I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sofijah - Vänta föralltid

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-09-20 22:29

Sofijah - Vänta föralltid

här kmr jag igen med en ny låt  :)
skriv vad ni vill men kommentera inte att jag alltid
rappar om samma sak.
för visst , det kanske jag gör. men det vet jag ju redan , eller hur ?

http://www.speedyshare.com/512990761.html

/ sofijah

2007-09-20 22:36
Sjukt mysig röst på reffen ;D, låten var helt ok !

2007-09-20 22:37
det var en mogen kommentar ;)

2007-09-20 22:45
jonsa Betee dig tönt Låt bruden vara

2007-09-20 22:51
jonsa , varför sitter du o kollar den här tråden hela tin då ? DRA förfan . vill inte ha dig här .

2007-09-20 22:54
ny länk 1hour skiten e där plz ny länk :)
Sleep is the cousin of death

2007-09-20 22:56
http://www.znapmusic.com/sofijah/        

längst ner , ovan är dom andra nya :)

2007-09-20 23:00
Haha vafan är det här? alla dina låtar låter likadant,, Wtf? Hiphop ? nooway darling..

ja , men varför tror du jag la upp den ? :)
inte för att du ska sitta o skita ner hela tråden.
skriv ingt mer . du tar upp för mkt plats.

jonsa X0
hon la inte upp den för o höra skit från en idiot som dej?

vill du sej ngt i tråden säg ngt som kan hjälpa henne på vägen då om hon nu e så keff som du säger..

har du inget vettigt o sej håll ba käft!

till låten:

inte bästa ja hört me dej men rätt soft :)
verkar inte som du utvecklas så mkt?:/
men de e soft keep it up !

Sleep is the cousin of death

2007-09-20 23:01
"vill tacka alla fans som visar mig
respekt , ni har hjälpt mig sjukt mkt (:  <3"

Hahaha! Fan förlåt!!

2007-09-20 23:02
P21 . tror de ska stå 12 va ?

2007-09-20 23:03
ah , jag tror jag e skitgrym ? :S , du känner inte mig,
har jag nånsin ens gjort en skrytlåt ? NAE.
duvet inte va du snackar om asså .

2007-09-20 23:05
3 - Ge konstruktiv kritik
Om du ska ge kritik: kom med konstruktiv kritik. Ingen blir en bättre rappare eller liknande av att höra "DU SUUUGER, DÖ". Säg vad som kan förbättras istället :) Tilläggande i detta som ni kanske förstår, är att om det nu kritiseras alldeles för hårt med hat och förolämpningar kan det leda till varningar alternativt ban.

2007-09-20 23:07
word!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 23:08
på fakke asså! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 23:09
Låter så sjukt krystat när du rappar. Ingen själ som helst i det. Sjunger falskt gör du också :/

Gå lite mer på magkänsla när du rappar och följ beatet mer, just nu låter det som att du kämpar för att hålla takten och samtidigt rappa din text.

Träna på texter också, den var sjukt klyshig.

2007-09-20 23:11
sofijah, jag tror på ALLT du säger i din låt... NOT !

ärligt, det endå du gör är kärleks låtar och då förväntar man sig att du endå ska kunna leverera lite känsla va!?
låter mest som du bara spottar ut skiten så fort som möjligt så att verserna ska bli slut...

hahaha ärligt, kritik? aa okej... delivery !!

2007-09-20 23:11
hur gammal är killen är han runt 15 är de ganska bra men fixa bättre studio lär dig mixa annars riktigt bra men är du i 19 års åldern borde du lägga rappen på hyllan

2007-09-20 23:12

När du droppat Westlife slingorna så får du min respekt! Sen så vet jag inte om du vet det men du att har trummor på beatet, du kan försöka hålla dig i takt till dom så blir det nog bra till nästa gång..

2007-09-20 23:12
va snackar du om för kille oops ?

2007-09-20 23:15

Asså shit va ni ger henne a hard time asså.. Låt henne vara.. Kanske lite smått avis på att hennes låtar spelas i radio kanske, hmm..

Ajja jag tycker att du ska fortsätta med din grej iaf.. Jag personligen är inget stort fan av dig, men det finns ju dom som är det, och dom är det för en anledning.. Men all musik kan inte diggas av alla, så är det bara :)

2007-09-20 23:16
tack , det där behövde jag :)

2007-09-20 23:16
men grabbar fan lägg ner med fjant kommentarer som inte hjälper till något som typ "fan lägg ner musiken" och shiz, hel onödigt, låt henne göra sin grej diggar ni inte så ge fan i att lyssna bara?

inget illa menat mot nån lixom men lite brist på respekt att ba kasta ren dynga på någon som gjort något tycker jag
http://www.myspace.com/danokin<br>
Rappare

2007-09-20 23:17
Sofijah Sofijah Sofijah..
jag säger som jag alltid säger till dig, SKIT BRA LÅT!
jag diggar dig verkligen, jag hör utvecklingen hos dig i varje
ny låt du gör, och jag tycker det går frammåt för dig,
för du lyckas verkligen få ut det du vill säga, o ett bra budskap.
alltid bra texter, beat, flow, röst.. inlevelse.

jag tror på dig!
du vet att du är duktig! fortsätt såhär!  pz <3

2007-09-20 23:22
woord!

2007-09-20 23:29
när ska du bli bättre?
Moderator

2007-09-20 23:36
word på fakke´s första där.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2007-09-20 23:43
Fakke

Som sagt jag är inte heller ett fan av henne, men fan still, min poäng är att istället för att skriva "du suger, du är så jävla dålig etc etc" kan man ju komma med något vettigt. am I right.. Men jag förstår din poäng med, absolut

2007-09-21 00:43
tack hörni :)

2007-09-21 01:18
detta va inte bra. ingen känsla. o så låter det fett monotont. dåligt beat. du har väl rappat länge som fan ? ajjja pejs.
Get MAD and change

2007-09-21 01:20
Jänny - jag diggar dig verkligen, jag hör utvecklingen hos dig i varje

det dära måste vara rent bullshit. jag hör inte någon skillnad sen fan första gången ja hörde någn låt med henne.
Get MAD and change

2007-09-21 01:21
i varje låt*
Get MAD and change

2007-09-21 01:42
sveriges mest överhypade brud.

"du tar för mycket plats" skrev du till nån här ovanför,de va som fan sofiajjahhhhh flicka 16 har fått ett ego :)

du är som william hung i mina ögon.

jag har en teori om varför du blivit "känd" på internet.

den lyder följande : du är fjortis och du gör fjortis musik som funkar eftersom sverige är överfullt med hormonsprudlande fjåååårtisar vars största problem är "kärleksproblem".
dock så vet du att dom som gillar riktig hiphop avskyr din musik.
du funkar på frizon (fjortis tillhållet nr 1) och ingen annanstans.

du har verkligen NOLL inlevelse i dina låtar,det är a och o för mig när jag ska lyssna på musik,inlevelse och texter jag kan relatera till,jag är måååånga år äldre än dig och dina problem är för mig
skrattretande,men jag minns självklart hur det var när man var fjortis.

du har riktiga mes beats som än en gång skriker "hej jag är fjortis kom o hjälp mig med mina kärleksproblem"

sunkiga piano dängor med klena plast trummor över ,iiiiiiickkk
kräks i munnen på mig själv när jag hör dom.

hiphop är i grund och botten ett sätt att utrycka sig och du har all rätt i världen att göra din musik,precis som jag har all rätt i världen att säga EXAKT vad jag tycker när du lägger upp din musik på ett community som whoa/frizon.

jag verkligen avskyr den,för mig är detta fjortispop och LÅNGT
ifrån svensk hiphop/rap.om din musik skulle klassas som pop
skulle jag säga kör på,men just nu trampar du över på ett område du klart och tydligt inte hör hemma i.

att säga att du är  delaktig i svensk hiphop vore lika sant som att
bush gillar araber.

idag skaffar varenda fjortis  en en billig hemmastudio för 3 lax och chackar en new era keps och vipps så är man g'd up och en rappare,jag skäms över det,förut kunde man va stolt när man pumpa DPG back in the days och framför allt vara stolt över att pumpa big snoop dizzle ,idag är han en fjortis ikon och det gör mig fruktansvärt irreterad.

jag tror nas sa det bäst.

- hiphop is dead.

Behöver beats !!

2007-09-21 03:04
Bigrob sa det!

Men hon ser ju rätt fräsch ut ändå?

Låten:
Skaffa delivery, lite attityd.. och attityd då syftar jag inte på hårt och skryt lixom .. utan även fast man gör låtar som du gör, så ska man ju kunna visa attityd till temat du kör på, inlevelsen är KATASTROF... så om du nu står för det du skriver, uttryck dig då på ett sett som får oss andra att tro det samma! .. hejpa, p'z!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-09-21 05:52
Brukar inte va den som hackar ner men detta är ingen speciellt. Sant som rob säger - helt utan delivery.

Tycker du ska träna mer istället för att spruta ut låtar.
www.myspace.com/rizzle4fz

2007-09-21 07:47
Bigrob, word!

tråkig mixning som fan oxå.
hahaha

2007-09-21 08:01
 jonsa X0 du värkar serriöst ha lite och göra,
och BigRob hahaha jag måste ju säga att ditt inlägg va rätt roligt,men varför lyssnar du på låten om den e så fjortis? :D

ajanu till låten då, jag tycker du har stannat upp i utvecklin förr gick det undan men nu värkar det stå stilla liksom :/ inte så skojigt men ah,håller fakitst med Bigrob lite om attityden där,inlevelsen kan jobbas på tycker jag,mixningen ska oxå bli bättre :)

2007-09-21 08:18
jonsa X0

Nej nu tycker jag du får lugna ner dej.

Vist den här låten e inte de bästa man hört. de finns mycket att jobba på.
Och man får ha sin egen åsikt och tycka exakt va man vill. Men man kan välja sina ord och inte bete sej illa.

Det e ju bra att tjejen försöker.

Men bete dej lite mer civiliserat nu och inte som en neandertalare...

tyckert du inte om någe så säg bara de utan att bete dej illa och drygt..

Asså om man klagar på andra på de sättet du gör så borde du ju vara en sju jävla rappare/sångare själv...

och de kanske du e inte vet jag men. kan du inte visa i låtar att du vet va du snackar om ska du inte gå på någon annan på de sättet du gör.....

och du snear säkert ur på mej nu. och varsegod säger jag. sånna som du stör mej inte personligen men blir små sne när du inte kan bete dej som folk.....

så tona ner ditt sätt.. tycker man inte om någe så säger man de så klart men man kan vara trevlig.Och inte bete sej så som du gör.

/Mats/
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-09-21 09:18
jag tycker om dina låtar

2007-09-21 09:44
här kommer konstrkutiv kritik.

du är helt värdelös, som det ser ut nu. du är inte ens bra för att vara en tjej som rappar, vi har ju många grymma kvinnliga mc's som MC Tia, Fröken B, Cleo, Remdeeh, Elsa o.s.v

om jag ska vara ärlig förstår jag inte var du har fått din fame ifrån, och om jag skulle vara du skulle jag ta till mig kritiken folk ger mig.

alltså:
1. variera dig! ingen vill höra låtar med samma flyt och topic hela tiden.

2. Lär dig att skriva mer avancerad rader, båda flyt, rim och innehållsmässigt, ÖVA hemma, släpp inte låtar på några månader.
skriv bara, spela in, lyssna och gå igenom dina låtar, analysera försök att själv se vad du gör fel. för du gör fel.

till låten:

lät precis som allt annat med dig, med andra ord någonstans runt medel på whoa, vilket är vääldigt lågt.

jag tror att de flesta som lägger upp sina verk här inte ser sig själva som musiker. det är något ni måste ändra på, för ni smutsar ner hela scenen.

Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2007-09-21 10:04
Nej, usch, det var 8mb ren dynga. Ingen delivery, träna på rappen, träna på takten takt, lär dig sjunga.

Hur många kukar har du fått tatt i röven för att få en spott i radio ? Seriöst ?

Överhajpade flicka.

pz ut

2007-09-21 10:27
Som det kanske syns finns det Mycket negativt i denna tråd.
Men jag kan förstå vad de menar.

Du gör kärleks låtar, utan den minsta känsla?!
Visst rappen låter bättre än den gjort tidigare,
men var är känslan tjejen?

Träna, träna, träna.. Och försök en gång till.
Lycka till.

2007-09-21 10:28
alla dina låtar som kvälls depp, du deppar ihopa när mamma och pappa sover och spelar in därför måste du viska fram texten. Droppa något nytt!
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2007-09-21 10:30
hehea fn men de e väll okey till detta temat du saknar inlevelse kämms lite som om du sitter o läser barsen o så men fn det funkar det är bara att fortsätta spela in så blir det bra tillslut...peaceee
Kalliistudios©
2:avåningen

2007-09-21 10:59
dålig låt men fortsätt träna så blir du nog bättre

2007-09-21 14:05
hahaha jag trodde de var en killle som rappa sorry fett att höra att en tjej kan lägga de bra ha de

2007-09-21 14:06
haha :D tack

2007-09-21 14:07
den är skit bra sötnos :) fortsätt sådär :D

Peace ! :D <3
Mclarzon is in tha house yao :)

peace !

2007-09-21 14:44
Väldigt mkt hat i denna tråd.. men det är det som de handlar om alltså, man måste skriva som man känner..

jag tycker rent ut sagt att du är skit kass..
Och grejen är den att du har fått din hype av lunarstorm där du skickar runt dina låtar..

Tycker inte om din röst, och absolut inte din "rapp/sång"..

SKIPPA KÄRLEKS SKITEN .. det är väl de enda du kört?
Visst folk under 15 diggar dig skit mkt.. värsta hiphopern men det håller inte här.... tyvärr..

skaffa lite bollar..

2007-09-21 14:56
Inget jag skulle sitta och lysna på, men det är bra att du försöker

Fred*
Yäh!!!!1ett