Många som snackar om Illuminati är nästan värre än religösa fanatiker,klart det händer mycket bakom stängda dörrar och att politiska ledare i vissa fall bara fungerar som marionettdockor osv men Illuminati..kom igen vart är bevisen? och nej youtubeklipp räknas inte som legitima(heter det så?) bevis
de e alltid beef mellan er i mina trådar haha gubbz skärpning ;)
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
"kom igen vart är bevisen?" Bevisen ligger i att usa använder sig av samma taktik som hitler gjorde för att försöka visa sin goda sida för sitt egna folk samtidigt som de knullar mellanöstern.
njut
Word Explict
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Dock inget bevis över huvud taget. Indicier och teorier kan väl läggas åt sidan så får den som kan leverera hårda, hållbara och härliga bevis!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
T2dafuckin - Nej, jag tror inte ens att genomsnittlig förstaklassare agerar helt slumpmässigt. De flesta lär sig av egna erfarenheter och drar även lärdomar från andras. Exempel: bara för att Sun Tzu skrev Krigskonsten back inna day betyder det inte att alla som läst den och tillämpar dess teorier är taoist. Om Frimurarorden är så hemlig: hur kommer det sig att så många vet exakt vad som försiggår och hur den är uppbyggd? :)Explicit - Goodwin's law for teh win \o/ 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
"They already made the switch to the one world government." - Ill Bill
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Ytterligare en grej jag undrar är varför inte NWO-folket gör sig av med de som har "klurat ut det"? Med tanke på att Prodigy hävdar att Illuminati satte dit hans mentor för hundratalet barnvåldtäkter genom att övertyga Yorks adepter så borde det ju inte vara omöjligt att undanröja övriga som också "vet sanningen". Framför allt om det gäller mindre högprofilerade personer. Skulle väl inte vara så svårt att sätta dit dem för diverse brott eller låta dem dö i diverse olyckor? :) F.ö. intressant att folk sitter och klankar på Frimurarna samtidigt som de hejar på personer som har frimurar-(och inte minst roskorsar-)"ärvda" åsikter och förespråkar incest, nån sedvanligt förvirrad raslära och ett generellt "gör som jag säger och inte som jag gör"-manér... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Bevisen ligger i att usa använder sig av samma taktik som hitler gjorde för att försöka visa sin goda sida för sitt egna folk samtidigt som de knullar mellanöstern. WOW makthavare manipulerar folket,inte direkt en nyhet och på vilket sätt stödjer det teorin om att Illuminati fortfarande existerar?
Word pa Dirty dave Och T2dafucking!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Ibland förbannar man mänskligheten för att den är så dum.. dum nog för att skapa youtube där extremt dumma (kanske bara utråkade?) människor kan lägga upp minst lika dumma filmer fyllda med extremt dumma teorier som på direkten, utan någon tillförlitlig fakta att falla tillbaka på, sugs upp av dummare människor som verkar ha sett ett eller två avsnitt arkiv-x för mycket. Är ni troende människor seriösa när ni försöker backa upp era teorier med ett youtube klipp där man utmålar Transformers som ett medel för hjärntvätt som skulle underlätta för en ny världsordning? Samt lyfter fram T-Pain som ett vapen för att uppnå samma mål? T-Pain!?!? Jay-Z är liksom.. okej. Det skulle jag på någon lite minimal nivå kunna förstå men T-PAIN!? Dessutom tycker jag det är lite roligt, om allt detta nu är sant, hur detta illuminati/nwo fenomen inte blivit uppmärksammat förrän på senare dagar. Ni vet, innan Dan Brown skrev en bok där han målade upp dom som vanliga-människans-fiende-nr1. Var det ingen som brydde sig innan eller visste ingen och Dan Brown är den människa som avslöjat monstret bakom världens mystiska lilla gång? Visst det fanns skriverier innan också men ingen verkar ju ha brytt sig? eller? Och ja, jag tror att det finns någon form av makt någonstans som tar de beslut som oss vanliga människor aldrig får veta någonting om. Tror jag att det är hemliga klubben Illuminati som sitter i konferensrum med grabbarna från ert lokala NWO-parti och munhugger tillsammans med reptil-härskarna som lever i underjorden? Nej.. Men som många andra sagt innan; bevisa det gärna! Och inte genom random youtube klipp där random människor klämmer ur sig jävligt random påståenden om att den och den är det eller det. Ge mig en samhällsvetare med fina diplom på väggen, ge mig discovery channel, ge mig Jay-Z själv, ge mig Obama, ge mig vem som helst som för en gång skull har någon form av fysisk bevisning för att detta ska va sant! DÅ tror jag er.. men just nu framstår ni som tomtar med för mycket fritid, för livlig fantasi och för bra bandbredd. Illuminati eller Reinfeldt... Same shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dan Brown har fått på tok för mkt att säga till om!
KOlla på Fillmen The Illuminati eller Zeitgeist Movie ??
Illuminati är ett samlingsnamn för det hemliga nätverket som består av de rikaste familjerna i världen. Egentligen är det bara en order som inte finns längre, precis som dagens frimurar orden eller skulls & bones etc.
De kontrollerar världen och folket bakom kulisserna och allt som händer i världen är inte av en slump utan det är planerat så.
De brukar sägas att det är Vatikanen med Jesuiterna tillsammans med Sionisterna (ej judiska folket) och de 13 illuminati familjerna som som är kärnan i sällskapet. Toppen av pyramiden.
Man kan spåra dom långt tillbaka i tiden, Roman Empire - Babylon till och med innan Sumer.
De som vill ha bevis behöver söka information och bilda sig sin egen uppfattning.
Ingen kan göra det åt dig.
Kolla upp Jordan Maxwell som har forskat om dessa saker varje dag i över 50 år, han presenterar bara fakta.
Makteliten (illuminati/nwo) avslöjar själva deras planer och existens i deras egna böcker. Bara att läsa. Tips
Länk till http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION
"WOW makthavare manipulerar folket,inte direkt en nyhet och på vilket sätt stödjer det teorin om att Illuminati fortfarande existerar?" Inga bevis för att just illuminati existrerar. Men det ger trovärdighet till att det finns en makt bakom makten i varje fall. Ingen människa med vett kan ju försvara vad Hitler gjort, ändå tillämpar USA sakta men säkert hans taktiker. Hot om terrorism för att folk ska bli rädda så de kan tillämpa sina anti-terrorist lagar då de får gå in i en terroristmisstänkts hem utan husrannsakan, får ta dem tillfånga utan häktningsorder och hålla dem hur länge de vill. En annan känd styrka med samma befogenheter är Gestapo, som kom till med hot om terrorism och för rikets bästa. Underhållningsindustrin är också en gammal beprövad taktik. Ceasar lät bygga colosseum för att folket skulle underhållas och inte kunna tänka fritt för att störta sin fascistiska regering. Visserligen teorier mer än konkreta bevis, men jag tycker det är likvärdigt riktiga bevis för det är ganska trovärdiga teorier.
njut
HAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAH på HELA JÄVLA TRÅDEN!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Ingen människa med vett kan ju försvara vad Hitler gjort, ändå tillämpar USA sakta men säkert hans taktiker. Du kanske får göra skillnad på vad han utförde och på vilket sätt (vilket är mindre harmlöst)Underhållningsindustrin är också en gammal beprövad taktik. Ceasar lät bygga colosseum för att folket skulle underhållas och inte kunna tänka fritt för att störta sin fascistiska regering. Det var väl inte ceasar som var förste skapare av colloseum? Vad menar du med "kunna tänka fritt" i relation till det monumentet?
Dahvid - Har sett Zeitgeist och imponerades av luckorna i den, räknas det? :)neurook - Rätta mig gärna om jag har fel, men brukar inte religiösa fanatiker komma ganska dåligt överens? Kul att Maxwell åkte fast för att ha sålt falska körkort f.ö. :)Explict * "det ger trovärdighet till att det finns en makt bakom makten i varje fall. " - Varför? Monkey see monkey do trots att det inte finns någon som tvingar apan. Om något så ger det snarare trovärdighet till tesen om att makt korrumperar. * "Underhållningsindustrin är också en gammal beprövad taktik. Ceasar lät bygga colosseum för att folket skulle underhållas och inte kunna tänka fritt för att störta sin fascistiska regering. " - ...och vilka är det som HÄNVISAR TILL RAPPARE för sanningen? :D * "jag tycker det är likvärdigt riktiga bevis för det är ganska trovärdiga teorier " - Att du tycker en teori är likvärdigt riktiga bevis gör det inte till ett bevis. 10-4, over...
Jag vet inte, jag känner inga religiösa fanatiker. De jag syftar på är en liten klick som är hjärnorna bakom dessa organisationer.
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION
Ni snackar om att bröd och skådespel tar bort fokus från "konspirationen" och blir opium för folket osv. Men det är de här dårpippi-teorierna tar fokus från den verkliga onda konspirationen som styr världen. Den som någon här på whoa i ett bevingat citat en gång kallade kapitalismen.
Liten fråga bara: genom lite tidseffektiv googling finner jag ett ganska starkt konsensus som menar att illuminati ville avskaffa ägande, nationer, religion och återvända till vad man brukar kalla "naturtillståndet". I princip snackar vi gammaldags anarkism. “Weishaupt . . . proposed as the end of Illuminism the abolition of property, social authority, nationality, and the return of the human race to the happy state in which it formed only a single family without artificial needs, without useless sciences, every father being priest and magistrate" Så jag kan förstå att man ogillar dom om man är den kristna högern. Men på er låter det snarare som det är den kristna högern? Är inte steget rätt långt från denna ultraliberalism till en ond världskonspiration?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Soul_Survivor_II P30 Vad är det som säger att kapitalismen inte har något att göra med "dårpippi-teorierna"?
Soul_Survivor_II - Var det möjligtvis nedanstående bevingade ordväxling? :)
linneaa_87 : "Är det någon här som märkt att hela världsystemet och alltihop är lite smygdiktatorisk?"R0feman : "ja, Ordet du söker är kapitalism"neurook - Okej, men har du kanske träffat några religiösa fanatiker, eller kanske läst om dem / sett nåt klipp på youtube? :)
10-4, over...
dundermannen - det är inte det JAG syftar på när jag pratar om illuminati, NWO eller "the elite" som jag helst väljer att kalla dom. Då syftar jag på högerextrema (i många fall) eller i alla fall extrema människor som skulle göra allt för att behålla sin makt. Och får att återgå till ON TOPIC (denna thread är endå i Utländsk HipHop) så är INTE Jay-Z med i Illuminati. Han är däremot frimurare men det är INTE samma sak. Punkt.
deepundercover
tror ni inte att folk inom den högsta politiska, ekonomiska och kulturella världen känner varandra? Kapitalismen ligger över allt detta som ett skikt med en "jobba-ihjäl sig-livpussel matrialism-mentalitet" som sakta men säkert gjort världens befolkning till slavar utan kedjor. Man kan kalla det illuminati, aliens, judarna, jigga that nigga eller vad fan man vill, det är dom människorna i världen som har mest makt, vare sig den är ekonomisk eller politisk etc. Det är klart alla dessa människor känner varandra, eller har en relation till varandra. Dom träffas o snackar, vad tror ni dom snackar om?
päronpung - Jovisst lär folket i det mäktigaste skiktet ha kontakt med varandra, men frågan är: gillar de varandra tillräckligt för att samarbeta om att ta över världen? :) Grupperingar? Javisst! Komplett enighet? Knappast. 10-4, over...
Fan vad folk är ignoranta.. Om man inte ty cker att dessa teorier är de minsta trovärdiga måste fan en skruv vara lös, hur jävla fritt ordet än är...
mok vurban
Mok - Det är en skillnad mellan att anse att de kan ha vissa mått av sanning och att vara övertygad om att det är guds sanning ;) 10-4, over...
Mabande: Zeitgeist bevisar kanske en del men allt e säkert inte sanning ,
The lack of proof becomes the proof in the mind of a conspiracy theorist Angående Nas som Illuminati, frimurare eller whateva så känns det så där. Lyssna på Sly Fox en gång till...
Jag litar bara på min intuition och det är det enda man kan gå på i dessa tider. På det stora hela kan du inte bevisa ett shit om du inte var där och såg det med egna ögon. Så därför bildar jag mig en uppfattning efter egen forskning, och ni orkar inte ens lägga ner tid på det? Ni avfärdar youtube teorier för att det oftast är "vanligt" folk som lägger det i eran fejja, ni underskattar människans förmåga att tänka själv. Jag märker att många är svaga för auktoriteter här, ni vill helst se män i vita rockar på Tv4:as morgon soffa ska förklara hur det egentligen ligger till för att ni ska ta det seriöst.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Dirty-Dave P26 Ni avfärdar youtube teorier för att det oftast är "vanligt" folk som lägger det i eran fejja, ni underskattar människans förmåga att tänka själv. det jag tycker är underligt är väl egentligen att "vanligt" folk lyckas gräva fram sånt som utbildade journalister och liknande inte lyckas med...eller justja, alla journalister styrs ju av illuminati och vet att dom blir tystade på studs om dom öppnar käften. men varför kan "vanligt" folk yttra sig såpass fritt om illuminati utan allvarliga påföljder för deras egen säkerhet? jo det är ju för att... förövrigt har du ju redan bevisat att du inte vet vad ordet källkritik innebär så det verkar lite dumt att anklaga oss andra för att inte kolla upp saker innan vi presenterar det som fakta. dessutom vore det trevligt om du kunde besvara dundermannens inlägg lite längre upp...
Mok apropå ignorant...om du vill dra ditt strå till stacken så kan du ju kanske ge fan i att nyttja tjänster som tillhandahålles av folk som rupert murdoch?
Dahvid - Nja, Zeitgeist bevisar (vad jag minns) ingenting, utan har mer några väletablerade fakta som späs ut med rena spekulationer och ogrundade påståenden.Dirty-Dave - Okej, så du får använda din intuition, men vi får inte använda vår? Min intuition säger mig att lita främst på resonemang som verkar logiskt hållbara utifrån de premisser som finns. * "Så därför bildar jag mig en uppfattning efter egen forskning, och ni orkar inte ens lägga ner tid på det? " - Om du langar fram lite grejer som är din egen forskning och inte bara slumpmässiga länkar till folk som "gjort sin egen forskning" så kan jag gärna lägga ner tid på det. Orsaken till att jag allt som oftast avfärdar youtubedårarna är att de dels lägger fram påståenden som de inte bevisar utan bara utgår från är sanna, samt gör kopplingar baserade på de påståendena utan att jag har en chans att fråga dem om hur de kom fram till sina påståenden i första hand. Om du lägger fram din forskning i den här tråden kan jag fråga dig hur du kom fram till dina resultat. Om du då svarar att du antar några av förutsättningarna så kan jag fråga vad du baserar antagandena på o.s.v. tills jag antingen har konkreta fakta, eller du har ett antal luckor. Efter det så kan jag sluta mig till om din forskning varit framgångsrik, eller om du bara slösat din tid. * "ni underskattar människans förmåga att tänka själv. " - Nejdå, människan har en fantastisk förmåga att tänka själv. Dock är inte alltid att "tänka själv" en garanti för att faktiskt tänka "rätt". 10-4, over...
Explicit jag tycker mabande svarade bra åt mig Men jämförelsen mellan USA och nazityskland kan jag förstå lite iaf folk från mellanöstern får väl möta en jävla massa fördomar precis som judarna fick men tycker inte att det verkar ha gått riktigt lika långt i USA..
Sen att det ligger en viss skillnad mellan "möta en jävla massa fördomar" och gasas ihjäl bör väl också nämnas...?
André: Ja, exakt det replikskiftet! :D ---------- Man kan ju inte sitta i ett diskussionsforum på internet och diskutera seriösa frågor och motivera sig med enbart sin "intuition". Hur ska någon kunna bemöta vad som bara är en hunch? På så sätt är det precis som att argumentera med religiösa fanatiker. Man kan bevisa eller motbevisa vad som helst, för motparten handlar det inte ens om det. Sen sker det i de här sammanhangen en livsfarlig sammanblandning och glidning i betydelse från konspirationsteoretikernas sida. Man använder en väldig "if you're not with us you're against us"-retorik. Så fort någon inte är beredd att totalt skriva under på en fruktansvärt rörig, osannolik, långt gående, spritt språngande, tokgissande, "intuitiv", avancerad, komplicerad, men samtidigt väldigt oklar och obestämd samling lösa teorier om allt möjligt så anses man stå för någon sorts rådande världsordning till 100%. Om man så säger sig vara revolutionär kommunist så har man ändå inget att komma med. Visst anknyter de här teorierna ofta till vad alla vet om kapitalismen och vad vänstern kritiserar hos kapitalismen. Men samtidigt går man långt utanför det eller snarare försöker förstärka/tydliggöra/mytologisera det hela. Som om det inte var illa nog att världen styrs av en genomrutten kapitalistisk ordning. Utan den ska motiveras dels med massa "brödraskap" och typ secret handshake crap och dels med jäkligt oklara filmer om allt och inget utan intern logik. De här filmerna är ju bara så usla. Precis som Mabande påpekar handlar det om " några väletablerade fakta som späs ut med rena spekulationer och ogrundade påståenden." Faran med att det här är teorier av "vanliga människor" (fast jag skulle kalla dem extremt ovanliga) som någon kallade det ligger ju i att vi inte kan vänta oss någon form av intellektuell hederlighet som avkrävs vid akademiska institutioner. Därmed inte sagt att inte många akademiska institutioner saknar en massa infallsvinklar och ofta är väldigt förstockade i sitt tänkande. Men oftast får "vanliga människor" i de här sammanhangen stå för dumskallar och dårfinkar. Folk som helt enkelt VET väldigt lite, är outbildade och har en väldigt fantatisk, konspiratorisk läggning. Det faktum att flera såna här filmer börjar med långa skildringar av väl etablerade fakta som "alla" redan känner till gör ju att man omedelbart inser att man har att göra med antingen A) någon som medvetet försöker manipulera dumma och okunniga människor eler B) Någon som själv saknar väldigt mycket bildning. Man tar jävligt basic grejer som alla vet och framställer dem som om man hade upptäckt helt fantastiska nya rön. Sedan har man dumskallarna på kroken när man ska börja veva sina okvalificerade gissningar och legender om hur världen styrs, tack vare att man redan förbluffat dem med sina oerhörda, häpnadsväckande esoteriska kunskaper av typen "delar av Bibeln överensstämmer med andra religioner"
Soul_Survivor_II P30 Enligt det du skriver så betyder det att 99% av alla hiphop-akter du har listat på din sida är "dumskallar som har fastnat på kroken". Du har inte själv en speciellt sund inställning till vad som är riktigt och inte eftersom du bara avfärdar sånt du inte förstår. Simple as that.
vart hittar man ansökningsblanketter till dessa organisationer? kan man skicka sitt CV???
Sen att det ligger en viss skillnad mellan "möta en jävla massa fördomar" och gasas ihjäl bör väl också nämnas...? jo det var därför jag skrev det verkar inte gått lika långt i USA ännu!
Soul_survivor: Mycket bra sammanfattat. Men man får inte heller bortse från att anledningen till att sådana här galenskaper får fäste är att folk i allmänhet är jävligt desillusionerade och känner sig lurade. När det då inte finns en seriöst organiserad vänster (som usa inte haft de senaste femtio åren) som fångar upp och debatterar med dessa så får galenskaperna fäste.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
-VenoM- dom ringer dig, inte du dom.
jag gick med i frimurarna idag o hängde med frimurarfolk, det var fett najs vi rökte zutt, satte på brudar o lyssnade på marvin gaye, jag har verkligen hittat hem!
hahaha dom har den där g13 skiten
Tobbe - Jag kan inte annat än att hålla med om exakt allt du skrivit :)Narkimic - 99% av alla hiphopakter är dumskallar som fastnat på kroken. Inte bara de på hans presentation :) Hur sannolikt är det att nån grabb från ghettot som knappt fått lära sig läsa och skaffat pengar främst genom att deala har stenkoll på vad som "verkligen försiggår bakom scenerna" i den globala politiken? 10-4, over...
Mabande P32 Eller så råkar det vara så att de som faktiskt är talangfulla MC's är dom från slummen som faktiskt är mer begåvade än the average crack head. Dessutom kan det faktum att de faktiskt är uppväxta i slummen gett dom en bättre översikt på hur saker och ting fungerar. Dvs korruption och allmän white power-mentalitet i världen. Jag tror inte Peter Svensson från Danderyd kan dra samma slutsatser om verkligheten som exempelvis Wise Intelligent (som exempel på "conscious rap"). Jag tror däremot att Peter Svensson lever i mer förnekelse eller mer avskärmat från vad som än pågår än de som faktiskt är utsatta. Därför tycker jag att det är en sån jävla översittarmentalitet att sitta och dumförklara folk som försöker förmedla någonting bara på grund av att man själv inte kan relatera.
Har jag någon gång påstått att Peter Svensson från Djursholm har stenkoll på spelet bakom kulisserna? Nej. Så om han inte är han en svensk rappare som utger sig för att ha koll så är han helt irrelevant för diskussionen. Att saker fungerar (eller snarare inte fungerar) på ett visst sätt i slummen gör garanterat inte att det funkar likadant på ett globalt plan. * "Därför tycker jag att det är en sån jävla översittarmentalitet att sitta och dumförklara folk som försöker förmedla någonting bara på grund av att man själv inte kan relatera. " - Jag kan inte relatera till hur det är att växa upp i slummen, men jag dumförklarar inte folk som rappar om det. De jag "dumförklarar" är de som utan bevis (eller ens hållbara resonemang) säger sig veta" sanningen". 10-4, over...
Mabande P32 Har jag någon gång påstått att Peter Svensson från Djursholm har stenkoll på spelet bakom kulisserna? Det har jag inte påstått att du har påstått heller. Det jag menar är bara skillnaden, för DU menade att det inte är sannolikt att någon från slummen kan ha någon koll. Det grundar du i att det som sägs inte passar det du lärt dig i skolan, alltså är du Peter Svensson i den här diskussionen. :) Alltså visst relevant.De jag "dumförklarar" är de som utan bevis (eller ens hållbara resonemang) säger sig veta" sanningen". Men som vanligt när det där argumentet kommer upp så visar det sig allt som oftast att den som klagar på ohållbara resonemang eller brist på bevis inte har läst någonting om ämnet annat än i redan skeptiska författares böcker eller har matat igenom en populär dokumentär a la zeitgeist. Så jag kan lika gärna vända samma argument emot dig, så som det alltid slutar i diskussioner om illuminati. Det som du skulle använda som motbevis är inte hållbart i mina ögon.