I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför målar ni för? (olaglig målning)

Vår Hiphop - Graffiti

2008-06-03 22:37
Fan va jag hatar min stad, motala
-

2008-06-05 16:49
Jag gor det for att skattepengarna ska ga till nagot vettigt.
I be around, just out of sight

2008-06-07 00:11
FÖR ATT DET ÄR KUUL

2008-06-07 01:16
adrenalinpundare e mitt svar;)
FLEK!

2008-06-08 15:52
Äh vad ska man annars göra när man får det där suget på att rita när man just skjutit en hårsmacka

2008-07-02 21:27
typ hälften säger att dom klottrar för kicken, samtidigt som dom vill ha fler lagliga väggar? hur fan går det ihop? dubbelmoral om något?

2008-07-03 03:09
BigIssue
varfor gillar vissa att inte mala olagligt?

Jag målar inte olagligt. Det beror främst på att jag inte ser det roliga i att stressa ihjäl sig för att hinna med att göra en panel på 4-5min när man istället kan glida till en vägg med några polare för att umgås och måla en heldag. Jag målar främst för att jag själv mår bra av det, inte för att få mitt namn i rullning.

Ska dock understrykas att jag tycker det är kul att kolla på graffitifilmer, det är lite som att kolla på en spännande actionrulle.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-03 10:59
ABCDEFGH....

Vad ar ditt riktiga Anvandarnamn, gar du runt med en Alias pa en community???

Du behover inte mala i 4-5 minuter, du kan sta dar en kvart, en halvtimme o ta din tid, hitta ett stalle som ar lugnt sa ar den biffen fixad...

Daligt argument ocksa, du Suger!
I be around, just out of sight

2008-07-03 13:42
BigIssue
Vad ar ditt riktiga Anvandarnamn, gar du runt med en Alias pa en community???

Det här är mitt enda konto...

Du behover inte mala i 4-5 minuter, du kan sta dar en kvart, en halvtimme o ta din tid, hitta ett stalle som ar lugnt sa ar den biffen fixad...

Jo jo, visserligen, men jag vet inte om det är värt risken att ta ut den tiden, speciellt om man är som jag och inte direkt insatt i tiderna tågen står (är nog för ointresserad utav det för att vilja ta reda på det för egen maskin).

Daligt argument ocksa, du Suger!

Ok, då vet jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-11 21:53
alla har varit toy nån gång

2008-07-11 22:29
ja målar för ja tkr de e roligt :S hittar ingen bättre förklaring..
jag har alltid rätt.

2008-07-12 00:08
När som helst skulle jag vilja säga, när man känner att nått saknas. Så fyller det upp den tomheten på något snurrigt vänster.

2008-07-12 02:11
För graffiti är den sanna konsten och vi ser hela världen som ett stort A4 papper, vem vill ha helt grå och tråkiga väggar!? man kan väl piffa upp det med lite färg och allvarligt talat, vem pallar lyssna på bacon eller reinfeldt!

2008-07-12 13:45
Graffiti är konst och ingen skadegörelse. klotter däremot..

2008-07-12 15:43
Om jag ska va uppriktig så tycker jag inte graffitti ska få förbjudas, däremot klotter/kladd på papperskorgar och sånt, men snygg graffitti på väggarna, det är ju snyggt, skulle det va kul om allt bara va svart-grå-vita plankor på väggarna eller i n tunnel, skulle det va kul om allt bara såg stenigt ut, då är det väl roligare med lite "konstnärs" målning på väggarna?

Erkänn, jag har ju rätt? Det är ju mycket roligare att kolla på än att bara kolla på en stenvägg + att det gör våran värld mer färgglad och snyggare :)
-{remne music 2008}-

2008-07-20 13:36
Då tråden postades 08-03-08, borde han inte vara klar med sitt arbete isf och borde inte den här tråden få självdö? Inte precis som några intressanta disskusioner försegår heller.

2008-08-01 22:02
Jag målar för att jag vill inte vara en normal 14åring som spelar fotboll eller nåt jag vill bara gjöra min grej! va med mitt crew e desutom glad för att klättra så man kallas klätter albanen! haha!
Money, Graffiti And Vatten-pippa!

2008-09-15 22:46
Jag målar av samma anledning som du gör de du tycker är givande och roligt.. Jag är också en del av samhället.

Jag ger mig inte på privat egedom, tex bilar, hus osv. Det är inte mitt. Jag målar på allmänn egemdom, t.e.x. i tunnlar. Det är lika mycket mitt som någon annans.

2008-09-15 22:54
adrenalin kicken målar jag för , och för att det är roligt såklart!
.,

2008-09-16 00:32
För att ta plats i de "offentliga rummet". För att synas. Målar man inte för att synas så kan man lika gärna lägga av med det.

2008-09-16 00:44
Många av mina målningar har ett budskap så jag målar nästan av samma anledning som jag gör en del musik få fram sitt budskap, roligt och en såklart stoltheten när man har gjort en riktigt snygg piece ;) och så klart rushen om farbror blå kommer efter en :)
lev dag för dag tills dagarna är slut

2008-09-17 13:00
Tråd rensad från trams och off-topic.

spliff macht frei

2008-09-21 16:13
För lite äldre snubbar (som jag född -78) som blivit fuckade av livet i landet lagom är det ett nice alternativ till terapi.... know what I mean?
Vicis Minor. Certus di Ordo.