I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-27 21:28
för mig kvittar det, ger varken från eller till.. hade säkert gått in någon gång och frågat efter hur man gör en särskild sås på bästa sätt, eller snokat tips på billig nyttig mat.. men risken är nog överhängande att ett Matforum skulle gå samma öde till mötes som recensioner...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-03-27 21:39
Det skadar ju inte att testa, tycker det är värt att göra det då mat är viktigt och tror det skulle kunna bli en hel del trådar kring det.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-03-27 22:34
SIMPO  Haha simpo.... inte kan mat lagga.
Däremot kan man LAGA mat, lagga gör dator spel.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-27 22:51
Riktigt fett recept:

2008-03-27 23:04
hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-29 16:15
hehe, fet video!

Hur blir det med forumet nu då?

Om man lägger ihop Ja-sägarna med vet ej-sägarna så är det ju överlägset.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2008-03-29 16:30
Hur resonerar du om att man ska slå ihop ja-sägarna med "jag bryr mig inte"-sägarna?
Om nåt så borde väl "jag bryr mig inte" och "nej" slås ihop eftersom ingen av grupperna är intresserade av forumet? =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-03-29 16:36
Vad spelar det för roll om 51 procent skulle vilja införa ett forum och 49 procent vägrar. Införandet av ett forum borde väl åtminstone ha minst över 90% av medlemmarnas stöd?

2008-03-29 16:40
Jag tror att dom som röstat nej kommer klicka sig in i forumet och vara aktiva ändå..
be the change

2008-03-29 16:44
Och snacka om mat?

2008-03-29 16:45
Jag kommer då iaf inte spendera mer en nån timme i det forumet på ett år, ^^

2008-03-29 16:45
varför inte bara öppna ett forum och den som vill skriva där får göra det, dem andra får väl skita i det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-29 17:06
Vi kan öppna det, och banna de som tjatat om det i denna tråd. Det vore något!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-03-29 17:10
Ah fan, gl hf Midas. :)
be the change

2008-03-29 17:18
Word på kung midas!
sluta jiddra, börja trolla!

2008-03-29 18:51
caliber: jag skrev om man la ihop de skulle det vara överlägset... ja-sidan är redan en majoritet.

2008-03-29 18:51
Midas: Man borde införa matforum och degradera dig till moderator av det forumet. :oP

2008-03-29 20:32
Sen när blev det demokrati på Whoa?
Jag tyckte bättre om när det var Adminherravälde.
Matforum är ett jävla påfund.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-03-29 21:28
Alltså, jag fattar seriöst inte varför det ska införas ett matforum. Det finns ju redan forum för flera av ämnena som folk gnällt om i åratal, varför inte bara snacka om det på de sajterna och istället låta Whoa kallas för "Sveriges Största Hiphopsite" med gott samvete?

På tiden att flikarna "Hobby & Fritid" och "Övrigt" samt forumen "Elektroniskt", "Battle & Cypher" och "Övrig musik" går i graven... Kalla mig konservativ/negativ/whatever, men det var, i mitt tycke, fan så mycket bättre förr när Whoa var mer hiphoprelaterat. Och ska det bli matforum och sex- & samlevnadsforum så är det nog en tidsfråga innan Playahead lägger ett bud på Whoa...

Håller för övrigt med Midas och GAIA till fullo.

2008-03-29 21:33
DoktorDöd P19

Sant! Tyvärr tycker inte jag att whoa är lika mycket hiphop som det var 2000 när jag blev medlem. Fast jag älskar whoa lika mycket nu som då ändå :)
sluta jiddra, börja trolla!

2008-03-30 03:35
Jag checkar ofta hiphop relaterade trådar. även fast jag inte kommenterar mkt tycker jag inte whoa har ändrats mkt, förbättrats om någonting!

Mat Forum for the people!

2008-03-30 03:47
Efter att ha tagit in så otroligt mycket hiphop här så blir man hungrig. A thug gotta eat!
DJ

2008-03-30 10:42
DoktorDöd:

Whoa har aldrig varit endast hiphoprelaterat och jag tycker det är soft. Många av forumen du nämner har ju funnits sedan whoa startade. Hur mycket man än gillar hiphop så tror jag många vill debattera annat också och skulle lämna whoa om inte den möjligheten fanns.

Däremot är jag lite tveksam till ett matforum. Jag ser inte riktigt att det behövs ett specifikt forum om mat och att det riskerar att bli ganska dött där, men jag kan ha fel.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2008-03-31 13:51

Vad har blandat med hiphop att göra?
vad har film & tv med hiphop att göra?
Vad har formgivning?! med hiphop att göra?
vad har datorer & teknik med hiphop att göra?

Vad har sport med hiphop att göra?

Vad har kultur & litteratur med hiphop att göra?

Vad har resor med hiphop att göra?

Vad har kläder&mode med hiphop att göra?

the list could go on and on and on...

2008-03-31 13:52
Kläder har väl dock en del.. :P
be the change

2008-03-31 13:55
njaa... asså jo om man diskuterar "hiphopkläder" då kan man väl säkert på nån vänster diskutera "hiphopmat" och "hiphopdryck" också.. YO vad dricker alla coola thugz då? åh den här diskussionen gör mig så jävla irriterad så går nu

skippa sportforumet.. och datorer & teknik, resor och absolut formgivning isåfall.

2008-03-31 17:21
NickeMannen
Whoa har aldrig varit endast hiphoprelaterat och jag tycker det är soft.
- Alltså, jag håller med, i viss mån, men när det blir lite väl mycket underforum-på-underforum så tycker jag det här med "hiphopsite" förlorar sin glans (men inte bara för den sakens skull, men också kanske för att sidan blir mindre "hiphop", även sett till användarna).

Många av forumen du nämner har ju funnits sedan whoa startade.
- I know, men om vi förbiser dom och kanske mer ser till dom forum som tillkommit på senaste tiden och som inte känns så passande (oavsett aktiviteten i dessa) på ett hiphopforum (exempelvis Elektroniskt - vill man snacka sånt finns badboll.nu, Datorer & Teknik och Datorspel/Konsol - sånt kan man snacka om på Loading.se, etc etc etc). Likaså det här med matforum (det länkades till ett sådant på en annan sajt i andra tråden av Midas, om jag inte tar helt fel), och vad egentligen finns det att prata om i ett sådant forum (sett till IQ-nivån på majoriteten av användarna), hur man kokar spaghetti? :/

Snara
om man diskuterar "hiphopkläder" då kan man väl säkert på nån vänster diskutera "hiphopmat" och "hiphopdryck" också.. YO vad dricker alla coola thugz då?
- Haha.

2008-03-31 18:07
mat är hiphop, mat förstör absolut inte whoa!
go go go

2008-03-31 18:21
Många av forumen du nämner har ju funnits sedan whoa startade.
- I know, men om vi förbiser dom och kanske mer ser till dom forum som tillkommit på senaste tiden och som inte känns så passande (oavsett aktiviteten i dessa) på ett hiphopforum (exempelvis Elektroniskt - vill man snacka sånt finns badboll.nu, Datorer & Teknik och Datorspel/Konsol - sånt kan man snacka om på Loading.se, etc etc etc). Likaså det här med matforum (det länkades till ett sådant på en annan sajt i andra tråden av Midas, om jag inte tar helt fel), och vad egentligen finns det att prata om i ett sådant forum (sett till IQ-nivån på majoriteten av användarna), hur man kokar spaghetti? :/

grejen är ju att iaf jag vill kunna diskutera mest hiphop, sen gå in snabbt och kolla lite om mat/kläder/whatever utan att behöva registrera sig på 100 olika forum.

2008-03-31 18:58
Fiyah
Om man måste rådfråga gällande matlagning så visst, då kan det bli ett väldans registrerande. Men dom flesta svaren tror jag man får om man faktiskt slår upp en kokbok och ger det en chans (samma svar till övriga forum du nämnde).

2008-03-31 19:45
doktordöd: mat & dryck forum behöver inte uteslutet handla om recept, herregud!

2008-03-31 20:05
precis det är ju inte så att man bara kommer fråga om recept. men man vill bara prata om tex mat lite ibland och därför inte vara registrerad på ett forum för bara det, samma med tv, litteratur, osv osv.

jag tycker att icke-hiphop forumen berikar sidan enormt och den skulle vara mycket tråkigare om det bara fanns om hiphop här, antagligen skulle många användare (som även diskuterar hiphop) inte vara här om det bara gälde det.
därimot bör fokus på sidan forstätta vara just hiphop

2008-03-31 20:10
Wermin_Roaches
Har aldrig påstått det heller. Men däremot är jag nyfiken på en sak: Vad tror Du det kommer att pratas om utöver recept och matlagning i ett Matforum? Om det nu inte bara kommer att pratas mat där, som du sa. Dukning? Servettvikande? Hur man värmer en pirog i mikrovågsugnen? I dont get it.

2008-03-31 20:49
servettsvikning såklart...

Men asså, du kanske inte har ett intresse för hiphop och mat kombinerat, du kanske inte kan känna djupet i det här?

2008-03-31 21:02
Wermin_Roaches
Finns det ens något djup i det? :|

2008-04-02 12:26
För er som vill ha ett MAT forum gå in på.

http://matforum.nu/     <------ Stor sidan inom detta.

http://www.lyckasmedmat.nu/

OSV OSV....

Finns massa olika sidor om mat, så ska bli kul att se varför ett matforum skulle få mer utrymme här på whoa än ett sex och samlevnadsforum.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-04-02 15:34
John: jävligt schyssta sidor det där. men det handlar inte om att man vill komma åt matforumen, det handlar om att man vill ha ett forum på whoa om mat.

2008-04-03 13:14
känns som att de som skriver emot gör det mest "bara för att".

Alla argument emot är sorgligt ihåliga. "Mat är inte hiphop" Nej, men det är väl inte datorspel/konsoler eller datorer heller? Och de har varsin tråd.

Och argumentet: gå till en annan sida som har det. Ja, då kan ni ju faktiskt radera hela köp &sälj och hänvisa till blocket tycker jag.

Varför ska ni ha mer än de typ 3 renodlade trådar som handlar om  hiphop då? Varför ska folk kunna prata om något annat? Och vad ska man med tråden "Resor" till? Anordnas det speciella "hiphopresor" som jag missat?

Det argument jag kan "köpa" är : vi vill inte för att det kostar tid, pengar eller liknande. Samtidigt så är ju det lite sisådär. Hur svårt är det liksom?

humm.

2008-04-03 13:28
Sän
Tror det också har mycket att göra med hur aktivt ett sådant forum kommer vara när det väl ser dagsljus (sen bör det väl helst finnas något vettigt att skriva i det forumet också).

2008-04-03 14:10
Menar du att det inte finns något vettigt att diskutera i ett mat forum?

Keeping the scene alive!
Redaktionschef

2008-04-03 14:30
Fan... synd att det är kvar ett helt år till nästa 1 april :)

Alla argument emot är sorgligt ihåliga. "Mat är inte hiphop" Nej, men det är väl inte datorspel/konsoler eller datorer heller? Och de har varsin tråd.

Det stämmer att vi har flera forum som inte är hiphop på whoa. Grejen är att vi börjar känna att det räcker så. Vi vill helst inte lägga till fler forum som inte är hiphop. Eventuellt om vi skulle ta bort 2 ickehiphop-forum så kanske vi kunde ersätta dessa med ett matforum, eller nåt sånt. Grundtanken med whoa är att det ska vara en hiphop eller alla fall en musikcommunity, och vi är mån om att försöka betona detta ännu mer i framtiden. Jag vill inte påstå att vi tappat "fotfästet", men visst är det så att vi glidit ifrån hiphoptemat en aning på senare år. Bloggen är ett första steg mot att återupprätta "det gamla".

Dvs om det tillkommer forum så är det förmodligen musikrelaterade sådana.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-04-03 14:38
Oracle P24 ja om man skulle byta ut 2 forum mot ett mat forum så finns det ju endel att bläddra mellan, t.ex. elektroniskt och resor.
Redaktionschef

2008-04-03 15:12
ja, fast nu planerar vi inte att ta bort något forum. Så det blir ju svårt.

Summan av kardemumman: ni började tjata om matforumet för sent :P

2008-04-03 15:22
va.. så ni kommer aldrig lägga till nya forum och inte heller ta bort forum eller?
Redaktionschef

2008-04-03 15:41
Vi kommer att lägga till forum. Kanske även ta bort forum. Men först ut att läggas till är forum som har med musik, och främst hiphop att göra. Dvs matforum är inte högsta prio, om det ens är aktuellt.

2008-04-03 15:42
men de flesta hiphop delarna har ni väl täckt ganska bra.

2008-04-03 17:20
Bakelse1:

finns en hel del förslag på utökning av hiphop-forum (vissa bra, andra mindre bra), tror till och med de är lagda i den här tråden (annars i någon annan tråd) av mig och GAIA (och säkert någon annan).

tex: Skandinavisk hiphop (för att norge/danmark/finland skall få mer platts än i utländsk hiphop), Oldschool hiphop (ett av de mindre bra förslagen av mig), en köp & sälj del för egenproducerade saker, forum för sökande av samarbeten mellan rappare, DJs & producenter (i olika kombinationer), m.m.

2008-04-04 01:35
okok, du har en bra poäng där, men sen har whoa lagt upp så många piss-trådar också så att slänga bort 2 eller 3 och lägga dit mat-forum ska väl inte vara större problem.

Sen så absolut jag håller med dig, om det finns ett intresse för fler hiphop relaterade trådar som kan läggas upp så är jag helt för att dom ska få tränga i kön, det är ju ändå ett hiphop forum det här.

Men sen att bara dementera mat-forum, när det bevisat finns ett intresse för det är ju bara larvigt.

2008-04-04 17:16
Alltså snälla söta howser, stuck och alla andra söta admins, varför ska det INTE finnas ett mat & dryckforum?!

Jag har inte hängt med alls i tråden, men för mig säger det sig självt att om det finns formgivningsforum, reseforum, kläder & modeforum, så borde det väl fan i mig finnas ett mat & dryckforum?

Mat och dryck är väl för fan ämnen som berör minst lika många människor och det finns ju uppenbarligen ett intresse här på Whoa?

Ett sådant forum skulle omspänna allt från "någon som gillar vanilla coke?-trådar" till "någon som har smakat bordeux 1985 grandé resérve?!"-trådar till "Vilka bärs e bäst, gubbar??"-trådar

eller allt från ex, nuvarande trådar "Hur ser din tre rätters ut?" till "Bästa matstället i stockholm"......

Det finns massor av klockrena exempel, och i en rationell människas huvud så syns införandet av ett mat & dryckforum som en SJÄLVKLARHET!

Så skrid nu till verket och snickra ihop ett forum enligt våra önskemål, och lansera den imorgon som en trevlig helgöverraskning.

2008-04-04 17:24
När ni ändå e på G kan ni ju införa ett cannabisforum också, höhöhö =)