I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sofijah - Vänta föralltid

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-09-25 23:00
guldmedalj sluta försvara henne, ärligt,

bryr oss shi om hennes stil, hon kan fortfarande inte rappa

rap handlar om att kunna leverera först o främst... och vart exakt gör hon de ?

2007-09-26 00:11

men shit... satt å läste en dell inläg iden här tråden å de enda ja kan komma fram till är att de fins alldeles för många avensjuka =)&%¤(¤ som hänger här... fan ni låtter som ett gäng avensjuka bäbisar som siter i en sandlåda å brakar om en spade :S

tycker hon e ricktit duktig och de fins alldeles för några tjejer som håller på med hip hop, och de fins plats för många fler.

big upp sofijah kör på

2007-09-26 00:20
xl om du tycker detta är riktigt bra så vet jag fan inte vad. sånnt här kalls inte hiphop i min värld
Get MAD and change

2007-09-26 00:24
Pajja-Production P19

okay de e din åsikt, å enligt mig så e de så jävla mycket bätre en välldigt väldigt mycket på whoa. 

å en fråga bara kan du ge mig ett exempel på vad "hiphop" är ?  

2007-09-26 02:04
jonsa X0

Hon kanske inte är den bästa rapparen, men fan så mognare en dig iaf plutt.

Word Word Big P har talat.
www.djpolar.se

2007-09-26 04:03
å enligt mig så e de så jävla mycket bätre en välldigt väldigt mycket på whoa.

Det betyder ju inte att hon är bra, utan bara att mycket är sämre. Vi vet alla att 90% av whoa's rappare är skitdåliga, men det gör ju knappast den här tjejen bra. Hon blir ju heller knappast bättre av att folk klappar henne på axeln och säger att hon är duktig, för det är hon inte. Säger heller inte att hon blir bättre av kommentarer som "du suger" men konstruktiv kritik är ju i princip en blandning av positiv och negativ kritik. Men har den här tjejen hållt på i två år så verkar hon ju inte vilja utvecklas, vilket är det viktigaste om man vill bli bättre.

2007-09-26 08:27

Emo Rap

2007-09-26 10:55

XL ah hiphop är musik som har flow, inlevelse, känsla, bra lyric o kan förmedla en känslan  i skiten. inte något monotont jävla mummlande.

Get MAD and change

2007-09-26 11:33
Hiphop är iofs inte musik. Hiphop är en kultur, rap är en musikstil.

2007-09-26 14:07
XL stavningen på ditt inlägg säger en del hur gammal du är
feel tha beaaat maaan

2007-09-26 14:36
Pigeon_ P18  ah men kan fortfarande säga hiphop musik. det är ju en musik stil.
Get MAD and change

2007-09-26 14:51
Egentligen inte, Hiphop kan ju vara både DJing och Rap, enligt vissa beatboxing också. Så nej, håller inte med dig där.

2007-09-26 14:59
Men ey, seriöst, varför ska alla va på Sofia för att hon släpper en låt?, tror att 78% av alla er som har hatat nu inte kan göra bättre själva!

Så sluta käfta och håll käften!
Karlstad Finest

2007-09-26 15:02
Tycker inte om låten, tycker inte  om  mixningen , tycker faktiskt inte om något, men det  är inte  det sämsta  jag hört!..
fortsätt  bara, men  inte  direkt något jag  spara på hårdisken eller lyssna på igen.......

sjunger gör du helt okej fkatiskt... men  rappa  , nja  vete fan......

känns  som nya lunarstorm.
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2007-09-26 15:03

Dahla_K det spelar väl för fan ingen roll.
Jag är inte en bra artist bara för att jag spelar upp mina låtar på det lokala dagcentret...

Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2007-09-26 15:03
DaHla kom igen försvara hon är tjej ju keep on;) du e såååå duktig kom igen nuuuu forsätt försvara du e såååååååå manlig
feel tha beaaat maaan

2007-09-26 15:11
Hahhah vafan hur fan kan du spela dina låtar på radio? seriöst du är helt jävla keff, lägg ner du smutsar fan ner!

2007-09-26 15:11
Jaaa för du är ju så bög och käftar på internet
Karlstad Finest

2007-09-26 15:14
Undra vem som är bög? inte äre jag iaf... men du gillar det hon släpper för det är en brud.. Och då äre plötsligt så jätte bra.. lr inte

2007-09-26 16:19
håller med tobbe=) dahla väldigt mycket fjäsk;) hade det varit en kille så hade du nog kallat han också för bög=) du verkar gilla det ordet ju hmm undra varför uppväxt me det eller?
feel tha beaaat maaan

2007-09-26 16:52
jobbigt  att  whoa  har  blivit  sån lunarstorm/frizon freaks på bara! KONSTRUKTIV  KRITIK eller något,   sen ge  fan i  smutsa  ner och grejjer, väx upp  för fan.. jobbigt som in i helvete....

glömmde skriva innan också
forstätt kicka  som du gör, det kommer låta bara bättre  och  bättre du är ung fortfrarande.
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2007-09-26 17:18
tyvärr jätte dåligt...dålig inlevelse i låten, låter som man lyssnar på ett spöke typ. :(.

beatet har kag hört förut i en massa låtar.
Du kommer inte se något ljus i slutet av tunneln precis som prinsessan diana!

2007-09-26 18:49
Eazyaxeproductions P16

hörö ja e fan 23 å ingen litten snorunge....
å att ja stavar som en åsna har väll fan inget med min ålder att göra?

Pajja-Production

okay okay kul å se att du hade en förklarnig på de, min syn på hiphop är väll litter mer känslan (som du även sa ja vett) men de ja menar e är väll mer eller mindre att  anser hon att de e hiphop så är de hiphop hellt i hennes tolkning... vette fan hur ja ska förklara de :S

å ja klapar fan ingen på axen å ja håller hellt å hållet med om att den bästa man kan få e kretik för att kuna utväklas men då ska de vara nåning man kan ta ått sig åsså... hällften av de som skrivs här värkar ju mer vara ren avensjuka

2007-09-26 19:19
nä okej då ber om ursäkt för jag gick på lite hårt=) men tycker fortfarande killar skyddar henne för just det är en tjej och det med att folk är avundsjuka hmm? hon är inte ens whoa kändis hon är typ på botten tror ingen är avundsjuk direkt
feel tha beaaat maaan

2007-09-26 19:29
hm, det va najjs, hög accapella, bra flow osv, men be någon annan mixa då skulle det bli mycket bättre:)
Take me away, like I overdosed on cocaine
Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain

2007-09-26 19:30
Eazyaxeproductions P16

de jag menar med avensjuka är dom inlägen om hyppe hitt å ditt, och nå snack om nån "fjortis publik" fans många som hade åsikter angående de, och de e ju ren avensjuka...

2007-09-26 20:18
Brabra Sofijah,

Jonsa din facking tönt, Lägg upp en låt ska vi se vad du får kommentarer och kritik?

2007-09-26 20:40
Tycker att du ska ta i mer när du rappar, och ändra rösten lite. Deliveryt är ganska svagt i låten. Flowet är okej, kanske lite hackigt.
Texten kändes äkta, men skulle behöva lite mer teknik, längre rim, metaforer, liknelser osv.
Reffen var fet tycker jag, du hade vacker sångröst, använd det mer i rappen.

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-09-26 20:41
hahaha
tar hon mej? nejnej tror jag inte. detta förstör svensk hiphop. du är en av anledningarna till att svensk hiphop är död, hur känns det?
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-26 21:15
Suspect- P14

såna där fuckt up komentare e anldningen svensk hiphop är "död"

2007-09-26 21:31
riktigt dåligt ..

2007-09-28 15:03
enligt mig så är sofijah bäst :)
-Don't stop searching, it's not over

2007-09-28 15:44
blir bara depprimerad när jag lyssnar på denna jue:S  måste fråga har hon gjort nån låt där hon inte rappar om hur skit livet är.....

2007-09-28 16:20
Fy fan vilken jävla lunardänga.bläääääää
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-28 16:55
såhär ligger det till hoppas ingen säga emot det är så hade det varit en kille så hade ingen tyckt om låten OCH tjejerna säger att soifjah är bra bara för stötta "sin" tjej.
feel tha beaaat maaan

2007-09-28 17:50
Jag diggar dig iaf ! Fortsätt så här tjejen..
myspace.com/rockduden

2007-09-28 17:56

beatet
sånna här beats är endast till för att göra smörsånger på eller emo låtar. pianot är rätt enformigt och hela beatet känns tomt.

rappen

en sak du måste träna på är att andas rätt man hör på slutet av flera rader att luften tar slut och detta stör flowet.
det verkar inte som att du lyssnat på beatet när du srkiver för vissa rader måste du vänta en sekund med att fortsätta och andra måste du stressa igenom så att det blir otydligt.
du kan lägga adds och dubbs helt ok tycker jag iaf men ibland ligger rösten och addsen i otakt och det låter som du rappar i en gångtunnel.

sången
du kan väl sjunga helt okej men inte bra, reffan blir mycket smörig.

det du sysslar med tycker jag är fel att kalla hiphop för du får inte fram ett dugg genom dina låtar.
du är en rappare men ingen mc, alltså gör du vanlig musik inte hiphop. det är så jag ser det iallafall.
skulle aldrig lägga in låten på min mp3. om någon av dina tidigare låtar spelats på radio så är det konstigt för där håller du absolut inte måttet. sen är det ingen bragd att spelas på radio, i så fall ska det vara i p3.
skit samma tycker inte om låten över huvetaget men träna och skaffa en mening med dina låtar, då blir det hiphop!

Peace!

Onemind

2007-09-28 20:16

shi, jag skulle ligga med dig

http://www.myspace.com/localexpressions

2007-09-29 21:38
ingen bryr sig om din gay pojkvän
feel tha beaaat maaan

2007-10-01 15:45
måste börja med att säga att man inte behöver vara bra för att spelas på radio, mitt CREEEW,som det så coolt heter, har spelats där någon gång i sommar och är långt är inte bra.
..

sjukt att hon står i "rampljuset" när det finns tjejer som elsa, cleo och en herrans massa andra som är så sjukt mycket bättre men inte når ut till svenska folket lika hårt...men det är väl inte deras musiksmak då helt enkelt ?

snygga till dig bruden och testa nått annat ! jag har ärligt aldrig lyssnat på en hel låt av dig (och denna har jag inte ens laddat ner) för vet ändå hur monotomt & mesigt det låter.
Damn, det är sorgligt.

och klart det finns en avundsjuka i oss alla, vem vill inte ha sin msn lista full med 15-åringar som avgudar en ? :)
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-01 16:22
word till foerplay
superb&ceo in your face
heter inte joppex heter ceo

2007-10-22 13:40
aa. topicen e lite gammal kanske =D  men anyway , ni som klagar  ni kan fan inte göra det bättre själva :) . så jävla avundsjuka på sofia =) . menar, varför ens ägna tid åt henne om hon är så värdelös ?  get a life ! .  låt henne rappa som hon vill :) ni som klagar behöver fan inte lyssna . ni ska låta så JÄVLA bra när ni kommenterar  men egentligen så suger ni på att rappa =D .. sofijah har inte sagt att hon e nya eminem eller nåt =) . hon e bra på det hon gör  :) så fuckoff era no lifer på whoa

2007-10-22 14:08
Inte för att vara hater, men reffen.. låter som du inte menar nåt, typ viskar i micken.. och flowet.. visst funkar men det var tråkigt å¨enformigt

försök att inte göra det så enformigt och få mer inlevelse och känsla när du rappar och sjunger så ska det nog bli mycke bättre :)
Allt är sant på internet.

2007-10-22 14:12
Håller med nicke dahl där uppe, detta är inte hiphop,alla dina låtar låter likadant, ledsen inte meningen att hata nu, men thats life, sorry
Death is the only way to true happiness

2007-11-04 18:16
hahahahah detta va ju fan 40minuters underhållning att bara sitta och läsa denna tråd hahahahahahahaha :D word på alla fan

Till låten och artisten
Första jag hör av dig, kan säga så som att jag inte skulle vilja höra igen

2007-11-04 20:01
Jag kan ju inte säga att jag tycker att detta är bra, men jag förstår inte alla påhoppen för att hon lägger upp en låt, säga vad ni vill men detta är bättre än hälften av allt som läggs upp i audioforumet.

Varför måste folk vara så hatiska?

Fortsätt göra musik säger jag, även om detta för mig är tråkigt, så är det viktigt att göra saker man tycker om.

Stå på dig, och jag hoppas att "kritiken" i denna tråden bara ger dig insperation till att sätta folk på plats i framtiden.

Det är ytterst få (INGEN i sverige, inom den här sortens musik) 16 åringar som kan tänka i professionella banor.

Så mitt tips till dig är att fortsätta göra så mycket du kan, dra åt dig all information och erfarenheter så kanske allting faller på plats naturligt i framtiden.

im out

2007-11-04 20:24
ja du.. du verkar inte passa in här i whoa hahhaa.. lägg upp låtarna på frizon:P.. där är  de fler fjortisar.P...

över till låten

versen.. du har ingen känsla.. dde låter. som om du pratar i sömnen med nördrim.

reffen: låer inte bra ta sånglektionenr..

vers två samma som vers ett.

mix.. katastrof.. jobba på bara..

2007-11-04 20:45
du vet vad jag tycker om din musik sofia, bra som vanligt. (:

förövrigt tycker jag att du är värd att få dina låtar spelade på radio, även om andra här inte tycker det !

jonsa X0, väx upp och sluta kasta skit på folk bara för att just du inte tycker det är bra. finns annat folk som värdesätter det denna tjejen gör.

i'm out,

2007-11-04 21:18
byt tema pallar inte samma shiii jao
Jes Per.

2007-11-04 21:19
EEE NIII HELT SPRÄNGDAAAAAAAAA LR VAFAN E DETTA !!! shieett sug alla som tyker hon är bra hon suger juu
Burn bitch cuse you suck!!!