I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som hatar Lil Wayne

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-07 12:13
"Dom e grymma MCs o det e fett men om man inte hör varför Wayne säljer en miljon o Saigon inte ens säljer wood efter Entourage så lurar man sig själv"

Saigon har väl inte ens släppt en "riktig" skiva än? Inte för att jag tror att han kommer sälja bättre än wayne, men han är en bättre rappare.

2008-07-07 13:34
Om 10 år så räknas han som en av de bästa genom tiderna. Det kommer fortfarande finnas hatare men det kommer vara så självklart för alla andra.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-07-07 14:37
jag förstår inte vad som menas med videon. Sitter hollywood stjärnorna på någon sanning om vad som verkligen är bra musik som vi vanliga medelsvennsson inte kan nå? Är dom övermännsikor för att du lyckats skaffa sig lite fame? lägg av nu. löjligaste tråden på mycket länge.

2008-07-07 14:43
Tror bara att han ville visa att det spelar ingen roll vem du frågar, ALLA har Weezys platta i sin CD just nu..
Det säger ju inget om musiken i fråga men en del om artisten
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-07-07 14:50
C-Line: Låt mig höra dig definera ordet "hatare"?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-07-07 16:49
soulable P23 nån som inte gillar varje rad på varje låt av varje rappare nånsin
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-07-07 16:53
Fan asså jag förstår inte hur du Soul Survivor och alla ni andra, kan hata på wayne?
Kolla bara på den här så e ni övertygade om vilken true MC han verkligen är!

Länk till http://youtube.com/v/TpQvuy5v3wg
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 16:55
Jag menar hur nyskapande är det inte att gå o hångla upp Birdman och sen skapa ett crew med T-pain!

Doesn´t get any realer that this!
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 17:44
Simon_T: Precis vad jag anade att det betydde.

Word Em Up: Jag hoppas du är ironisk. Jag blev iaf inte övertygad alls. Dock framstår Wayne som en lite bättre rappare när tönten Juelz är bredvid. Två av världens mest överskattade på en och samma låt. Det är världklass...

PZ

2008-07-07 18:05
Asså jag gillar lil wayne sten hårt. Men jag tycker låtarna han gjorde förut var mycket skönare...
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2008-07-07 18:41
soulable, jag hoppas att du är ironisk när du frågar om jag är ironisk. Har du tittat på videon jag länkade eller?

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 18:43
Simon, det va den wackaste definitionen av hater jag någonsin hört...
I så fall man man inte lyssna på rap/hiphop över huvudtaget om man är hater. Vilket inte stämmer...

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 18:55
En hater i mångas ögon här förefaller vara någon som anser att försäljningssiffror och skillz inte nödvändigtvis är positivt korrelerade.

2008-07-07 19:14
Det är egentligen vidrigt när somliga i tråden kallar andra för hatare när dessa diskuterar med välgenomtänkta argument om varför de anser att Wayne är wack. Tror dessa som etiketterar andra som hatare besitta en objektiv sanning om vad som är bra respektive dåligt när det kommer till musik?

Manager

2008-07-07 19:24
haha soulable trodde att det var en riktig musikvideo..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-07-07 19:53
hahahahahahah soulable!

du verkar ha lyssnat mkt på Lil Wayne du, när du inte ser skillnad på det där.

(nej, jag tror inte du skämtar)

Redaktionschef

2008-07-07 20:01
För typ 3-4 år sen så kände jag att Lil Wayne var en sån där snubbe som jag skulle kunna börja digga rejält om han släppte något jämnt album, för emellanåt var han så sjukt skön på vissa låtar. Rösten, flowet, allt. Men nånstans där på vägen måste ju något ha blivit galet, för jag känner inte alls hans nya platta. Detta trots att jag fortfarande tycker att en del nya grejer han lägger på andras låtar är skitfett. Hjälp?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-07-07 20:15
Word_Em_Up X4 sarkasm, anyone?

jag tycker att en hatare är en sån som för längesen etablerat att han/hon inte gillar en artist men fortsätter att kolla upp grejer om den artisten endast för att kunna säga något negativt. om man VET att man inte diggar, varför då slösa sin tid på att fortsätta kolla/lyssna? kanske för att man är en hatare

2008-07-07 21:53
Simon din pajas den här tråden var ju för folk som inte gillar honom. Så om jag inte gillar honom och skriver här inne gör mig till hatare? Ärligt talat så finns det vissa låtar han e skön på, droppar halv roliga punches. Men på sista tiden har han bara blivit så sliskig, att han ärligt talat skämmer ut hiphopen. Fan fjorton åriga flickor springer ju o sjunger på den där jävla L-l-l-l-lollipop låten. Och han claimar GOAT? Och jag tror inte ett shit på det där jävla ryktet om att han freestylat ihop ett helt mixtape, allt för hype. Sen dissa Nas, Jigga for no reason? Mer hype, han är nästan snart i klass med 50.

Sedan starta en grupp med T-pain? Ska dom sitta o vocoda varandras röster och skicka slängkyssar i studion eller? Vad mer nyskapande kan dom komma upp med för o knulla hiphopen lite till?

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 22:01
snacket om att man bara kan vara bra om man är lyrical osv är ju bullshit. wayne är bättre än än typ rick ross men inget geni vill jag inte påstå.
men det spelar ingen som helst roll för mig. det LÅTER bra det han säger. delivery har alltid varit mer viktigt än lyrics för mig.

dats why i liek wayne
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2008-07-07 22:06
Du kan inte va GOAT innan 14åriga tjejer sjunger din musik o DET e fakta.. Wayne tilltalar de flesta i spektrat o det e skitfett för hiphoppen..

Andra exempel på låtar som 14åriga tjejer sjungit på är ju I got 5 on it, Still DRE, Hard knock life, Juicy osv osv

Om man inte kan se sambandet mellan att en hiphopartist blir så här stor o en våg av nya rappare o ideèr så måste man va blind.. Det e superstars som behövs för att nära underjorden, vakna...
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-07-07 22:09
Word_Em_Up X4 sigh... kolla alla mina inlägg. jag skrev att det inte är så för denna tråd eftersom att den e till dom som hatar lil wayne. aja, kan ju inte skylla på att du ej läst varenda inlägg av typ 120...va ska man göra. mitt senaste inlägg var endast en overall definition of en hatare.

pajas, not really. well kanske. ok,jag är en pajas. men inte pga d jag skrev i den här tråden iaf

2008-07-07 22:10
Word_Em_Up X4

Ska dom sitta o vocoda varandras röster och skicka slängkyssar i studion eller

lil wayne kysser endast på munnen och det vet du... pajas

2008-07-07 22:10
ps det är autotune inte vocoder...

2008-07-07 22:22
Simon tror du jag ska gå igenom 120 inlägg, men ja jag trodde du syftade på mig???
hade det varit ett intresantare ämne och en rappare som är intresantare så kanske.

lil wayne kysser endast på munnen och det vet du... pajas

Hur fan vet du det? Är du Birdman eller?

Spöket i Scary Movie

2008-07-07 22:23
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 22:41
Haha, kollade bara tills jag såg Juelz. Antog att det var Black Republican låten. Jag får ta på mig det. L:ar mig själv i pannan.

PZ

2008-07-07 23:55
Oracle P25

Vad är det du saknar med nya plattan då?

2008-07-08 00:13
Soul_survivor, antar att du tycker att Rakim är GOAT eller nära så. Vad tycker du då om vad han sagt om Juelz Santana (och bl.a varit med som symbolisk lärare för rap i en av hans videos) ?

Med tanke på att juelz å lil wayne e tighta et.c... E juelz en riktig rappare enligt din definition men inte wayne?

2008-07-08 08:19
Du kan inte va GOAT innan 14åriga tjejer sjunger din musik o DET e fakta..

detta är något av det värsta jag läst. att man ens kan ha den här uppfattningen.

2008-07-08 10:25
soulable: En hatare är för mig någon som uttalar sig illa om någonting bara för att. Personen i fråga behöver inte vara insatt men kan lika gärna vara det men pga de vill tycka på ett visst sätt så tvingar den sig själv att göra det. Sen är inte alla hatare och det är en tunn gräns mellan att vara en och att ogilla. Lite som när småbarn säger att något är äckligt medan det bara inte är deras smak.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Producent

2008-07-08 15:53
Ärligt talat asså vaf*n e det här?? blir ni inte äldre?? sitter här o snackar om haters...o lil wayne hit o lil wayne dit ......låt folk tycka vad fan de vill o lyssna på vad fan de vill.. sluta upp med den där måste-hata-wayne attityden.....vem här e hater egentligen ?? joo alla dom som inte tycker om någonting och MÅSTE besvära genom att tvunget skriva ett inlägg bara för att försöka säga till folk
nej men lil wayne suger k*k blablabla det måste du också göra
.
håll det för er själva bara, ska det vara så j*vla svårt?? =)

Om Lil Wayne e dålig så förklara för mig hur i helvete 20 - 30 tals olika stora artister gjort remix på hans A Milli låt och hyllat honom??? man har inte ens hyllat tupac o biggie på det sättet.

F**k ALL ya haters lil wayne är dagens HIP HOP....och det använder jag inte som argument för att jag själv e wayne-fan utan det e sanningen, och det e ni själva medvetna om men nekar och smutskastar. Det e vad jag kallar REAL haters =)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2008-07-08 16:55
Vad är det där för låtsasargument? Att flera artister rappat över a millie instrumentalen är väl inget som bestyrker påståendet att Lil Wayne är bra? Vad kommer härnäst? Att man måste tycka T-Pain är duktig av den simpla anledningen att många artister önskar samarbeta med honom? Nej, du besitter ingen objektiv sanning om vad som är hiphop, ledsen att göra dig besviken. Tycker vissa att Lil Wayne är wack så får dem väl göra det, på samma sätt får de som tycker Wayne är duktig göra det. Att somliga sedan hänvisar till Rick Ross, Shawty LO och Dj Khaled styrker knappast påståendet om att Wayne är duktig.

2008-07-08 17:03
MEN HAN ÄR JU GREATEST OF ALL TIME, DE HAR HAN JU SAT SJÄLV!!!!!!!! LIL WAYNE RAPPAR AV EMINEM BOXERSHORTSEN, HAN GLÖÖÖDER AZZÅ! GOAT 4 REEEEAALL!

2008-07-08 17:53
Om Lil Wayne e dålig så förklara för mig hur i helvete 20 - 30 tals olika stora artister gjort remix på hans A Milli låt och hyllat honom??? man har inte ens hyllat tupac o biggie på det sättet.

Du formulerar det som om att folk tycker att han är bättre än 2Pac och biggie, och att du håller med om det. Vilket är fel.

Lil' Wayne rappar om skit!
Ja, han har ca 5 låtar där han rappar om något viktigt, resten är pussypussypussy och Weezy fucks baby (birdman).

2Pac rappade framförallt om viktiga saker, livet etc.
Biggie har jag dock ej lyssnat på.

2008-07-08 19:52
Var det inte BearC som gjorde traden dar han pastod att Biggie var en usel rappare? Varfor ar han det? Jo, for att han TYCKER Biggie later som en mongo pa rosten etc..

Grattis till att ha lyckats gora en nastan lika utvecklingstord trad. Vem fan bryr sig vad andra keffa artister tycker om snubben? Bara for att folk gillar honom blir han inte an battre rappare.

Jag blir forbryllad av hur ofta folk kommer med argument i stil med "Hur kan ha va en dalig rappare nar han saljer sa mycket?" Var Vanilla Ice en fet rappare eller? Jag har inte svart att forsta hur folk kan digga Weezy, men hur i helvete kan NAGON tycka att han ar GOAT? Helt absurt.

Snubben ar helt ok rappare. Och da snackar vi forstas om SKILLZ.... Det ar inte en fraga om personlig smak - Nat som manga kids inte verkar fatta i nulaget. Forr handlade det om talang och originalitet, nu handlar det om nastan allt annat. Det mesta ligger i en smart marketing och framstallning av en artist, musiken ar bara annu ett element i paketeringen.

Hahaha bakat-stravargrejen.... Man blir sa trott.. Tycker ni for det forsta att Lil Wayne gor orginell, nyskapande musik? Seriost? :D Jag lever absolut inte i det forgangna, ar absolut ingen bakatstravare. Av nya artister lyssnar jag nastan uteslutande pa orginella och nyskapande akter. Lil Wayne ar inte en av dom.

Nat annat som jag stor mig helt otroligt pa ar att dessa kids tror att vi "tru-skoolers" bara hatar och snackar skit om Lil Wayne och andra, for att vara down, ha nagon typ av status som en real underground head eller nat. *suck*
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-07-08 20:53
Det var lite folk som ville att man skulle länka nån låt som är bra med Lil Wayne, enligt mig är detta helt klart bra. Jag vet inte, vissa kanske rent av dissar dom bara för det är Lil Wayne, för jag VET att om det hade vart en annan artist från exempelvis 90-talet hade det varit betydligt färre hatare. Men här är två iallaf...

Enligt mig är det inget fel på dom på något sätt.

2008-07-08 21:00
isofu P3

jag missade hypen helt. när jag först hörde (och blev såld på) Like Father, Like Son visste jag i princip inte vem Lil' Wayne var, jag diggade dock plattan stenhårt. det är nu i efterhand jag märkt hur stor (kommersiellt sett) han är. så nej, hype har inte med saken att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-08 23:26
lil wayne har aldrig claimat goat. bara alive
Producent

2008-07-08 23:26
nazeem p26 det e just det jag menar att man får tycka vad man vill....tycker man att wayne e bra så tycker man o tycker man att han e dålig så tycker man....enkelt ellehur.....det jag menar e att dom flesta som tycker han e dålig slösar sin tid på att försöka få andra att tycka han e dålig....försöker på nått sätt bevisa att han e sämst i världen etc som om de vore nån domare i rättesal....förstår du hur jag resonerar?? jag personligen har inget emot någon eller vad någon tycker men har emot att man ska hela tiden försöka ändra andras tänke o tycke.

Exempelvis...nicklas hatar brittney o säger varför han hatar brittney o e fast...han får brittney att låta som om hon vore en fluga.....bara för att jag inte håller med så må¨ste jag öppna ögonen för vad som e hip hop o inte...bara för att jag inte håller med så e jag tydligen "okunnig" och "har ingen kunskap" om hip hop. =)

I övrigt respekterar jag att folk älskar eller hatar någonting...jag säger själv vad jag tycker om saken....men här på whoa blir JAG en hater om jag säger min åsikt och blir ointelligent.

Ease P0
detta liknar en debatt.....men det e det absolut inte..och jag sa LIL WAYNE ÄR BÄTTRE ÄN TUPAC OCH BIGGIE......så lägg ner det där snacket bara.....jag lyssnar inte ens på tupac så mycket så jag kan inte avgöra vem som e bättre eller inte....men tupac var ju självklart en ikon för hip hop i hans tid och än idag är han det =)......däremot biggie lyssnar jag på biggie och kan säga att hans skills översteg waynes...och MÅNGA andra rappare =).
Visst kör weezy mycket om pussy o sånt men döm inte efter det utan dom e från två olika världar ....weezy e från södern o där ser hip hopen ut så tyvärr....mycket pengar, fitta o makt o sånt....men han framför det på speciellt sätt....o tupaac var västkust..o där snackar man om blunts, lowrider och bitch ni***z o gangster o sånt skit.

=)

För övrigt: Sorry för mitt långa inlägg
Producent

2008-07-08 23:29
Ease jag glömde säga jag sa INTE lil wayne e bättre än tupac och biggie

2008-07-09 00:19
Salladin, jag förstår din poäng, men jag tycker det är minst lika många på andra sidan som försöker övertyga de som inte är särskilt förtjusta i Wayne om hans storhet. Då med argument som " han säljer mest", "han är omtyckt av många kändisar och är således duktig", "han är inte bara bling bling", osv.

Producent

2008-07-09 00:24
joo visst men det e samtidigt ingen som TYCKER att han säljer mest eller att han är omtyckt av många kändisar....det e ÄR bara helt enkelt så.....hur ska man tycka nått sånt det e ju sanning =S
Producent

2008-07-09 00:25
fuck it diskussionen är över har inget mer att tillägga ni vet hur det ligger till men fortsätter neka o ska försöka hitta bevis o alibi's =) lycka till.

2008-07-09 00:32
Nej, det jag menar är att man använder det som argument för att bestyrka ett framlagt påstående om att Wayne är duktig och som stöd för hans självpåtagna etikett, greatest rapper alive.

2008-07-09 09:25
Told her to back it up
Like berp berp
And I made that ass jump
Like jerp jerp
And that's when she

Le- le- le- le- le- le-
Like a lollipop (Oh yeah I like that)

Tror jag stannar här
JKIBMM

2008-07-09 10:16
She said he so sweet I wanna lick a rapper,
So i let her lick a rapper..
She she she she licked me like a lollipop

Det är ju så simpelt men han gör det på sånt skönt småbusigt sätt så det blir så go känsla på det.....Don´t hate on wayne.

2008-07-09 10:30
Alltså, även om jag respekterar Lil Wayne så är "Lollipop" ren skit. (Enligt mig, och därför förstår jag absolut att andra tycker detsamma). Men kolla låtarna jag länkade så ser ni att han inte bara gör sån musik..

"And niggas know I goes hard to the fullest
Get involved and I got' em' playing dodge ball with bullets"

"And though he got me, you can ask, I'm like a pool table
... I keep the eight!"

2008-07-09 10:32
eller
I rather count a hundred thousend dollars on a sunday, whatch a football game and bet it all on one play

Sitter så jävla bra också.

2008-07-09 12:39
kul med svenskar på internet som diskuterar lil wayne nedlåtande.. de är inte ok att vara över 15 och bete er som ni gör..
inte snyggt alls tyvärr
Street savvy