I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare som är med i NWO som Illuminati ?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-02-02 02:20

Rappare som är med i NWO som Illuminati ?

Har hört mkt om att en del rappare e falska som e med i NWO...

om ni vet något om de så gärna skriv
dont hate apprieciate

Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2009-02-02 03:18
haha som om nån bryr sej om de lyssna på dom gamla klassikerna från dre cube å snoop mfl ist å bekymra dej inte om skit !!!! dom släpper fortfarande het skit dessutom !

PEACE OUT
PEACE

2009-02-02 07:18
Nix, men hört om några som var med i N.W.A
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-02-02 08:31
Jay-Z sägs vara kraftigt bunden till illuminati iallafall om det är det du menar.. Prodigy anklagar honom för en jävla massa grejer i ett brev han skrev från fängelset.
Keep CD alive

2009-02-02 12:29
Claa7: Länk? =)

2009-02-02 12:45
Jay-Z är mannen ni söker..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-02-02 13:45
öhm. Paris kanske e de? :S
njut

2009-02-02 16:12

2009-02-02 17:08
Jay-Z en häxa? Ja bevisen är överväldigande.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-02-02 17:17
Jag vet att det Prodigy berättar om i brevet är sant och han är en av dem få kända artisterna som går ut öppet med det, inkl. Killah Priest och Canibus.

För det första är Jay-Z frimurare och en falsk liten råtta som sålt sin själ till illuminati. Likaså Kanye West som blev rekommenderad av Jay. Kanye har fuckat ur helt nuförtiden och beter sig väldigt underligt...

Se detta klipp, en snubbe ringer in till ett radio program... säger även att common är en del av dem:
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2009-02-02 17:31
Claa7; Tack, ska sätta mig ner och kika på det där senare..

2009-02-02 17:44
"Jag vet att det Prodigy berättar om i brevet är sant....."

wow. där tog du väll i lite väl mycket?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-02 17:48
Hehe. En sak jag alltid undrat är varför alla hemliga ordensällskap måste smyga in hemliga budskap och flasha symboler? Om jay-z nu mot alla rimliga antagen verkligen var med i zog eller whatever, varför skulle han då trycka tröjor med det allseende ögat på?

2009-02-02 17:56
hörde rykten att Nas va Freemason ?? true
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2009-02-02 18:15
WOW den här tråden har defenetivt potencial haha!
Shit vad tråkigt P måste ha det i finkan. Det var de värsta haha.
Keep up the good work my fellow conspiracy-theorists...
Speciellt Dirty-Dave...

* puts tinfoil-hat on

2009-02-02 18:36
haha Naggan tack för den,

Ni kan gärna ge artister som e emot Illuminati, vet några som e men har inte speciell koll på många ,

2009-02-02 19:42
DET ÄR INGEN LÖGN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-02 20:21
Vad fan är NWO & Illuminati `?

2009-02-02 20:49
Illuminati är väll någon jävla skit religion, läste om den i änglar och demoner? Aja care, då vare iaf något med att de hatade forskare.. alla fattar väll varför, men de var det ju en bok men han brukar ju använda "fakta" så :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-02-02 21:18
Illuminati är ett slutetsällskap som har funnits i över århundraden. Samma sak med Freemason även kallat Frimurare i Sverige: Lista över Frimurare i Sverige.

Typ chockande och något som de flesta inte tror på, därav ordet "Konspirationsteori" som är så väl använt. Kan inte tala ur egen erfarenhet och kunskap ang. Illuminati men Freemason orden (Frimurar orden) är inget ovanligt, funnits väldigt länge över hela västvärlden. Har t.o.m en bekant som är med i kretsen.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2009-02-02 21:27
Nu är det förvisso skillnad på Frimurarna och illuminati. Frimurarna är en högst existerande ordensällskap. Ett slutet kristet sällskap där olika delar av överklassen samlas för att känna sig viktiga och exkludera andra. Anledningen till att det finns så mycket myter om dem är att de varit jävligt hemlighetsfulla med vad de gör på sina möten och att som sagt många mäktiga personer varit medlemmar. En känd svensk som är frimurare är Carl Jan Granqvist. Om ni tror att Carl Jan Granqvist styr världen så är det erat problem.

2009-02-02 21:39
Hehe, Robert Achberg & Hasse Aro är också med fast ingen har sagt att dem styr världen? Efter så lång existens är det väl inte konstigt att de har rotat sig in i samhället? Om man endast rekryterar topp studenter och gubbar med makt så klart att de är en del av den stora kakan. Jag menar, om hela mitt släktträd endast hade varit av mäktiga män och kvinnor sen day one hade jag nog varit lite mer än vad jag är idag. Dont you think?

2009-02-02 21:47
Hahah nej så jävla coolt! Jay-z är med i illuminati och har även invitat Kanye! Hade jag aldrig hört talas om, klart som fan det stämmer!

Iofs så har TMK o amentidamen gjort det hyffast klart men för dom som undrar så är alltså Illuminati en gammal organisation som fanns på 1700talet tror jag, deras organisation spreds sig ganska fort och fick många medlemmar. Men när det kom fram att deras egentliga agenda var att avskaffa alla religoner och stater osv och ta över världen (NWO=New world order) så förbjöds den i Europa. Men det finns flera konspirationsteorier om att den fortfarande existerar och kanske tom styr världen idag.

Frimurarna är alltså ett annat stort slutet sällskap med i princip alla världens viktageste människor, alltifrån lokalpolitikar och företagsledare till presidenter världen över, den anklagas ibland för att ha fortsatt Illuminatis fuffens

2009-02-02 21:48
Älskar att Prodigy avslutar brevet genom att nämna att hans nya platta kommer snart. Vilket jävla skämt.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2009-02-02 22:05
Oh, like you wouldnt? ;)

2009-02-03 08:03
Älskar att Prodigy avslutar brevet genom att nämna att hans nya platta kommer snart. Vilket jävla skämt.

Det var nice ju :)
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2009-02-03 09:53
spännande
SKU - SKU - SKULASON!

2009-02-03 10:09
Frimurare är mer än villiga att flasha sina symboler i olika sammanhang, därav Jiggas användande av Ögat.
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-02-03 14:04
Bästa tråden någonsin. Man kan lita på att man får ett gott garv av whoa.

2009-02-03 17:12
Förstår inte hur man inte kan tro på det. Just att det är illuminatisällskapet som styr vet man ju inte, men världen blir mer och mer så som illuminati ville ha det för varje dag, det är ett faktum. Så har det ju varit teorier om "the man", "big brother", "the establishment" osv sedan 60-talet, säkert tidigare ändå.

Har tyckt Jay-Z vart ett rövhål länge nu. Förespråkar pengar mer än Master P och inte på ett roligt sätt, han har stor makt och missbrukar den genom att låta Def Jams topartister (Redman bl.a.) inte få en gnutta reklam för sina nya plattor medan han själv pumpar ut reklam för sina egna produkter. Tror han är en riktigt sving psykopatjävel som är den enda existerande människan innanför hans egna ögon.

Att han skulle vara med i illuminati eller vilka de nu är som styr och kontrollerar skulle inte förvåna mig alls.
njut

2009-02-03 18:11
Haha bara ett sätt för Jay-z att få mer hype! Ohh shit han är inte bara en grymm rappare. Han sammarbetar med djävulen också.Och R.O.C är ett jätte hemligt sällskapp haha tänk er Mehphis Bleek grillar korvar med djävulen och slutar onda pakter haha

2009-02-03 18:20
schteek lyssna på D'Evils

2009-02-03 19:30
Efter så lång existens är det väl inte konstigt att de har rotat sig in i samhället? Om man endast rekryterar topp studenter och gubbar med makt så klart att de är en del av den stora kakan. Jag menar, om hela mitt släktträd endast hade varit av mäktiga män och kvinnor sen day one hade jag nog varit lite mer än vad jag är idag. Dont you think?

men inse skillnaden mellan att göra antaganden och att presentera något som fakta (vilket man lätt får uttrycket av att du och många andra gör)...folk får tro på vad fan dom vill men så länge man inte har något som ens liknar bevis på det man pratar om så ska man inte förvänta sig att någon annan ska tro på det man säger eller ens tro på det själv.

prodigy sitter och försvarar en man som är dömd för över 100 fall av sexuella övergrepp mot barn. vad verkar rimligast: dr. york utnyttjade precis som många andra community leaders sin maktposition till att förgripa sig på barn, ELLER att en mystisk organisation satte dit honom genom att få hundratals personer att lämna falska vittnesuppgifter mot någon som varit framstående inom deras egen community?

jag är så förbannat less på att somliga tror att det faktum att man kan och bör ifrågasätta mediarapporteringen från tidningar, radio och TV per automatik innebär att all annan information är bättre och har en högre sanningshalt! ni är minst lika dumma i huvudet, om inte mer, som de som litar blint på allt som står i kvällens nummer av aftonbladet.

Dirty-Dave P26

Se detta klipp, en snubbe ringer in till ett radio program... säger även att common är en del av dem

oh shit! en anonym snubbe ringer till ett radioprogram! då måste det ju vara sant!

2009-02-03 19:45
oh shit! en anonym snubbe ringer till ett radioprogram! då måste det ju vara sant!

+1
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-02-03 20:12
Åh, vilken vinnartråd :)

Som sagts tidigare: det krävs mer än bara anklagelser för att något ska vara sant :)

Det jag gillar i Prodigys brev är dels hur han får allt att hänga ihop utan några onödiga utsvävningar (som att biggies tröja hade ett b på sig när han blev arresterad) och är konsekvent ("religioner är lögn, men jag har fått kraft från gud") och inte minst pluggandet av den kommande boken, DVD:n och skivan :)

Amentiadaman - Bara en liten detalj är att det ju inte bara är överklassen som kan plockas upp i Frimurarna, men för övrigt så var "Om ni tror att Carl Jan Granqvist styr världen så är det erat problem." bland det tre bästa grejerna som skrivits i tråden hittills (efter T-M-K:s "Oh, like you wouldnt?") :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-02-03 20:24
Demento, men inse skillnaden mellan att diskutera och argumentera. Du verkar endast försöka hitta saker att peta på? Jag har lagt fram fakta över det jag VET, resten har jag sagt att jag inte kan yttra mig så mycket om:

Kan inte tala ur egen erfarenhet och kunskap ang. Illuminati men Freemason orden (Frimurar orden) är inget ovanligt, funnits väldigt länge över hela västvärlden. Har t.o.m en bekant som är med i kretsen.

Frimurarnas hemsida: Klick

Sen om du Googlar lite så hittar du artiklar från pålitliga källor där Hasse Aro (Från Efterlyst) själv erkänner att han är med i det slutna sällskapet kallat Frimurarna (Freemason).

De svenska frimurarna donerar ett antal miljoner varje år till forskning och dylikt, de har välkända gestalter, allt från f.d utrikes ministern till som tidigare nämnt Robert Aschberg och Hasse Aro. De svenska nyhetstidningarna grävde upp mycket om dem innan de började visa sig i allmänhet (bl.a gjorde en hemsida som berättade lite om frimureri), journalister lyckades ta sig in under de hemliga mötena etc etc. Så det klart att de inte längre kunde vara totalt hemliga.

Det svenska frimureriet

Den första i Sverige kända privatlogen var Greve Wrede-Sparres loge, som genomförde den första kända receptionen i Stenbockska palatset på Riddarholmen den 17 mars 1735. Vid mitten av 1700-talet hade frimureriet i Sverige nått stabilitet och börjat finna sin egen form. År 1756 lades grunden till ett höggradssystem genom bildandet av den Skotska S:t Andreas logen L´Innocente.

Den kristna tron är grunden för det svenska frimureriet. Frimureriet påtvingar inte medlemmen någon viss kristen trosuppfattning. En frimurare avkrävs inget löfte som sätter honom i konflikt med Gud och den egna tron. Vår tid pressar oss allt hårdare. Osäkerheten i tillvaron, uppvärderingen av det materiella och förlusten av traditionella värden är grogrunden för ett tilltagande främlingskap människor emellan, en farlig isolering mitt i kollektivet. I denna situation har frimureriet idag något väsentligt att ge: Att bibehålla människan och människans värde i vårt samhälle.

Svenska Frimurare Orden är i dag en sammanslutning där män av skilda samhällskategorier, yrken och åldrar träffas för att arbeta på sin personliga utveckling och för att umgås under värdiga former.

Svenska Frimurare Orden (SFMO) har ca 15.000 medlemmar. Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf är Svenska Frimurare Ordens höge beskyddare. Ordens Stormästare är professor Anders Fahlman.

Ordensledningen har sedan 1877 sitt säte i Bååtska palatset på Blasieholmen i Stockholm, en byggnad från 1600-talet. Den inrymmer lokaler för kansli och logeverksamhet samt samlingslokaler för måltider, konserter etc. Där finns också värdefulla kultur- och konsthistoriska samlingar. Ordens kansli är inrymt i samma kvarter vid Nybrokajen.

Svenska Frimurare Orden är, liksom varje lands frimurarorganisation, en självständig nationell organisation. Genom att varje land själv svarar för sin organisation förekommer mycket stora olikheter.

Det svenska systemet tillämpas även i Norge, Danmark och Island. Genom regelbundna möten eftersträvas största möjliga likformighet i ritualerna.
- Klippt ur deras egna hemsida.

Är det nog med fakta för dig? Eller ska jag predika lite mer och lära dig saker som jag egentligen inte bryr mig om du vet eller ej. Var inte så ignorant.

2009-02-03 21:31
paranoida jävlar sluta tro på allt ni ser på youtube. skit i bara, ni kommer aldrig få reda på sannningen.
jag tvivlar på att dessa artister sålt sig till illuminatin, lär er hur musikbranchen fungerar istället.

2009-02-03 21:45
KILLUMINATI Grabbz

2009-02-03 22:02
Ya'll some stupid muthafuckas*

Ursäkta min franska men, är ni blinda?
Tror ni på allvar att maktens män vill er väl? Dom är kallblodiga blodsugare som knullar barn till frukost. Jag säger inte att man är med i "illuminati" för att man är frimurare... dem flesta frimurarna är vanliga snubbar som är intresserade av historia och mystik, men dom släpps sällan fram till högre grader inom frimureriet för att dem just är "vanliga snubbar".

Frimurare är otroligt intelligenta, deras läror går tillbaks enda till Solomons tempel.... men dom praktiserar esoteriska ritualer som kan påverka människans psyke negativt. Man blir liksom en annan person. Hemliga sällskap kan lät missbrukas och deras rang system bygger också på pyramid principen, som betyder att det lägre graderna inte vet något om det övre. Jack the ripper var frimurare, se filmen From hell. Yes, dom skänker mycket cash till välgörenhet osv... men många sånna företag är bluff och båg och är ofta täckmantlar, klubben Rotary är ett bra exempel. Sen vill dem gärna ge ett bra ansikte utåt, precis som maffian... illuminati är maffian... same thing. Dem arbetar på samma sätt!

Checka den bannade dokumentären "Conspiracy Of Silence", handlar om en pedofil ring på 80-talet som pågick bland vita husets bakgårdar. Maktens män är pyskopater... tror ni verkligen Bush är normal som släpper bomber på barn? Han sover gott om natten... han skämtar och skojar i Tv som inget har hänt. Använd hjärnan och tänk utanför medias bild av verkligheten. Ni beter er som fuckin får, nää forsätt surra efter eran fåraherde ni. Fan sorgligt... vakna!!!

Microship kommer snart.... säger ni JA till det oxå?
Länk till http://news.ninemsn.com.au/technology/735519/humans-will-be-implanted-with-microchips

Frimurare tycker det är en bra idé...
Länk till http://www.masonichip.org/

2009-02-03 22:12
Prodigy on some real shit...
Länk till http://se.youtube.com/watch?v=j219PYApZWU&feature=channel_page

yes, KILLuminati... 2pac snackade om det på 90-talet. Det kostade hans liv!!

2009-02-03 22:22
Microship = optimistjolle? :)

Dirty-Dave - Jag tror sällan "maktens män" vill mig väl, å andra sidan tror jag inte de aktivt försöker orsaka mig skada heller.
Eftersom jag inte orkar kolla igenom en massa youtubeklipp kan du väl sammanfatta bevisen för att Illuminati hade en pedofilliga i Vita Huset eller förklara lite hur de "esoteriska ritualerna" avslöjades och gärna hur de fungerar / vem de fungerar på :)

Du vet väl att "From Hell" inte är en dramadokumentär? :)

10-4, over...

2009-02-03 22:46
Mabande P32
Jag vet att From Hell inte är en dokumentär. Men den är baserad på sanna berättelser om Jack the ripper, såklart överdriven med en härlig konspirations "touch". Kungahusets privata läkare var länge misstänkt för morden. Det skedde även många andra mord vid den tiden i England, flera män hittades hängandes döda under broar med murar sten instoppade i fickorna. Frimurarna gick loss rejält...

I sverige för några 100 årsedan gick det rykten om att frimurare käkade barn, just för att dem på den tiden tog hand om föräldrar lösa barn från gatan. Jag såg faktiskt en artikel i aftonladet från 80-talet, iaf så hade gamla frimurarhuset i Stockholm rustats upp, under rusten bakom en vägg hittades fullt med dödskallar och skelett av misstag. Artikeln är borttagen från internet nu. Men det är såklart bara jag som pusslat ihop detta... men lustiga sammanträffanden är det. Ni får tro vad ni vill...

kan återkomma med det esoteriska och bevisen i dokumentären... men du får faktiskt ta saken saken i egna händer och forska kring detta själv. Jag är ingen mästare i att övertyga folk och vill heller inte packa på er mina teorier.

underskatta aldrig youtube:)

2009-02-03 23:43
Jag är med i Illuminati, fråga mig om ni vill veta nåt.
crack

2009-02-03 23:55
liraren Saaaaiik ?

2009-02-04 00:07
Dirty-Dave - From Hell-filmen är baserad på Alan Moore-serien med samma namn, en serie baserad på efterforskningar och ren fantasi. Att sen filmen skiljer sig markant från serien (inte minst på faktabitarna) gör ju inte att den blir bättre som referensmaterial :)

* "Kungahusets privata läkare var länge misstänkt för morden."
- Japp, tillsammans med runt 25 andra pers. varav en del var helt vanliga dödliga. Som du kanske vet så är ju misstanke inte samma som skuld (plus att livläkaren ju var en "rolig" misstänkt just p.g.a. sin status) ;)

* "flera män hittades hängandes döda under broar med murar sten instoppade i fickorna."
- Om vi för diskussionens skull säger att de hängda var avrättade av frimurarna: på vilket sätt gör det att Jack The Ripper var frimurare? Helt olika tilvägagångssätt till att börja med :)

* "I sverige för några 100 årsedan gick det rykten om att frimurare käkade barn, just för att dem på den tiden tog hand om föräldrar lösa barn från gatan."
- Samma rykten har gått om judar för 70 år (och varit ganska frekventa sedan medeltiden om just den gruppen) och dök även upp för nåt decennium sen från en forskare Uppsala som motivering till varför en kvinna skulle få extra skydd hos en kvinnojour.

Verkar f.ö. som att Den Stora Konspirationen varit riktigt bra på att sopa undan infon om dödskallarna i frimurarhuset, för det gav bara en enda träff på google och det var inte relaterat. Inte ens de vanliga konspirationssidorna dyker upp. Ser fram emot bevisningen :)

10-4, over...
DJ

2009-02-04 00:47
Om ni tror att Carl Jan Granqvist styr världen så är det erat problem.

Fyfan vad roligt, hahaha! Det sammanfattar allt det här tramset mycket väl.

2009-02-04 01:19
Skulle Illuminati vara sanning så vore det allt annat än trams. Det skulle bli en hemsk polisstat olikt något system som finns i rullning nu. Mycket värre än nord-korea. Det är åt det hållet vi går, mer och mer för varje dag. FRA, IPRED, EU, koalitionen mellan kanada, usa, mexiko (sen vet jag inte om sydamerika är med där också). Allt blir mer och mer kontrollerat och överdrivet. Jag tror i alla fall på det, men inget är ju säkert så folk får ju tro vad de vill, men vägen världen är på väg pekar mot det i varje fall.
njut

2009-02-04 09:45
En del av mig vill väl mest skratta och peka lite åt er festliga tjommar som tror att det finns en hemlig organisation som styr jorden, med nån form av ond agenda, "praktiserar esoteriska ritualer som kan påverka människans psyke negativt", och knullar spädbarn. Det hela påminner lite om Rolf-Peters historier faktiskt:
Länk till
http://www.youtube.com/watch?v=tXL2AqPxa8U

Men det tar ju också bort fokus från riktiga problem. Kan det inte lika gärna vara så att hela illuminatiideen är en konspiration från ondskefulla högervridna makter för att se till att ni inte bryr er om de verkliga orättvisor som praktiseras?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-02-04 12:56
Hehe dirty-dave tror du på alla konspirationsteorier? Eller har det här någonting med ödlorna att göra på något sätt?
HMOR

2009-02-04 14:37
T-M-K
du har helt rätt, jag borde inte ha riktat min hatattack mot dig...som tur är så finns det ju andra i tråden som har all anledning att ta åt sig :)

jag förnekar förövrigt varken frimurarnas existens eller hasse aros medlemskap...

Dirty-Dave P26
Jack the ripper var frimurare, se filmen From hell.

skilj på film och verklighet är du snäll, det är överhuvudtaget inte bevisat vem jack the ripper var än mindre vilka sällskap han kan tänkas ha koppling till. och även om det skulle vara så att jack the ripper var frimurare så säger det absolut ingenting om organisationen i sig, det är ungefär som att hävda att röda korset är en ondskefull organisation om en av deras volontärer förgriper sig på ett barn...teorin om att william gull skulle ha begått morden är förövrigt full av logiska luckor och har plockats isär av diverse ripperexperter...

I sverige för några 100 årsedan gick det rykten om att frimurare käkade barn, just för att dem på den tiden tog hand om föräldrar lösa barn från gatan. Jag såg faktiskt en artikel i aftonladet från 80-talet, iaf så hade gamla frimurarhuset i Stockholm rustats upp, under rusten bakom en vägg hittades fullt med dödskallar och skelett av misstag. Artikeln är borttagen från internet nu. Men det är såklart bara jag som pusslat ihop detta... men lustiga sammanträffanden är det. Ni får tro vad ni vill...

vill inte ens veta vilka jävla rykten du hade valt att se som sanning om du hade levt i tyskland på 30-talet...ryktesspridning och grundlösa antaganden passar som hand i handske till alla former av organisationer, grupper, sammanslutningar som inte är öppna för insyn hos allmänheten. om grupp A ägnar mycket tid isolerad från grupp B som kommer grupp B med största sannolikhet att konstruera en "sanning" om vad grupp A ägnar sin tid åt...människor fruktar det okända och tillskriver gärna människor som tillhör andra grupperingar alla möjliga sorters negativa egenskaper.

2009-02-04 14:46
ALLT är en konspiration.. Tror ni på fullt allvar att världens mäktigaste män baserar sin grej på slumpen??
Det e klart att det finns en agenda o denna uppräthålls av följare som inte nödvändigtvis vet vad de skyddar(så som tex polis el. diplomater)
Frimurarorden e uppbyggd på exakt samma sätt som hela vårt samhälle dvs. i skikt som e ovetandes om vad som försigår över dom men är nöjda med det dom kan kontrollera under dom..

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik