I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Resident Evil 5 (13/3-09) [PS3/Xbox 360/PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-01-11 16:25
Demot kom bara ut i Japan. (eller för folk med japanskt account)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 06:11
Resident Evil 5 Demo Exclusively on Xbox LIVE

Published January 14, 2009

You won't have to wait until March 13, 2009 to get your hands on the highly-anticipated Resident Evil 5. The next installment of the landmark survival horror franchise from Capcom will take action to a new level with a two-level, playable demo available exclusively on Xbox LIVE® for one week beginning Monday, January 26.

Coolio.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 13:12
haha .. tycker det är ballt att de skriver "playable" demo :) de kan förvisso bara släppa en "demo trailer" men ändå ;P

Jag väntar!! :D JULAFTON!
Get Random!

2009-01-15 18:23
de lär ju vara fetare till PS3,snyggare iaf och R.E ska liras med PS kontroll.sjukt trist också att det är till xboxen med hade fått ut fett mkt mer av PS3ans prestanda så riktigt jävlatrist att de måste keffa ner spelet bara pga microsoft feta plånbok..oroar mig dockm mer för FF vilket e heeelt sinnes!

2009-01-15 18:39
Är du dum? kommer bli fetare till xbox.. förvissa var det guld på ps2an men nu är det 360 som gäller och det kommer se minst lika bra ut där

jag skulle dock vilja se ett multiplayer system som man kan spela mot varandra, zombie vs human style (A)
Get Random!

2009-01-15 18:55
Att döma av diverse "comparison" videos som flyter runt på nätet så ser båda versionerna av RE5 precis likadana ut. Och det är inte endast min bedömning utan det verkar vara den generella uppfattningen som de flesta har, både kritiker och spelare.
Så ja, snälla, gör inte det här till ännu en fanboy tråd där barnsliga ägare av endast en konsoll kan vädra sina osäkerheter och försöka rättfärdiga för sig själva att de gjorde "rätt" beslut.
Ang. grafik m.m på multiplattform spel den här generationen så spelar det mycket större roll hur bra TV du har än vilken konsoll du köpte. Men det visste väl de flesta?

På tal om roligare och mer relevanta saker: Vet någon om RE5 kommer ha ett Mercenaries mode som ps2/wii versionen av RE4 hade? Det var sjukt kul tyckte jag.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-01-15 19:54
ja och varför kommer det se likadant ut? för att det är multi,hade varit betydligt fetare om det bara vore till PS3..var det jag mena..samma gäller ff..

KinG-PhiL
efter att ha läst lite trådar här så e det ju solklart att du äger en xbox för du inte har råd me ps3

2009-01-15 20:14
blazeandamaze

Yes, förstår vad du menar. Det är synd att det är så, fast sånt prat leder bara till onödigt fanboytjafs och pajar trådar :)
Du behöver nog inte oroa dig så mycket för FF förresten. Från vad jag har hört/läst så har de fortfarande inte ens börjat utveckla 360 versionen och de hade redan kommit en bra bit in på ps3 versionen när det annonserades att spelet skulle släppas till 360 också.

2009-01-15 20:21
blazeandamaze
oh no you aint gonna hate on me!!! , jag köpte fan det dyraste 360 som fanns ute istället för en 360 och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det här min kompis vill sälja den för mindre än 360 jag köpte 2-3 dagar innan jag köpte det men jag tackade nej!!! FÖR JAG VILLE INTE HA DET!! JAG TESTADE DET OCH GILLADE INTE KONTROLLERNA (BL.A)!! YOU FEEL ME?!?!?!?!? I DONT LIKE THAT SHIT!!

nästan som tar upp det här kommer jag fan göra en tråd för att ta upp skiten
Get Random!

2009-01-15 21:48
phil du skrev inte "ps3" en enda gång i ditt inlägg, jag tror din hjärna is playin' tricks on ya, ditt undermedvetna älskar fortf ps3 och kan inte smutskasta den ordentligt.
du är kär i mig.

2009-01-15 22:42
hahah, jag förstog inte alls mycket av det där inlägget. Men jag köper Svensson tolkning, låter vettigt med tanke på phils tidigare inlägg.

Ontopic: Har kollat upp lite och det ska visst finnas ett mode som på nåt sätt är likt Mercenaries. Kan bli kul. Mercenaries co-op kanske? Det skulle ju vara guld.

2009-01-15 22:54
THATS IT!!!
Get Random!

2009-01-26 17:09
Gillade inte det här. Kan inte spela med kontrollerna som är. Helt omöjligt.

2009-01-26 17:33
finns demot nu eller vad?
Get Random!

2009-01-26 17:34
Ja.

2009-01-26 19:05
har tröttnat på demot, vill ha spelet NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

2009-01-26 21:57
hmm .. var väl ok känns det som.. lite halv segt.. ganska kul om man spelar med en kompis. känns som L4D i RE5 miljö
Get Random!

2009-01-27 02:44
Men nu har jag spelat lite mer, och jag måste nog säga att det här är nått av det sämsta jag provat på. Fyfan.

2009-01-27 15:31
jag tror inte heller att jag kommer fastna för 5an... 4an var riktigt badass, men det känns som att bara grafiken är bättre och det räcker inte så många år senare.
du är kär i mig.

2009-01-28 11:58
testade igår och.. meh? känns som en TPS med sunkiga kontroller. :/
phow phow.

2009-02-02 16:17
nu finns demon på psn iaf

2009-02-02 16:49
Jag körde på gamestops erbjudande och lämnade in två lågprisspel och förhandsbokade det för 199:- Cant wait på co-op!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2009-02-02 18:00
blandat omdöme än så länge...demot till ps3an e på nedladdning, hoppas jag inte blir besviken!

2009-02-02 18:07
Tankar också från Psn just nu. Har längtat efter 5:an sen jag sköt Lord Sadler åt helvete för fyra år sedan.

Förväntningarna är skyhöga.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2009-02-02 19:10
Demot är fett, man kommer in i kontrollerna efter ett tag. Dessutom ser det riktigt snyggt ut och bruden hjälper till som hon ska.
Straight from the Suarn!

2009-02-02 21:14
Tyckte också att det funkade skitbra. Spakarnas funktioner var lite dryga men det kommer man väl snabbt över. Lär bli fett!

Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2009-02-02 22:03
tyckte det var rätt nice. Dock så spelade jag re4 på wii senast så det kändes lite bökigt this time around men kan helt klart bli något. Sjukt kul med co-op

2009-02-03 10:48
grymt najs :) kommer snabbt in i paniken man drabbas av när dessa groteska typer kommer springande med en djävulsk bödel i släptåg :P snyggt o bra, kommer bli najs detta.

2009-02-03 11:11
De førinställda kontrollerna kan ju gå och självdø någonstans men annars blev jag glad av spelet. Nu var det iofs japsade kontroller vilket førklarar att man använde X till det som varje vän av ordning vill bruka O till och vice versa.

Det kändes iofs väldigt mycket re4 men har folk helt glømt att det är capcom som utvecklar serien? Føretgaget som gør femtioelva uppføljare på varje orginal? Sedan var ju inte re4 direkt dåligt heller.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-03 22:08
Kul som fan, precis vad jag förväntade mig. Styrningen är ju inte på något sätt sämre än RE4. Gillade man inte RE4 så är det nog klart att man inte gillar det här.

Frågan är om spelet kanske är lite för likt RE4 och inte förnyar(förenklar) så värst mycket utan att det är samma spel fast nya miljöer och co-op? Det kanske är för mycket fanservice från capcoms sida att de håller vissa saker samma? Fast det är ju både positivt och negativt, beror på om man är fan av serien, nykomling eller inte gillade RE4.

Det är väl alltid så med uppföljare egentligen. Hade de "förenklat"/förbättrat styrningen i det här spelet och förändrat för mycket saker så hade hardcore fansen klagat på att de har dummat ner serien för mainstream/gears of war kidsen. Låter de saker och ting vara samma, oavsett fördelar och brister, så avskräcker man nya spelare.

Jag är i alla fall en av de som älskade RE4 och föregående RE spel så det är ett givet köp för mig.

2009-02-03 23:20
gäller gamestops erbjudande att man kan byta in VILKA 2 spel som helst å boka för 199?

2009-02-03 23:55
När jag klarade 4an tänkte jag att ge mig ett sånt här spel med lite nya miljöer och bättre grafik så är jag tvärnöjd, och den tanken har vart kvar sen dess och jag förväntade mig inget annat heller.
Men ändå känner jag mig lite missnöjd nu efter att ha spelat demot, jag visste att kontrollen skulle va så men fan den känns riktigt utdaterad nu asså. Ännu mer pga att spelet inte pausas i inventory och nu är typ helt renodlad action.
Men jag tvivlar ändå inte på att det kommer bli ett asfett spel, bara lite synd för det skulle kunna vara mycket bättre, och jag vill att resident evil ska va bäst.
Sen fienderna också som stannar upp när dom är 10m bort, var ju så i 4an också men det känns också rätt efterblivet nu. Hade hellre haft färre fiender men som verkligen attackerade och sprang hela vägen fram och verkligen försökte döda dig.
Aja längtar som fan ändå.

2009-02-04 00:17
marvin

fanservice/lathet. Tomäjto/tomato :)

Jag håller helt med dig om att de inte ska pila før mycket på styrningen. Att man inte kan gå och skjuta samtidigt gør så att man känner sig stressad vilket är meningen. Just detta faktum verkar en hel del folk har otroligt svårt att førstå.

Sedan är det ju guld att man kan stampa på fiender, det gjorde mig extremt lycklig eftersom det innebär att man spara ammo samtidigt som man frøhidnrar att saker och ting børjar växa ut folks avskjutna huvuden.

blazeandamaze

Inte äldre fifa, nhl och annat møg. Antar dessutom att du inte kan komma dragandes med resistance lr motorstorm men i øvrigt ska det gå fint. Jag har precis investerat i ett par billiga spel så att jag kan utnyttja erbjudande før killzone 2 och re 5.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-04 00:57
Förstå och förstå jag köper bara inte riktigt grejen med att det ska bli stressigt pga av seg kontroll. Speciellt inte när som sagt fienderna ändå stannar upp. Nej fan bättre kontroll och hetsigare fiender så hade jag vart helt nöjd.

2009-02-04 03:25
Jag tror nog att dom har något ess i rockärmen för att detta ska kännas lite mer annorlunda. Var det inte snack om i början av projektet att ljus och mörker skulle spela någon stor roll i spelet.. vad hände med det? Jag ska väl också säga att Re4 är ett av dom absolut bästa spelen jag någonsin spelat, otroligt bra spel så även om det i stort sett är samma grej i ny miljö så kan jag ta det.

2009-02-04 03:26
Och ja co-op är väl nästan själ nog för att köpa det

2009-02-04 05:26
blazeandamaze & Coke
Jag bytte in resistance och motorstorm:)
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2009-02-04 07:40
Var ju bland det sämsta skiten jag sett någonsin, kontrollen är snusk vilket fuckar allt.
Dags att inse att grafik inte gör ett spel, folk som spelar pga grafiken är inte riktiga gamers bara mainstream kuksugande äckel.

Sen undrar jag va fan det läskiga är med att jaga afrikaner på eftermiddagen är? Hela spelet är ju fan bara en ursäkt för att få poppa svarta med jaktgevär.

Nej fy fan, grattis capcom faila med ett coop spel! iofs måste ju nån vara den första, lär hålla mig jävligt långt borta från det här skiten.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-02-04 08:18
ja detta var inge bra alls

2009-02-04 12:58
visst är det härligt att vi med lite mer tålamod och finess kommer få ha detta underbara spel för oss själva? :)

Jag antar att RE5 och de övriga i serien är spel man antingen älskar eller hatar, jag har inte varit något fan av serien så länge, testade först 4an när lillbrorsan hade köpt det, verkade segt och jag dog hela tiden pga de lustiga kontrollerna, men sen kom en tid då jag inte hade bättre för mig och hade inget annat att spela än just detta, det tog 1 level så var man inne i det :)

Det mest givna köpet till ps3an iår...tillsammans med God of War 3

2009-02-04 16:24
ni kan inte dömma ett spel för en jävla demo utan någn handling,feta cutscenes etc..verkar jävligt varierande ändån om man tittar på trailers.tror sen inte att hela spelet är i dagsljus..alla RE-spe äger helt och ska jävligt mkt tillom detta ska floppa..
har inte lirat demo så undrar om co-op e splitscreen? paayz

2009-02-04 16:27
Baboso P26

niice, ska se om jag kan byta in tony hawks proving grounds (världens sämsta jävla spel!) och uncharted

2009-02-04 17:02
doggson P23

hahahaha nog ditt skönaste inlägg på länge. men ack så fel du har :)

Slug P22

ord

2009-02-04 19:02
Vet inte om detta tagits upp men jag hörde att Capcom ska fixa kontrollerna för alla som grinar över att man inte kan skjuta utan att stå still och sikta först.

Hursomhelst, ser framemot detta spel, och blir ett framtida köp :=)

2009-02-04 19:09
om de ändrar kontrollerna så man kan springa och skjuta så är det inte RE längre. Då blir det som vilket spel som helst. Det ska ju vara lite panikartat ibland, det är ju tjusningen :)

blazeandamaze: ja det är splitscreen om man kör offline jepp, dock tar inte splitten upp hela bildytan vilket e lite skumt

2009-02-04 19:13
Men som nån sa högre upp i tråden: det är inte panik bara för att man inte kan röra sig och skjuta samtidigt. Det är _irriterande_!

2009-02-04 21:53
Måste säga att jag är smått förvånad över hur många här som tydligen aldrig spelade Resident Evil 4. Ett av förra generationens mest kritikerhyllade spel som till och med släpptes till 3 olika plattformar.

2009-02-04 21:58
Nej 4 olika plattformar till och med. Gamecube, ps2, wii och pc.
Hur man som tvspelsintresserad lyckats undgå att spela det är nästan imponerande dåligt. Speciellt om man samtidigt hade några som helst förväntningar på RE5.

2009-02-04 22:09
jag älskade 4an men det var för typ ett halvt årtionde sedan, att bara bättra på grafiken funkar inte då. av samma anledning spelar jag inte om mina ps2spel. (mgs undantaget)
du är kär i mig.

2009-02-04 23:52
diwety

Nej, kontrollerna kommer inte att fixas. Det var bara någon amerikansk marknadsføringskille som påstod att det skulle vara møjligt men det har dementerats. checka