Graffare
2008-03-12 21:35
om du vill veta vad som är meningen med hiphopen/graffitin, så rekommenderar jag dokumentär filmen "style wars"
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Det hade varit likakul om det var lagligt överallt. Eller inte.. För det är alltid kul att gömma sig utan att bli upptäckt. Som kurragömma fast för vuxna ^^
men du e ju inte vuxen så det är fortfarande kurragömma.
4:20 KANRK
Den lilla lilla tiden som jag målade (var absolut inte länge, jag insåg att jag sög på det) gjorde jag det, för att dels få mer respekt bland mina "kompisar" som jag umgicks med, för att visa att jag faktiskt kunde och för att vara rebelliskt jämtemot familjen och det, som alltid trott jag var ett änglabarn som alltid gjorde allting rätt, så, jag målade egentligen för uppmärksamhet, den lilla stund jag väl målade..
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
hur kan nat sa vackert som graffitikonst anses for skadegorelse? att lata en gravagg sitta kvar o trycka upp en massa reklam som tvingar pa folk kop som man inte behover gora ar skadegorande.
I be around, just out of sight
Awaiting Beheadment and Mutilation
endel spelar fotboll eller ishokey... ja målar. man känner sig fri för en litenstund att göra ngtd man tycker e sin grej typ.
Graffare
2008-03-20 01:09
vrf ska ni vara så jävla dryga o hålla på o tjafsa det första ni gör på forumet för? riktar mej in på Dmrocker X1 och LateNightHour P0 gör någon nytta förfan!
Graffiti är ju ett sätt att bli bekräftad med dig själv som medium, man kanske börjar som tonåring för att få bekräftningoch sedan fortsätter, eller börjar som vuxen för att ens polare graffar, men förmodligen är det nog att unga tonåringar börjar. DEsutom är det roligt, och endel tror sig bli sedda som G's när de graffar och tycker det är coolt.
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN
varför jag har börgat har med att kunna utrycka mig genom något som mina kompisar inte ses mig i. dom kan säga att de är snyggt till mig men dom vet inte att de är jag. jag gillar uppmärksamhet men jag vill inte begära det ifrån polare. jag gör det för min egna skull! jag är ganska ny och toy men förväntar mig en hemlig identitet i framtiden som folk känner till endå. trött på folk som bara gör de för att andra gör det eller för att få ett liv.
Freddman hur fan ska man kunna trasha en lagligvägg?..
"...Renrasigt dalahäst med små stänk av inavel..."
ViggosP14.. vad kan man göra för nytta på whoa? och det första ni gör? Hm, aja.
Vad glor du på?
Jag målar inte, men funtar på att börja, för det e ruskigt kul (jag har gjort det förut, men kan inte kalla mig målare). Det ser fint ut. Men jag vill inte behöva oroa mig för att en väktare ska dyka upp och slå ner mig. Sen lite bonusar eju att man får pissa på alla politiker som vill hade så fint och allt ska se så prydligt ut.
You'll Never Walk Alone! Leagalize it!
Dmrocker X1 du vet inte ens vad rökheroin är så yttttra dig inteeeeee! (så jävla less på dig) sluta lek gangsta
Hej, det är jag som är kenny. Jag är 25 år gammal och är bosatt i en trevlig kommun i Jämtlands län. Du får gärna lämna ett spår i gästboken om det är nånting du undrar.
"It's art man, It's true love"
okej lite seriöst... det är fett kul. man får en jävla massa polare som oftan är mkt äldre och större så då är det ingen som jiddrar med en.. ett jävligt spänande liv:P o kul att utväecklas som jag kollade på en skiss för 2 årsen haha skrattade i timmar så jävla ful^^....det är nog mest spänningen jag är ute efter iaf och att folk ska veta vem jag är.. jag skiter i om folk tkr jag är toy alla ligger nånstans o kmr upp på en bra nivå nångång!!....MEN graffen blir även som ett beroende, jag har försökt lägga ner tre ggr jag klarade mig utan typ 1 månad max sen så fort nån böjade bomba så var jag på o gjorde det samma, går fan INTE att sluta
Graffare
2008-03-27 08:19
haha håller med greps_one
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Snälla sluta och nämna konst och graffiti i samma mening... Tack!
lol . hahah vilken fråga ? vrf målar du inte (olagligt) det är kul att ha ngt bakom sitt namn och kanske lite adrenalin ;) Peace
054 - KARLSTAD <3
enemy of the state
whoa är inte en community, det är en livstil.
för att det är kul och för att brudarna blir som marmelad i ens famn när man berättar ingående berättelser om hur man slösar skattemedel
Ja gör det för att min farsa råknullar mig annars :(
De finns lirare och de finns lirare.
rörmokare , du får väl inga pengar på graffen eller? o.O
karlstad!
för att jag vill
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ta hans fråga seriöst för en gång skull. INget har tagit mina inlägg seriöas, okej aknske någon men annars är det bara fuckade svar. Hjälp honom med hans projekt i skolan. Har själv inget stor erfarenhet haha men jag har nyss börjat med graffitin och är en ganska stor toy om man säger så. Jag började mest för att jagg ville testa på något nytt få lite utmaning om man säger så. Sedan är det ju snyggt att se oliak piecec åka runt eller "sitta" på en vägg. Finns säker flera anledningar till att jag började men jag orkar inte skirva upp all..
jag klottrar så att du kan göra meningsfulla skolarbeten.
cry me a river! --> thcrew
kul,andrenalinet xD
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
Säger bara som Reson: "Känslan av att spraya på en vägg asså.." Nemen alltså jag sprayar för att jag vill synas och få uppmärksamthet, det tror jag faktist att alla gör. Sen är det självklart kul också.
träffa nya graffpolare .. adrenalinet äre bästa med graffititn! hela grejjen att synas runt om i samhället gillar jag.. kicken att få folk att undra "hur har han gjort den målningen ?" den gillar jag! :) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- utan graffiti, inget liv!
jag malar for jag ska motiveras till lasa tidningen dagen efter.
Gillar lukten......och det är fett med schteek att måla över en ful grå vägg en het sommarkväll :) I like
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varfor gillar vissa att inte mala olagligt?
Man graffar väl förmodligen för att få hype och till exempel om man är med i ett crew att visa att man har ett "Graffiti Crew" hur ska man annars få hype?
jag målar för att jag får brudar av det........................NOT
ca 75% av brottsökningen det senaste året består utav skadegörelse..Främst graffiti mot kollektivtrafiken i stockholms län! tror du verkligen att det där är sant?
http://www.myspace.com/sps451
jackielundqvist P0 nej det har jag inte sagt heller. du förstår vad jag menar när du blir lite äldre.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
jag målade för att det gav mig en flykt från min vardag och all skit runt omkring mig, sen var kicken av att köra olagligt en stor dragkraft att fortsätta. just kicken var nog det största för mig, jag bytte ut min alkohol beroende mot just att köra olagligt. Men när jag kom på mig själv att stanna upp efter vägar mitt på dagen och göra en tag på ett hus så blev det för mycket, jag ville nästan att det skulle bli knas så att jag skulle få en kick utav det. Men idag så har jag slutat köra olagligt för det blir för mycket kriminellt tänk och så. Som en nykter alkoholist så har jag inte råd att kliva tillbaka i mitt gamla beteende så därför har jag slutat med det olagliga. Lycka till med ditt arbete! hoppas att alla oseriösa svar inte gör dig irriterad, låt det ligga hos de om de är så osäkra så att de bara kan slänga ur sig idiotiska och oseriösa svar. Peace Out AtZo
saker ja älskar är att när man är ute på natten sen kommer de nån ful jävel och kör efter en me bil eller springer efter mig , de är så sjukt kul också när man blir nöjd av målningen så känns de soft!
sps 451 mmm...du glömde siffran 200 miljoner kronor buffring bara i Sthlm län också, regeringen ljuger inte, så ifrågosätt inte den heller i framtiden :)
har fan ingen aning varför nån målar, att måla är inte kul, de kan ingen påstå, att måla är sjukt jävla tråkigt faktiskt, skulle mer än gärna sluta om jag hade nått annat att göra istället Jag håller me där .. tycker de går för sjukt sakta att måla .. de finns egentligen ingen mening me det .. men de e ändå skönt o se ett rull som man gjort ..
jag kör för jag tycker jag är cool då
Jag gör de för att vara ball för mina kompisar. Och om jag vill gå med i deras gäng, måste jag ta deras böter och ta på mig skulden. Sen får man mkt hoes också. Tihih
Ching ching ching huba baluba
det är en livs still och alla gillar att gjöra nåt. det är som att jag gillar att bomba ner min stad och du gillar att snacka skiit om graffiti! aiit :)
Money, Graffiti And Vatten-pippa!
jag gör det enbart för att förstöra
Antagligen för att vi tycker att är kul , och för att det inte finns tillräckligt med väggggar att " lagliga " måla på . Dom har tagit bort våran här jag bor. Varför vet jag inte . Men det är samma sak som och säga " varför åker du bil " ? Lixom hur mkt pengar lägger inte staten ner för att komma på ett sätt att göra ett bränsle som är bra för " miljön " lol , ORKA BRY SIG ! Låt ungdomarna får måla och ha det kul ! I Helgen stog jag och en polare i en tunnel och målade, så kom en snubbe på cykel. Det enda han gjorde var att stanna och sa " tjena grabbar , snygg målning " Antagligen för att han målade själv och såg ung ut , Men endå. // Koff
.,
Det är både kul och ger adrenalinkickar när man kör olagligt... Kul när man känner att man utvecklas också..