I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Tag Team 2008 Rond2 och Rond1

Vår Hiphop - Audio & Video

Admin

2008-04-28 20:51

Whoa Tag Team 2008 Rond2 och Rond1

<p>UPDATE: Bidragen finns nu att ladda ner här: <a href="http://www.fv-productions.org/TagTeam2008/" target="_blank">http://www.fv-productions.org/TagTeam2008</a></p>
<p>Vill även påminna alla som att domarnas bedömningar inte kommer in snabbare för att alla undrar när de kommer. De kommer upp så fort alla röster är inne. Lycka till allihopa! mvh /Mfs</p><p> </p><p>NY "REGEL": I Rond 2 gäller det för lagen att rappa back 2 back. Man får som mest lägga 4 bars på raken. Sedan måste den andra Tag Team-medlemmen ta över. Är det någon som har problem med detta eller har frågor är det bara att höra av sig.</p><p>
Då var det äntligen dags för Rond2 i årets Tag Team battle. Skillnaden mellan den här ronden och tidigare är att nu drar vi lite hårdare gränser. Den här ronden är det back-2-back som gäller. Men för att göra det lite lättare blir det var fjärde bars. Det vill säga lagen måste rappa max 4 bars i en följd innan den andra i laget lägger sitt. Nu är det dags att visa hur ni klarar att teama upp er!</p><p> </p><p>Ronderna i Rond2:

Pangbrallis vs Gosk Records</p> <p>High Coast vs Tygla din slyna</p> <p>Hubler & Bross vs Sickwords</p> <p>The Larssons vs Schakephuluc</p><p> </p>Deadline för Rond 2 är måndagen den 5e maj klockan 23.00 och det skickas till undertecknad på msn: [email protected] eller här på whoa.nu i ett privat meddelande. Ha med Tag Team 2008 och ditt tagteam-lag i låttiteln. Och det går alltså inte att maila in bidraget till min msn-adress.

<p>Resultat Rond1 </p><p>Attityd vs. Sickwords 2-3
Civenom vs. Tygla din slyna 1-4
Da Slips vs. Pangbrallis 1-4
Dömda vs. High Coast 0-5
Hubler & Bross vs Tell'em 5-0
Tidsdödarna vs. The Larssons 0-5
Öronknark vs. Schakephuluc 0-5
SpiceBoys vs. Gosk Records 2-3

Lagen:

Tygla dina slyna : Coffe & Akin O-Y
The Larssons : Toppen & Estet
Team Gosk : Marty & Goofy
Sickwords :
Blindfold & Coze one
Schakephuloc : Prendel & DoktorDöd
Pangbrallis : Fredawg & Asim
HighCoast : Kriss & Mr. Treat
Hubler & Bross : Hubler & Bross
</p><p>Bidragen får vara hur långa som helst och använda sig av hur många beats som helst. Både två rapparna i teamet måste vara med på varje bidrag. Hur mycket kan diskuteras, men både ska fylla sin funktion. Domarna kommer att titta på dissar, fyndighet, flyt, leverans, ljudbild, samspel och det totala framförandet.</p><p>Tillåtna språk: Engelska och svenska.</p>
Pris:
Var sitt exemplar av <a href="http://www.bevismaterial.se/" target="_blank">Bevismaterial</a> DVD samt <a href="http://www.randombastards.com/" target="_blank">Purple Reign</a> DVDn
Var sin tee från <a href="http://www.marysoul.com/" target="_blank">www.marysoul.com</a>
Beats från <a href="http://www.rawmusic.se/">www.rawmusic.se</a> och Litanol

<p>Tävlingens domare: </p><p>Mfs - Huvudarrangör, battlefantast och hiphopens trotjänare. Även kallad Mc Poplugg
Oracle -
Whoas lilla hiphoporakel. Välformulerad och ärlig. Även norrlänning. Beklagar sorgen...
Blizzak -
Han var med och battlade på whoa när många av dagens "whoarappare" fortfarande låg i blöjor. Egentligen för gammal för att fortfarande hänga på whoa.
Kaggen -
Whoakändis, battlerappare och känd för sin whiskeyröst. Han har förmodligen fler fjortonåriga fans än du.
Aggro -
Hiphopens Alexander Bard fast utan fult skägg och La Camilla. Provokatör, ordvrängare, serietecknare och hipsterfantast.</p>

(Inlägget ändrat av mfs 2008-05-16 10:51:18)

Admin

2008-04-28 20:56

Mfs

Attityd vs. Sickwords

En snubben i Attityd med den ljusare rösten är ajt, den andra lite sämre. Helt ok bidrag, lyft från kvalet. Sickwords har dock riktigt skön ljudbild och riktigt bra uttal och tajt rap helt enkelt, låter lite som Guru på sina ställen. Sickwords plockar denna men eftersöker mer personliga dissar och hårdare attityd.

Civenom vs. Tygla din slyna

Subdominants inledningsvers är nog den bästa versen textmässigt i hela ronden. Intresset blir lite svårt att hålla uppe på grund av något tjatiga beat i längden. Men Subbans verser är som sagt riktigt on-point. Vanskapt sänker tyvärr bidraget. Tygla din slyna har mer attityd, mer sväng och mer tag team-känsla men lite väl sluddigt ibland. Det är inte alltid bra att flowa snabbt och bögdissar är idag så uttjatat att man somnar direkt. Homofobi på 2000-talet? Kom igen. Tygla din slyna tar denna på grund av nice samspel och att det aldrig blir långtråkigt.

Da Slips vs Pangbrallis

Första snubben i Da Slips lägger det bra och har bra battleröst. Lite konstiga punches och nödrimmande men har i övrigt lyft sig från kvalet. Pangbrallis är tajta rappare. Azim låter lite gnällig kanske, men Freddan är riktigt tajt. Skön attityd, elakt. Överlag bättre helt enkelt men ska ni komma vidare måste ni ha mer genomarbetade bidrag.

Dömda vs. High Coast

Tråkigt bidrag från Dömda. Rösterna låter tillgjorda? Lite missar hos High Coast men betydligt tajtare och drag i bidraget. Kriss har utvecklats mycket som rappare även om vissa slagord känns lite småfjantiga.

Hubler & Bross vs Tell'em

Inte mycket att diskutere. Hubler är bra här, men eftersöker ändå mer finurliga rader. Fast jag antar att H&B inte lägger sitt bästa här. Tell’em försöker ändå ge ett motstånd och lyckas i viss mån.

Tidsdödarna vs. The Larssons

Tidsdödarna kommer igång på sista beatet. Men inget snack om att The Larssons tar det här och det hör nog alla. En stor kanditat till årets vinst?

Öronknark vs. Schakephuluc

Öronknarks första del var svag, när engelska snubben kommer in blir det grymt och sista delen på svenska är nice! Bra beatval. Men Schakephuluc är snäppet hårdare. Prendel är lite otydlig ibland men annars hårt och det känns battle. Denna rondens mest svårbedömda match.

SpiceBoys vs. Gosk Records

Ett väldiskuterat bidrag i tråden och visst stämmer det mesta in. Melvins röst är väldigt jobbigt och det är lite kul att Elegant låter sär och dissar Gosk-grabbarna för att gå i särskola. Gosk Records bidrag var genomarbetat och har en skön och egen ljudbild.

Aggro:

Attityd hade mer inlevelse än Sickwords. Sickwords borde dessutom valt ett lättare beat att köra på. Attityd: 1 poäng.

Civenom hade driv i sin låt, men Tygla din slyna var mer on point. Tygla din slyna: 1 poäng.

Da Slips lät inte tillräckligt seriösa i sitt framförande så Pangbrallis tar dom genom att sitt ilsknare bidrag. Pangbrallis: 1 poäng

Dömda började trögt, men kom igen i andra versen. Highcoast var raka motsatsen: Starka i början, svagare mot slutet. Highcoast: 1 poäng.

Hubler och Bross levererade. Det var bättre driv i deras låt. Hubler och Bross: 1 poäng

Shackephuloc lät mer rutinerade i sin låt. Öronknarks hafsiga blandning av svenska och engelska håller inte hela vägen ut. Shackephuloc: 1 poäng

Jag gillade Melvins Freeway-liknande röst. Elegants del var däremot mer svängigare. Team Gosk gjorde mig lite besviken, jag förväntade mig mer av dom. Spiceboys: 1 poäng

Larssons bidrag har gjort bäst intryck hittills. Deras bidrag är bäst hittills (Och nu kommer alla på whoa flippa på mig pga. detta, men det spelar ingen roll eftersom mer än hälften av Whoa troligtvis knullar elcentraler). Tidsdödarna gjorde helt okej ifrån sig, men räcker inte hela vägen. Larssons får min röst.

Admin

2008-04-28 20:56

Oracle:

Attityd vs. Sickwords (min röst går till Sickwords)

Attityds bidrag fungerar men ger inget vidare positivt intryck. Flowet är helt okej, men jag saknar fyndiga rader. Sickwords ligger en bit längre fram på textskrivarbiten och levererar därutöver även en skön och inlevelsefull ljudbild. Det totala framförandet är bättre.

Civenom vs. Tygla din slyna (min röst går till Tygla din slyna)

Civenoms bidrag är segt, saknar mer variation i röstläget och flowet, nu faller det mesta ganska platt. Detta trots att texten har en del ljusglimtar. Där har man en del att lära av Tygla din slyna, som gör desto mer rätt. Ett bidrag som är mer rakt på sak. Vid sidan av bättre fyndighet, flyt och leverans så har man dessutom ett bättre samspel. Inte så mycket att snacka om, helt enkelt.

Da Slips vs Pangbrallis (min röst går till Pangbrallis)

Jag tycker inte att något av bidragen var särskilt bra. Men nu måste man ju välja en vinnare och då får Pangbrallis min röst. De låter mer förbannade och har bättre inlevelse. Dessutom verkar man ha försökt ha en tanke bakom texten. Gillar det snabba flowet också. Verkar finnas mer att hämta här.

Dömda vs. High Coast (min röst går till High Coast)

Dömdas bidrag är rent av dåligt. Introt är löjligt. Gillar inte att resten av låten är uppcuttat i snuttar. Det gör att man inte får någon vidare helhetskänsla. En del flowmissar och för mycket mummel i rappen. Det är viktigt med artikulering och på den biten har jag till skillnad från Dömda inget att anmärka på i High Coast bidrag. Det är svårt att förlora mot dåliga motståndare, men här måste jag ändå ge en tumme upp till High Coast som dessutom visar en del kvalitéer. Märks att dom har känsla för musik, och vissa punchlines var ganska underhållande.

Hubler & Bross vs Tell'em (min röst går till Hubler)

Båda bidragen är sisådär. Skapliga emellanåt men bjuder på alldeles för många dåliga rader.

Hubler & Bross intro känns genomtänkt, vilket får ses som ett plus i kanten, men samtidigt kan jag finna Tell'ems outro lite lustigt så de tar ut varandra. Ska man välja en vinnare så röstar jag Hubler ... det känns aningen vassare även om det inte är särskilt mycket.

Tidsdödarna vs. The Larssons (min röst går till The Larssons)

Tidsdödarna flowar skönt över beatet, men vad är grejen med texten? I battle ska man vara elak och inte langa lama rader som inte gör en fluga förnär. The Larssons är klasser bättre på den biten. Hade de mött lite bättre motstånd kunde man dock fått en tuffare match, för särskilt klockrent är det inte. Sett till helheten är man dock en frisk fläkt med sitt originella sound och variation i röstläge, flow och samspel.

Öronknark vs. Schakephuluc (min röst går till Shackephuluc)

När det gäller Öronknark så tycker jag att snubben som rappar på svenska sköter sig okej, första versen fungerar  - trots att den är ganska enkel - men andra känns desto sämre. Han som kör på engelska får inte till det. Skön röst men det brister i deliveryt, trist och oinspirerad text och rimschemat är rätt så skumt på sina ställen. Det hörs snabbt att båda rapparna i Schakephulucs är skickligare och därför glädjer det att de även visar det under hela låtens gång. Många dissar som är bra eller hyfsade. Ibland överarbetar man på flowet, rappar snabbt när det inte behövs osv, plus att beatet som inleder och avslutar sänker intrycket en aning. Det är så grötigt att det tar över på bekostnad av era röster (som dränks lite).

SpiceBoys vs. Gosk Records (min röst går till Gosk Records)

Det klart bästa mötet i denna rond. Tillsammans med The Larssons bidrag är dessa två de enda som jag verkligen fastnar för. Överlag en skön blandning av punchlines och humor, ofta levererat på ett snyggt sätt. Därför känns det lite synd att ni råkar mötas nu, men sånt är livet. Spiceboys ska ha kredd för sitt bidrag, ni ger Gosk Records en match, men era moståndare är snäppet bättre. Marty är en gammal räv i dessa sammanhang, och nu börjar han äntligen visa vad han går för. Imponerande glöd, ljudbild och framförande!

Admin

2008-04-28 20:57

Kaggens röster

Tidsdödarna mot The Larssons

Tidsdödarna:

Först o främst. Så nämner ni Kaggen 3 hela gånger i låten. Som att jag skulle rösta på the Larssons för att jag känner dom. Detta är en tävling på whoa, det handlar inte om liv o död. Även om ni kanske uppfattar det så.jag har sagt det till grabbarna som är med i denna tävling att jag röstar på dom som jag tycker är bäst. Ni kommer få ett exemplar av det längre ner i mina röster. Och det respekterar dom. Punkt slut.

För det andra.  Så avslöjar du, Krille, att du redan hört deras bidrag innan deadlinen var.

" jag visste det innan det blev ett bakslag du tänker nämna min kvinna hur ska ni vinna, Det är slut o redan innan deadline hade låten kommit ut" Så du hade alltså hört The larssons bidrag innan du spelade in det där?

Sen grabbar. Enligt min åsikt så är rim ganska viktigt i audiobattle, så att ni enkelrimmar mkt är ett stort minus. Sen den bästa raden ni hade var "din mamma är som sverige, hon släpper in alla" Fast den har jag läst några gånger innan på olika humorsidor.

Men ni ska ändå ha lite propps. ni gav The Larssons en bra fajt. Det var en rolig rond o lyssna på.

The Larssons: Raderna om när krilles brud visade sig i camen är roliga. Och det roliga är att han inte förnekar det heller. Om jag ska komma med någon kritik så vill jag att ni har lite mera battleanda på nästa beat ni väljer.

Röst: The larssons

Sickwords mot Attityd

Attityd: Ainac flyter skönt i början, lite mumligt och otydligt på vissa ställen. Diggade villy också Era texter var helt OK. Lite played första beatet. Sen blir det bättre när ni börjar köra på beat 2. Ni kompenserar varandra bra.

Sickwords: Erat intro och outro var ju klockrent. haha! Första killen Blindfold är bland den tyngsta svenska rapparen jag hört på engelska. Din stil/röst påminner om Gangstarr.  Coze one var tung oxå. Era beatsval var inte direkt i battlestuk måste jag säga. Men erat bidrag känns inte som en battlelåt. Hörde knappt nå personliga dissar utan den kändes mera som en vanlig låt.

Slutsats: Ja, vad ska man säga. Svårbedömd rond. Detta var två helt olika bidrag. jag diggade båda bidragen. Svårt när det är engelska mot svenska. Men Attityds bidrag kändes mera battle enligt mig o hade skönare p-lines. Men jag blir inte förvånad om Sickwords går vidare enligt andra domare För sickwords är ju duktiga rappare. Dom ska ha propps för en skön låt.

Röst till: Attityd

Admin

2008-04-28 20:59

Civenom mot Tygla din slyna

Civenom: Asså vissa rader garvade jag riktigt riktigt mkt åt. "för ett tag sen så slog jag till en bruuud vet du varför? För jag trodde de va duuuu" Subban, skönt flyt, skön text som fan.. mkt mkt personliga rader. Det ska du ha propps för. Vanskapt är ju snäppet under subban men du göre bra, personliga rader. Men första beatet var skitjobbigt tycker jag Sen, eran mixning. Låter som ni rappat i en datamick faktiskt. Det var burkigt så man hade svårt o höra vissa ord. synd tycker jag.

Tygla din slyna: jag gillar eran stil, flyt o texter. Akin är ju huvudpersonen i detta lag tycker jag. Coffe. Stor utveckling på dig, propps. Du har speciellt skönt flyt. Men! Rullstolsbundna o fullblodshundar. Det rimmet har både Afasi och Chords eller organism lagt förut. Mitt i naturen o cityakuten har jag för mig att organism lagt oxå.

Slutsats: Också en svårbedömd rond. Rolig lyssning. Man kan se detta som en battle mellan Akin o Subban där subdominant drar det längre strået. Men Civenom. Om ni går vidare se för fan till o skaffa bättre ljud tills nästa gång. Då kan ni gå långt.

Röst: Civenom

Da slips mot Pangbrallis

Da slips: Karlic & Frank Nobel. Vet inte vem som är vem. Men jag diggade första killen mest. Du har några rader som du tappar på slutklämmen... som när du säger "utanför" så tappar du på "för" när du andas in för att hinna ta ett andetag för att få luft till nästa rad. Låter inge snyggt

Pangbrallis:

Man hör att ni är mera rutinerade än Da slips. Fredawg & Asim, ni passar bra ihop.

Men om ni ska överleva nästa rond vill jag höra lite mera avancerade flerstavliga rim o mera punches. Ska bli kul o höra nästa rond med Pangbrallis.

Röst: Pangbrallis

Okej. Detta var nog den svåraste hittils. Här har vi 2 lag som kan rappa bra.

Ska utvärdera detta så mkt jag kan!

Öronknark: Era beatval är bättre än deras. Tjack tjirack, du lägger allt bra. Bra text har du också. det enda jag saknar är någon rad eller rim som får en att tänka "oooh shit den va tung!"

Jag satt o väntade på nån knockout punchline eller rad men den kom tyvärr aldrig.

och bugsy på engelska är ju inte o leka med. Du mördade sista beatet. tungt.

Sen en fråga bara Tjack. säger du: "jag ser det framför mig, dagen då du hängde på prendel"

Eller säger du "hängde på pendeln" Frågar pga nyfikenhet

Schakephuluc: Först måste jag säga att det första beatvalet är katastrofalt. Jobbigt beat!

Schakephuluc har många tunga rader som: "när ni runkar bulle slåss ni om att få komma sist"

"sätter er två på plats som en resturangvärd" "när jag fråga om bugsy va tung så trodde jag att domarna börja ropa på Hellno!" osv

Och att Doctor Död är bland dom främsta på lyresistforumet märks.

Varenda rad du lägger är ju bra - texterna är välskrivna

Admin

Slutsats: Jag har säkert lyssnat på bidragen en 20 gånger var asså. Och efter en timme efter mkt fram o tillbaka så har jag kommit fram till att: Öronknark, är två duktiga rapers som har en nivå på rappen som är högre Samtidigt har Schakephuluc tyngre och flera punchlines o rim än vad Öronknark har. Hade jag kunnat rösta oavgjort så hade jag gjort det

Som en låt är ögonknark skönare. men detta är battle.

Eftersom jag själv tycker att är rim och punchlines är viktigt i battle så måste jag säga att

tack vare att doctor död hade roliga rader o han fick mig att skratta några gånger

så går min röst till Schakephuluc

Röst: Schakephuluc

Dömda mot HighCoast

Dömda: Roligt intro, garvade åt "kriiiss, min 240 startar inteee!" hahha

Ni hade några sköna rader som jag log lite åt.

Men jag måste säga att jag blev lite besviken på er dömda. Jag vet att ni kan bättre än detta.

Själva beatvalen var inte mkt o hurra för faktiskt. Sen var bidraget för kort rappmässigt.

HighCoast: Blev ganska överaskad faktiskt. detta va bra. ni lägger sköna rader.

Mr treat har jag aldrig hört förut... men jag diggade det jag hörde. Hörde först inte någon skillnad på er 2 först. Jag tror att ni kan gå ganska långt faktiskt.

Slutsats: Högkusten var snäppet bättre än dömda. High hade bra beatval o skönare p-lines o texter Dom flesta vet att jag är bra polare med Toni-Angelo och CB. Så efter detta kan ni som påstår att jag skulle kompisrösta hålla käften.

Röst: HighCoast

Hubler & Bross mot Tell'em

Tell'em: haha va gör subban på introt? och vad äre ni säger på reffen? the shows down?

en skön rad ni hade var "kompis räkna till sju som när du mäter din kuk" haha. Men jag tycker det är jobbigt att lyssna när det blivit distat när ni spelat in. Vilket var synd...

Hubler & Bross

Ni har mera rutin, mera punchlines o mera sköna rim

Erat intro fick nog Ankan(om de var han) att skämmas ganska mkt tror jag, baitat rakt av.

Röst: Hubler & Bross

TeamGoskrecords mot Spice boys

TeamGoskrecords: Det är något played och ha dom man möter som intro på bidraget. Det är ett litet minus Sen känns det mest som ni lägger "ni är dåliga, vi är bra"-rader, alltså, det är inga rader som sticker ut tycker jag Men ni ska ha propps, ni äre nog enda laget som inte har nå jobbigt beatbyte

Spice boys: Ni lägger mera personliga rader. garvade som fan åt fab five-raden. och sen elegant. Detta vare bästa du lagt som jag har hört av dig.

Slutsats: Spiceboys hade mera roligare och personliga rader som fick mig o garva

O team gosk imponerade inte på mig mkt alls.

Röst: Spice boys

Admin

Blizzak

Attityd vs. Sickwords

Sickwords tar detta genom sina sickwords. Ainac och Villy ger ett tight bidrag men Sickwords uppenbara större vana på micken gör att det är dem som plockar detta. Tur att det är mer domare i tävlingen också för att jag är helt klart ett större fan av rap på engelska så Sickwords får ju plus i kanten pga. detta. Vinnare: Sickwords

Civenom vs. Tygla din slyna

Tygla din slyna tar detta. Det som är resultatet av detta är ett mer live bidrag som äter upp Civenoms ganska platta och halvt sega bidrag. Dissarna från bägge lag är hårda och det känns att lagen har bra koll på varandra eftersom slagen under bältena haglade.

Vinnare: Tygla din slyna

Da Slips vs Pangbrallis

Pangbrallis går hårt åt Da slips i sin låt. De olika beatbyten och valen som slips gör resulterar dock i ett tightare bidrag som tyvärr brädar Pangbrallis lite trötta diss.

Vinnare: Da Slips

Dömda vs. High Coast

Ett svårt battle att döma, mest för att Dömda och High Coast är riktigt jämna i sina bidrag. Dock tycker jag att High Coast lägger ett tightare bidrag som jag fastnar för. Jag tror även att High Coast är det laget som kommer stå sig bättre vidare i tävlingen.

Vinnare: High Coast

Hubler & Bross vs Tell'em

Ett intressant battle! Hubbler & Bross öppnar upp med en liten tillbakablick där en mycket tydlig bait förekommer vilket alltid tolkas grymt negativt. Tell’em slår dock tillbaka med en liten onkelkånkelberättelse på slutet om när Hubler besökte Karlstad. Ett ganska jämt battle men jag anser dock att Hubler och Bross tar detta med en hårsmån.

Vinnare: Hubler & Bross

Tidsdödarna vs. The Larssons

Detta är första rondens klaraste seger. De gör det snyggt, det är tempo, go och dissarna sitter som en käftsmäll. Dock tycker jag synd om tidsdödarna som får möta Larssons såhär tidigt för tidsdödarna hade lätt kunnat komma längre med ett annat motstånd.

Vinnare: The Larssons

Tävlingens duktigaste engelskspråkiga rappare skaffade pickadoll. Öronknark lägger ett tightbidrag med tre olika beats snyggt arrade. Schakephuluc kommer med ett helt insane beat som river hål på trumhinnorna. Min favvorappare och hans kollega i tävlingen får dock inte min röst i detta battle då Schakephuluc lägger det tight som bara den.

Vinnare: Schakephuluc

SpiceBoys vs. Gosk Records

Gosk gör det som hittills är tävlingens tightaste tagteambidrag. Samspelet mellan killarna i gosk är supernice. SpiceBoys lägger också ett tight bidrag som det känns sorgligt att få rösta ner såhär tidigt i tävlingen. Jag hoppas att Gosk går vidarde och jag hoppas på ett ännu tightare bidrag nästa runda, dock på ett bättre beat!

Vinnare: Gosk Records

oj jävlar, så gosk gick alltså vidare även fast dom hade 0 fantasi i sitt, ska inte vara dålig förlorare men det hade varit kul o se bedömningarna
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2008-04-28 21:03
Kriss mördar ju, helvete vad duktig han har blivit..
be the change

2008-04-28 21:03
ska jag dissa mitt eget crew? hm

2008-04-28 21:04
tycker detta vart en bra tävling bra motstånd om jag får säga mitt. tack för en trevlig rond 1 :) må dom bästa vinna :D go highcoast :D

Moderator

2008-04-28 21:05
fyfaen för att öronknark är ute, iallafall att dom inte fick en enda röst ;/ aja cred till prendel och doktorn.
go the larssons nu :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-04-28 21:06
Jag hejar på Doktor Död & Prendel eller Highcoast(PGA KRISS) hehe.
be the change

2008-04-28 21:06
elegant > ärligt, håll käften. ingen jävla dagisnivå i den här tråden nu.
synd att man inte gick vidare, lycka till dem som gjorde de.
peace
hets, stress, fest!

2008-04-28 21:08
Tycker dock att Aggro ska skriva lite längre motiveringar nästa gång ;)

Känns som domarna är sjukt bra iår!
be the change

2008-04-28 21:10
hehe fan vi hade så lite tid till rond1 att recca, han inte ens lyssna på motståndarlaget hehe..Men vi sstyr upp de till rond 2!..blir kul o möta marty!

2008-04-28 21:11
grattis sickwords :) vi får komma igen i crewbattle ;) ska bli kul o följa resten av tävlingen . peace.
http://www.myspace.com/aiinac

2008-04-28 21:12
jag är glad ändå!

GO TYGLA DIN SLYNA!!!!!!!!
www.myspace.com/melvinjunkyard

2008-04-28 21:18
var kan man tanka låtarna ?(A)

2008-04-28 21:25
Hejja sickwords !
soundcloud.com/jerrones

Verkligen Verkligen inte vad jag trodde, men men, propps till mfs, och dom andra dommarna
B

Okej, nästa gång ska jag sammanfatta det lite kortare. haha! eller deltagarna kanske gillar långa bedömningar?

Admin

2008-04-28 21:26
Ska försöka omformulera mig bättre vad jag menar med back2back rap. Men jag hoppas att ni förstår. Man får alltså max lägga 4 bars i följd dvs schemat ska se ut så här.

Toppen 4 bars
Estet 4 bars
Toppen 4 bars
Estet 4 bars

Man får själklart lägga mindre än fyra bars med.

2008-04-28 21:31
Pangbrallis vs Gosk Records

High Coast vs Tygla din slyna

Hubler & Bross vs Sickwords

The Larssons vs Schakephuluc

www.myspace.com/danielbylund

2008-04-28 21:37
Härligt alla domare! :)

2008-04-28 21:40
Pangbrallis vs Gosk Records - sjukt jämn match, men tror på pangbrallis här.

High Coast vs Tygla din slyna - kriss är tunggung. men tror på tygla din slyna..

Hubler & Bross vs Sickwords - återigen, jämn match. hubler är najs, bross är sämre. sickword har överlag skönare shit.

The Larssons vs Schakephuluc - tror på the larssons, fast fan. tkr doktordöd har sjuka texter. kan bli lite jämnt faktiskt..

hets, stress, fest!

2008-04-28 21:41
sjukt nice bedömningar;D
fast diggade Melvin som fan:D
Wangler, du vet vem.

2008-04-28 21:41
Det är bra med låååååånga Bedömningar Kaggen ;)
Frowdan // ATTITYD CREW

2008-04-28 21:43
Grattis Coffe, hoppas ni går långt i rond2, och hoppas akin höjer ribban lite.

Peace!

2008-04-28 21:43
hoppas pangbrallis eller tygla vinner
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2008-04-28 21:49
att shakephuluc vann... och det med 5-0, kommer jag nog aldrig fatta
 Digg it...

2008-04-28 21:53

Hubler & Bross vs Sickwords

The Larssons vs Schakephuluc (Doktorn duger, but damn vad Prendel är keff)

Digg it...

2008-04-28 21:59
Ja, jag kan nog inte annat än att hålla med.

Även om vi vinner textmässigt, så var detta en tävling mellan en låt och ett omixat kaos. Har inget att gnälla om, utan gratulerar motståndet!

2008-04-28 22:03
Grattis alla som gick vidare ;D laddar inför crewbattle ;D 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-28 22:04
Förövrigt kan jag känna att jag och Davis är ganska tragiska människor.

Tygla din slyna tar denna på grund av nice samspel och...

Hur kan man ha sämre samspel än motståndet, bestående av en norrlänning och en göteborgare, när man är bröder och bor typ grannar? Vore vi lite mindre lata så hade vi sluppit vara feta. Jösses.

2008-04-28 22:04
Hubler & Bross
vs Sickwords
The Larssons
vs Schakephuluc

denna semi skulle va kul att se!

The Larssons vs Gosk Records
Hubler & Bross vs Tygla din slyna

2008-04-28 22:07
Ajdå ellen..

2008-04-28 22:08
RIP ELLEN!

2008-04-28 22:20
hade doktorn droppat men npn annan så hade de kunnat ge the larsson en svår match... but när  de är prendel han rappar med och dem möter the larsson så är det tyvärr bye bye shakepjuluc
 Digg it...

2008-04-28 22:21
Go go go Kriss och Treat! Riktigt duktiga. Hajj cåust!

2008-04-28 22:22
Elegant oj jävlar, så gosk gick alltså vidare även fast dom hade 0 fantasi i sitt..

Jag tänkte faktist samma om dig.. inge illa menat men

2008-04-28 22:26
Hubler & Bross vs
Sickwords
The Larssons vs Schakephuluc

2008-04-28 22:33
tack ainac, bra match
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-04-28 22:37

E de bara ja som inte hittar bidragen??

Moderator

2008-04-28 22:42
nej kaggen , kör på långa kommentarer , när vi väntat så länge på omdömmen ska vi faen ha lite att läsa också ;) men känns fortfarande snopet med 5-0. aja
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-04-28 22:44
myspys, lets rokkkk mothafakkas! :)

2008-04-28 22:44
grebnets P2

Inte jag heller ;o
bla.

2008-04-28 22:45
Grattis till dem som kom vidare:) Vi ses i crewbattle !
Frowdan // ATTITYD CREW

2008-04-28 22:45
Synd att Shakephuluc hamnade mot The Larssons, för spännande för rond 2 imo... skulle hellre sett Shake mot Pangbrallis eller Gosk, så hade det blivit en sjuhelvetes semi :D

2008-04-28 22:49

PANGBRALLIS vs Gosk Records

High Coast vs TYGLA DIN SLYNA

HUBLER OCH BROSS vs Sickwords

THE LARSSONS vs Schakephuluc

det är så det kommer gå :P

2008-04-28 22:50

Tråkigt att se både Spiceboys och Öronknark ute, båda favoriterna =/..Bra kämpat iaf och grattis till dem som gick vidare.

Sen till en annan grej....

Mfs kommentar om Elegants prestation:
"lite kul att Elegant låter sär och dissar Gosk-grabbarna för att gå i särskola."

Tycker inte detta är en speciellt vuxen kommentar av en admin/domare.
Verkar ligga något annat bakom det där?
Jaja, vill inte ha nån diskussion, men jag förstår inte påhoppet. 

Kan ju hänvisa till reglerna annars:
3 - Ge konstruktiv kritik
Om du ska ge kritik: kom med konstruktiv kritik. Ingen blir en bättre rappare eller liknande av att höra "DU SUUUGER, DÖ". Säg vad som kan förbättras istället :)

Förövrigt vill jag ge Kaggen beröm för sina utförliga bedömningar!
Peys