar upp när man ska ropa på Sheva, lite överdrivet. Man borde kunna ropa medans man rör sig. Trots allt det här så tycker jag ändå kontrollerna funkar bra. Men de hade självklart, som sagt, kunnat vara mycket bättre.
Nu behøver jag bara hitta någon att spela med før co-op kommer onekligen att vara the shit. Efter att ha läsa Villners
førspel så e jag ännu än mer exalterad.
marvingaye
Du kan ju iaf posta dina scores (samt karaktär du spelat med givetvis) så att man får se om du är något att hänga i julgranen ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Snacket om att "hade man kunnat röra sig och skjuta hade det inte varit RE" är bara trams. RE slutade vara RE för länge sedan. Det är inte en survival horror längre, utan en action shooter med riktigt gimpade kontroller.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Ja alltså. Vad fan har de tänkt med? Jag gav upp efter någon minut p.g.a kontrollen.
jagvillocksåhaenblog.com
Coke P23 haha jag hoppas femman har mercenaries mode med online scoreboards osv så man kan visa. kanske tar ett tag tills man blir lika bra som back in the days då man körde skiten konsant, men det är nog ingen fara ;)
Så trådar i ett diskussionsforum är bara för de som är positiva till ämnet de handlar om? Nej, självklart inte. Men att alla grinar över, och främst pga. kontrollerna börjar bli väldigt irriterande. Jag tyckte själv dom var ganska knas först men efter att ha spelat om demot 3-4 gånger nu så finner jag inget fel på kontrollerna.
Bara för att man vänjer sig med något som är galet, typ som Sveriges regering, så betyder det inte att det är bra.
jagvillocksåhaenblog.com
haha lite långsökt att jämföra RE5's kontroller med sveriges regering kanske. Skulle mer jämföra det med Skate spelen som jag absolut hatade kontrollen för i början och jag tycker fortfarande "flick-it" kontrollerna har stora brister som leder till onödigt mycket frustration, ljusår värre än RE 4/5. Men hade jag inte haft tålamod och gett de kontrollerna en chans hade jag gått miste om ett av de bästa skateboardspelen :) Jag menar, när det sklijer ett punghår mellan 360 pop-shuv it och en 360 flip och man måste sätta den ena och inte den andra så vill jag bara stänga av spelet och aldrig igen se det. I RE4/5 så kan jag i alla fall göra precis det jag vill när jag vill efter att faktiskt ha lärt mig och vant mig vid kontrollerna :/ Tycker f.ö att RE3 inte är ett RE spel. Helvete vad dåligt det spelet var, sämst i serien.
enda problemet jag har med kontrollerna är egentligen att det är så förbannat klumpigt att röra sig. stå still och skjuta kan jag ta men fan va förflyttningen är fucked up jag menar va fan, man kan sidosteppa när man går, men inte när man springer? wtf?
du är kär i mig.
Jag har för mig att Skate försökte göra något nytt? Klart det kan vara lite jobbigt. Kontrollerna i RE är bara DÅLIGA. De är inte bra på något sätt.
jagvillocksåhaenblog.com
Nej, grejen är att båda spelen har kontroller som är svåra att lära sig/vänja sig vid fast RE's kontroller kan man efter att ha lärt sig dom bli bra på dom och kunna göra precis vad man vill när man vill, jag tycker det säger en hel del. Det spelar ingen roll hur länge man spelar skate man kommer fortfarande aldrig 100% veta om det är en 360 pop-shuv it man kommer göra eller en 360 flip. Och gubben kommer fortfarande hamna i vägen för en om och om igen. Trots allt det där är spelet jävligt kul och det är synd att många ger upp efter 5 min bara för att kontrollerna inte är 100. Samma med RE. Det är ett faktum att RE4 var ett av förra generationens mest kritiker/fanhyllade spel och spelet hade inte kommit undan med så höga poäng från så många olika håll om kontrollerna skulle varit rakt av värdelösa och omöjliga att lära sig.
som sagt, kontrollerna i RE-spelen är viktiga för att det skall kännas som just RE, även om nykomlingar kan tycka dem är fett störande så har dem endå sin charm när man väl lärt sig använda dem. Sluta gnäll på dem nu.
Ett annat problem jag har med RE's kontroller är att de verkar inte kunna bestämma sig för vilken spak man ska röra sig med. Antingen svänger man med högra spaken när man går, eller med vänstra spaken när man springer, och slutar man springa går man i sidled istället för att svänga. Och hur man än ändrar om på spakarna blir det klumpigt. Men ja, det verkar bli ett grymt bra spel hursomhelst. Jag kommer nog skaffa det när man kan få det billigt, och jag har någon att co-opa genom det med.
Haha. Att försvara dåliga kontroller är ju helt otroligt. Hur kan man. Tur att de inte är lika dåliga som i det första spelet i alla fall. Jag kommer inte att köpa detta förrän det kostar 200:-. Sorry Capcom!
jagvillocksåhaenblog.com
Jag är den første att dissa ett spel pga värdeløs kontroll men troligtvis så är jag så van vid re-seriens spelmekanik och førknippar spelen med så många bra minnen att min hjärna helt enkelt inte kan säga till mig att något är fel. Sedan har marvin e poäng. Man råker aldrig gøra något som man inte vill i re.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jo jag ser nog det genom ett nostalgi filter jag med lite haha Men det är ju inte heller så att jag påstår att kontrollerna inte är dåliga eller felfria. Har ju till och med tagit upp massa saker jag tycker är kasst med dem i ett inlägg lite längre upp. Grejer som bara är onödiga och som de lika gärna kunnat fixa. Men tycker jag RE4/5's kontroller är så dåliga att spelet är ospelbart och att det är värt att älta genom hela tråden? Absolut inte. Ett spel som RE4 med 96 i snitt på metacritic som många kritiker säger var ett av förra generationens bästa spel kan inte komma undan med rakt av dåliga/ospelbara kontroller. Det borde de flesta förstå. Hade det varit så att det helt enkelt inte går att bli bra på spelet och kunna göra det man vill när man vill hade jag helt klart tyckt att kontrollerna är värdelösa. Men så är det inte :)
Btw, är inte styrningen på RE4 (och ja, RE5) som den är mycket på grund av att spelet utvecklades till Gamecube, som bara har en vettig styrspak? För jag tyckte och tycker att kontrollerna kändes bra mycket naturligare på den plattformen än på demot. Jag får nog testa lite med de olika inställningarna imorgon.
RE4 till gamecube var den första versionen jag skaffade. Jag köpte det till ps2 senare också eftersom de la till bonusmaterial(separate ways osv). Styrningen funkar ungefär samma. Största skillnaden är att gamecube versionen är snyggare. Den bästa versionen är Wii versionen tycker jag. Förstår inte varför det inte görs mer Wii spel som är som RE4, styrningen funkar galet bra.
förflyttningen som omen22 nämnde är ju det som är drygt. vända sig eller springa sidled eller vrida kameran? bestäm sig, spaken lilla! och det suger att man inte kan springa åt sidan också! wtf is up with that!
du är kär i mig.
Vända sig om är ju ganska lätt, man kan ju fortfarande vända sig 180 grader som i fyran; springknappen + neråt på spaken. Att inte kunna gå i sidled när man springer är dock väldigt dumt.
sa de just till brorsan med förtjusning (som sitter bakom mig och spelar HF2) då säger han att han redan har spelat det utan att säga till mig som älskar RE! ska tanka det direkt jag är klar med denna kommentar!
nu äre bara 32dagar kvar!!
BIT POP is taking over klockan 8
Efter hårt nötande på demot gillar jag "type c" kontrollen bäst. Kan bli riktigt bra detta. 31 dagar kvar!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
nej 30 dagar kvar
hujedamej, man kan nog inte säga något som inte är sagt i denna tråd. kan bara tillägga att jag älskade RE4, RE5-demot gav mig höga förhoppningar och det kommer definitivt att inhandlas.
Co-op på RE5 är helt underbart. Det här är ett givet köp!
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
bara 26,snart 25 dagar kvar !!!!!!!!!!!!!
Fattig som jag var här om dagen gick jag o bytte in lite skitspel på Game. Köpte nåt annat sketspel och bytte in tre skräpspel inte ens värda en hundring styck mot en förbokning på Resident Evil 5 + hundra spänn presentkort. Var ju inte helt fel. Gick även att få killzone eller streetfighter. COOLT
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
men fan spela nyss demon jävlar va äckligt det var att gå runt !!
Producent
2009-02-21 02:17
Segaste spelen nånsin, när de ändå har gjort banor med massa zombies borde de ha lagt så att man kan röra sig och skjuta samtidigt, palla stå stilla och skjuta, det där är ju fan keffaste nånsin!
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Orka whina øver att man inte kan gå och skjuta samtidigt. Var glada før att spelen inte har låsta kameravinklar istället (som på den gamla goda tiden). Dvs se glaset som halvfullt istället før halvtomt :)
men vadå att gå och skjut spelar ju rätt stor roll i spelet eftersom det är nästan skjuta man gör hela tiden
nu är det så att just den biten med att man inte kan gå/spring och skjuta samtidigt är en stor del av dessa spel, ocj jag tycker de e rätt kul :) Som sagt miljoner gånger tidigare så gör det spelet lite unikt och annars skulle det vara som vilken annat spel som helst! jag lovar er alla som e skeptiska, ge spelet en chans, efter en halvtimme är ni inne i det och kommer digga det :) ta det som en utmaning, de kan va rätt svårt ibland, men bara äkta gamers klarar av vilka styrningar som helst ;)
jag tänker inte köpa det nu iallafall kanske om typ en halvår. det var för tråkigt för att kosta 699!
Riktigt tungt demo! Andra banan va riktigt underhållande faktiskt. Kontrollen va inga problem alls, har man spelat 4an så kan man denna. Inte många dagar kvar nu...
Capcom's producer Jun Takeuchi mentioned that Biohazard 5 will be the last game of its kind in the series. Biohazard 6 will be a reboot of the series, although this does not suggest anything wrong with the current direction. www.the-magicbox.com/
inte så värst långt kvar nu :D
någon annan som nappat på games erbjudande byt in 3 spel mot resident evil 5 + 100kr i presentkort bara två veckor kvar nu, fredag den 13 :)
Fixade mitt igår. Jävligt bra lir!
Aldrig mer....
Nästa helg kommer att bli helt fantastisk. Får se hur man mår på måndag morgon efter att ha sträckspelat i 48h :)
Är redigt sliten efter ca 8 timmars spelande idag. Riktigt svårt är det. Jävla motorsågs-fuckers!
Aldrig mer....
Fan jag joppas verkligen att Game och andra nätbutiker levererar på releasedagen. Får jag inte mitt x på fredag tar jag livet av mig eller nått ännu värre. Fan va fett det ska bli (spelet alltså, inte det eventuella självmordet)!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.