Jag tror jag vet vad det handlar om, det e egentlingen simpelt. Du tycker (vilket e helt okej) att Crooked I o liknande musik/texter e bättre än "ninjarap" för att du inte förstår "ninjarap" altså intelligens mässigt. Det e ju ingen hemlighet att folk som e lite, vad ska man säga bakom flötet? Attraheras av "My gun bang, you're dead MAN" just för att det e enklare att förstå än typ lite mer avancerade texter, så som "ninjarap" Förstår du? Nu?
Steve Rifkind must of been sniffing!
Jahaaaaa, nu förstår jag, tror jag, tack bror, tack så mycket. Det handlar om sånadära gömda budskap? Dem ska typ ta över världen med kaststjärnor och grejer, fast dem vill inte säga direkt, sådär i texten du vet? Ahaaaaa, yffft, fett grymma dem är. Tack habibi.
haha trodde inte du kunde sjunka lägre. Det e faktiskt underhållande :)
Yo, see cats got confused somewhere man (confused) About what hip-hop was, you know what I'm sayin' Or what hip-hop is, (it's business yo) you know it It's all business (its big money, know what I'm sayin' that's all these cats about) You know that's bullshit, right? That's nigga talk, nigga talk But if you want to make money yo, I got it broke down though I got it broke down, (break it down yo) You got hip-hop, then you got hip-pop Hip-pop? (hip-pop) Alright, (but a lot of cats want pop) Yes, (know what I'm sayin') It used to be real hip You got the top forty version of hip-hop I still got something else, something else that I wanna get off my chest What? (know what I'm sayin'?) Googla up texten, kolla vad låten heter, sök på youtube. Lyssna. Förstå.
El_Presidente Du tappade trovärdighet när du markerade rimmen hur kasst som helst i texten som nazeem visade. Seriöst, ser du inte fler rim?nazeem 1-0
För att visa vad jag menade: Yo, you fuckin with a blade runner Crooked's a straight gunner I can freestyle for 8 summers , I'm the 8th wonder White tee's, 38's under My bad weather pistol strike like lightning and make thunder When I wet ya , I betcha get a stretcher when I catch ya Digest the bullet, my pleasure , high measures Shots diggin in ya chest, tryin to find treasure Find me in the city spelled with 9 combined letters L.O.N.G.B.E.A.C.H. Gjorde det snabbt, men det är väl nästan allt.
Så jävla bra lagt av Crooked I ^.. Anyways.. Crooked I är min favorit rappare o därför är han enligt mig bättre än din favorit rappare.. PEACE!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Jag tycker faktist att det borde finnas en "sticky" om just Crooked I.. Killen är ju legend!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Hur värt är det egentligen att diskutera "tekniska emcees" med en person som inte vet vad flerstaviga rim är?
Om vi ska snacka rim så äter ju både Canibus och Kool G Rap upp Crooked I med hästlängder.
Lite kul att ni som är Crooked Is största fans inte ens postar hans bästa låt Death Rizzo.. Den hade dödat diskussionen direkt.. Personligen så har jag inte mycket till övers för såna här super-rap-låtar där det bara flyger omkring så mycket multisyllables att man blir helt CP o alla har en sån sjukt överlägsen attityd att det nästan blir patetiskt. Speciellt om man kollar på vad alla de 4 totalt lyckats med tidigare i sina karriärer tillsammans dvs. ingenting. Dom e ju jävligt duktiga rappare rent tekniskt men att nån av dom skulle vara top 3 e för mig helt omöjligt så länge Scarface, Bun B, Jay-Z, NAS, Busta, Eminem, Redman(för att bara nämna några) fortfarande gör musik.
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
"Dom e ju jävligt duktiga rappare rent tekniskt men att nån av dom skulle vara top 3 e för mig helt omöjligt så länge Scarface, Bun B, Jay-Z, NAS, Busta, Eminem, Redman(för att bara nämna några) fortfarande gör musik." word.
Om vi snackar rim så kan vi för skoj skull kasta in Ras Kass ockå. Tycker han borde ta Crooked I´s plats i Slaughterhouse. Han är ju också rätt grym(!) vad gäller texter och rimstruktur.Walkin' on skulls cause I'm two steps ahead So I started at square three Now I'm Cubed like O'Shea Jackson be Subzero catching fatalities to my spirituality Smoke like a chimney, drink like a Kennedy Still no remedy Fuck shooting a fair one Cause open cuts from fuckin' some nigga up Can lead to contracting HIV positivity You never know who got traits of femininity What agwan, pussy wool blood clot And deal with the bullshit bodybot business faggot You play the villain There will be another soundbwoy killin' Benadryl pumps through my adrenaline Feelin' my raps weight I track Heavy like Tony Dofat Hip hop is 2% milk but mostly no fat (phat) And most MCs ain't prepared So what I say goes over your head like pubic hair In 1999 (flip the script) Triple six One world government Novus Ordo Seclorum Check your dead president Represented on the one dollar bill And if Clinton was the answer it was a stupid question
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Rass Kass är riktigt bra, därom råder inga tvivel. Jag personligen tycker att Crooked I är bättre, på flera plan.
Denna låt av Rass Kass är sjukt fet:
Nej damer o herrar.. Eller det är väl bara herrar som skrivit.. Crooked I är bättre än Ras Kass, Redman, KRS-One, Jay-z, Nas osv han är bättre än allihop tillsammans!! HihihiSpoiler Överdriver lite här, men jag kan ju säga att eftersom han är min favorit rappare, så är han ju bättre enligt mig dårå.. Annars hade han ju inte vart min favorit, eller hur!?
Innan jag läser igenom tråden.. tack för den, har setat idag och letat efter denna låt efter att jag hörde den i en intervju.. GALET beat!
det finns en chat! missa inte den...
fan jag ångrar att jag läste tråden.. kan det bli mer OT?
det finns en chat! missa inte den...
Om vi snackar rim så kan vi för skoj skull kasta in Ras Kass ockå. Tycker han borde ta Crooked I´s plats i Slaughterhouse. Han är ju också rätt grym(!) vad gäller texter och rimstruktur. Varför skulle Ras Kass gå med dom här clownerna, när han var med till att starta The Four Horsemen, varifrån "Slaughterhouse" iden kom ifrån och varifrån slaughterhouse fick inspiration ifrån. Kan säga att alla i The Four Horsemen äter alla i Slaughterhouse.
Vi kan diskutera detta hur länge som helst, vi tycker helt olika.. ge upp!
El_Presidente: Jag vill träffa dig.
you wish you was me but woke up n' you was you again
T2dafuckin Möjligen nas, em och redman..
mr.niz Det hade varit höjdpunkten i ditt hiphop liv, garanterat.
Varför skulle Ras Kass gå med dom här clownerna, när han var med till att starta The Four Horsemen, varifrån "Slaughterhouse" iden kom ifrån och varifrån slaughterhouse fick inspiration ifrån. Kan säga att alla i The Four Horsemen äter alla i Slaughterhouse. Ge sig nu va snälla, Ras Kass sure, men att Killah Priest skulle vara mer begåvad än Crooked, Joell eller Royce? nä du, och Canibus har låtit exakt likadant sedan dag ett, han har inte utvecklats någonting alls, Kurupt eller Ras Kass skulle gärna kunna få ta Budden's plats i Slaughterhouse dock.
Att Crooked I och Ras Kass är polare sen ages tillbaka kan ju f.ö vara en fin anledning för honom att gästa, Ras Kass och Royce är också tight.
Donkey.
naero said it.
Icke att förglömma, Kurupt har haft Crooked I som spökskrivare:D
Denajs.. Haha, det e dom tre som jag tycker e samst av alla jag namnde.. Har inte, till dags dato, hort NAGON som kickar den som Scarface. INGEN!!! O da menar jag inte en vers pa en lat med en massa andra duktiga rappare som kan halla upp det eller trigga fram grymma verser, jag menar 20 ar av nastan 100%-iga album.
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
När det gäller storytelling är det inte många som matchar Scarface.
"Ge sig nu va snälla, Ras Kass sure, men att Killah Priest skulle vara mer begåvad än Crooked, Joell eller Royce?" Sen har ju iof Killah Priest släppt bra mycket bättre musik än alla de tre.
"När det gäller storytelling är det inte många som matchar Scarface. " Jag slänger nog in Slick rick och Nas där oxå. :)
Ni som argumenterar här är ett gott exempel på hur hiphop ser ut idag. "jag är bättre än dig, han är bättre än honom" snack. Personligen så tycker jag att låten var halvbra. Beatet kunde ha vart bättre tom texten. Hiphop är inte död och har aldrig varit död, den har bara utvecklats. Jag tycker att det är fel att se och kallas sig själv för"hiphopens återuplivare" och fel att göra sån typ av rap som handlar om sån typ av ämne. De som "dödar" hiphopen är idioter och paranoider som sitter där på hörnet och snackar skit om hur hiphopen ser ut idag.
Nazeem har rätt, "oldschoolrappersyo"-fittmongon har fel. Jag kan utveckla detta senare om ni vill, men det är fortfarande den veritabla sanningen.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
El_Presidente Kurupt numera är ganska värdelös. Men ja, bortsett från honom är övriga medlemmar från The Four Horsemen bättre än Slaughterhouse.
Stop_Snitching Håller med dig till 100%, har tyckt att Kurupt var värdelös innan också. Men han e ändå mer legend än någon i slaughterhouse någonsinn kommer bli.
Kurupt numera är ganska värdelös. Men ja, bortsett från honom är övriga medlemmar från The Four Horsemen bättre än Slaughterhouse Känns som någon är i behov av att lyssna in sig lite på tex Canibus vet inte om det finns någon som recyclar mer verser än honom, Killah Priest är också fruktansvärt endimensionell och han skall du ställa mot tex Royce som mördar more or less vad han än spottar på och som hanterar more or less all former av topics, Killah Priest är bra på det han gör men så mycket mer än så är det inte, tycker fortfarande hans insats var svagast av alla på Black Market Militia plattan.
Och sen Canibus vad har han gjort dom senaste fem åren som ens varit värt en andra lyssning?, hans senaste platta var lika out there som Icon the MicKing's grejer rappandes om meteorer,stjärnorna och kosmos.
Den enda i the four horseman som är mångsidig är Ras Kass. Killah Priest, Canibus och Kurupt är sjukt endimensionella. Nickel Nine är enligt mig bra mycket bättre än dessa tre och släpper till skillnad från dem bra låtar kontinuerligt. Royce är komplett, inte många matchar han exempelvis flytmässigt. När var det senast någon av dessa tre släppte en låt som håller samma klass som denna?
Shit vad jobbiga ni alla är kan ni inte bara enas om att ni är oense o lugna er lite?
Att påstå att Crooked I skulle vara världens bästa rappar eär lite att ta i, han gör endel riktigt feta låtar o endel halvdant, han har ingen riktig fullängdare ute vad jag förstått o har aldrig gjort några classics så något gudstatus har han inte.
Wu-tang idag är rätt wack men till skillnad från honom har dom classic shit dom släppt o det är mer än vad man kan säga om många grupper/artister osv...
Ta det lugnt nu pojkar, vissa gillar avancerade rimschema vissa gillar enklare strukturer o mer "intelligens" som dom vill kalla det.
om ni ska lyssna på ngt av Crooked så lyssna på denna (tycker det är det bästa jag hört av honom o f ö bland det bättre i år):
Länk till http://www.youtube.com/watch?v=Wg7x8k-xvMU
Varför är det att ta i, han är ju världens bästa rappare. ;)
Det e vad rhymes handlar om, han som kickar först, den versen, e bättre än det som royce, crooked, budden, o vad han än heter han sista kommer någonsinn kunna skriva!
Detta är skoj:D
Du vet ju inte ens vad flerstaviga rim är och du ska börja tala om "vad rhymes handlar om"? Den versen alltså, han som kickade först, vad var det han egentligen rappade om som kvalicerar honom till "en som vet vad rhymes handlar om"? Alltså jag menar på riktigt, kan du ge ett konkret svar på det? Det där med gömda budskap kan du helt och hållet skippa. Vad gör den versen så mycket bättre än denna av Royce?
"Den versen alltså, han som kickade först, vad var det han egentligen rappade om som kvalicerar honom till "en som vet vad rhymes handlar om"?" Den känslan som han lägger det med. Fuck flerstaviga rim.
Och med det menar jag inte att royce är dålig, jag säger bara att jag lyssnar hellre på tex wu-tang även nån i slaugterhouse.
Nöjd , nazeem frågade vad det var med RIMMEN och TEXTEN som var så överlägset allt annat (exempelvis Slaughterhouse). Vafan yrar du om? Presidente-stolpskottet skrev "Det e vad rhymes handlar om , han som kickar först, den versen, e bättre än det som royce, crooked, budden, o vad han än heter han sista kommer någonsinn kunna skriva !" Således har det INGET att göra med DELIVERY. Jösses.. vad många puckon det finns här inne.
Nöjd, har du lässvårigheter? Läs det jeppehehe författade, och gör det flera gånger innan du svarar, för det verkar behövas.
Nej jag behöver inte förklara nånting, stängde av royce låten som nazeem länka sist, för att beatet e så jävla värdelöst. Och Slaughtahous klicken, kommer aldrig att komma upp till nivå med wu tang grejer, blir så förbannad på folk här som tror att dom vet så jävla mycket, o kallar saker o ting för hiphop hit o dit, ni fattar inte ett skit. Det e lönt att ens försöka förklara.
Så ja, ta det lugnt.. Alla kan läsa fel.