Sun Tzu: Ja, det var väl liksom förutsättningen för hela tråden? "Ni som hatar, titta på filmen" och sen en film med massa jeppar som säger att Wayne är grym. Vad ska vi göra med den informationen? Jag antog att han också menade att vi skulle reagera med ett "aha, är han SÅ bra" och sen börja lyssna.
Hahaha bor under en stubbe?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Väldigt dåligt "argument" som grundade tråden.. Hinner inte med ett uttalande om exakt vad jag tycker, men: Snubbens delivery är insane :) Han får till en del roliga rader emellanåt. Han har en helt egen röst/ ett helt eget sätt. Han är inte värd all hype han får. Finns många rappare som knappt är kända men som enligt mig är värda mer fame. Han är _INTE_ goat. Kommer väll droppa nån bättre kommentar när jag har mer tid...
Lyssna på låten över Wayne kan rappa bra eller keff, e smak sak i guess men han har skillz o kan rappa.
Fattar inte varför han rappar om pistoler o att e med i Bloods, skitsnack han har ju vart rik sen han var 13-14, o den där tår-tatuering han, löjligt! O han e verkligen dålig på att rappa, som sagt d finns massa som e bättre men knappt får nån uppmärksamhet!
O han e verkligen dålig på att rappa ...Du får det att låta som att det är fakta och inte personlig smak..
Tycker tvärtom, han är verkligen bra på att rappa.. Texterna tycker jag inte är hans starka sida, men rappa kan han verkligen!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
En av mina favorit-låtar tror inte så många hört den heller
Jaja, vi fattar att ni inte gillar saker som e komerciella eftersom ni vill känna er speciella och utvalda men NEWSFLASH: Det är inte speciellt hiphop att vara en bakåtsträvare, hiphop handlar om att gå framåt.. Det e SKANDAL när folk från min generation (runt 77) sitter o snackar om hiphoppen 96 som en golden era( det såldes inga skivor då heller) när Weezy byggt sig själv, gjort sig själv o sålt 2 gånger platinum på ett par veckar i dessa tider.. Att hans röst e bull kan jag förstå att man tycker, detsamma med beatsen o allt det andra men att ta bort Waynes VÄLFÖRTJÄNTA storhet gör en till en simpel hatare.. Tycker Soul_Surv sa det bäst: Eminem innan han vart sellout osv HAHA Så jävla töntigt uttalande.. Du menar att du gillade honom tills han blev stor?? Nä, nu kommer du skriva att hans lekfullhet o attityd förändrades o han blev sämre rappare med varje skiva såld? Så jävla töntigt, o om nån lyssnat på hiphop i 20år så känns det extremt efterblivet att sitta här o snacka om att Wayne e dålig bara för att du förknippar din ungdomliga frihet med ett par 90-tals-dängor.. Jag menar, att säga att man sätter på Masta Ace - Sittin on chrome OM du hade bil e ju ett svar man hade fått av random dude på vilken gata som helst för 15 år sen.. Det är inte lätt att bli vuxen o jag förstår om vissa kämpar med allt dom har för att få ha något kvar som får dom att känna minnena i kroppen.. Troligtvis så finns inte energin till att gå ut o hitta NYA MCs så det blir den här typen av hatande i trådar som rör artister som ni inte ens gillar.. ps. antalet år nån lyssnat på musik gör dom inte mer kunniga om vad som e bra eller dåligt, inte hudfärg eller nått annat heller för den delen
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
T2dafuckin P62
Det e SKANDAL när folk från min generation (runt 77) sitter o snackar om hiphoppen 96 som en golden era( det såldes inga skivor då heller) bara så duvet sålde all eyez on me som kom ut i 1996 platina på ca en timme.
forutom det håller jag med dej till 100%
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Jag håller med till viss del. Ligger jätte mkt i det T2R säger, vet inte hur du tänker med generationer men antar att jag o simon tillhöär den under er o vi kom ju också in (iaf jag) mer eller mindre lyssnandes på "golden age rap". Jag har inte så jättesvårt för Lil Wayne, men jag klarar inte av det jag hört av tex Soulja boy, men nu lyssnar man knappt på "ny hiphop" som slagit stort i USA och är nog tyvärr också av uppfattningen att det var "bättre för". Samtidigt vet jag att dom som är bara några år under mig, o då snackar jag inte framförallt om folk som hänger här liksom utan gemene kille på "gatan" är mer inne på just Lil Wayne, Soulja boy, o framförallt west coast o södern... Det behöver inte vara så jvla dåligt tror folk hittar det som är bra liksom, några har ju snackat om "införsportar" till annan musik, int elänge sen jag såg ett par killar i typ tolv årsåldern som pumpade Geto boys "g-code" o sa attom nästan hade lärt sig hela texten... Hehe när jag va i den åldern så fattade jag knappt ett ord va dom sa på "Enter Wutang" blev glad iaf hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
T2dafuckin P62 eeeh, måste nästan försvara själöverlevaren där lite, för ett misstag som alla som gillar "den nya hip hopen" gör (i whoa-diskussioner i alla fall) är att alltid när dom ser att nån gillar 90-tal eller kanske (som i det här fallet) använder ord som sell-out direkt bestämmer sig för att personen är bakåtsträvande. För det första så kan man ju konstatera att i kreativitet och textinnehåll så har ju mainstream-rappen gått tillbaka till tidigt 80-tal ungefär (på gott & ont). Det är bara att ta typ 5 relativt stora rap-låtar från '96 och lika många från idag och sen se i vilken tid det var mest originalitet. På 90-talet så var det ju nästan alltid det som var mest originellt som blev störst. Jag själv tycker inte att musiken blivit varken sämre eller bättre nu jämfört med då men jag tycker verkligen att det fanns mycket mera mångfald i etern (även fast det bara visades typ hip hop en gång i veckan då). Nuförtiden så måste man ju leta om man vill hitta musik som inte är bling-rap medans då (när jag var barn/tonåring och inte hade utvecklat min smak än) så fick man ju en hel buffé så man verkligen fick en chans att uppleva alla olika stilar. Jag tror inte Soul Survivor bara lyssnar på 90-tals musik även fast han kanske föredrar den. Kan gissa på att han gillar Mos Def, Little Brother, Strange Fruit Project etc. och är väl lite sur för att "hans" musik inte längre får någon plats på TV och radio. Och Little Brother låter ju inte 90-tal utan snarare som en naturlig utveckling på den musiken som var mest populär då. En sista grej också, det där med Eminen. Själv har jag aldrig gillat honom men kom igen. Jämför "Hi, my name is" med den där Arnold Schwartzenegger-låten som jag har för mig var hans senaste. Vilken är bäst skriven och utförd och minst plojig? Hör man inte kvaliéskillnaden så förstår man fan inte musik. *suck* Vill egentligen inte trycka på posta nu men nu har jag fan suttit o skrivit all den här skiten så jag blir så illa tvungen.
T2Da:
Det e SKANDAL när folk från min generation (runt 77) sitter o snackar om hiphoppen 96 som en golden era För mig var nog inte 96 nån golden era. 88 och 92 har länge varit mina favoritårtal.
Du menar att du gillade honom tills han blev stor?? Nej, jag gillade inte alls Eminem innan han blev stor. Hade inte ens hört Infinite och det där. Och nu när jag hrt dom grejerna tycker jag inte dom är särskilt bra. Däremot just när han blev riktigt stor och började vevas på MTV o.s.v. My Name Is, Guilty Conscience osv. Där tyckte jag han gjorde ett gäng riktigt grymma låtar. Men när han började namedroppa Britney och Aguillera, göra refränger som "will the real slim shady stand up" och töntiga rocklåtar började det för mig kännas som att han gjorde vadsomhelst för att sälja. Definitionen av sellout för mig...men man får väl inte ens använda det ordet längre? Alternativt har det väl blivit en komplimang? "Wow, han säljer till rockfans, popfans och gamla gubbar. He's gotta be doin somethingright!" Ekonomiskt, ja! Artistiskt, nej!
Troligtvis så finns inte energin till att gå ut o hitta NYA MCs Några hyfsat nya och i mina öron
nyskapande MCs jag upptäckt de senaste åren: Papoose, Saigon, Termanology, Trife Da God, Cassidy...kan nämna fler. Det här var ju dock en tråd tillägnad "Li'l Wayne Haters" så det var väl kankse inte så konstigt att sånt förekom här?
Jag vänder mig kraftigt mot den extremt kvävande likriktningen. Så fort man inte gillar en viss stil och numera tydligen också en viss specifik ARTIST är man bakåtsträvare, emot utveckling osv. Det är ju ett skämt!
1) JA, jag tycker hiphoppens bästa år var ca 88-92. Tror de flesta har sin favoritperiod. Nej, det betyder inte att jag itne gillar en massa både äldre och nyare hiphop. Men det är ju naturligt at tolika människor har olika favoritår, så är de tju inom alla genrer. Enbart inom hiphop stöter man på folk som helt fascistoida hävdar att alla som inte delar deras uppfattning om vilken stil som är bäst automatiskt är bakåtsträvare som stängt öronen för allt nytt. Artister själva brukar ofta säga att de gillar sin senaste skiva bäst. Fansen brukar inte hålla med. Men just inom hiphop finns en sån enorm ängslighet för att itne hänga med att folk ibland verkar lyssna på precis vad som helst bara det är "hett", "spelas i radio i staterna" osv Det är det jag menar med kejsarens nya kläder.
2) Att ogilla en viss riktning som musik utveklas åt innebär inte att vara emot utveckling i sig. Folk börjar ju för fan låta som Carl Bildt när han pratade om "den enda vägen" eller Bush när han snackar om "You're either with us or against us". Skall man stämplas som bakåtsträvare för att man ogillar Li'l Wayne? Jag vill väldigt gärna att hiphoppen skall utvecklas. Men då i någon positiv riktining och jag tycke rockså att den gör det. Däremot anser jag inte att Li'l Wayne och övriga "artister" från södern har nåt med det att göra. Dett aär helt och hållet en smaksak och har inte att göra med om man är "för utveckling" eller inte.
Be rom ursäkt för alla stavfel och grammatiska misstag. Skrivet i affekt.
Soul_Survivor_II P30 Ok, hehe, fan jag hade ju inte behövt skriva nåt ju. Du uttryckte det ju mycket bättre själv, goddamnit! Håller fan nästan med i alla ord du skrev men jag har aldrig riktigt lyckats uttrycka det så exakt. Do the knowledge! :)
Förenklat och mindre surt: En person som gillar 50-talsjazz och tycker att Diana Krall är tråkig = en person som gillar 50-talsjazz och tycker att Diana Krall är tråkig. En jazzdiggare som ogillar fusion = en jazzdiggare som ogillar fusionMEN En person som gillar 80-talsrap och tycker Li'l Wayne är tråkig = automatiskt en "bakåträvare" som hatar all ny musik. En hiphoplyssnare som ogillar crunk or whatever = en bakåtsträvare som hatar all ny musik Why is that? Var kommer dessa märkliga generaliseringar ifrån? Varför kan utvecklingen bara gå i en enda, specificerad riktning?
nej tack, fattar inte dealen med den här A milli beatet? det är ta mig fa* det sämsta sk*t beatet någonsin? nån som kan förklara? o The Carter 3 också nej tack.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Producent
2008-07-06 14:14
Fan alltså har verkligen försökt leta efter massa låtar med han för att försöka kunna förstå vad det bra är..fattar fortfarande inte. Greatest rapper of all time? han är ens inte med i min top 50, nu hatar jag inte..försöker bara förstå det bra med han...att han inte låter som andra? det är som att han rappar med sin käft stängd ju, fett originellt... peace
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
det här ju för fan inte sant. får man inte ogilla musiken lil wayne gör eller? Whoa.nu: Stället där du är en hater om du inte gillar exakt all hiphop som någonsin gjorts.
Fuck karma, I don't need karma!
Whoa.nu: Stället där du är en hater om du inte gillar exakt all hiphop som någonsin gjorts. Vem trycker upp t-shirtsen?
Haha. Jag vill ha en!
Straight from the Suarn!
wack wack wack wack wack
aktone X22 snarare (enligt mej) e du en hater om du har redan etablerat för dej själv att du ogillar en artist men ändå fortsätter att kolla upp en massa grejer om den artisten bara för att säga något negativt. varför slösa sin tid om man VET att man ogillar? möjligtvis för att man hatar litegrann kanske? skulle det inte vara mer produktivt att gå o kolla upp nån artist man uppskattar istället? slipper man plågas av sellouts och commercial horor som man ogillar
Hur kan man få Papoose, Saigon, Cassidy och Termanology till nyskapande? Och hur kan man INTE få Lollipop till nyskapande? Det är ju den mest udda och skruvade låt jag någonsin hört som samtidigt legat etta på billboard.
Simon_T P22 Alltså, hela grejen med den här tråden är väl för alla som "hatar" Lil' Wayne ska övertygas att han är bra. Seriöst, jag gillar inte att ogilla artister som så många andra påstår är bra. Ta 50 Cent till exempel. Hatade sönder honom först men har på senare tid upptäckt att han har en del feta låtar. textmässigt är han ju fortfarande keff men kan ändå göra bra låtar ibland. Tyvärr så har jag inte blivit övertygad om Waynes storhet än.
Kocken: vem har nånsin låtit som Papoose tidigare? Och vem har sagt att Li'l Wayne inte är nyskapande? Ingen säger väl att Wayne inte har nån ny unik stil? Bara det att den nya unika stilen suger så förbannat. Det ska väl krävas mer än att nåt är nytt för att det ska vara bra? Nej, jag har aldrig hört en låt suga på det unikt speciella sätt som Lollipop gör.
Avgår f.ö. från detta ämne nu. Vi har bara hamnat i samma sega evighetsjams som vanligt.
Fattar inte varför det är så viktigt att övertyga alla om Lil Wayne's storhet. Är han så jävla bra för er så är han väl det. Eller varför måste ni ha andras bekräftelse? Om jag inte gillar det, så gillar jag det inte. Det betyder inte att jag hatar. Eller jo, kanske i det här fallet.
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Nej, jag har aldrig hört en låt suga på det unikt speciella sätt som Lollipop gör. hahahaha kunde inte ha sagt det bättre själv :)
JKIBMM
de har du rätt i...glömde att tråden var riktad till folk som hatar lil wayne
SSII: Tackar för att du skriver allt jag velat säga. Jag har verkligen försökt att komma underfund med Lil Wayne. Ibland tar det ett tag innan man förstår storheten med vissa artiser. Men Lil Wayne har fått sina chanser nu. Han gör hiphop som jag absolut INTE vill att den ska låta. Ska jag vara frank så tycker jag att han är en dålig rappare. Rätt av dålig. Sen tycker jag det känns fånigt att försöka definera hiphop. Den förändras konstant och det är väl bra till en viss mån. Kanske stannar var man(kvinnna) kvar där man tycker att den lät bäst. Det kommer jag göra. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Soul_Survivor_II P30 ärligt, har du sagt nåt annat än att "lil wayne suger" hittills? han har en nyskapande stil....som suger. ok? ska jag sluta lyssna nu, eller ska jag fortsätta med dumheterna bara för att jag inte vet bättre?
Suntzu: Du är en smart kille vanligtvis. Att vilja missförstå är dock inte det. Jag tycker att SSII framfört sina åsikter på ett relativt klart sätt. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Jag låter folk tycka som dom tycker, men jag förstår dom inte alltid för det. Till exempel så förstår jag inte vad det är för fel på exempelvis dessa rader (som dessutom levereras med ett jävla delivery)?"All I have in this world is a pistol and a promise, a fist full of dollars, a list full of problems" "To me you are the brightest star under sunlight, Take away my title, and take away my stripes, give me back my girl, and give me back my life!" "Blind eyes can look at me and see the truth" "Man, I got Summer hating on me cause I'm hotter than the sun Got Spring hating on me cause I ain't never sprung Winter hating on me cause I'm colder than ya'll And I would never, I would never, I would never Fall I'm being hated by the seasons... So fuck ya'll who hating for no reason!" Folk som säger "men ååhh, du har tagit dom enda bra raderna han har lagt" kan bara skippa det.. jag valde några rader från de få låtar med Wayne som jag lyssnat på det absolut senaste. Ja, jag är väl medveten om att det finns mer tänkvärda rader osv. eftersom jag själv lyssnar på ganska mkt andra artister, men jag förstår inte vad som är för att citera er själva... "wack, wack, wack, wack" ... med detta?
SS_II: Uttryck dig som den vuxna individ du torde vara. "Han suger på ett unikt sätt som suger som ingenting sugigt förut... jadajada". Du låter som en tolvåring gör när man inte tycker precis som han.
if I leave they won't respect the South cause niggaz soft
Talkin 'bout what's in they mouth, talkin 'bout they cars and house
And that ain't what we all about, we out here workin in a drought
Huvudordet som störde verkade vara bakåtsträvande o jag det kanske va felt ordval från min sida.. Jag läste inte hela tråden innan jag skrev men i ett av Souls inlägg så läste jag namn som Sadat X o Grand Puba o drog därför slutsatsen själv.. Jag vill inte övertyga nån men Lil Wayne e precis va hiphop behöver o alla behöver inte vara på tåget, han klarar sig o får fram sin sak ändå.. Jag tycker inte att det Papoose eller Saigon gör e nyskapande för fem öre, har lyssnat på sånt shit sen 90-talet.. Dom e grymma MCs o det e fett men om man inte hör varför Wayne säljer en miljon o Saigon inte ens säljer wood efter Entourage så lurar man sig själv
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Klart vi hör varför Wayne säljer en mille och varför Saigon inte kan uppnå de siffrorna, det stavas lollipop:D
"but this is southern, face it/ if we too simple, yall dont get the basics" tycker bara synd om folk som inte fattar vilket sätt han e grym på. då måste dom ju plågas av att han är överallt (vilket kanske är för att folkmassor fattar varför han är grym och får därför njuta av att höra honom). hoppas att det löser sej för er på nåt sätt iaf. antingen att ni slipper höra wayne lr börjar gilla honom. fast båda är väl ganska osannolika
Simon_T, såhär enkelt är det; jag hatar Lil Wayne, ja (duckar för stenar) och trådens rubrik var "till er som hatar lil wayne". nu har jag gjort fel som har gått in och skrivit här också. lysande.
Fuck karma, I don't need karma!
jag gillar inte lil wayne men det behöver dock inte betyda att han är dålig, bara enligt min egen åsikt. det är nog det alla "haters" menar så sluta ta så illa upp hela tiden och fortsätt lyssna på musiken istället.
Lil Wayne är nog den mest ojämna Rapparen. Är man med på typ alla remixar/mixtapes så blir det nog lite si och så med kvaliten, men när han får till det är det skitbra. "Shoot me down" är nog lite av det ballaste jag hört inom Hiphop på länge. Svårt att se nån annan så pass kommersiell rappare flytta över just ett sånt beat och lyckas med det. Det ska han ha kredd för tycker jag, att han tar ut svängarna... Dock var det mer punchlines som satte sig i huvudet på Carter II än på denna, lever sjukt mkt på sitt rimschema på denna, men jag gillar't!
New Zealand Why not?
Vad är så nyskapande med Lil wayne? Förutom att hans röst är keff och att han på dem flesta låtarna inte rappar med beatet? Great, låt alla rappare sätta autotune på sin röst och stamma på refrengen så kan Hiphop återuppstå. Get the f*ck outta here.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
aktone X22 nej nej... det tog jag tillbaks när jag kom ihåg att det var titeln på tråden.
Genant uppgjort. Wayne suger endå.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Haha det är kul att se att så många orkar lägga ner så pass mycket tid att hata på Lil'Wayne, skriver kopiöst långa inlägg om det osv. :) Jag hade vart nöjd om jag var honom!
Jag hade verkligen dömt ut Lil Wayne på förhand, dels pågrund av att allt låter som bling-rap vid första öronkastet och dels för att han varit rätt keff på diverse freestylesessions. MEN jag vägrade ge upp. Satte mig ner och lyssnade igenom The Carter trilogin och nu är jag helt såld på karln. Som dem flesta säger så har han en jävligt orginell röst som han leker mkt med, emellanåt helt sjukt sköna rader. Det jag gillar mest med hans texter är att han får det att låta så sjukt enkelt men samtidigt så genialiskt (se min forumssignatur). Sen är väl flowet inte så märkvärdigt men även där skiner han stundtals, ett exempel är första versen på Mr.Carter. Slutsats: Han är värd all uppmärksamhet han har fått/får.