Crewbattle 2006: Final och vinnare.
LAGEN: Finalen: Fish Unit - Nickokick, Queff, Storhets, Bross, Idiotförklarad, Systemfel Ruckablaow Fam - Xeilon, Niprone, Mickelito, Mofeta, Callecuttar., Sober, Choyce och Shaz Bidragen: Tack till alla för serverutrymme! SERVER1 SERVER2 SERVER3 Tack till alla deltagare, de som hjälpt till med servers och till de som supportat tävlingen. Håll ögon och öron öppna för säsongens kommande tävlingar: "60sek-Battle" och "TagTeam Tournament". Fast det är ingenting som jag kommer att arrangera främst pgr. av allt otacksamt folk och otacksam respons har jag i vilket fall jag ingen direkt större lust att arrangera någon tävling på ett bra tag. Men hoppas någon annan tar tag i det. Resultat: Fish Unit - Ruckablaow Fam = 1-4
Domarröster: Mfs: Ruckablaow Fam vs. - Fish Unit De två finalbidragen är jämna men… Ruckablaows; säkerhet i rappen lyser igenom, tajtare framställning och bättre ljudbild, speciellt från Mickelito och Mofeta. Där Mofeta lägger det bäst på sitt bidrag, med hård attityd och dessutom bygger upp versen riktigt snyggt. Niprones meningslösa outro kunde ni dock ha tagit bort, svaghetstecken. Fish Units: Ett bidrag med hård attityd och en del feta flows. Men framförallt en del riktigt fräcka rader. Queff är dock inte alls bra här. Ett hårt bidrag men som helhet en klass under. Textmässigt är det på en jämförande. Men det känns inte lika variationsrikt och intressant som Ruckas bidrag. Soheil: Ruckablaow Fam vs. - Fish Unit Rucka: Första killen lägger ett par rader som är okej, men är inget märkvärdigt. Tråkigt flow och inget delivery man höjer på ögonbrynen åt. Micke kommer in och höjer genast nivån, men lägger det ändå inte så bra som jag tycker att han brukar göra. Vico har skön delivery och hyfsade rader, sober detsamma. Outrot kunde ni ha skippat dock (östgötska låter sinnessjukt sinnessvagt faktiskt). Jag hade gärna sett Choys och Niprone på bidraget istället för första snubben. Bidraget känns inte speciellt taggat om man jämför med Fish Units bidrag. Ni verkar ta det lite väl lugnt och faller på mållinjen enligt mig. Förresten, varför kunde Niprone spela in outrot men inte bidraget? Fattar inte det där :) Aja.. Rucka är 9/10 ett bättre lag ifall "rätt" snubbar kör på låten. Den här gången var dock 10e gången. Fish Unit: Wow.. Riktigt positiv överraskning. Trodde faktiskt att finalen var avgjord på förhand (till ruckas fördel) men ack så fel jag hade. Andra killen lägger ett par rader med rätt sköna poänger. Bidraget tappar dock lite i mitten men sedan lägger sista killen ett par riktigt grymma rader som är riktigt klockrena. Helheten är bättre och det känns som att Fish Unit lagt ner mer jobb bakom sitt bidrag än rucka. De har skönare attityd om man ser till helheten och dessutom fler rader som är vassare. Pluralis: Ruckablaow Fam vs. Fish Unit Ruckablaow: Xeilon rappar på svenska, det tror det var ett bra move, det går igenom mycket bättre. Även om han kan skriva på engelska så funkar det bättre på svenska. Efter att Xeilon har leverarat en hel del bra rader så kommer Mickelito in, och flyter sönder allt!! Imma break it down for ya'll den här killen är framtiden, grymt grymt grymt! Vicolino låter hård, för typ första gången någonsin, texten och flytet är tight, och jag är inte förvånad. Sober följer upp tidigare rappare och jag blir inte besviken här heller. Stör mig dock på att man saknar en del rappare, hade varit schysstare om hade kunnat vara med, sen "ursäkten" i slutet var lite tarvlig... "Jag kan inte spela in" hur hamnade då din röst i outrot? Hur som helst. Bra bidrag, skönt med många beatswitches. Fish Unit: För första gången på länge, hör jag att Nicko kan flowa riktigt fett utan att tappa. I mina öron är detta felfritt. Fish Units bidrag är jävligt bra det också, men standarden på alla rapparna är fortfarande inte på samma nivå som deras motståndare, alla är bra i Fish Unit, men ett par av killarna saknar en del. Tycker även att Queff har utvecklats en hel del och det är roligt att höra, kul också med tanke på omständigheterna i deras artistkarriärer att Mofeta och Queff möter varandra, haha! Varför Fish Unit inte vinner är på grund utav att när jag lyssnar på bidraget så måste jag anstränga mig, och det känns så satans långt, till skillnad från Ruckas, som faktiskt var en minut längre med outro out allt men det bara rullade på där på ett helt annat sätt. Men helt klart är detta två mycket bra lag som båda förtjänar att vara i final, men någon måste ju vinna, och för mig heter vinnarna Ruckablaow Fam. Men stort big up till båda lagen. Kalle Kath & Heli Ruckablaow Fam vs. Fish Unit Ruckablaow vinner nog på erfarenhet än en gång, det låter helt enkelt bättre! Dom lägger bra lines som sitter där dom ska. Delivery, flow och intressant innehåll, en helhet som håller och vinner ganska lätt mot alla andra medtävlande, speciellt nu när man ser tillbaka på alla bidrag! Fish Unit är bra och vi har gillat dom sen början, i finalen börjar dom starkt, men håller inte hela vägen, bra lines och ibland riktigt bra flow hos vissa, men ibland nästan offbeat och lite osäkert. Ruckablaow vinner, mycket på säkerhet och helhetsintryck!
dommarna klagade på onödiga pauser och för många beats när det vara ruckablaow mot CCK, hur fan i hela helvete förklarar ni detta då? Fishunit la sköna och roliga dissar och hade bättre beatval anser jag, nicko sköt ned xeilon calle micke och sober i sin andra vers, det var kul :) Övrig så tycker jag att ruckablaow gjorde det första bidraget som hör till en battle nu, synd att inte Xeilon kör på engelska och att niprone inte var med istället för att låta cp på outro, saknar även calle&choys och även lite shaz.
va torskigt ... FISH UNIT TOG DETTA VA NI ÄN SÄGER !!!
RAGOSONE
minpappaequeff : DÄR SA DU VERKLIGEN NÅGOT SANT!!!
RAGOSONE
tack för den här gången ! props till domare och arrangörer. props till alla lag. props till oss för att vi är bäst.
WWW.ISMEN.NU
R U C K A B L A O W : D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah!! Vi faller inte på mållinjen, vi cruisar i sidled! Känns ju sådär jobbigt att vinna med en sekund istället för tre liksom.. hahaha.. Jävla nice i alla fall. Tack till MFS för vettigt arrangemang och Tack till domarna för att ni älskar oss! hehe. Och Tack till min praktikant Queff som lätt får mvg för den missen!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Grattis till Ruckablow! Tävlingens bästa lag utan tvekan, även om jag tycker sista bidraget var tveksamt. Props även till Fish unit som åtminstone överraskade mig i sista bidraget!
Vem är du, tjänsteman?
Hangaround
2006-03-18 23:46
That's how we do!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Dreamteam vann! även fast jag tyckte fiskarnas bidrag var bättre, grattis rucka!
RUCKABLAOW for the win! ;)
Hur mycke knark har du knarkat idag
Bra gjort av er gillar er lika mkt, (vill inte starta krig) haha :) nemen det va skönt:) härligt
Good Times Studio*
alright then, det var mys iaf. Fiskenheten.
härligt pöjks!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
nice.. grattis Ruckablaow! <3
Tack till MFS för han öppnade denna battle i all övrighet:)
Fish Unit ägde denna crewbattlen!! d ända jag säger:P
Lyricist
2006-03-19 01:16
Mfs Kul att du styrde upp denna tävling har vart riktigt rolig iaf. Tycker du borde fixxa fler. Det e juh bara en kul grej lixom skit i alla andra :Peace
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Lyricist
2006-03-19 01:52
Var väl ingen välförtjänt 4-1 seger precis. möjligtvis 3-2 men fan inte mer.
tycker inte mfs är någon superdomare precis, resten är rätt bra domare men jag tyckte att fiskarna skulle vunnit. men endå grattis ruckablaow!!!!!!!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
14-1 till ruckablaow sammanlagt... nog för att dom var tävlingens bästa lag å förtjänade vinsten... men så övelägsna va dom inte tkr jag....
i'm a serial killer, its a bad habit
Att påstå att Ruckablow inte var överlägsna innan i tävligen vorde en lögn; huruvida de var överlägsna i den här rundan eller inte kan däremot ifrågasättas..
Vem är du, tjänsteman?
Skandal.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Soheil: innan tävlingen? Ja, just där ligger väl problemet. Dom ledde matcherna med 2-0 innan dom började och vann således trots dåligt engagemang och halvdana bidrag. Nåväl, grattis Fish Unit, ni vann detta i dom neutralas ögon.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Äre bara jag som tycker att sober la det tightast i finalen?:O ROCKABLAOW!
Jag är ett psykfall som mördar allt i min väg !
RAGO : jag har JÄTTE rätt..
Nickokick var bäst i denna finalen anser jag :) Ididot och Bross var också jävligt bra äh, alla i fish unit var askit bra, synd att inte SF var med Sober var duktig, men i rucka tycker jag att mofeta var bäst.
Redaktionen
2006-03-19 05:01
tråkigast va att inte bt droppa i finalen, de är ju han som gör dedär lilla extra i låten! och tråkigt också att inte sf droppa heller, men han va väl kanske sjuk eller nåt!?
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Tyckte att Fish Unit hade tightare bidrag i finalen Men om man kollar på hela turneringen så förtjänade ruckablaow segern!
tack och bock
Sopsäck Serenad
Bra skött alla! Bra jobbat av domarna. Bra jobbat av fiskarna. Tack för den här tävlingen... Vi äger sönder.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Soheil röstade och motiverade precis som jag hade gjort. Ruckablaow är dock fett duktiga och förtjänade segern. Big up Rucka! Fiskenhet.
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
fan, det här var en av dom bästa finalerna ! FISH UNIT!!!!!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Graffare
2006-03-19 12:40
Domarna tycker fel fish unit vann juh detta hårt,alla på ruckablaows bidrag var keffa utom mickelito som la det helt ok.. Resten av ruckablaow åkte bara snålskjuts på mickelito in my humble opinion..
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
haha gillar skitungen dom tagit med i ruckablaows bidrag. försöker låta äldra och tuffare ään han är verkar det som
may the katt be with you
Vet nån va rockabloaw har för beat på första det första beate på final låten?
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!
Fan jag måstevara synsk eller nått. Congrads Rucka.
aight, var väl inte den största överraskningen though, grattis Ruckablaow. nu har Xeilon fått sin whoavinst, nu kan han dö en lycklig man =).
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
S-oteric P19: Det står "innan i tävlingen" inte "innan tävlingen"; jag menar alltså innan den här specifika rundan. Personligen tycker jag också - som du kan se om du läser där uppe - att Fish Unit var snäppet vassare i finalen, och eftersom jag bedömmer var omgång för sig, utan hänsyn till tidigare bidrag i tävlingen, så hamnade min röst på Fish unit. Skulle jag däremot bedömt hela tävligen, hade Rucka vunnit.
Vem är du, tjänsteman?
Katten90 P0 haha, killen som snackar är hårdare än sten
Sopsäck Serenad
GRATTIS!
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
Det var ungefär lika oväntat som att Carola vann Schlagerfestivalen... Dock var det här välförkänt till skillnad från Carolas vinst! Fish va feta och det hade varit lika välförkänt om dom hade vunnit också faktiskt. Riktigt feta rader i finalen. Rucka vann mest på erfarenhet vilket gjorde att bidraget va snäppet tightare äv fish units. Bra arrangerad tävling annars, utan förseningar och tjaffs! Kul när det funkar bra och inte många sura miner syns! Peace
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Grattis Rucka! Fiskenheten.