Resident Evil 5 (13/3-09) [PS3/Xbox 360/PC]
Vet att det är långt kvar men har läst att det kommer ett demo till Xbox Live nästa vecka iallafall. Med co-op online och offline, 2 olika banor som man ska få prova på. Har sett framemot detta spel länge och förhopnningsvis stämmer det att det kommer ett demo under nästa vecka. Kommer spela sönder demot isåfall. Läs nyheten här. http://loading.se/news.php?pub_id=4146 (Inlägget ändrat av Midas 2008-12-02 11:35:07)
bara till xbox och inte till ps3?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blir intressant med coop :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
man klarade RE4 igår... Shit vad bra det är. Det blir kanske att man får skaffa ny konsol när det här släpps!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skaffa japanskt live account och tanka demon, tänkt göra det men orkar inte
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Skaffa japanskt live account och tanka demon, tänkt göra det men orkar inte jag skaffade det, har spelat demot och det är faktiskt jävligt skoj, två olika banor som man får spela lite smått på, ändå jag tyckte var lite minus var styrningen, den var konstig på nått sätt. ska skaffas när spelet kommer nästa år.
varför hittar inte jag demon? har skaffat japanskt account men hittar inte spelet:S tycker att det borde ligga på top 10 listan eller nåt. Har demon bara släppts på Xboxlive?
Microsoft har fixat det där... du måste ha ett japanskt xbox nu för att kunna ladda. Men demot kommer till USA tidigt nästa år, troligtvis kommer det till europa då också.
Suck on my chocolate salty balls
Sett framemot det här spelet i flera år nu!
At the gates of Eternity...
Har demot på skiva och styrningen sög tycker jag. Skyller på kultur-krock!
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Jo styrningen är ganska kass, fast man vänjer sig, det var samma sak med RE4. Efter ett tag tänkte man inte ens på det. Jag tänker iallafall inte avstå från detta spel pga. en halvdan styrning. Längtar som fasen.
fan kommer demot till ps3 eller? fattar ingenting borde ju kommit för länge sen egentligen men jag hittar ingenting om det typ...
co-op blir väldigt intressant ! :) RE var ett bra jävla tag sen man spelade. så jävla fett spel!
Get Random!
Jo styrningen är ganska kass, fast man vänjer sig, det var samma sak med RE4. Efter ett tag tänkte man inte ens på det. Jag tänker iallafall inte avstå från detta spel pga. en halvdan styrning. Så RE-spelen kommer köra på samma kassa jävla kontroller hela tiden? Blir ett no-go för mig.
Dieallot : Spelen? Bara fyran som kör på det konceptet att kameran är bakom spelaren ju, eller vad menar du?
Jag har alltid tyckt att kontrollerna har varit lite konstiga i varje RE-spel. Men i fyran slog de fan på big time. Gillade inte alls kontrollerna och kunde knappt spela spelet. Om femman har likadana så lär jag knappast köpa det.
Fyran har bäst kontroll av alla RE spel just på grund av att kameran är over-the-shoulder. De tidigare spelen hade ju en fast kamera i varje rum/plats man gick till. Förmodligen för att miljöerna var förrenderade och ej helt 3D. RE4 är ett av mina favoritspel på ps2, hoppas femman är lika bra.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Tänkte mer på att man måste trycka ner en knapp för att gå in i aim mode, sen aima med helt fel spak, för att sen trycka på samma knapp för att gå ur aim mode. Allting är på fel knappar, det känns som man rör sig fyrkantigt osv.
tycker inte heller att styrningen är helt 100 i 4an, det är det som drar ner på helheten i det annars överfeta spelet... det är jävligt bökigt och onödigt svårt, gillar inte att man inte kan gå samtidigt som man siktar.
du är kär i mig.
Det är för att det är i grund och botten ett skräckspel och inte ett actionspel, även om fyran hade mer action i sig än de föregående spelen så är det fortfarande inte Gears Of War man spelar. Det är meningen att man ska känna sig lite gimpad och tex inte kunna gå och sikta samtidigt när monstren kommer mot en. Det är det som gör att man tänker efter innan man går in i ett rum eller springer in i ett hörn, det är det som gör att man känner panik när en zombie fläktar med armarna efter en när man står där och siktar och försöker sätta benen på dom för man vet att kommer de för nära så kan man inte bara backa och fortsätta skjuta samtidigt. Glöm inte att det är samma tillverkare som gör Devil May Cry och Resident Evil, så de hade lätt kunnat göra kontrollerna i RE bra mycket röjigare om de ville. Men hade man kunnat röra sig ens i närheten lika smidigt i RE spelen som i DMC hade man inte alls haft samma panik känsla och man hade aldrig blivit rädd. Think about it. Det finns vissa skräckspel som tar detta till en ännu högre nivå, till exempel Fatal Frame. Och det är liksom inte ett "misstag" där heller. I FF är man en liten hjälplös tjej som rör sig relativt långsamt, dock snäppet snabbare än spökena som kommer mot en, och när man drar fram sin kamera(det är så man dödar spöken) så är det i FPS vy och man rör sig ännu långsammare och blir tvungen att zooma in på de läskiga spökena :)
Måste hålla med marvin här. Om man kunde springa och skjuta samtidigt så skulle det ta bort mycket av panikkänslan. Jag tycker inte att re 4 är specielt läskigt men jag har fått panik måååånga gånger i det spelet och om jag hade kunnat springa bakåt och skjuta på allt så skulle det ta bort hela känslan och göra det till ett superenkelt actionspel. nej tack
okej men jag får inte panik iaf, blir mest frustrerad och tycker det blir som sagt onödigt svårt. billigt sätt att skrämmas på, att immobilisera spelaren.
du är kär i mig.
Hm, du kanske inte är så bra på spelet helt enkelt :) Tyckte fyran var lite väl lätt när de "fixat" kameran, och gjort så att man vända sig om 180 grader med en enda knapptryckning. Mycket ammo fick man också. Hade de "fixat" kontrollerna genom att göra de ännu enklare så hade många fans blivit djupt besvikna. Visst är man gimpad, men det är liksom inte broken utan man man är artificiellt gimpad.
Dieallot : Måste hålla med om Marvingaye, tycker RE4 har den bästa kontrollen och dessutom ett av de bättre i många andra spel. Problemet är att när man väl vant sig med RE4 kontrollen så kan man typ inte spela de andra RE spelen hehe.
Dieallot: Måste hålla med om Marvingaye, tycker RE4 har den bästa kontrollen och dessutom ett av de bättre i många andra spel. Problemet är att när man väl vant sig med RE4 kontrollen så kan man typ inte spela de andra RE spelen hehe. Spelade RE5 demot och där är styrningen väldigt likt RE4. Även fast jag inte heller är så där överförtjust i styrningen så gillar jag RE för mycket för att inte köpa det. Nu har jag inte spelet något RE spel på länge så det tar ett tag att anpassa sig men det är som sagt sånt jag står ut med, i slutändan tänker jag inte på det.
har klarat det på svåraste och unlockat alla figurer och vapen, men det är inte svårt på rätt sätt liksom.
du är kär i mig.
roflrasse spel man dödar bara nigguh-zombies ju? .. *sarkasm* fick inte detta spelet massa kritik pga detta? :) förstår inte varför folk förväntar sig viting zombies i afrika
Get Random!
i re5 kan man välja mellan två olika styrningar, klassiska stå still och aima eller springa runt och skjuta samtidigt så oroa inte er
King Phil : Det folk blev sura över var det att en vit snubbe gick och poppa massa svarta folks. Vilket jag också kan förstå. Men samtidigt pallar jag inte bli arg. Är det i Afrika eller Haiti det ska utspela sig?
afrika
Blir alltid så löjligt kontroversiellt så fort det kommer ett spel där man skjuter svarta. Men seriöst vita män, sovjet ryssar, arabterrorister, asiater och nazi tyskar börjar bli tråkigt. Iofs så var ju fienderna i RE4 spanjorer, men de räknas kanske in bland "vita europeer"? så det var ingen big deal. Jag gillar att spelutvecklare börjar "våga" göra mer spel i Afrika nu(RE5, Far cry2 osv) och är man i Afrika ska man självklart skjuta lokalbefolkningen, förstör ju all "immersion" om man ska skjuta vita/ryssar/asiater i afrika, om det inte är sydafrika då kanske. USA och mellanöstern börjar bli tråkigt. Det enda som fortfarande är tabu att döda i spel är väl barn då. Kvinnor verkar ju tydligen vara okej att skjuta på sedan en lång tid tillbaka. Även om de är väldigt attraktiva sådana, fick vi nyligen lära oss i MGS4 :)
Det enda som fortfarande är tabu att döda i spel är väl barn då. Det är synd, för det hade varit kul.
Dieallot Det är synd, för det hade varit kul. Jo. Man kunde döda barn i de gamla Fallout spelen. Har hört att det finns mods till Fallout 3 som gör att man kan döda barn där med :) Kanske värt att kolla in, vet inte.
Jag trodde faktiskt på allvar att R* skulle våga ta steget i GTA IV, men icke. Konstigt faktiskt att det inte finns ett enda barn i hela Liberty City :( Inga djur heller.
haha ja, inte ett enda barn i hela liberty city. Det var ju samma med Morrowind/Oblivion, gigantiska världar och inte ett enda barn. R* och Bethesda ger ingen förklaring till det heller inne i spelet alltså, typ som de gjorde i Outcast(grymt bra spel f.ö). Där var det iaf 5 stora världar/planeter man sprang omkring i och det fanns inte en enda kvinna eller barn. Lite senare får man reda på att de skickade alla kvinnor och barn till en speciell planet och träffar dom endast en gång var hundrade år för att para sig. Tyckte det var lite kul att utvecklarna till Outcast i alla fall hittade på en ursäkt/förklaring som passade in i spelet :)
appropå re5
Vad fan fick jag höra ryktet om att det skulle vara i Haiti? Tyckte det skulle vara spännande med ett Resident Evil i vodoons hemland.
Jag springer och spöar snorungar i Bully... nära iaf
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
BC99 P25 varför ska du bli arg på det liksom? hade det varit omvända roller hade du ganska säkert inte reagerat :P
Get Random!
Läste nånstans för någon månad sen att utvecklarna hade tänkt göra om styrningen helt och hållet inför RE4, men att de efter ett tag kom på att då måste de ändra precis allting annat i spelet. Banstruktur, fiendernas AI och rörelsemönster, etc, och höll sig därför kvar i det gamla systemet. Visst, jag fattar att man ska vara lite gimpad, men det blir ju lite fult när tio zombies (ganados?) springer emot en i full fart, och så fort de kommer två meter ifrån en stannar de och stirrar på en en stund, sen går långsamt frammåt och hugger/biter/slår/whatever. Såg nån demo när Chris stod i ett hus, en ganado kom springande, stannade och väntade och tittade på när Chris plockade upp ammo från marken och laddade om sin bössa innan han gick emot honom och blev ihjälskjuten.
haha men va? jag hoppas det där bara var en tillfällighet eller modifierad AI för när man kör på enklaste svårighetsgraden. Så där var fienderna INTE i de tidigare RE spelen. Det var ingen mercy där, laddade man om och hade en fiende nära sig så attackerade de självklart. Hoppas som sagt det där var en tillfällighet eller nåt för är det så AI:n är i femman så är det nästan så man passar på skiten.
King Phil : En svart man som poppar vita? Förmodligen för att man så sällan upplever det i film/spel form hehe.
BC99 P25 iofs. men är det inte lite löjligt att hetsa upp sig på det? man är ju trots allt i Afrika och att man är vit har väl en anledning. Det är knappast som att de har skickat dit en cop från USA för att pop nigguz? förvisso kunde man varit svart då det borde varit det vanliga man är i afrika men jag gissar på att man skickat dit något form av specialstyrkasnubbe
Get Random!
men jag gissar på att man skickat dit något form av specialstyrkasnubbe Har du ens spelat nått tidigare RE spel eller ens sett något av RE5? Man spelar som Chris Redfield, från tidigare RE spel, medlem i BSAA (eller var det BCAA?). Man är inte där för att "pop nigguz" som du uttryckte det, man är i Afrika för att undersöka ett virus som kommit till Afrika.
King Phil : Jo jag vet, just därför jag inte har någon anledning att bli arg :) Jag vet hela RE historien sen innan, så Chris är ju inte där av en slump som du liksom sa.Diwety : Jag tror han mycket väl har spelat RE sen innan, så oroa dig inte ;) Och jo det är BSAA.
Är det bara Afrika eller är det ngt särskilt land man befinner sig i?
marvingaye Det kan stämma. De brukar ju faktiskt demonstrera spel på lättaste svårigheten. That aside så har jag en kompis som har spelat det, och han sa att det var precis allt man kan förvänta sig, så det kommer nog vara ett värt köp hursom. Dessutom, var det inte lite pga hetsen om att man var en vit amerikan som sköt afrikaner som man la till en afrikansk tjej som andra huvudkaraktär, och gjorde spelet till coop?
diwety jag kanske uttryckte mig otydligt så jag ska göra det tydligare och jag citerar mig själv.
Det är knappast som att de har skickat dit en cop från USA för att pop nigguz? alltså menar jag att de inte skickat dit en snubbe bara för att döda.
jag gissar på att man skickat dit något form av specialstyrkasnubbenågon ska det självklart stå och specialstyrkasnubbe är inget direkt ord men jag hoppas du förstår ändå. Jag såg filmen nyss, vet inte riktigt när den utspelar sig(den animerade) men där är ialla fall Chris med i någon form av specialstyrka om jag inte minns fel och det är han man är i spelet också?
you feel me now?
Get Random!
har demot kommit till xbox? och vet när isf när de kommer till ps3 !?
tror inte det finns till XBL.. hittar inget på marketplace i alla fall :)
Get Random!