För; JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ Axm Mot; Midas
mjaoo
För; JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ Mot; Midas teambanan (rövslickar lite, kanske man blir admin här på sidan en vacker dag?) ärligt talat så är det bara börja bomba mat-trådar i blandat. om det blir många nya trådar om recept etc så kommer det ju att bevisa att det finns folk som är intresserade. själv äter jag bara snabbmat så jag har ingen nytta av ett sådant forum.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Hangaround
2008-03-16 20:29
Halt klart intressant, jag hade iallafall besökt forumet flitigt i jakt på goda söndagsrätter.
Moderator
2008-03-16 23:55
Jag skulle kolla ofta, skriva betydligt mer sällan. Men fan vad krävande ni alla är egentligen. Behöver ni någon mer anledning än att ingen ansvarig orkar ta tag i det? Sverige är en demokrati, whoa är det inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Men fan vad krävande ni alla är egentligen. Behöver ni någon mer anledning än att ingen ansvarig orkar ta tag i det? Sverige är en demokrati, whoa är det inte. Ye, we go on att Whoa inte är en demokrati , Men, varför inte fråga någon som orkar vara ansvarig för detta? crew , t.ex o han e redan moderator ,...en av få som skulle velat ta tag i de.. finns många fler, no doubts ... think ahead bwoi!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
En enkel orsak till att det nog inte kommer bli så många namn på "mot"-listan är att de flesta helt enkelt inte bryr sig om ett matforum. De knallar alltså inte in i den här tråden och de läser inte igenom den och de skriver inte under på en lista som de inte vet finns ;) Jag tycker det skulle vara trevligt, men tror inte att det kommer hålla, för jag skulle inte vara aktiv i det och det verkar inte övriga i den här tråden heller sikta på (utan bara helt enkelt "kolla in i lite då och då"). De orsaker till att jag inte tror ett matforum kommer hålla finns redovisade i tråden. Gillar för övrigt oxymoronen i "en av få som skulle velat ta tag i de.. finns många fler, no doubts" :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag skulle lätt kunna ta hand om det forumet :D
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
För; JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_eksos_one Mot; Midas teambanan
Är du bara för för att det skulle vara kul eller har du någon anledning att du tror det kommer vara ett hållbart forum? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
vem frågar du?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Fett nice med ett Mat forum :o
No you!
För; JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ eksos_one ProNoob
No you!
Jag tror det kommer vara ett aktivt och lärorikt forum..
be the change
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Hangaround
2008-03-17 17:22
Mabande, Ja tänkte inte på mig själv där , sry mate , if it was what you thought! Älskar laga mat, aktiv skulle jag defenitivt vara..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
För; JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ eksos_one ProNoob hedde Mot; Midas teambanan
bla.
För; :D JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ eksos_one ProNoob hedde Axm Tappa ju Axm.. inte bra.. Mot; :( Midas teambanan
Bakelse1 - Vem som helst av dem som bara langar in ett "för" eller "mot" utan att ha motiverat sig :) GhostfaceKillah - Jag märker ett visst röstfusk från "för"-sidan: både du och hedde skippade RedRebels "mot"-röst :P 10-4, over...
För; :D JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ eksos_one ProNoob hedde Axm Mot; :( Midas teambanan RedRebel Kom igen nu! Alla vi som är För kommer vara hyper aktiva, + många små rävar kommer krypa fram!
be the change
Ja, du... 14 pers på lika många dar? (räknat från att tråden startade) Känns nog fortfarande inte som att det kommer vara så stor aktivitet : / 10-4, over...
Alla som är för Formulera varför! Det borde gälla de som är emot också så FORMULERA!
men asså, det finns många forum som inte är aktiva, det finns egentligen inga ordentliga resonemang för att det inte ska upprättas ett matforum, Resonemangen för är minst lika hållbara som de resonemang som förts när man satt upp de senaste forumen. Det känns som att folk som är mot bara är emot för att de själva inte skulle hänga där. Jag kan inte mkt om programmering, men hur mkt jobb innebär det att skapa ett nytt forum? Hur många timmar krävs för att skapa ett nytt forum? Moderatorer tror jag är enkelt att få tag på, det finns en hel del i den här tråden som skulle ställa upp och som förmodligen skulle ta det seriöst. Jag tror på ett matforum på whoa, jag tror att whoa gynnas av att ytterliggare integreras i vardagen.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
du var kvick :P
För; :D Poker_face (först mwahaha) JackVegas- Wermin Roaches Fiyah GhostfaceKillah snara Mögelfar SaXoR Bakelse1 Rapdude Magnolia_ eksos_one ProNoob hedde Axm Mot; :( Midas teambanan RedRebel
^ Smart sagt.
Wermin - Vad är meningen med att ha fler halvdöda forum? Det gör bara att det är svårare att "råka" hitta grejer, samt att communityts tempo sänks. Snarare att i så fall ta bort ett gång av de inaktiva forumen som finns och fixa "Övrigt"-forum under varje kategori istället (som i "Musik", där det finns en "Övrig musik"). Själva skapandet av ett forum är så vitt jag vet en enkel process. Administrerandet / modererandet av det är dock omständligare. Även om det är enkelt att hitta folk som kan vara moderatorer. Att göra Whoa till mer av ett dussincommunity skulle inte gagna siten. Profilering är ju "teh $hit" som det heter på internetnördiska. 10-4, over...
största anledningen att inte införa ett matforum är väll att de som driver sidan inte tycker det skall finnas ett. om forum som inte är aktiva inte skall finnas bör verkligen "Soul & R&B" forumets existensberättigande ses över, där skapas det väll ca en tråd i veckan eller så. Anledning att ha ett matforum är att mat är gott, mat i sig har ju faktisgt inget alls med hiphop att göra. jag tycker det är bra att Whoa inte har för mycket forum som inte har med hiphop att göra då sidan skall rikta sig till "hiphopare" i första hand. men jag vill ändå ha matforum då jag vill diskutera mat med folk här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mabande: Måste jag dra till det där med Chef Raekwon... bästa kocken som nånsin spottat på micken. ;) Han är iof inte kock, bara engegerad. Men om det är fokus på den här profileringen som du nämner så måste du ändå medge att det är endast under tre rubriker som den här profileringen syns; Musik, Klubb & Konserter och Hiphop. De två andra rubrikerna, i synnerhet Hobby & Fritid, skvallrar högt om att ett matforum inte skulle kännas mal place. Jag menar, formgivning, resor, sport, Film & TV... inget av det har med hiphop att göra. Jag tror jag hade nått mer att säga, men jag har glömt bort det efter att jag blev avbruten av tjejen... fan.
Klart som faan att ett Mat & Dryck forom ska finnas faan. Där man bland annat skulle kunna få tips om Krogar/Restranger. Där man skulle kunna kolla upp olika recept och drycker. Bantningsmat, partydrycker, snabbmat och fina kötträtter. Forumet skulle bli aktivt, mat är en stor del av vardagen. Plus att man skulle kunna öppna ögonen för andra resturanger. Jag tror whoa.nu är väldigt delat. Många kan laga mat, många kan inte. Man skulle också kunna få tips på bra och god festivalmat och massa shiit. Tips träningsdrycker och massa sånt. Listan kan fortsätta och Mat & Dryck är nånting som sprider sej till alla.
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Fyfan Rapdude, jag tänker precis i samma tankebanor som dig..
be the change
Rapdude / JackVegas- - Fortfarande: finns det tillräckligt många såna trådar för att skapa ens ett halvt forum som helst är aktivare än exempelvis "Soul & R&B"? (som är något av ett inkvoterat forum)Wermin - Skillnaden är att de forum som finns under Hobby & Fritid och Övrigt är såna som tillkommit p.g.a. ett behov (d.v.s. det fanns så många trådar inom ett ämne att det var på sin plats att langa in dem i ett eget forum, även om ett par av dem just nu är lite av chansningar), inte p.g.a. att en (liten) grupp begärt dem utan att ha underlag för det. Vilket är det jag sagt hela tiden: vi kan inte langa upp forum bara för att tycker det skulle vara fett, utan om forum ska upp bör det redan finnas så mycket snack att ett forum är berättigat (oavsett om vi vill behålla ett s.k. hiphopfokus eller inte) :) 10-4, over...
Ja, det kommer vara mycket mer populärt än dem 4 understa i Musik iallafall, bra mycket ber aktivt än emceeing, osv.. Jag lovar dej att det kommer vara ett aktivt & Lärorik forum.. trust me
be the change
Det jag frågade var inte om du tycker det kommer vara mer populärt, utan om du kan fixa bevis för att det är behövt. 10-4, over...
Jaha, är lite borta atm. Ända beviset man kan fixa fram då är väl ifall ni lägger upp ett mat & Dryck forum på test i 1-2 veckor, så kan du få alla bevis du behöver lilla Mabande . :)
be the change
* "lägger upp ett mat & Dryck forum på test " - Ain't gonna happen, stumpan. * "Ända beviset man kan fixa fram då är väl " - Inte för att vara sån, men jag har (i den här tråden) lagt fram bevis för hur lågt intresse det verkar finnas för forumet. Du kan använda exakt samma teknik för att få fram dina bevis för hur välgrundat kravet för ett matforum är. 10-4, over...
* "Inte för att vara sån, men jag har (i den här tråden) lagt fram bevis för hur lågt intresse det verkar finnas för forumet. Du kan använda exakt samma teknik för att få fram dina bevis för hur välgrundat kravet för ett matforum är. " - Jag sökte i forumen på mat/dryck/blanda/recept och dylikt och såg att det var en del som hade skrivit i blandat om det, men eftersom det kommer så mycket skit i blandat hela tiden är det ganska lätt hänt att den åker till andra sidan & sen graven. Jag kan tänka mig också, då jag & Fatceaser och några fler satt i en nattråd och tjötade recept och grejer med varandra, då dem flesta blev nyfikna osv, hade vart kul för att hitta massa härliga hemmagjorda recept från oss Whoa;iter. - Okej om ni inte vill lägga upp på test, men kan ni inte köra en omröstning på första sidan och om forumet går åt helvete kan ni väl bara ta bort det?! Skulle lätt offrat 5-10 tråkiga & döda forum på denna sajten mot ett mat & dryck forum... Ber om ursäkt om det är lite luddigt, men du kanske fattar..
be the change
blandat-forumet skulle behöva delas upp på något sätt iof, då det kommer en miljon nya tråda/dag där. typ. JackVegas: du får väll göra en kupp, börja starta massa trådar om Mat/dryck i blandat ;) eller göra en riktig undersökning och se hur många trådar som startats på ämnet (är nog jobbig och tar tid)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JackVegas - - Hur många var det då? Fiyah - Helst skulle jag nog vilja skrota det Blandat totalt, men det lär nog inte hända : / Har du några förslag på nya forum? :) 10-4, over...
Mab - En hel del. Men jag tror ännu fler skulle våga sig fram om det fanns ett forum för bara det...
be the change
Mabande: nej har tyvärr ingen bra idé om hur man kan dela upp blandat, vet bara att det skulle behövas. kanske: dumma fårgor & dumma påståenden/diskusioner skulle kunna vara uppdelningen. nu låter det som jag hatar på Blandat men det finns lite bra trådar ibland där och jag tror att det är uppskattat av många användare (tex slipper sjuka människor vända sig till vården :P) enda forumet jag vill ha som inte finns är Mat & Dryck. kanske ett om odling/trädgård också, men det skulle det finnas minimalt intresse för och skulle säkert bara svämma över av trådar om cannabis så det klarar jag mig utan.
hehe ja, trädgårds forum skulle ju verkligen inte hitta hem, Mat&dryck till folket!
Jag antar att det enda sättet att få ett matforum är att skapa många trådar om mat & dryck i blandat till den grad att man blir tvungen att skapa ett forum för att inte melasta blandat forumet för mkt av trådar av samma karaktär.
Fanns en tråd som handla om ölsorter, den vart jävligt aktiv till den hamna på andra sidan.
Plus att den här tråden är mest aktiv i Allmänt om whoa, det måste ju säga någonting.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Bakelse1, den tråden var det många som skrev i men nästan inga vättiga inlägg utan bara listor på ölsorter
Fortfarande bara ett exempel på trådar, sök kebab så får man bra med hits! man kan söka på det mesta och få bra med hits, Kött, Korv, pizza.. the possibilies are endless som sagt.
men alltså, det är en alldeles för liten grupp som verkligen skulle vara aktiva inom mat och dryck så är det verkligen värt det?
Den som skapar fler än en tråd inom loppet av 24h i Blandat, bara för att jävlas, får en 2 veckors ban. Utmana mig!
jagvillocksåhaenblog.com
Jag börjar bli gammal, det valet fanns inte. En vecka!
jagvillocksåhaenblog.com