I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Tag Team 2008 Rond2 och Rond1

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-05-01 23:35
ALLA som snackar om bait och shit håll käften..alla baitar alla nån gång..alla måste..snart finns det faan inga rim kvar som inte nån redan har använt..så käft nu

2008-05-01 23:37
haha njaa

2008-05-02 00:05
Blev så inspirerad av Tygla Din Slynas låtar att jag satte mig och skrev en text!

Jag kapar fingerett på kritiker vinkelrätt
och förpassar världen till imperfekt
du o en rad av mig é som Carola och en kvart med Gud
Och du bara ligger med klockor när du fakkar ur
vi kan skriva sjukare rim än vad normalt kan studeras
och fortsätta med det till varenda jävla skalle spontanamputerar
förgör kallt vartenda motstånd om ödet för det hit
och stoppar skämten snabbare än lasse lindroths körteknik
Du är en tvättäkta halvidiot ingen kan matcha
En sånn som går på autopilot, springer med saxar
Du är ingen rappare, du är en ful guzz
Som rider så många kukar att din röv ser ut som julmust
En äkta pimp, boken om mitt liv är en sexroman
Där alla horor har mitt sexorgan i munnen som ett kexchoklad
Slår dig så hårt att dina glasögon blir kontaktlinser
Mannen jag är för tung för dig, du har inte rätta matchvikten

Vad tycker ni?

2008-05-02 00:49
Hallå, whoa, vart finns låtarna? Bidragen!?
"problem är för amatörer, SMN ta över!"

http://www.myspace.com/smekmittnamn08

2008-05-02 02:43
The Larssons: fel jävla jävel att jävlas med

hört den förut? o0

2008-05-02 02:48
talker:

Det är en organism-rad som använts i flera låtar.

2008-05-02 02:56
är jag dum i huvudet som inte hittar bidragen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-02 03:30
Wazaaaa

2008-05-02 09:15
Raymo, de var galet =) feta rim

Rappare

2008-05-02 13:12
Raymo

lite kul att dom inte förstår ironin
JONIS REST IN POWER

2008-05-02 14:50
hur kan man lägga rullstoldsbundna - fullblodshundar?
ärligt kom in i hiphopmatchen - borde ju vara automatiskt WO på att lägga det rimmet.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-05-02 14:52
och hör nu "cityakuten" - "mitt i naturen".. är ni seriösa? fy fan.
kom på egna rim nästa gång, bajtarsopor.

2008-05-02 15:45
palla gnälla om nå jävla bait hit och bait  dit sluta smutsa ner tråden ta de nån nåns gb istället

//chasse

2008-05-02 15:52
Bara jag som inte hittar bidragen någonstans?
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-05-02 16:07
Chasse -
de är väl inte mer än rätt egentligen?
vad är de för konst att skriva av en text & formulera om raderna lite?

2008-05-02 16:23
got em now
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-05-02 16:29
Kriss: jaa de är kanske sant men tycker de blev lite för mycket
snack  om det i tråden men men

2008-05-02 16:37
Som jag ser det så tycker jag det är katastrof att använda rader ur andras låtar, speciellt när det sker i en tävling som denna. Liksom, är det ens kul att gå vidare med en text man inte helt skrivit själv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-02 16:53
Shit, hur i helvete kan det bli 3-2 till Gosk när det snarare skulle blivit 5-0? Gosk vinner hela skiten no doubt...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-05-02 16:55
word på doktordöd

2008-05-02 17:19
Coffe skönk nog i mångas ögon...

men med all rätt faktiskt.. :/

2008-05-02 17:22
varför är hälften av alla rappare i tävlingen norrlänningar?

2008-05-02 17:29
ursäkta dubbelpost men.. varför snackar alla om bilddagböcker?

jag känner mig helt bortkommen
Admin

2008-05-02 18:25
-supR: Inte hälften.

Pangbrallis - Stockholm
Gosk Records - Staffanstorp
High Coast - Kiruna?
Tygla din slyna - Bohuslän & Örnsköldsvik?
Hubler & Bross - Stockholm
Sickwords - Vet ej.
The Larssons - Stockholm
Schakephuluc - Stockholm

Det ger mig ett maxantal av 5 av 16 om vi räknar med att båda Sickwordsrapparna är från norrland. Vilket ger oss en procent på 31,25%. Det vill säga en bit under 50%. Däremot kan vi se att 50% av årets Rond 2 deltagare kommer från Stockholm. Grattis nollåtta.

MVH / Whoas Statistiska centralbyrå

2008-05-02 18:39
sluta lipa i tråden
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2008-05-02 18:52
Individual P1 >
"palla gnälla om nå jävla bait hit och bait  dit sluta smutsa ner tråden ta de nån nåns gb istället"
"nå jävla bait HIT OCH DIT"???
Är du seriös? Smutsa ner tråden? Det är för fan ett forum ditt ägg.
Här skriver man vad man tycker och ärligt så borde det innebära diskvalificering att sno rim - speciellt två jävla monsterrim som båda lagts av 'kända' artister (Afasi och Ågren).

"jaa de är kanske sant men tycker de blev lite för mycket
snack  om det i tråden men men"

Jadu. Två inlägg blev ju "för mycket snack i tråden". Gå och lägg dig.

2008-05-02 18:59
word på teambananen
Geni

2008-05-02 19:21
mfs:

låt mig omformulera min fråga, varför låter hälften av alla rappare i tävlingen som om de vore från norrland?

2008-05-02 19:52
 -supR P19

De ända jag vet som kmr från norr är Coffe(tygla din slyna)  och treat o kriss (highcoast) alla de från ö-vik.
Vem fan pratar du med?

2008-05-02 20:48
mfs
Det ger mig ett maxantal av 5 av 16 om vi räknar med att båda Sickwordsrapparna är från norrland. Vilket ger oss en procent på 31,25%. Det vill säga en bit under 50%. Däremot kan vi se att 50% av årets Rond 2 deltagare kommer från Stockholm.

- Haha, palla :D

2008-05-02 21:42

raymo.

Fel tråd, sämst text och det heter en kexchocklad.

2008-05-02 21:48
teambanan : yoyo!

2008-05-03 04:15
''Är du seriös? Smutsa ner tråden? Det är för fan ett forum ditt ägg.''
hahahaha! fett att kalla någon för ägg. <3

jaoel X0
raymo var ironisk för att försöka driva fram sin åsikt om att bait är fel, genom att ta en hel 16 från någon i någon låt. och hade du läst inläggen ovanför hade du säkert förstått det, men istället var du lite för snabb med att leka polis. du var säkert den fula ungen i skolan som fröken tyckte bäst om.. ägg!

haha ägg...

2008-05-03 10:02
vi är från gävle, jag tror vi behöver lite teambuilding.
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-05-03 10:35
jaoel X0 >
Du missade totalt att hela texten är en liten samling från andra rappare?

mfs P22 >
Ärligt, var det bara en av domarna som reagerade på att de snor rim?
Alltså fan vad fula snubbar.
Admin

2008-05-03 11:11
teambanan: Jag tycker ärligt talat att det är ganska larvigt med allt snack om snodda rim. Om t.ex. Coffe lägger ett rim som Motorisk Afasi la för 7 år så tycker jag det är ganska ointressant. Svensk hiphop har kommit ganska långt när det gäller rap så det är rätt svårt att hitta på rim som ingen annan lagt tidigare. Det viktigast kommer alltid vara kontexten och meningen i raden/versen. Men jag har verkligen ingenting emot parafraser själv för den delen. Hiphop är en kultur som i mångt och mycket bygger på att återanvända äldre material och göra någonting nytt av det.

Sedan är det faktiskt ingen som äger rim. Jag har hört massa människor lägga samma rim som jag gjort tidigare, det händer ofta. Men det är ju inte alltid så att någon medvetet snott de utan för att människans hjärna funkar på samma sätt hos de flesta.

50 Cent / Riktigt skämt drog jag för en herrans massa år sedan. Ska jag då beskylla Fakal för att ha snott det av mig?

2008-05-03 11:31
mfs P22 >
Enligt vad jag har läst i tråden så är det en återkommande grej från dessa herrar? (Eller herre).

"Om t.ex. Coffe lägger ett rim som Motorisk Afasi la för 7 år så tycker jag det är ganska ointressant. Svensk hiphop har kommit ganska långt när det gäller rap så det är rätt svårt att hitta på rim som ingen annan lagt tidigare."

Vad naivt skrivet. Vi pratar inte om ett dåligt rim som satan/gatan direkt....
Och du missade förmodligen också Cityakuten - mitt i naturen förstås eller valde väl att inte kommentera det för att det inte var för "7 år sen".....

Angående det sista du skriver så kan du inte ha mer fel. Vi har en unik struktur på orden i Sverige och slut på rim kommer vi aldrig ha. Som sagt kan du inte jämföra fullblodshundar - rullstolsbundna med ett transvestit - tragedi-rim som dels är väldigt använt och fantasilöst och dels inte ens VÄRT att kallas ett "bra" rim. Om en halvkänd/känd rappare lägger ett bra fantasifullt rim så är det fanimig (om än; oskriven) lag på att man INTE kör det rimmet NÅGONSIN. För att hedra den som skrev rimmet.

"Jag har hört massa människor lägga samma rim som jag gjort tidigare, det händer ofta. Men det är ju inte alltid så att någon medvetet snott de utan för att människans hjärna funkar på samma sätt hos de flesta."

Suck......
Du ser inte sambandet i det specifika fall vi pratar om heller? Blind...
Ganska uppenbart att han har hört både Afasi och MBMA. ÄNDÅ kör han rimmen. Det kanske inte är någon som äger rimmet i sig (en text är ju konst - och alla artister är konstnärer) MEN det borde inte uppmuntras att sno andras rader - speciellt inte på en hiphopsite! Måste ju fan finnas en gräns.

"50 Cent / Riktigt skämt drog jag för en herrans massa år sedan. Ska jag då beskylla Fakal för att ha snott det av mig?"

Vilket bra och relevant exempel - nu pratar vi om fyndiga femstaviga multi-rim och du slänger in den. Jag ger upp.

2008-05-03 12:37
Användaren är inloggad teambanan P18

Mitt i naturen / cityakuten

Stämmer ju bara 4-stavelser :) Och den är inte fyndig heller för den delen :P
be the change

2008-05-03 12:43
Jackvegas

Mitt-i-na-tu-ren /ci-ty-ak-ut-en

För övrigt är det ett fyndigt rim eftersom båda är tv-serier, dvs det är inte bara ett långt ord och sen en samling random ord som stämmer överrens i stavelserna.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-05-03 13:09
Aldrig hört talas om mitt i naturen. Och nej, i mina ögon är det inget fyndigt rim så, :)

Fyndiga rim för mig är typ som Doktorns Potatisgratänger/chokladciggaretter eller fjortonårskalaset/motorsågsmassakern.. Och då snackar vi fyndiga DOPE rim.. :P
be the change

2008-05-03 13:59
"Aldrig hört talas om mitt i naturen."

I rest my case.

2008-05-03 14:07
Nej asma jag är cool.

Raymo
Idag 01:43

Vill du starta rapcrew med mig? :)

2008-05-03 14:39
Vart kan man lyssna på Rond1?
Allt är sant på internet.

2008-05-03 14:41
Fyndiga rim för mig är typ som Doktorns Potatisgratänger/chokladciggaretter eller fjortonårskalaset/motorsågsmassakern.. Och då snackar vi fyndiga DOPE rim.. :P

alltså visst, feta rim och så.. men just fjortonårskalaset/motorsågsmassakern tappar ju lite poäng på att man aldrig (vad jag vet) använder ordet "fjortonårskalas"

annars får jag ta och hålla med mfs även fast jag itne vet vilka specifika rader ni snackar om men det verkar som att endast rimmet var detsamma, inte INNEBÖRDEN i raderna?

2008-05-03 15:18
@ App

"De har ett enda eget rim som inte suger brutalt med pung,
närmare bestämt "motorsågar/totempålar/fotbollsmålvakt", men det är väl säkerligen bajjt det med."

Shazaam drar i någon låt:

"totempålar, coca-cola, fotbollsmålvakt, motorola" etc.

2008-05-03 15:19
Blindfold ät dom mannen.
//Spliffan

2008-05-03 15:25
Totempålar, coca-cola, fotbollsmålvakt,motorola, "nu blev jag sugen på rimma ett tag"

Det är en session med Storhets om jag inte minns helt snett..
be the change

2008-05-03 15:40
Jack, det stämmer. Har inte orkat lyssnat igenom låten men om allt det där finns med så fattar jag inte hur de kunde gå vidare.

2008-05-03 16:15
oj, värre än hockey wm. :)

2008-05-03 16:21
teambanan P18 att du orkar skriva en hel bok..

till er andra som lägger ner så mkt kraft o tid på 'snodda rim/bajt' hahaha kan inte göra något annat än skratta, tycker precis som mfs. kunde inte sakt de bättre, plus att erat lipande förändrar ingenting, quit that!
-pack you'r bags man, you are a tourist!