I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Slaughterhouse - Wack mcs

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-04-04 23:20
Datumet är 090404 och Crooked I är fortf bäst, helt sjukt!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-04-05 10:15
jag älskar presidente, han är whoa's största fjant sen mc kiko!
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-04-05 12:41
Nej jag behöver inte förklara nånting, stängde av royce låten som nazeem länka sist, för att beatet e så jävla värdelöst. Och Slaughtahous klicken, kommer aldrig att komma upp till nivå med wu tang grejer, blir så förbannad på folk här som tror att dom vet så jävla mycket, o kallar saker o ting för hiphop hit o dit, ni fattar inte ett skit. Det e lönt att ens försöka förklara.

Saken är den att du inte är i stånd att förklara varför du tycker som du gör. Implicit gör du anspråk på att vara den som vet hiphop, men samtidigt saknar du helt förmåga att backa upp dina "tvärsäkra" påståenden. Jag lovar, det hade räckt med att säga: "Jag, el presidente, tycker att den versen är bättre för att......, sådana texter faller mig mer i smaken", så hade det varit helt OK, faktiskt. Istället väljer du att skriva att Crooked I, Royce och Budden aldrig kan författa texter som rapparen på den låten du länkade till och när man frågar dig på vilket sätt den versen är bättre än Royces vers blir svaret "Instrumentalen Royce kickade på är värdelös, ni kan ingenting om hiphop". Alltså är du ens på riktigt? Hur står det till med din argumentationsförmåga? Du låter lite som extrema homofober när man frågar dem varför dem så starkt ogillar homosexuella och vill neka dem grundläggande rättigheter och deras svar blir "det är äckligt", men varför tycker ni det och varför ska dem nekas grundläggande rättigheter? Och återigen blir deras svar "För att det är äckligt".

2009-04-05 14:15
Faktum e att crooked i bara e bättre i era mongo huvuden, och det säger allt. Han e inte, och kommer aldrig bli bättre än fan Ja Rule t.o.m.

Och det handlar inte bara om att Wu Tang, OutKast, Gangstarr o alla dom andra jag nämnde innan, faller mig bättre i smaken, det e bara det att dom e bättre än era idoler. Fråga vem som helst som e åtminstonde lite insatt i hiphop, och som har lyssnat lite längre tid än Eminem (jag bara vet att ni började digga "hiphop" då han kom ut) Ni borde fan bli bannade som ens jämför slaughterhóuse med legendarer.

Och visst Holocausts vers e bättre än royce, crooked etc. nånsinn kommer kunna skirva e för att det e så mycket mer orginelt.

Det e inte hiphop det e hippop, som Ja Rule som jag nämnde här, honom kan ni jämföra med Crooked o Royce hur mycket ni än vill. Det e tillåtet, dom e i samma rang.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-04-05 15:18
fan jag som började lyssna när em kom ut med MM lp :'(

jag kan inte hjälpa att du o din lover el_presidente hellre lyssnar på lorentz o sakarias bubbelgums rap, istället för lite ordentlig rap!

fan vad jag gillar mentaliteten som finns bland "hiphopare", antingen gillar du 90-tals rap eller så gillar du 2000-tals rap. Det är helt omöjligt att man kan gilla en ny weezy sång men ändå vara nere med the golden era...

Aja, en lyckad tråd som är ett perfekt exempel på hur det kan skena ur ibland här på whoa :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-05 15:30
Det handlar inte om golden era, o 2000-talet, jag lyssnar på hiphop från alla år, det jag däremot inte lyssnar på, e plastig-skit-pop-så-kallad-rap.

2009-04-05 15:31
Tycker era diskussioner handlar om det...
Och du kan faktiskt omöjligt kalla detta "plastig-skit-pop-så-kallad-rap".. :/
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-05 15:36
Och du kan faktiskt omöjligt kalla detta "plastig-skit-pop-så-kallad-rap"..

vad har jag gjort o försökt säga i mina inlägg då? Jag kallar det inte bara "plastig-skit-pop-så-kallad-rap" Jag fast slår att det är plastig-skit-pop-så-kallad-rap

2009-04-05 15:37
Faktum e att crooked i bara e bättre i era mongo huvuden, och det säger allt

Det säger ungefär lika mycket som dina egna subjektiva åsikter om vad som är bra och inte, existerar det också då isåfall enbart i ditt mongo huvud?

Och det handlar inte bara om att Wu Tang, OutKast, Gangstarr o alla dom andra jag nämnde innan, faller mig bättre i smaken

Får väl ändå inflika _VAR_ bättre, eftersom det är 2009 nu och det går inte att leva på gamla meriter hur länge som helst, eller du kanske fortfarande hävdar att Guru är vass än idag trots att Premier inte vill ha något som helst med honom att göra och sedan dess så liknar hans karriär testflygningen av JAS-39 Gripen, och hur många av Wu håller hög klass än idag? ett fåtal saker och ting utvecklas särskilt musik är en sådan konstform som konstant gör det och att vara så fruktansvärt bakåtsträvande som du kan inte vara speciellt nyttigt eftersom du låst dig själv vid en ljudbild som inte existerat på 10+ år om inte mer.

Jag har inga som helst problem att uppskatta Wu's,Gangstarr's osv's gamla grejer, det är klassiker hela vägen jag har däremot väldigt svårt att uppskatta det dom gör idag för det känns som det var väldigt längesedan man fick till något av riktig kvalité, en annan sak med dessa är att deras hunger är sedan länge försvunnen medans Royce och Crooked som det mest ha diskuterats om här i tråden låter hungrigare än någonsin tidigare.

Det e inte hiphop det e hippop, som Ja Rule som jag nämnde här, honom kan ni jämföra med Crooked o Royce hur mycket ni än vill

Du borde nog ta och undersöka vad Slaughterhouse projektet handlar om egentligen.

2009-04-05 15:43
A men snälla, hur länge kommer detta hålla? Altså slaughterhouse? Till typ hösten, då kommer det en ny "världens-bästa-rappare-genom-tiderna" i era ögon, vem "räddade" hiphopen förra sommaren för er? Lil Wayne e en realsistisk gissning. Och Wu Tang e fortfarande bättre, än idag.

2009-04-05 15:48
vem "räddade" hiphopen förra sommaren för er?

Skulle säga att Reks plattan var förra sommarens stora behållning.

A men snälla, hur länge kommer detta hålla? Altså slaughterhouse? Till typ hösten

Det får tiden utvisa, men hitills är dom ju ljusår mer produktiva än vad 4 horsemen vad innan det begav sig.

2009-04-05 15:52
Jag uppar den här tråden typ oktober-november.

2009-04-05 15:54
Vem fan e reks förresten? Beat it cocksucka..

2009-04-05 16:08
Vem fan e reks förresten? Beat it cocksucka..

2009-04-05 16:13
hoppas han höll sitt ord om att det var suicidenote.

2009-04-05 16:15
dude, for real?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-05 16:27
Disskutera inte hiphop med mig, gå disskutera eller skriv bloggar, and thats for real.

2009-04-05 16:30
Hahaha, men sluta argumentera mot whoa's största idiot nu .. ni fattar ju att el presidente förlorade för länge sen eftersom killen är totalt inkompetent till att argumentera, allt han kommer med är "idioter hit, o idioter dit, cocksucka hit o cocksucka dit" ..

Han kan inte backa upp något han säger, utan blir lite ledsen o grinig när ni är så elaka mot honom, så han har ju inga konkreta grejer att disskutera! utan bara att dem är bäst utan någon speciell anledning mer än att "wu-tang är gudar". Han suger deras kuk mer än "vi" suger slakthusets!

Älskar hur denna tråden försvann efter dem tre-fyra första inläggen!
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-04-05 16:33
mr.nzi

om du backar i tråden o kollar vem som började kalla folk idioter hit o dit, så kommer du nog bli lite överraskad.. din idiot. Bra att du erkänner att du e kuksugare också, man ska veta sin plats.

2009-04-05 16:36
mr-niz
kan du ge mig en ursäkt för vad du sa på första sidan, skulle kännas så mycket bättre i mitt hjärta att du inte tycker jag är som presidenten :)

Tack på förhand
/mvh lion-o
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-05 16:47
Dis
skutera inte hiphop med mig, gå disskutera eller skriv bloggar, and thats for real.

Finns det ingen retorikundervisning i dagens skolor?

2009-04-05 18:01
El_Presidente P23

Din jävla idiot! Hur fan kan du inte veta vem Reks är ens? Du måste ju vara ett skämt från gud eller!?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-04-05 19:35
Ooooh jag vet inte vem reks e, oooh, om jag inte vet om nån rappare så betyder det att den rapparen suger. Förstår du vinkeln här?

Gud e ett skämt från mig.

2009-04-05 20:00
Ooooh jag vet inte vem reks e, oooh, om jag inte vet om nån rappare så betyder det att den rapparen suger. Förstår du vinkeln här?

Som sagt överväg lite retorikundervisning och när du ändå filar på det så kan du ju fundera på om det kanske inte kan vara värt att fundera ut vad "logik" innebär

2009-04-05 20:02
Var fan ser du logiken i att Crooked I e bästa rapparen genom tiderna? Fjant..

2009-04-05 20:12
Subjektivism, ett begrepp du kan börja googla på.

2009-04-05 20:35
Skam, ett begrepp du ser förklarningen till i spegeln.

2009-04-05 20:45
Var fan ser du logiken i att Crooked I e bästa rapparen genom tiderna? Fjant..

Vad har det för relevans till det inlägg från dig som jag citerade?

2009-04-05 20:51
Jo, ser du, eftersom du tyckte att jag skulle slå upp 'logik', så jag frågar dig om du riktigt vet vad lokig är, då du tycker att crooked i e bästa rapparen genom tiderna, och det e ju fullständigt ologiskst.

2009-04-05 20:57
Haha, du bekräftar med det inlägget bara att du inte har den blekaste aning om vad logik betyder. Om en person tycker att att blåbärsglass är världens godaste glass, tycker du att det är fullständigt ologiskt?

2009-04-05 21:01
"hoppas han höll sitt ord om att det var suicidenote. "

Jag höll med dig, iaf lite.. tills du skrev detta. Reks är en av de få som släpper bra saker.

2009-04-05 21:04
frågar dig om du riktigt vet vad lokig är, då du tycker att crooked i e bästa rapparen genom tiderna

Citera gärna där jag sagt det.

2009-04-05 21:07
Haha, du bekräftar med det inlägget bara att du inte har den blekaste aning om vad logik betyder. Om en person tycker att att blåbärsglass är världens godaste glass, tycker du att det är fullständigt ologiskt?

Ja, om glassen sög lika mycket som crooked i.

naero

hmm kanske var inte du som skrev det, men ni e alla likadana, det spelar ingen roll.

2009-04-05 22:39
Tycker du att blåbärsglass suger?

2009-04-05 23:55
Om blåbären är ur säsong (vilket vill säga, hösten, vintern, större delen av våren) så får man ju importera blåbär, eller använda frysta, vilket som alla vet inte ger samma goda smak, sen så e väl blåbär inte idealet till glass, blåbärs sorbet däremot, e en höjdare.

2009-04-06 08:44
Okej gött..

Blåbärs sorbet = Crooked I

:D:D:D:D:D:D

2009-04-06 10:24
Han var ju blåbärs glass nyss, det e fusk!

Men visst låt han vara sorben då,

Wu Tang = Chokolad med marshmallows glass, citron sorbet, cheesecake, vanilj panacotta, melon triffili, blåbärs paj, donuts, blåbärs sorbet(!) och creme brûle.

Så 9 olika smaker, där blåbärs sorben också e med, knäcker en enkel blåbärs sorbet.

2009-04-06 12:24
Vilken otrolig argumentteknik El_Presidente använder sig av! Bara så du vet så är B.I.G. dubbel uppsättning av de glassar du nämnde.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-04-06 18:45
detta är ju inte riktigt bra, hur ska jag kunna komma tillbaka efter den..!

2009-04-07 01:21
Ja, B.I.G har mycket fyllning att erbjuda!

2009-04-08 18:35
Slaughterhouse är en jävligt tråkigt grupp, Move On är enda låten som är bra.

Annars var detta en jävligt underhållande tråd =D, folk saknar ju helt självdistans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-08 18:48
Har du nångång hängt med Slaughterhouse då?

2009-04-13 07:18
El_Presidente P23 :

inse och ge upp
http://www.znapmusic.com/myntah/

2009-04-13 08:58

HAHAHAHAHAHHAHAHA!!

2009-04-13 11:30
haha fick mig ett litet gott skratt med faktist

2009-04-13 12:24
El_Presidente:

Inget ont om Wu-Tang.. De är givetvis större och "bättre" än Slaughterhouse i och med att Slaughterhouse har släppt, like, 4 låtar..? Men jag förstår inte mentaliteten att inte Royce m.m. skulle kunna vara bra MC's för att det är "hip-pop"? Jag antar att du inte har hört så många låtar med dessa grabbar? Eller är beatet det enda som är viktigt? För det är INGENTING förutom möjligtvis beatet i "Wack MC's" som skulle vara på något sätt plastigt/tuggummi. Missförstå mig inte, jag är inte riktigt med på vågen om att Slaughterhouse skulle vara "hiphopräddare" eller "bäst i världen genom tiderna" och allt vad det är folk har slängt ur sig, men du verkar ju istället galet trångsynt och totalförneka deras skills..

Det skulle vara intressant att höra vad du tycker om de här två låtarna t.ex. eftersom du stängde av den tidigare videon med Royce pga att "beatet sög". Här är det DJ Premier som har producerat:

Royce Da 5'9" - BOOM

Royce Da 5'9" - Hip Hop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-13 14:40
Två klassiker.

2010-08-25 21:15
Det var långt över ett år sedan någon skrev i den här tråden så känns kanske lite olönt att dra upp den. Anywayz

Hur kan man anse sig själv som pure hiphopskalle och ett fan av kulturen när man utgår ifrån beats som en avgörande faktor i artistisk kvalité?
El_presidente, ditt uppförande i den här tråden tyder jävligt starkt på att du inte är frisk, sök hjälp innan du skadar dig själv eller någon annan för fan.
Det är för övrigt ok att ha en åsikt, men backa gärna upp denna då med vettiga argument om du på något sätt vill tas seriöst. Jag lider med folk som försökt dagisförklara detta till dig i den här tråden.

ah just det, Royce äter upp Wu-tang levande.

Och det är lugnt, jag vet att det är jobbigt att se Royce våldta och stampa sönder beatet bättre än vad någon annan Wu medlem hade kunnat åstadkomma, I know it hurts, you'll be Ok.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2010-08-25 23:04
Kanske den mest underhållande tråden på whoa of all time.

ambereon
Hur kan man anse sig själv som pure hiphopskalle och ett fan av kulturen när man utgår ifrån beats som en avgörande faktor i artistisk kvalité?

Hur kan man inte utgå från att beats är en avgörande faktor?

--

Royce är btw en av dem mest överskattade rapparna just nu.

Street Hop var sådär/ojämn. The Bar Exam 3 var rentav usel.

I Black Milks senaste låt säger Royce : "I don't even write seriously I just fuck around".

Det är de som är problemet med dagens Royce. Han lägger ett par halvfinurliga metaforer, använder sig av relevanta punchlines som står utan värde 1 månad senare, plus att han rappar snabbt ibland för att maskera bristen på innehåll i sina låtar. Och fanboys som du köper de. Jag tycker att Royce "fell off" rejält.

När han slog igenom med "Boom" var han hungrig och skrev riktigt grymma grejer. I dagsläget skriver han punchlines för pengar och är allmänt tråkig.

Jämför honom med Elzhi på denna.

Slaughterhouse är ju också ett jävla skämt.

Vad hände med Ortiz skiva? Vad hände med Crooked I's skiva? Vad hände med Joe Buddens Skiva? Haha.

Slaughterhouse LP var ju också en riktig besvikelse.

Och nej. Royce "våldtar" ingen i Wu. Räcker med att säga OB4CL2 sen är diskussionen över.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-08-27 06:28
Hur kan man inte utgå från att beats är en avgörande faktor?

Beats är i grund och botten en smaksak och det speglar inte någon objektiv sanning i huruvida bra/dålig någon är rent rappmässigt, så det är ett fattigt jävla argument och tillika efterblivet påstående att få för sig att förmågan att välja beats skulle påverka och ha en inverkande roll i t.ex ens textförfattnings kapacitet.

Royce är btw en av dem mest överskattade rapparna just nu.

Hur fan kan han vara överskattad när han inte alls får den cred och hype han förtjänar? Ett exempel på, i mina ögon, en överskattad rappare är Drake när snubbar som Lil Wayne påstår att han är bör betraktas som en utav de största som Pac o Big.

Street Hop var sådär/ojämn. The Bar Exam 3 var rentav usel.

enligt dig kanske...

I Black Milks senaste låt säger Royce : "I don't even write seriously I just fuck around".

Pajasargument. Detta påverkar dock inte på något sätt den färdightet och teknik han visat upp. Han förlorar inte direkt någon dold talang pga av att han slänger ur sig något sådant. Och om det är någon rappares content man kan förknippa med humor, sarkasm och satir är det Royce, vilket alltså omfattar denna line som du citerat med.

och både Elzhi och Royce lägger bra verser i den låten, det är ingen rejäl överglänsning från någons sida direkt, så förstår inte riktigt vart du vill komma...

Slaughterhouse LP var ju också en riktig besvikelse.

Alltså, bara ett sådant här påstående visar hur gärna du blandar in dina egna synpunkter med fakta.
Deras skiva är, enligt mig och många andra, långt ifrån en besvikelse. XXL gav den 4/5 och Allhiphop 8/10. Jag själv förväntar mig mer, eftersom det är en relativt ny grupp och har precis blowat upp. Att de dessutom har signat med Shady är ytterliggare en förmån inför 2010 hiphop förväntingar.
Personligen då, så tycker jag att vissa beats inte höll lika hög och jämn klass som själva rappen. Det förklarar nog varför du och herr president delar samfälld uppfattning om Slaughter. Det är också väldigt intressant att ni bägge två är så beatfokuserade, då det oftast är den gemensamma nämnaren hos personer som benhårt hävdar att kommersiell framgång och gammalt alltid är bäst.

Och nej. Royce "våldtar" ingen i Wu. Räcker med att säga OB4CL2 sen är diskussionen över.

Jag vet att du har tvågstankar som gör att du måste försvara diverse Wu medlemmar så fort någon har något upphävande att säga om dem, synd bara att du inte ser något mönster i att det är återkommande.
Rae o ghost är de enda jag klarar av att lyssna på till en viss del än idag.
Vidare ang. plattan så är den dunderfet. Den har det mesta, produktionen, sammarbeterna och råfeta beats. Rappen är helt ok. Jag tycker dock personligen, att Rae i längden blir jävligt tråkig. Mycket pga av hans ständiga gangsterskaps svabblande och en röst som tenderar att bli enkelformig och långdragen som i slutändan får honom att låta som han lät som för 10+ år sedan. Föga imponerande i mina ögon.
Med detta sagt tycker jag Rae och Ghost är de enda två ur klanen som har något att komma med mot nyare och hungrigare artister som exempelvis Royce. De är dock i mitt tycke inte lika vassa och mångsidiga som honom, och som vilken konstvetare som helst, begriper de flesta att mångsidighet är det som kännetecknar begåvning.
Diversty, cadence, flow och delivery är sådant som utmärker en sann emcee. Royce bemästrar ALLT utav det där.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection