"kul med svenskar på internet som diskuterar lil wayne nedlåtande" Vad är det som är så kul med det, egentligen?
varflr skulle jag lägga ut pengar på komersiell skit musik?
Så vilken musik som helst som blir komersiell skiter du i att köpa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"jag tycker att en hatare är en sån som för längesen etablerat att han/hon inte gillar en artist men fortsätter att kolla upp grejer om den artisten endast för att kunna säga något negativt. om man VET att man inte diggar, varför då slösa sin tid på att fortsätta kolla/lyssna?" Jag forstätter också att kolla upp Wayne (och andra artister jag inte gillar). Det om nåt är väl att vara öppen för all sorts musik?
Sen har faktiskt Wayne blivit "bättre". Vill inte ens tänka på hur mycket jag tyckte att han sög för 8-10 år sen eller vad det kan va.
Jag är ingen jättehatare av Wayne. Skön karisma och speciell röst... Men sen har han inte så mycket mer. Inte tillräckligt för att jag ska förstå varför han är så populär.
Att andra rappare (som faktiskt suger balle på riktigt) gillar honom och att han säljer mycket är de enda riktiga argumenten som jag har hört/sett.
(Ungefär samma argument som jag brukar höra av folk som gillar schlager-musik, Per Gessle och filmer med Persbrandt.)
Så jag förstår inte ens varför jag kommenterar längre...
Fuckit!
Låt oss alla kramas!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
salladin; Du vet män mellan 25-30 vet mer än folk som skriver för source och vibe folk som har arbetat med hiphop i över 20 år. Så är det bara. Lika bra att finna sig i det. När Jay-Z hyllar han så håller dom för öronen. När erkännt kunniga och duktiga musikjournalister hyllar han så är dom bara ignoranta. Varför ska man bry sig om vad dom tycker etc. Precis samma sak som varför någon i hela världen skulle bry sig om vad ni tycker. öääö:Nej det är klart jag lägger hellre mina pengar på en superbra jedimind tricks platta. Eller jag vet! Non phixon eller något annat spännande. Shiiiii, hur gammal är du? Använder verkligen folk termen "komersiell skitmusik" nuförtiden?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Nu ska jag förklara varför Lil Wayne är en fet pajas. Det är så jävla jobbigt att lyssna på hans röst! Alltså, vilket jävla gnäll. Lyssnar hellre på Marge rappa än det där aset. Cred för att hans texter är kul, och han säger exakt vad han vill. Men alltså, nigga pls, jag får huvudvärk av den där jäveln.
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
Alltså, vilket jävla gnäll. Lyssnar hellre på Marge rappa än det där aset. HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
om man hade tatt bort all hype från lil wayne, så skulle ingen lyssna på honom,, tro mig,, sista skivan hade bra produktion.. det är ingen ursäkt för att lil wayne faktiskt är helt värdelös,,
Vila I Frid Tony Snow
ter-g2: Haha men hur hade han skapat hype om han var värdelös? Årets kommentar :D
http://www.twitter.com/michaelcrackson
C-Line: Ehh. 50-cent var/är väl också fett hypad, men han är ju fortfarande ett skämt.
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
NutCase P21 Inte enligt dom 691,000 som köpte hans senaste album första veckan, get it? Saken är den, att ter-g2:s argument är så förbannat dumt eftersom Lil Wayne själv har skapat all hype omkring sig.
vem bryr sig om jay z säger att wayne är en bra rappare t.ex. jag tycker fortfarande inte det låter bra dem gånger jag försökt lyssna på wayne så då spelar det ingen roll om andra personer propsar honom..eller?
Exe-Poused P0 Självklart, just det tråden gick ut på är ju ett skämt.
Vissa gillar honom, andra inte. Så är det väl med alla? Men något måste man hålla med om att han har någonting speciellt annars hade inte alls han fått lika stor uppmärksamhet. Finns ju nämligen mängder av artister som gör samma typ av hiphop.
Saken e den att han e jävligt bra i business genom musiken.. jag menar, han släpper lollipop å får massa fans från folk som kanske vanligtvis inte ens diggar hiphop, han släpper fett me mixtapes som ligger på toppen av downloads på dom populäraste torrentsidorna och lockar folk och han säljer över en mille på en vecka liksom.. Han KAN rappa, han HAR skillz, han HAR sköna texter emellanåt MEN enligt min åsikt och säkert många andras som i det här fallet "hatar" på karln e väl hans röst.. Den är i 70% av hans låtar ett STORT problem, men det finns undantag.. Han är värd sin hype pga hans "entreprenörskunskaper" eller vad jag ska säga aa ni fattar =D Jag tycker han har gjort några fett sköna låtar, jag är fortfarande hookad på hans "Fireman" men i helheten enligt min åsikt så gillar jag honom inte.. Kan vara att han har så förbannat mycket musik och att hans röst i de flesta fallen står i vägen... Men han e värd hypen och folk borde förstå varför folk gillar honom skarpt, men folk som diggar honom borde även förstå folk som INTE gillar honom, dels pga hans röst som kanske inte faller in på precis ALLA.. Han har en egen stil & röst helt enkelt, istället fär att hata och istället för att försöka konvertera alla som inte diggar så acceptera bara helt enkelt.. Han är lite "hard to get" enligt vissa, så är det bara!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
ni e fett me larviga hela högen seriöst... att ni ens orkar bry er... fyfan hur orkar ni bry er så mkt? och du som ens skapade tråden? ni kan inte hålla shit för er själva? visst det är ett forum blablabla men seriöst? ni kmr strax börja snacka om snubben kallingar också... gör som jag(Rappade och allt förr), börja lyssna på rock/metall allt från Metallica, Tenacious D,Iron Maiden osvosv- Ni hör fan inget tjat om sånt skit som ni tjatar om här som jäkla ungar fattar inte att vissa av er är så gamla som det står att ni är... snorvalpar och allt tjat om att rappen e död(men fan vila i frid då alla och allt dör sometime?) och om ni undrar självklart lyssnar jag fortfarande på hiphop? Yes. allt jag gillar i mina öron... House of Pain pumpas fortfarande och mest..... http://youtube.com/v/1_7ec8EddNg
Tutilooooo
.. och vad tillförde du tråden?
wow.... den va fan grym asså.. (forever freestylen)
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
ALdrig gillat weezy tidigare, gav han aldrig nån chans faktiskt. Men jag skaffade det nya albumet, carter 3, och jag säger bara.. att den e fett tung. Han gör sin thing, respect..
http://www.myspace.com/deadlykanha
Fortsätt pumpa C3, årets platta
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Simon, vad får dig att tro att det är en freestyle?
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE" Spöket i Scary Movie
Word_Em_Up X4 oj ursäkta mej herr besserwisser, mixtape freestylen. versen. vad får man kalla det för att inte bli anmärkt?
klart att man är bakåtsträvare om man inte gillar dagens musik och tyckte det var bättre förr i tiden. det säger ju sigsjälv.
http://www.kalvinhiphop.com
a nu tycker vi alla gör som alunatic P21 gjorde, eller va säger ni? haha idiot...
Producent
2008-07-16 01:16
1 000 000 000 första veckan. says errthang.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
change P23 juste.... en miljard forsta veckan....lol
Producent
2008-07-16 12:10
whooops.. 3 nollor för mkt. :P
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Simon_T P22 lil wayne har aldrig claimat goat. bara alive det säger väl iofs inte så mycket med tanke på hur ung hiphopen är...större delen av alla stora rappare är ju fortfarande i livet :)
Lite svårt att bortse från hypen när det e det han har hållt på att bygga upp sen mitten av 90-talet o som nu kulminerade i störst siffror av alla på senare år.. Lil Wayne for president
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
ja sågar inte lil wayne men ja säger bara som d är..lil wayne är en kille som gästa på låtar hela tiden för 1 år sen sen nu när han har hittat sin "rätta image" och sin kompis t-pains autotune så har brudar börjat dö för d han säger, visst han gör bra ifrån sig men utan hans image hade snubben inte sålt ett skit. han lever på sin "hesa sexiga" röst som tjejer anser den vara och sin autotune och även hans skrivna texter.. lil waynes dagar e räknade..
med andra ord så lever han på sin swag och sin image vilken rappare gör inte det? Det folk i din ålder inte förstår är att weezy rappade innan han gjorde några autotunelåtar. Han har hållt på innan du börja lyssna på hiphop. Han sålde platinum med hotboys redan 97 så sluta snacka om saker du inte vet något om. Långt innan autotune och annat som HAN har satt trenden för just nu. Han följer inte trender han sätter trender!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
aaaa tro fan alla han polares äger det fan
R0feman P22 t-pain började autotune crazen. Shalle_147 P18 fattar att du inte gillar honom men... at säga att hans dagar är räknade är väl lite att vara blind för hur hans karriär ser ut i dagsläget?
Jag hade en dröm... En dröm om att alla människor kunde leva i tolerans, fred och harmoni. Vi skulle sitta tillsammans, och uppleva allt som är gott i musiken. I ring ska vi sitta och lyssna på... LIL WAYNE, NIGGAAAA!! fast den drömmen dog när jag fick höra hans musik :'(
C-ro P16 WORD
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
hahaha C-ro.. ta död på tråden nu!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
R0feman P22 Förutom att han inte startade autotune grejen så har han ju även helt och hållet snott The Clipse stilen först med Bape sen gick han över till Dipset grejen med "rockstar" kläder.. Han är ju en imitator mer än en inovator skulle jag nog vilja påstå. "get it mixed up red with the blues Now she all mixed up admiring the hues Four years later niggas admiring ya shoes >>>Baked and late we call ya Tokyo Buffoons<<< The stylist admirers look at how we rule Keep running them sew holes the excuses in my room >>>Niggas is biters, we let you slide with ya writings We knew that cocaine talk was not like ya<<< But who goes as far as trying to dress like him? One sequenced glove could never make you Michael" Clipse - Flashing Lights remix Lil who?
swubba X2. helt sant. men det sjuka är att det var ändå wayne som gjorde det till en STOR trend för alla kids i usa
I sweat money And the bank is my shower and that pistol is my towel So stop sweatin me coward
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Producent
2008-07-21 21:54
precis som t2 säger. wayne har gjort det här i över 15 år. (Chorus) Lil' Wayne 2# Bling bling Everytime I come around yo city Bling bling Pinky ring worth about fifty Bling bling Everytime I buy a new ride Bling bling Lorinsers on Yokahama tires Bling bling wayne la refrängen. you've heard it everywhere. innovativt?
rick ross is "the man", lil wayne is supposedly a fag, wu tang killa bees spammin message boards now?.50 recording conversations...everybodys crying....och varjedag något nytt på ett sätt är internet bra att nya artister kan få shine men all this gossipin och onödiga youtube videos needs to stop. såg en video igår där The Game´s moms pratade in på Spider Loc´s telefonsvarare, han hade alledegly dissat the games mossa. och hon basiclly sa blanda inte in mig och han typ satt och lyssnade och små fnissade. wtf? gangsta shit?... ridicoulous. jag hänger inte med dessa snubbarna så jag kan bry mig ett skit vad dom gör på sin fritid. om musiken är bra så lyssnar jag. fuck de bullshit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ingen kan forneka att Lil Wayne ar en duktig rappare men att han skulle vara bland de basta ar inte ens att tanka pa. Det existerar ju noll variation pa albumen han slapper. Skiva efter skiva med topics som Money, Bitches, Drugs blir enligt mig aning trakigt. Men uppenbarligen sa finns det ex antal miljoner manniskor vars tankande ar lika begransat som Lil Weezy.
soundbwoy antar att du inte hört låtar som tie my hands, i miss my dawgs, receipt... sen e d sant att han inte varierar med topics så mycket. däremot säger han samma grej om och om igen på ett skitcoolt och kreatict sätt
har inte superdiggat wayne men fan han funkar ändå det går att lyssna på han i vissa låtar man får skratta åt han inte för att han är dålig utanför att han kan skoja han är en skojjare helt enkelt...
"
I sweat money And the bank is my shower and that pistol is my towel So stop sweatin me coward "
Betyder det att han duschar i bankens pengar? För nyss svettades han ju pengar... Duschar han i svett då?
Eller duschar han av sig pengarna på banken (vad duschar han i för sorts vätska då?!) vilket betyder att han sätter in det på ett konto... Ekonomiskt tänkt, men hur mycket ränta har han på dem då?
Och om han svettas pengar, varför vill han inte att folk ska "sweatin him" då?
Så mycket mer med de där raderna som är så jävla förvirrande, men orkar inte ta upp mer för jag tror att min hjärna kan kortslutas då...
Är det DET som är charmen med Wayne?
Att man inte rikigt fattar vad han säger så man fyller i alla ologiska luckor och tomrum med sånt man själv kommer på... Betyder det att de som tycker att Wayne är GOAT, egentligen tycker att de sjävla är GOAT eftersom de skriver mer än hälften av hans texter i sina egna huvuden?
Jävla mindfuck!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Lil Wayne ar som sagt duktig det ar bara det att han ar sa extremt enformig, men han har gjort ett par latar som sticker ut, exempelvis laten han gjorde om katastrofen i New Orleans. Att Lil Wayne som narmast kan beskrivas som en karikatyr skulle vara bland de basta rapparna kan jag inte halla med om. Jag gillar dock hans musik, jag har lyssnat pa honom sedan Hot Boyz tiden....
Eccan: De tre första raderna används som att beskriva vad han har och sedan använder han ett ord som kan ha dubbel betydelse för att göra det lite humoristiskt. Inte speciellt invecklat. Han har cash och pistoler så fucka inte med honom helt enkelt.
VARFÖR NÄMNER NI LIL GAYNE PÅ EN HIPHOP SAJT??? HAn e hip pop mainstream BÖG baitande hora. Nästan lika äcklig som soulja boy fag... ni som gillar nån av dom, snälla..HOPPA!!
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse