smaken är som baken dude! som folk respekterar din åsikt, att detta inte är något speciellt, ska du respektera deras åsikt, de som tycker att detta ÄR något speciellt! Tack för att du lyssnar!
men dom flesta vet nog inte så mycke om saker heller -.^
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
Nej nej nej, vi som höll en så vuxen nivå härinne hittills. Inte ska du säga vad folk vet och inte vet. Nu börjar det nog bli lite väl sent!
du behöver inte hetsa upp dig pga mig å mina åsikter. chilla ner grabben.
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
Jag är grymt chill; förstör inte tråden; du har sagt vad du vill; håll dig utanför nu; dina ord ska inte behöva vara inlägg nr. 400! Bucca bucca!!
de blir bra de. om du vill utveckla detta kan du ta å skriva i min gb eller nåt. ja menar då blir de ju inge hets i tråden iaf. för du vill inte ha den förstörd märker jag. Natti natti!!
Usch nej, detta ska inte fortsättas; absolut inte!
Fett kul att den lever änn bland folk..;) Word u know i love this shit heavy..;) Weee ryyydin sooo hiiigh..;) Keep it comin son..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bohuslänningen I iz in da newspaper!
P.S.: Jag sa aldrig att d e 4000 pers som laddat ner plattan; sa att vi fått bra respons!!
Yalla!
Skoob P21 WTF!? över 4000 nerladdningar :D haha.. goddamn!
http://www.myspace.com/akinonline
jaha.. okej... läste d understa nu :D haha
http://www.myspace.com/akinonline
haha, yeah muddafukkaz; we iz famous :P
O där small den jäveln!! five-o21 Siktar vi på 500??
Gansterrap från Sverige och Saga Om Ringen-soundtracket?
ChrioN P22 Detta är icke gangsta rap, börjar faktiskt bli trött på o få höra detta; enda orsaken till att ja r "gangstarap" e för att ja nog e en av få som får till ett klockrent uttal; då e man helt plötsligt gangsta. JaB P0 Tack som fan! Vi ville inte sälja detta, ville dela med oss til folket!! =)
grymmt, fräscha beats och bra röst/flow. nice / Dinten
Du lägger ribban lika högt som höjdhopp för dvärgar
Man måste betala för att läsa artikeln, så här har ni den istället!!
Skoob känner stort ansvar Rapparen Skoob, från Dalaberg, kan vara nära att slå igenom. Hans första skiva har efter tre veckor laddats ner runt 4 000 gånger över nätet.
Skoob dissar de stora amerikanska rapparna, som säljer sina själar för skivkontrakt. Och han älskar Sverige.
Vi träffar Skoob, eller Shkumbin Salihi som han egentligen heter, i studion på Dalabergs fritidsgård. Här har han tillbringat många timmar.
Men det är samarbetet med producenten Word-Rec från Boden, som har gett luft under vingarna. Den nya skivan ligger ute på nätet för vem som helst att ta hem. Och den har gjort succé.
- Folk ringer och säger: ”Jag pumpar din låt i bilen, jag spelade den på min fest.” Någon kanske sitter just nu och lyssnar på min låt! säger Skoob.
Kommer från Kosovo
Just nu läser han upp några betyg på Ungdomslyftet och arbetar extra i en skivaffär på Torp. Men musiken tar mycket tid, Skoob har flera nya skivprojekt på gång.
- Jag är aldrig så ärlig som när jag skriver mina låttexter. Om jag ljuger där är det som att ljuga för mig själv, säger Skoob.
Titelspåret på första skivan, Souljah Story, berättar om hans uppväxt, från Kosovo till Dalaberg. Den resan har inte varit lätt.
Skoobs mamma blev svårt sjuk och behövde en levertransplantation. Det var inget som kunde göras i Kosovo 1991. Därför tog sig familjen till Sverige, innan kriget egentligen hade börjat.
- Vi hörde att det fanns världens bästa sjukvård här, och det är sant. På några veckor fick mamma hjälp. Vi hade inte ens asyl, vi bara var här. Det är därför jag älskar det här landet, vi har fått så mycket hjälp.
Känner stort ansvar
1994 fick Skoobs mamma sin transplantation. Men problemen tog inte slut. 1998 blev pappan sjuk i cancer. Ett år senare var han död.
- Det är så hemskt att se någon tyna bort. Men jag är glad att jag fick säga hejdå till honom, säga att jag älskar honom och så.
Det var i samband med pappans död som Skoob bestämde sig för att satsa på allvar på musiken. Annars tror han att det kunde ha gått illa för honom.
Nu, som 21-åring, och efter ett slags genombrott, känner han stort ansvar för de yngre rapparna på fritidsgården. Han säger till dem att respektera sina föräldrar.
- De som är tio år, jag vet att saker jag säger eller skriver i mina texter kan påverka dem. Därför försöker jag alltid ge ett positivt budskap.
Skoob ger inte mycket för de stora amerikanska rapparnas texter om brudar, knark och feta bilar. De har sålt sina själar för skivkontrakten, menar han.
- Hip hop är revolution. Den förtryckte får en röst. Det började i gathörnen i New York, man började lösa konflikter genom att rappa i stället för att slåss. Sedan började alla, rikemansbarnen också, att lyssna på den musiken. Det blev coolt att vara fattig, coolt att bo i ghettot.
Skoob vill vara en del av den revolutionen.
www.bohuslanningen.se
Marra85 Tack för att du skickade artikeln till Rino, som i sin tur skickade till mig!! =)
Fan, Skoob... jag kan inte säga annat än att du verkligen förtjänar all uppmärksamhet som du får! Mad love, respect 'n support from da boy down south!
Pretty people shit to...
Nej, att du har klockrent uttal är en annan femma. Känner bara att du har stooor potential som du slarvar bort på nått som redan gjorts 100000ggr. Seriöst, vart har du lärt dig uttalet? =) Beatsen och proddet är proffsigt gjorda, men inte min smak. simple as that.
Vart kommer du ifrån? Har du bott på gatan? Har du skjutit någon? Har du ett vapen? Typ...
ChrioN : De där sista frågorna var ju fan bara helt onödiga... känns dessutom som om frågorna redan är besvarade några gånger i denna tråden... men nu ska jag inte vara oförskämd... Skoob kan tala för sig själv!
Pretty people shit to...
Chrion vart säger jag att ja bott på gatan, skjutit nån? LYSSNA PÅ LÅTARNA, istället bara för att höra de... =)
Fixa severn nu innan det blir mordförsök på Rino!!!! =)
ChrioN P22 : Varifrån får du att han rappar om att han har skjutit någon osv? På vilket sätt är han en gangstarappare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SERVERN ÄR UPPE IGEN!! Tobey Fi fan, ingen idé där, lyssnar han inte på plattan, så tar han ju ändå inte åt sig; han har hört uttalet, tyckt att jag låter amerikansk; d.v.s. jag är gangstarappare.
Jaja...problemet ligger hos honom. En sinnesjukt bra platta, flowet, uttalet, inlevelsen, lyriken, beatsen, allt är fan grymt bra. Fett!!!
Tobey_ P18 Ännu en gång; tack som fan!! playa-ws F17 Kul att du hittade hit =) nice att du diggar! Tack!
Har inget för mig på jobbet, så jag uppar; detta kan vara en av de längst levande trådarna härinne... =) tack för supporten lens, känns stabilt att ni lyssnar!! bara för d, ska ja hem o skriva till min o P-Gressives platta! P.S.: "Double Sided" med mig & Duggud är runt hörnet så att säga; ska bara fastställas ett sista spår, hittas en server (Rino, hjälp mig) och så kör vi! 6 spår, fin fint! Så ja tar mig friheten att tacka all som lyssnar!! Fred!
Inte fan ska denna dö nu.. UPP!!!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Ööhh!! Bucca bucca!! It´s ALIIIVE!!
Oj oj oj!! Nu jävlar vet du! Shorta, tack som fan broder! Mackan, nu ska d spottas eld!!!!
älska musiken boooys ;P
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
jag skrev innan att ni va pinsama med kulorna o grejerna fast jag hade sjuukt fel! ni e sjuuuuukt duktiga! låter så jääääävla pro! asså shit knäcker dem flesta svenska mc! ni kan bli sjukt stora! lyssnar non stop! o pumpar er skiva i bilen osså! så mycke diggar jag :D
don't be mad, im just tellin the truth
tellin_the_truth P18 Du har blivit välsignad! hahaha, fett fett att du gillar; hoppas du förstår varför vi tyckte att designen på sidan var bra som den e! Tack!!
UPP UPP UPP !!
Booka booka!! Fan va nice att vi LEVER!!
yeah!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
haha aa jag fattar nu! ASSÅ TRACK NR 2! JAG LYSSNAR PÅ DEN NON STOP! fan de e soim en drog or somtin! jag diggar sönder iaf! hoppas ni får skivkontrakt o grejer! kan ni inte spela på malmö festivalen nåt lr somtin? keep bringin the gooood shiiiit peace
Asså jag ska kolla upp va jag kan göra! känner några där som fixar o trixar :)! men ni kommer nog inte få ett skit :P
asså cash :D
hahaha, han e blessed!! =) Fuck cash, bara vi kan komma o visa upp va vi har dude, inget mer me saken; resan o boende, kanske lite käk! Resten är cool!! TAck än en gång för att alla ni lyssnar! Stabilt!