I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sofijah - Vänta föralltid

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-09-21 15:01
texten är väl ok, typ dagboks shit. du är verkligen överskattad bruden, jag har väldigt svårt att hitta känsla i det. du blir väl bättre, keep it up.
mjau.

2007-09-21 15:25
när ska du droppa något annat än sånna här låtar? lägg en låt med en annan stil så du utvecklas lite..
keep goin peeys
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2007-09-21 15:27
gillas inte, tycker all din skit låter likadant, GÖR NÅTT NYTT!

2007-09-21 15:30
riktig skit.. det är knappast hiphop! och vad snackar alla om att hon spelar sina låtar på radio? vilken jävla radio kanal är det? aldrig hört om det :S

2007-09-21 16:03
Testa Byta tema för en gångs skull?, Du kanske når ut till en äldre åldersgrupp? inte bara Småflickor som just lärt sig sminka sig.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-09-21 16:06
men vafan, palla alla jävla kommentarer eller? & det är samma som skriver kommentarerna om & om igen. om ni nu tycker hon är så jävla dålig, varför lyssnar ni på henne överhuvudtaget, va? & varför lägger ni ut tid på att kommentera hur dålig hon är. om ni inte vill ha något med henne att göra, lämna henne ifred då? shit asså.. är ni bara avundsjuka,kanske? för att hon kan rappa & inte ni?

jag tkr du är sjukt bra. fortsätt såhär tjejen :)

2007-09-21 16:08
Så du tror avundsjuka skapar ärlighet?

Jo men då är vi avujdsjuka. Allihopa,
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-09-21 16:09
camerahoe X0
För det här är whoa!.. hon vill ha kretik, vad fan ska hon förvänta sig då?

Till låten!
har inte lyssnat på den
Don't!

2007-09-21 16:19
sofijah min polare festa med med sin syrra o dig en gång  innan du rappade ;p

e jag hajp nu? ;(
As*a's ansikte, HAHAHHAHA, fulaste jag sett
han måste fått mkt stryk som barn ;/ PZ!

2007-09-21 16:32
Vi kan sammanfatta detta med en mening - Din musik uppskattas inte längre.
Det hade varit helt okey, med ett par sånna här låtar, visst.. men det är samma tema i alla dina låtar.
Då måste du inse en fakta, du har inte utvecklats ett skit, ja menar vem fan utvecklas inte på ett par år?
Anledningen till att folk 13-14+ plus diggar sånthär, är för att dom kan känna sig ännu ledsnare och deprimerade i samband med att ett förhållande som fick sin start förra veckan tog slut.
VARFÖR provar du inte något nytt, inse förfan själv, du måste ju ha rimmat sönder ord som smärta,längtan,saknar o.sv.
Detta är inte bra, och kommer inte blir bättre om det forsätter på samma sätt, tänker inte särbehandla dig, och vara snäll för att du är brud.
Jag tycker såhär, och du får fanimej ta det, utan någon spydig kommentar med ett "space" mellan varje . , ? !
Och någon sa att hon var fresh, vafan spelar det för roll?
Hon kan vara snyggast i världen, dehär är ändå inte bra!

2007-09-21 16:36
Sympati P17

Word, du sammanfattade alla våra tankar.
Rappare

2007-09-21 16:52
Braa skön reff asså och sluta prata i tråden
http://www.stanislav.nu

2007-09-21 17:09
Lika grym som vanligt sofia. detta gillas grymt alltså =) Måste kicka tsm non gång ? =) Peace
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2007-09-21 17:21
låten va wääck asså. man ska aldrig ge upp lixom men prova variera. och dessutom de e ju så att whoa är till för att kommentera fritt. ja menar dom som inte gillat låten har ju haft en bra anledning till det. de här e långt ifrån hiphop. i alla fall i min värld. däremot anser ja inte att du bör sluta eller så utan mer ta till dej av dom negativa kommentarerna o vända på det hela o fortsätta hitta dej själv i hiphop musik om det nu är det du vill syssla med ?
men som sagt.
engagera dej i låten.
annars kommer din nästa tråd bli exakt som denna. tvärhatad....

lycka till. / L
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 17:25
diggades inte alls, du gör samma skit hela tiden, och du utvecklas aldrig? tycker du borde komma med nått nytt nån gång..

2007-09-21 17:27
Jättefin låt tycker jag, skulle däremot vilja ha lite mer inlevelse i verserna, du låter lite tråkig i vers ett, vers två var helt okej, men jag vet att du kan bättre ! Annars var det jätetfin text och låt överhuvutaget :)

2007-09-21 18:28
jag stör mig något så förbannat att tjejer alltid ska ha en sån jävla fördel på de mesta plan just på grund av deras kön.. jag har inte ens orkat lyssna efter att ha läst tråden men har hört lite låtar innan här o där och de gillade jag inte alls så.. att hon spelas på radio är väl drygt som fan men samtidigt inte alls förvånande. tjejer ska alltid vara den självutnämnda underdogen som "försöker ta plats i ett mansdominerat samhälle", men likt förbannat så fort de får en liten räkmacka att glida på ENDAST för att de är just tjejer så tvekar mande inte en sekund. och när hatet och spottet sen kommer så får man alltid höra "ni är ju bara avundsjuka för att jag är här o inte ni".

hade jag varit en iaf hyfsat söt tjej hade jag t.ex kunnat få mig en pangfylla på krogen när helst jag vill så länge jag är villig att skicka lite små signaler (för hur många tjejer som frågar om man kan bjuda på nåt släpper egentligen till sen?).. men nu är jag inte det, och jag får betala för min krogrunda precis som jag måste träna och utvecklas hela tiden i hopp om att nån gång komma nånstans med min musik, som t.ex radiotid. för man vill väl ändå bli erkänd över sin talang och inte sitt kön, eller? kan omöjligt se hur Sofijah kan tro att hon får hype på grund av det hon gör och inte över den hon är, om inte hon är bra insnöad utan nån större självinsikt..

yaya, nu har jag svamlat ett tag.. peace

2007-09-21 18:36
whoa och kritik.
hur tror någon här att tjejen ska kunna bli bättre genom att enbart få kritik där folk säger "du är sämst" osv?

aja till låten då..

rappen känns väldigt monoton och skulle behöva lite mer inlevelse.
tänk på vad det är du vill förmedla med din text och försök verkligen att utrycka dina kännslor bara genom tonläge.
tänk lite mer "teaterapa" och överdriv allt.
sedan tycker jag också att du borde variera ditt flow så att det händer lite mer i låten. lite stopp osv är aldrig fel. lite mer atityd hadde inte skadat heller.

i sången så har du en ganska fin ton, lite mkt viska och ngn falsk ton. men med lite övning så kan det bli bra,
testa att ta i mer när du sjunger, man måste våga pröva sin röst annars så utvecklas man inte;)

vänta ett tag med att släppa din nästa låt och öva mkt sång/rapp, träna flow osv, spela in låtar. men släpp inget förrens du är 100% nöjd. inga kompromiser.

när du väl har gjort låten så tycker jag du ska låta ngn som du har respekt för inom musik och låta den personen lyssna igenom låten och ge tips om vad han/hon tycker.
men då ska det vara en person som vågar vara ärlig och som kan ge dig konstruktiv kritik. det kan hända att du får ändra på ngt i låten osv men det är det värt i längden.

när du sedan känner att du har blivit helt nöjd och du har analyserat låten  och är helt nöjd då kan du lägga upp den på internet.

visa alla hur mkt bättre du har blivit till nästa låt!

peace!

2007-09-21 19:36
Borde väl heta vänta föjalltid

2007-09-21 19:42
lite känsla skulle inte skadat asså, och har du verkligen spelats på radio? jag kan räkna upp ett hundratal personer som är bättre än dig, men som sagt övning ger färdighet!:) men som sagt ge mer känsla i verserna! och gör mer än kärlekslåtar! för mig är det ett tecken på att man har svårt att utvecklas om man bara gör kärlekslåtar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 19:49
dålig inlevelse
flowet är där emot bra

Peace

2007-09-22 01:54

ASBRA! Har snart lyssnt sönder den vilket är mindre bra... Hahaha :D

http://www.znapmusic.com/guldmedalj

2007-09-22 14:46
men jämnför henne me cleo t.ex, cleo knockar ju den här bruden.
mjau.

2007-09-22 15:07
Den är bra och så. men utjatad beat bara :S. ananars bra :)

Peace
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2007-09-22 15:18
ja, du har typ samma stil på varje låt ... variera lite i alla fall.
och denna låten var inte precis "shiiit sjukt nice", den var bara okej.

peys
 // PV till 120% //
Producent

2007-09-22 16:04
Radio? Nice d... faller endå shiii mig i smaken. Du borde ha mera inlevelse o tydlighet i rösten, så att man känner d du säger... o att d kommer från hjärtat. Ingen bra mixande heller, så förbättring i d oxå. Du borde dock hålla dig ti rappen, för ja tror på utveckling... se till o ta all konstruktiv kritik du får i denna hater-fyllda forum o do your thizzle. Så länge du gör d, så kommer ja följa dina låtar. Fast dessa just nu, faller mig shiii i smaken dock. Fortsätt me d du gör... låt folk hata, d borde göra dig starkare! One love...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Producent

2007-09-22 16:05
By the way, prova på variation av låtarna oxå. Peace.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2007-09-22 18:44
Antagligen lägger hon upp sina låtar under tiden som hon tränar för att få reda på vad hon ska träna på av dom som kommenterar.. men allt ni gör är ju bara att hacka på henne.. dålig stil.. hon vill ha bra kritik!

Jag tycker du är duktig för att vara 16 år och dina texter är jättebra!

Hon byter ju inte stil på låtarna för att ni skriver det.. hon skriver om sina känslor och tankar.. ska man ändra tankar då elr? :S

Fortsätt med musiken ! :) du är bra!

2007-09-22 19:16
arny hon har ju lagt upp många låtar o folk säger att dem inte alls gillar sån här smörrap då vet hon va som väntar? och du säger att man ska ändra sina tankar? nej men kanske tänka glada tankar hon har väl nått o vara lycklig över det e de jag stör mig på "tycka synd om mig själv texter" fan musik ska vara roligt och man ska bli glad över att lyssna på musik MEN om man nu tvunget ska göra en sorlig låt så gör det om en annan och inte på det sättet om man gör en R.I.P låt så är det också sorligt men på ett helt annat sätt.
feel tha beaaat maaan

2007-09-22 19:19
dessutom tycker jag du har tråkig röst o lyssna på, tråkig inlevelse
feel tha beaaat maaan

2007-09-22 19:22
arny,
sircuz, jay med flera är bättre än henne och dom är  bara 16 år.
och det vara bara 2 exempel.
ska hon särbehandlas bara för hon är tjej de du menar?

jag förstår folk på ett sätt, i börjar gav dom kritiken, men att hon endå efter ca 20 låtar inte har tagit åt sig den klart det kmr upp en viss komik.
jag menar hon gör en sånhär låt och låter som att hon inte ens bryr sig. (som vanligt)

och skriver man om "ÄKTA" känslor och inte något påhitt , så förmedlar man alltid känslan.

o nej jag är ingen hatare, lite synpunkter bara ;)

2007-09-22 19:30
Akim käften! haha

2007-09-22 19:31
käft nicke! :(

2007-09-22 20:19
haha suck.. nej klart hon inte ska särbehandlas för hon är tjej.. men dom andra rapparna som är 16 som du räknar upp kanske är bättre.. men ni behöver inte hacka på henne för det..

2007-09-22 20:21
aa men säg inte då att hon är bra för sin ålder, för de är hon inte , inte för att vara taskig.
men du har all rätt att säga att folk ska ge kritik ist för att hata,
men de börjar ju kännas lite hopplöst när hon aldrig tar åt sig? =D

2007-09-22 22:57
men shit, om alla låtar är sanna och de är äkta känslor hon rappar om, eller vad man säger, så är hon en ruggit deprimerad person, stackan..
Kept it inside, didn't tell anyone else. Didn't even wanna admit it to myself...

2007-09-22 23:36
Bara jag som tycker att flowet känns lite osäkert?

Aja, bra att folk kör iallfall!

2007-09-23 12:05
Hon varierar visst! Hon sjunger också om bra saker faktiskt. Som se ljuset, ge aldrig upp, älskling, I love you baby osv.
Dom flesta är deppiga men det är dom jag och flera andra tycker är bäst.

Fortsätt kämpa tjejen! <3
 http://www.znapmusic.com/guldmedalj

2007-09-23 12:08
vart är svensk hiphop påväg? jag tappar sugen när jag hör sån här skit. riktigt värdelöst skit. måste du ha samma tema hela tiden? Det är värdelöst. Sluta rappa du förstör svensk hiphop :P
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-23 12:42
guldmedalj du förtjänar faktiskt en guldmedalj som sofias största fans ever.
feel tha beaaat maaan

2007-09-23 16:33

som om man blir gladare av att få sånna där skitkommentarer som vissa droppar, riktigt mysig låt tjejen. :)

2007-09-23 17:04

Du låter lite blyg i denna!
men du e duktigt, fortsätt med det du gör
för det finns människor som tycker om det du gör!
// MatZiiO

2007-09-23 18:00
kan någon förklara varför folk skriver att hon är bra? menar hon har faktiskt rappat i ett par år nu och hon låter ändå som en nybörjare. så varför varför varför varför varför varför varför varför säger ni att det är bra det hon gör. visst forsätt att göra musik om du gillar det men du behöver inte lägga ut det här för dom som skriver att det är bra måste fan tycka synd om dig eller något. för ingen kan tycker det är bra. saknar känsla skönt flow bra text saknar allt som skulle kunna göra detta till nått bra.. Gah va fan jävla whoa.
Get MAD and change

2007-09-23 19:08
hon är så jävla obeskrivligt kass.
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-23 19:45
Spelats på radion? damn .. Vilken då om man får fråga?

Men hon ser ju rätt fräsch ut ändå?
Exakt, varför tvekar ni äns över att hon är en stjärna? :)

2007-09-23 19:53
diggar ej. inget vidare flow, låter som du står och pratar fram texten = kasst delivery. texten intresserade mig inte ens, var jobbigt att lyssna på. Sången i reffen låter mesig, inget klämm i. Sjung ut i stället. Öppna strupen och klämm i!

Sammanfattat, du måste få lite mer klämm! Men gör din grej, fortsätt träna!
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2007-09-23 20:04
Sofijah , det namnet låter för övrigt såhär härligt seriöst. Synd att hon missade de stora o små bokstöverna och z istället för s.

förlåt .. :(

2007-09-23 20:41
Till whoa : Palla trycka ner den här tjejen, minst 50% av er måste ju vara avundsjuka på hype. Hon gör vad hon vill med sin musik. Om ni " vet " att ni hatar henne så mkt varför ens lägga tid på att skriva i tråden!

Till dej sofijah : Jag tycker dina äldre låter är bättre, kanske är det så att du låter dej tryckas ner för mkt av alla avundsjuka killar.
Din rapp har jag aldrig riktigt fassnat för tycker det är lite enformigt flow och det är jag nog inte ensam om att tycka. Sången är helt okej,  i vissa låtar är sången tillåme otroligt bra. Tycker att du enbart  ska ta till dej av seriös kritik och av sånna som kan någonting och inte låta dej trycks ner av avundsjuka tonårspojkar.

Till låten: Denna låt var varken dålig eller bra. Lite enformig.
Sången var inte lika grym som i vissa tidigare låtar. Tror att det här är resultatet på att låta sig tryckas ner. Alltför monoton röst.
Tkr också att du nån gång ska prova att nästan skrika fram dina känslor nån gång i en låt. Jag vill se en ny och fräsch rapp av dej med varierat flow. sången är på helt rätt väg. Ge inte upp tjejen!

Kom ihåg vad jag sagt!! Peace / MC´Val
Plastpimpsens Slaskdrink~^

2007-09-23 21:04

Så här alla; 90% av alla rappare på whoa har samma flow, lika mkt smörskit osv.
Men tänk så här: Hur många av dom 90% är brudar som (VÅGAR) eller kan göra sånt här?

Själv tkr jag det är bra, och träning ger färdighet. Keep it up bruden! :)

2007-09-23 21:08
 bazzmedz X77  träning verkar inte hjälpa henne då hon låter likadant/sämre nu än för ett par år sen. haha.
Get MAD and change