Varför målar ni för? (olaglig målning)
Tjena! Jag gör ett arbete om vilka brott som ökar i Sverige och ca 75% av brottsökningen det senaste året består utav skadegörelse..Främst graffiti mot kollektivtrafiken i stockholms län! Tänkte höra med er som sysslar med trashing/graffiti (inte på lagliga väggar), varför ni gör det? Tänk lite mer på djupet än att säga att "det är kul"..Varför tror ni skadegörelsen har ökat så kraftigt? :) Ciao
för att det är kul
mvh: Enmetertre co.
Skadegörelsen ökar inte kraftigt - däremot gör anmälningsbenägenheten det i.o.m. nolltolerans och övriga policys.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha, tänk efter lite? :) NOLL-TOLERANS-EN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dumboleifi P18 ehh ja förstår..men alltså just inom området vad innebär det, dalta man mer med straff innan? hur skonsam var man då isåfall?
Är det inte du som ska göra ditt skolarbete? Jävla trend det har blivit att whoa ska göra allt åt en.
Det innebär bl.a. att alla fall av klotter skall saneras/polisanmälas, tidigare har t.ex. vissa stadsdelar samt en del mindre statligt ägda bolag inte vart så petiga på att rapportera in samtliga nya fall av liknande brott när de upptäcks.
Innebär att graffiti som fenomen, kultur, företeelse osv ska motarbetas och bekämpas på alla plan och sätt och vis. Det är detta som kostar pengar, inte graffitin, den är ju mer eller mindre gratis utförd. Skippa bevakningen och dra ner på saneringen och använd de resurserna till att införa gratis kollektivtrafik!
I wont bomb the system if I can ride for free... ;)
Trickytrax; Så du skulle sluta kladda olagligt om du fick åka tåg buss etc. gratis?
för att få brudar? trodde det var därför man målade :S och sen för alla droger, hell yeah!
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Jag tycker det var ganska många oseriösa svar här. Jag själv målar eftersom det är en jävla rush att måla, eurofin av att se sin målning dagen efter ( stolthet ), sprida ett budskap, dekorera tråkiga väggar osvosv.. listan kan göras lång men i en sammanfattning blir det efter som det är kul och jag mår bra av det, man kan uttrycka mkt känslor i konst. Sen att dem flesta här svarar med tex " man får brudar " " för att få vara med dem stora grabbarna " det tyder på mognaden bland whoas medlemmar
fiZk P1 du är en sådandär konstbög va
-
fiZk P1 Snarare att du inte förstod ironin i deras inlägg, tyvärr!
adrenalinet, the one and only.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
mellanöl P23 Klart jag förstår ironin, men har man inget vettigt att skriva så kan man likagärna vara tyst. Killen vill ju ha seriösa svar till ett projektarbete om målare, om han lägger det bra så kanske andra människor får en annan syn på graffitin.
Dmrocker X0 Nja, jag gillar kvantitet också. Men inget går upp mot en riktig masterpiece
det är kul,varför skulle man annars klottra?
Awaiting Beheadment and Mutilation
Det är kul. Vi skadar ju ingen.
har fan ingen aning varför nån målar, att måla är inte kul, de kan ingen påstå, att måla är sjukt jävla tråkigt faktiskt, skulle mer än gärna sluta om jag hade nått annat att göra istället
this is for my dawgs - Diamonds and Glue
Freddman P18 Jag gör ett arbete om vilka brott som ökar i Sverige och ca 75% av brottsökningen det senaste året består utav skadegörelse..Främst graffiti mot kollektivtrafiken i stockholms län!det där är ju fan inte sant, graffitin mot kollektivtrafiken har gått ner eromt om man jämför med tidigare år som 00,01,02 osv.
För att jag vill och kan.
Lyssna inte på mig. Jag är vilsen...
+ att de iallafall för mig e ett lättare sätt att uttrycka mig..
Jag gör det för att jag tycker det ser så sjukt tråkigt ut ifall en tunnel är helt grå t.ex. Men även för kicken som sätter in när man målar. Och ibörjan visste jag ju inte att man skulle få en kick så jag gjorde det bara för skojsskull och ville testa men jag blev fast i den kicken och den kännslan och jag tyckte det var roligt ! Over and out
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
Freddman P18 Jag gör ett arbete om vilka brott som ökar i Sverige och ca 75% av brottsökningen det senaste året består utav skadegörelse..Främst graffiti mot kollektivtrafiken i stockholms län!det där är ju fan inte sant, graffitin mot kollektivtrafiken har gått ner eromt om man jämför med tidigare år som 00,01,02 osv.
VA FAN HAR HÄNT???? SITT INTE HÄR Å SKRIV!!! SKRIV PÅ VÄGGEN IST!!!....
/ / / / /\ \ \ \ \
(-(-(-(-(--)-)-)-)-)
\ \ \ \ \ / / / / /
\ \ \ \ / / / /
====/ / / /
\ \ \===
== / /
(-(--)-)
|====|
CSG= Civilister som graffarmestochbästhelatiden
WaM P16 Tyvärr det regnar ute går inte så bra att måla ute då o.O
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
Det är väldigt skoj och en jävla adrenalin kick .
Kefflitenskit P21 Tror som dig, har själv märkt det, ett flertal av mina kompisar har ad/hd , likaså jag . Så ligger något i det du säger !
Sövermanland
jag målar inte olagligt för att jag hatar samhället/polisen, för att jag har någon bokstavsstörning eller känner mig cool när jag gör det. .. för mig handlar det om att uttrycka mig, att måla för mig är ett behov och det finns många fina ytor att göra något kreativt med.
jag är discoverys ansikte utåt
jag målar för att kunna visa upp allt i tidningar osv. och sen dissa alla toys
jag har nu läst vartenda inlägg i tråden, men såg bara ett fåtal seriösa svar. Har folk inget vettigt att komma med så varför inte bara låta bli? Vad ger det er/ dig som droppar en helt fullkomligt onödig, helt ointressant kommentar i tråden? Tror inte det kan ge er speciellt mycket. Ännu mindre för Freddman P18 , som söker Svar för sitt projektarbete. De felsta inläggen i tråden bevisar inget annat än låg IQ-kapacitet. Någon nämde att man bör se ironin i dessa inläggen. Själv ser jag ingen ironi alls. I alla fall inget jag ansåg vara roligt. fiZk P1 var väl en utav få (ca 3 pers) som kom med något vettigt, och jag håller med honom fullt ut. Håll trådarna rena från skit. Vill ni vara "roliga" så håll er till lunarstorm. Där finns säkert en hel del jämlikar och bra forum som passar er alldeles utmärkt! Att hänga i forumen på whoa gör dig inte till någon målare. Det gör dig inte heller cool. Inläggen tyder på inget annat än idioti, och ni dumförklarar bara er själva. Bespara tråden på den långa scrollen. den växer allt mer, men innehållet är fanimej inte klokare för det.
Nej men det är sant dom kallar mej för mej kallar dom 20cm posca ^^.....
CSG= Civilister som graffarmestochbästhelatiden
50% Av graffitin går ut på att måla olagligt , liksom kicken o allt.
bla bla bla på djupet? de e sjukt kul helt enkelt!
det är kul att se sitt rull på stationen, simple as that
SMÅLAND!
hmm jag kör på det e kul?!
jag målar alltså finns jag.
fizk
ja håller med dej till viss del. en masterpiece är helt brutalt att se (var den än sitter), men en riktigt snygg o välgjord throwup eller tag kan vara häftigare att se o kolla på. men jag skiljer ochså helt på laglig graffiti o olaglig.
det som driver mej själv att måla är att jag vill bli lika bra o ha målat lika mycket som grabbarna ja sett upp till under min uppväxt. o adrenalinet är de inget fel på heller ibland.
wam
idiot, de står att anmälnings benägenheten har ökat, därav den procentuella ökningen av skadegörelse i statistiken.
man målar för att sprida konst och det blir fint och för kicken,.. liksom känslan när man klarat av en målning eller när det knasat och lyckats fly och klarar sig , adrenalinet till stor del alltså:)
karlstad!
För att ha något att lägga upp på fotolog!!
När jag skulle födas, kändes som om hela vida världen arbetade sig mot mig. Jag grät också när jag kom ut det gjorde ont när dem klippte av navelsträngen på mig - riktigt ont.. sedan gick livet som det skulle i 1 vecka eller något, efter det började mina päron slåss, dem missbrukade. En gång slogs mina päron, min pappa slog morsan så hårt så hon föll och började blöda sen sprang han hemifrån, jag blev så rädd så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det slutade med att jag bara sprang hemifrån med eftersom jag och min mamma inte alls var nära varandra, jag var 15 då, jag sprang mot tunnelbanan, den natten sov jag också i den. Jag åkte aldrig tillbaks hem, jag försökte klara mig på egen hand - det var tufft, jag gick ju inte till skolan heller, jag tror nog att jag blev en mästare på o panta burkar samt att hitta mynt i kundvagnarna utanför ICA maxi. Ibland kunde jag ha tur och dra hem runt 100 kronor per dag, det kunde jag köpa en baguett och en pucko för, det kändes bra och vara "fri" på det sättet. På det sättet levde jag i 3 hela år. När jag blev 18 var det en skön känsla, jag hade en vän som arbetade på ett gym, han erbjöd mig ett jobb senare det året, inget stort - städare. men jag fick ju bo i lokalen. Jag arbetade mig upp och nu har jag en egen 1:a i Södertälje. Jag tror också att graffitin hjälpt mig igenom det hela, när jag inte hade något att göra på dagarna blev det att jag gick och snattade sprayburkar i den närmsta butiken. Det är min livshistoria.
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..
därför ekorren viska det i mitt öra när jag var i sri lanka men sen så sa dem att chipsen inte var goda så dem gick och bada där och sånt. just därför målar jag inte olagligt!
Jag målar för att jag får västa kicken av det!
Det är så mycke graffiti, alla bombar i city!
Tänker inte dra någon tralla om att det är så jag uttrycker mig utan målar för att det är en rolig hobby.
Att röka jonk är mysigt.
for att skattepengarna ska slosas pa buff och staten ska bli arga och ungarna ska fa intrycket att om man borjar mala sa borjar man knarka och knulla fnask and all that good stuff. motivering like sunshine.
I be around, just out of sight
graffiti är inte skadegörelse, och det har inte ökat, tvärtom.
Graffiti är visst skadegörelse.
-
nej, trashing är skadegörelse, man försötr inte något, bara ett tillägg
bomba förstöra för sl cp barnen hatar dem j*vlarna.... til er där ute försätt och sprid skiten jag vill att fler börja. för det börjar kännas som allt börjar försvinna..:!! kolla hur ofta ser man panels på tåg??? hur ofta såg man för 10 år sen, ok visst säkertheten är större nu men vafan lite får man offrra för att graffiti och klotter inte ska dö... så det är dags för kidzen och ta efter... men det verkar tamme fan inte vara så..
Tjinge lingg