I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sofijah - Vänta föralltid

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-09-23 21:22
Ingen känsla alls det låter som du mumlar för dej själv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-23 21:29
Hörde talas om en Sofijah eftersom alla ungar tjatar om dig.. Men måste tyvärr säga att jag blev besviken.. Rappen hade samma tonläge hela tiden och det blev bara jobbigt att lyssna på. Låter som allt annat som de yngre "hiphoplyssnarna" hypar, pianoslinga med sorgsen rap.. Alltid kul med rapbrudar men du måste träna mer för att få mig att lyssna på fler av dina låtar..

peace
http://TackForKaffet.se - Svensk humorpodcast.

2007-09-23 21:48
Yes yes yes!!! äntligen en tråd där folk inte gillar skiten, har bara läst i massa andra trådar där folk skriver att hon är bra och att hon utvecklas som fan, wtf liksom? ... äntligen!!!!!! tack whoa!!! detta behövde jag..!!!!!

onT , alla dina låtar låter precis likadant.... har man hört en har man hört alla, och det är inte bra musik direkt... försök med nya beats, och fixa dig någon att mixa skiten..... lycka till i framtiden!!!
Get Random!

2007-09-23 22:18

word på pajja!

Sångare

2007-09-23 22:43
Den e fan niice :D
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2007-09-23 22:54
kom inte med det bullshitet "hon kan träna o sånt" för det är som paja säger alla J**vlar låtar låter likadant och sen liksom inlevelsen finns inte? och jag är inte avundsjuk på henne precis gör beats själv bryr mig inte ett piss om hennes hype. Jag tror snarare som säger att hon är bra säger det för hon är en tjej hade det varit en kille så hade ni också hackat men ni ska leka "män" o skydda henne=)
feel tha beaaat maaan

2007-09-23 22:57

Pajja jag kan inte påstå att hon var bättre för några år sen..
Verkligen inte, för några år sen tror jag inte ens hon höll på?
Hur länge har hon rappat? max 2 år? eller hur, 2 år och en brud så är detta jävligt bra, tänk på hur många andra tjejer som rappar? Olika åsikter, men nej, det är inte bra, men det är bra för hur många tjejer gör sådant?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 01:07
isåfall får folk skriva hon är bra för vara tjej för hon är verkligen inte bra för vara rappare=)
feel tha beaaat maaan

2007-09-24 02:07
bazzmedz - vadå menar du att tjejer skulle ha svårare än killar att rappa? haha sjukaste jag hört. spelar ingen roll om det inte är så många brudar som rappar. dom som inte kan rappa behöver inte göra det. och jaha även om hon bara rappat i 2 år så bör man utvecklas fett mycket på 2 år .. så det är nog inte hennes grej ändå
Get MAD and change

2007-09-24 08:14
Usch, ursäkta men den var inte bra, du kom inte i takt och det verkade som du var tvungen att snabba dig inför nästa mening. Sen är nog beaten också ganska seg.. Och att du har rappat i 2 år vet jag inte om det är sant, för man brukar utvecklas mycket mer än så på 2 år, som han ovanför mig skrev: det kanske inte är din grej ändå.
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-09-24 08:41
Jag förstår inte varför ni trackar som fan? Visst har hon hållt på i 2 år så är det väll inte speciellt bra men helt klart bättre än många på whoa. Skön reff. Lite mjukare flow skulle behövas.
Don´t mind me, just cruisin´.

2007-09-24 09:11
isåfall får folk skriva hon är bra för vara tjej för hon är verkligen inte bra för vara rappare

SÄMST

när ska du bli bättre?

kan du inte bara sluta göra låtar dui smutsar ned

Dagen det kallas bra kritik på whoa är dagen jag slutar droppa skit eller ens funderar på att besöka sidan. Folk lägger upp här för att få kritik. Så att dom kan bli bättre. Vem i helvete blir bättre av att höra att man är sämst? Inget att disskutera för fan. Ska man skriva något överhuvdtaget så tycker jag att man ska ge lite konstruktiv kritik. Hjälp till istället! I´m out.
Good work girl!
Peace

2007-09-24 10:01
när ska du utveklas igentligen? du blir bara sämre & sämre wtf.
det är inte mitt fel att jag är snyggare än dig

2007-09-24 10:28
Dagen det kallas bra kritik på whoa är dagen jag slutar droppa skit eller ens funderar på att besöka sidan. Folk lägger upp här för att få kritik. Så att dom kan bli bättre. Vem i helvete blir bättre av att höra att man är sämst? Inget att disskutera för fan. Ska man skriva något överhuvdtaget så tycker jag att man ska ge lite konstruktiv kritik. Hjälp till istället! I´m out.

Det tragiska är att om man ger någon konstruktiv kritik så letar de bara det positiva och skiter i det negativa. Folk verkar inte ha vett eller självdistans att analysera sig själva och inse vad de själva måste träna på. Därför måste man vara stenhård och nästan taskig när man skriver en kommentar. Tragiskt men sant.

(Detta gäller självklart inte för alla, men väldigt många)

2007-09-24 10:33
hm ska inte säga ngt jätte elakt men hm har smyg lyssnat en delpå dej sofijah men hm tycker din utveckling inte går framåt antigen börjar du sitta ner kanske lyssna på andra som kan flowa o träna dina texter vänta med att lägga ut kom med ngt stort o fixa det här alltid kul med tjejer i svensk hiphop men snälla ta åt dej lite konstruktiv kritik o träna... och kanske ta kontakt me ngn lite större rappare som kanske kan lära dej ett o annat...

men börjar du inte ta kritik så sluta rappa

päjjzz over and out

ps dom som väl skriver ngt bra verkar mer som att ni stöter på henne:/ sen finns ju de vissa som faktiskt uppskattar endå men ser klart och tydligt att många som lägger bra stöter på henne:/
superb&ceo in your face
heter inte joppex heter ceo

2007-09-24 10:34
Som Joppex säger. Du kanske har utsida, men din rapp tar inga framsteg. Lär dig att ta konstruktiv kritik, annars är ingen idé att fortsätta.
Klockan är tio över tio.

2007-09-24 10:39
Sofijah: Whoa är inte det bästa forumet att sprida din musik... Alla som sitter här är liksom självutnämnda proffstyckare, småfags med snea hiphopkepsar, och ska alltid veta bäst när det själv inte kan lägga en rad utan att staka sönder sig. Skit i dom... Jag tycker du gör softa prylar, kör på, gör din grej, och pissa på whoas smånollor :)

Kick sum AZZ!

// P

2007-09-24 10:41
JohnnyPuma, "smånollor"? Herregud, ge inte tjejen falska förhoppningar.
Klockan är tio över tio.

2007-09-24 10:54
Apollo: Jag tycker 99 % av whoa består av en pajasaktig proffstyckarmaffia som knappt själva kan sätta en rad eller ton. Enkelt... Låt bruden vara, gillar man inte hennes grejer så var mer konstruktiva eller låt det bara vara. Hon gör sin grej, låt henne göra det då. Har hört en massa runk på whoa som får henne i världsklass där alla hypar stenhårt. Bevisar bara att snitt-IQn ligger under medel här. Smaken tänker jag inte uttrycka mig om. Det man inte gillar, lyssnar man inte på. Den ekvationen är enkel, faktiskt. Tillomed whoa borde fatta den.

Mors!

//P

2007-09-24 11:00
ääh vafan, lägg ner nu. Samma whacka shit alltid, du lägger alltid samma saker alla låter likadant och du sjunger om exakt samma. Du har inte utvecklats ett skit, så jävla tråkig röst dessutom. Stackars snubben du sjunger till...
doonplume@hot...

2007-09-24 11:01
JohnnyPuma, bara för att "hon gör sin grej" så ska hon väll ändå kunna utvecklas och ta emot kritik? OCH "proffstyckarmaffia", du ser då på dom som inte har nån gärna exempelvis "nemc". Men öppna ögonen, det finns många på whoa som kan styrka deras ord, som är mycket bättre än vad du tror.
Klockan är tio över tio.

2007-09-24 11:21
word apollo! hon måste kunna ta konstruktiv kritik. Det ända hon har skrivit i denna tråden är typ fuck you till dem som inte gillar det, och typ att dom som tycker om får vip på playahead...
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2007-09-24 11:31
word _apollo o du johnnypuma man lägger ju ut låtar för att kunna få kritik sen att du drar alla över en kant hm ja a du tror du kanske ska tagga ner med förutfattade meningar:/ synd att du inte ser längre fram än din egen nästipp men hon kör sin egen grej word up men jag ville bara säga lite saker som kanske kan få henne att få hennes egna grej att bli bättre men men palla whoa tjafs ha de
superb&ceo in your face
heter inte joppex heter ceo

2007-09-24 11:53

Jag har inget att säga.. allt detta tjafs sänker verkligen ribban på whoa. Folk gillar folk hatar. MEN... detta är audio forumet inget jävla "iq-whoa" forum. Så sluta disskutera och ge henne kritik istället. eller så skriver ni inget.

Har gett min kritik tjejen. keep it up.

2007-09-24 11:57
Mackey, jag ska inte skriva mer än detta. Vad säger ordet Forum dig? Ett forum för MIG är en mötesplats där folk diskuterar on Topic. Enligt mig bara..

Im' out!
Klockan är tio över tio.

2007-09-24 13:05
Söt som socker.. men till rappen då. det är mer att den är jävligt tråkig än jävligt dålig
Som redan framförts låter det vansinnigt monotont och de flesta låtar jag har hört med dig avhandlar samma ämne.
Testa lite andra tonlägen och testa lite andra teman. jag skulle tycka det vore skitkul ifall du gjorde en ''jag ska döda dig o hela din klick'' låt. hahaha det vore något.
Nej men så är det iallfall.. det låter just nu tråkigt, oengagerat, lite tondövt och upprepande.....
Det var väl konstruktivt så in i helvete eller?

O bli spelad i radio är ju kanske ingen större bedrift:.. om någon e sugen på att bli spelad i 106,6 så är det bara o skicka ett kuvert till mig fullt av pengar:)
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2007-09-24 13:14

går detta på radio ?

-.-

2007-09-24 15:20
Apollo: Ja, kritik är en sak, men nu är det bara en massa påhopp, som skvallrar om en intelligens á la ravioli. Inget annat... Så visst, visste inte att whoas kollektiva IQ var ett så känsligt ämne...;) Vi lämnar det, annars kanske det blir på tok för invecklat för läsarna....

Alla måste krypa innan de går... Skulle hon bli rikskänd om några år så fan vad jag skulle garva åt er.

2007-09-24 16:15
Johnny, sant sant, alla måste krypa, men låt henne inte tro att hon kan gå än då? Puss!
Klockan är tio över tio.

2007-09-24 17:35
Apollo: Man hjälper henne inte genom en massa "fitta" och "värdelös"-snack. Som sagt, konstruktivt är alltid bra, men skumma genom inläggen så ser du...

2007-09-24 18:50
alltså tyst på er alla hon är bäst !
önskar att jag var lika bra som henne..

2007-09-24 18:52
alltså tyst på er alla hon är bäst !
önskar att jag var lika bra som henne..

2007-09-24 19:39
MEN HON ÄR INTE BRA, DET HON GÖR ÄR KNAPPAST HIPHOP, SÅ KAN ALLA SMÅ FJORTIS BARN BARA HÅLLA KÄFTEN? man blir ju helt jävla irriteraaaaaaaaaaad!!!!!!!!!

2007-09-24 19:54
Du är söt:D men musik är inget som du kan än men kör din grej lixom fast vänta4-5 år med att lägga ut nått..

2007-09-24 19:59
Bigrob743 P22

"Men just nu trampar du över på ett område du klart och tydligt inte hör hemma i."
--------------------------------------|

Därav alla hatare du har och alla omogna kommentarer om att du är sämst, att du suger, att du borde hänga dig eller vad fan som helst som du fått höra eller läsa angående din "musik". Jag lyssnade på låten och du låter monotom rakt av i typ, varje låt, som du har gjort. Ursäkta ifall det låter som ett påhopp mot dig eller liknande men jag har bara inte funnit rätt högtalare, eller själ, eller vad jag nu behöver för att kunna gilla din och lyssna på din musik. Big R sa det ganska rakt på sak men kanske tog i lite mycket, men jag håller med honom. Du hör till frizon, hade du kallat dig och din musik för poppare och popmusik så hade man förstått det du gör men att lägga ut din musik på whoa och sen whina för de inlägg du får (oavsett omogenhet i kommentaren) så borde du själv inse att du helt klart gått över en gräns du inte hör hemma på.

2007-09-24 20:00
Mitt inlägg var riktat mot sofia

2007-09-25 14:15
du e så duktig:)
Även Hitler tog kodein, så varför tveka?

2007-09-25 14:34
haha jag tycker det är gulligt att en brud gör låt till kille:D..
Dock gillade jag det verkligen inte. Varken din röst text eller beatval, klen piano slinga. Aldrig hört dig innan och inget jag kommer lyssna på. PUSSS

2007-09-25 15:34
Sorry sofijah, har aldrig varit glad för din rapp..
Men folk har väll ändå tyckts gilla dig.. Iaf dem under 15.
Fortsätt så kanske 15+ också börjar lyssna..
Peace out
VA FERM!!!!! :@

2007-09-25 15:37
TRYCK NER BRUDEN! TRYCK NER BRUDEN! TRYCK NER BRUDEN!
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-25 15:39
Suspect- ... Truten
Ska ja va ärlig tror ja bruden knäcker dig.
VA FERM!!!!! :@

2007-09-25 16:28
Hey babe =) .. Bra låt, Men dock inte det bästa du har gjort har hört bättre men sjukt mysig och låter bra =)

Puss babe

2007-09-25 17:53
du är grym , de bara är så! Helgrym , älskar din känsla du har när du rappar , du lever riktigt in i rappen! Keep it up!

/Matthi ,
yeah mothafuckas, l"ill Matthwi$h nummer ett..... ;)

2007-09-25 17:58
Hey babe =) .. det säger en hel del varför folk säger att du är bra FJÄSK FJÄSK FJÄÄÄÄSK
feel tha beaaat maaan

2007-09-25 18:11
Inte specielt bra.. Flowet va rätt så off.. Sången va jävligt falsk behövs mycket träning, Rimmen va kassa o mixningen av lite skumm

No offence men.. Jag gissar på att 90% av de som skriver att du e bra säger det pga att de e dina polare/inte kan skit om musik lr rap/lr skriver det bara pga att du är en tjej (sum stupid bastards tror att du kmr gilla dem ifall de skriver snälla kommentarer)

men men, bara att forsätta o försöka bli bättre o tror inte jag hört något annat av dig så detta kanske bara e en av de sämre låtarna.. I dont know
Nothing personal, just the truth..
www.Myspace.com/InsoMusic

2007-09-25 18:24
Deliveryt tjejen, deliveryt! Känsla, säg orden som du menar det. Flowet är okej, funkar. Om du bara hade haft lite känsla hade det låtit så mycket bättre.
Texten är jävligt klyschig faktiskt, känns som man har hört allt innan och rimmen är ganska enkla, mycket nödrim. Jag vill inte vara elak på något sätt, men för att bli bättre behöver man konstruktiv kritik. Jag har gett dig vad jag kan! Du lever nog lite på att du är jävligt söt. ;)

2007-09-25 19:45
insomnia håller med dig till 100 % jag är hundra om det hade varit en kille som lagt ut en sån här låt med den texten,flowet,känslan så hade han fått så mycket skit av er alla
feel tha beaaat maaan

2007-09-25 19:59
Ssandra´ F16, om du vill vara som henne, då kan inte du vara mycket att hänga i granen! =)
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2007-09-25 20:10
måste bara påminna alla om att denna brud får 170 kommentarer, och jag kan ärligt nog gissa att minst 150 av dessa är hatord (:

2007-09-25 22:58
Det är hennes stil att sjunga så.
 http://www.znapmusic.com/guldmedalj