Ja Rule glömde jag. Kommentar överflödig. Och Yayo eller vem det nu är som låter som att han käkar havregrynsgröt i båset.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cam'ron, lil wayne, nelly, chingy, TI o yingyang twins
lil wayne, TI, Rick Ross, Kanye, 50 cent osv osv Jag håller med Kaal som fan! "på grund av deras äckliga jävla slöa southside beats" Tycker det är så jäävla jobbigt med rappare som kickar en långsam rap på ett segt beat.. Låter som om dom måste rappa långsamt för att kunna flowa.. Keepin it East Coast
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/ It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
Konsertbesökare
2007-04-04 02:19
Förstår inte kritiken mot Lil' Wayne. Han är en av de bästa rapparna just nu. Ni kanske helt enkelt lyssnat på honom för lite.
vilka jävla människor! ni hatar ju rappare som trots allt e bra! va lyssnar ni på annars, om ni inte diggar Lil' Wayne å Jigga? fuccd up... annars stör ja mej väldit mykke på Jimmy Jones å diverse Bay Area artister (Turf Talk & Tha Jacka å såna där muppar). Katterna som brukar få vara med å gapa på C-Bo's låtar e oxå väldit olidliga (Pizzo å dom där). å sen naturlitvis så hatar man ju oxå på Rich Boy å Bizarre..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok rappare som man ogillar utan att veta varför: det får bli Sage Francis och Beanie Siegel.
Nas , Rakim , 2pac , Jay-z , Jedi mind tricks , Apathy , organism 12 , snook, bara för att ni ska bli arga o förklara till mig hur braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dom e :D
OK, vi droppar det med "utan orsak". Då är det bara att börja rabbla artister som är ett stort skämt: Li'l Wayne och alla andra Hot Boyz, Cash Money-artister, No Limit-artister o.s.v. Alla Anticon-relaterade, Slug, Sage, Buck 65 och alla dom där. Alla som sysslar med Crunk, Snap, Crackle and Pop. O.s.v. O.s.v. O.s.v. Men det blir ju bara tröttsamt.
Immortal Technique får vi inte glömma!
sant
"life's a garden, dig it."
soul immortal skiljer ju sig otroligt mkt från den väldigt blandade listan du gjorde ? vad har du emot honom? håller med dig på dom flesta f.ö
eror: Javisst skiljer han sig från alla dom, men skillnaderna inbördes är större. Tänk dig skillnaden mellan Li'l Wayne och Slug t.ex.! Vad jag har emot Immortal Technique? Hm...jobbig röst, flåsig attityd, kantigt flow, inget sväng. ...and so on...
Jag fattar inte hur alla kan hata på Sage Francis? Okej om han inte gör bra låtar, men att hata honom? Jag stör mig på Fronda, Byz, Lil Jon, Scott Storch, 50 Cent, G-Unit och en massa andra gangsterrappare.
Beat the odds like an abusive freak show owner
gräv ner er istället för att sitta på såna här piss trådar och tugga
Dvärgen... eller Ken som han kallar sig...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Nu vet jag det allra, allra fulaste och jobbigaste som finns: Bone Thugs And Harmony *ryser*
hata 50 cent !
SunShine Reggae!.
Hatar är ett väl starkt ord, men Common's jäkla mysgubbestil har jag vissa problem att acceptera.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
hata INTE på Common!
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Fifty / G-unit Dipset HELA JÄVLA DIRTY SOUTH HYPEN!
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
common stör jag mig på så in i helvete. självbelåten, ful röst, töntig. dock har han gjort några RIKTIGT grymma låtar. Alla artister som sysslar med crunk och snap o dylikt bör hyllas för att dom tar tillbaka lite glädje och personlighet till hiphop. de är avslappnade, fåniga, glada och charmiga - i kontrast till det konservativa rapartist-idealet där man ska vara sur, allvarlig och hård.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
soul survivor tack för att du kompletterade med dom jag själv glömde nämna. hur kunde jag missa immortal technique. fyfan. vill ha in cunninlynguists på listan oxå
skriv kort, helst inte alls
Det är lite för lättköpt att man ska hylla alla som är glada och fåniga tycker jag. Ska man inte avkrävas nån form av talang eller artisteri? Man blir inte Slick Rick bara för att man flinar och fånar sig.
Graffare
2007-04-05 13:00
dirtyfist P2 vad tog det åt dig då? Jag personligen får la tycka vafan jag vill? - Det behöver inte betyda att jag inte vet mycket snälla.. btw, vet jag nog mer än du någonsin kommer veta, kid..
http://metafourhiphop.com/
SS: jo visst, inte är t.ex. dem franchise boyz någonstans i närheten av slick ricks begåvning, men det försöker dom ju inte heller vara. jag menar, varför hata på en grupp som har som enda ambition att göra en rolig låt och en rolig dans? where's the harm in that? alternativet, standard-hiphopen är ju sjukt trist i jämförelse. och vad är det som är så hemskt med att göra fet dansmusik egentligen? jag tycker man ska ta det för vad är, och sedan kan man störa sig på de mer pretentiösa rapparna istället.
Skillnaden kanske är att jag tycker fet dansmusik är nåt heeelt annat än "Snap". Ditt resonemang utgåt ju från att man håller med om att det är "fet" musik som DFB gör t.ex. Jag tycker det är förskräcklig dagispop. Som du ser i min lista har jag med rätt många pretton också, tycker båda delarna är olidliga. Jag tycker Soul Clap, The Creator och Purple City Byrd Gang är "fet dansmusik". Vet inte exakt vad du menar med "standardhiphop" men jag tycker det ryms mkt fet dansmusik inom truskool och ganska basic, ortodoxa grejer. Jag ser inget som helst likhetstecken mellan att göra fet dansmusik och att vara en lallande fåne, precis som jag inte ser nåt samband mellan blek universitetspretto-rap och att egentligen säga nåt.
SS: njaaa. det är väl inte antingen eller. det finns ett mellanting mellan att störa sig som fan på en artist och att tycka det är fet skit. det kallas att inte bry sig det minsta. som jag brukar göra med musik där jag inte gillar musiken, det måste krävas något ytterligare för att jag ska börja störa mig som fan på artisten eller gruppen eller vad det nu är. så då är frågan: vad är det ytterligare än hur det låter som gör crunk och snap och hyphy (?) så hemskt att du kategoriskt dissar allt rakt igenom? är det för att det inte stämmer överens med din uppfattning om hur hiphop "ska" låta? att dom inte riktigt bryr sig så mycket om att rimma snyggt? att dom har så lättsam, nonchalant approach till da hiphop culture and movement maan? eller är det för att du är gammal och inte kan dansa???"?"?!"?!?! OMG. haha. nämen seriöst.
Jadu...jag stör mig helt enkelt mest på två kategorier av musik. 1) Kallt beräknande extremkommersiell minsta-gemensamma-nämnare-pellejönsmusik 2) Extremt intellektualiserande musik Därför är Anticonlägret och Crunklägret de två avarter av "hiphop" jag stör mig mest på. Sen finns det massa hiphopartister jag inte älskar, men heller inte hatar. De allra flesta faktiskt. Visst är jag gammal ( i förhållande till whoas snittålder och i förhållande till Li'l Jons core audience). Jag skulle inte påstå att jag kan dansa, men jag älskar att dansa, men jag anser inte att all musik är dansant för att den går i en viss taktart. Det är nåt i själva känslan i musiken som får mig att vilja dansa. Ain't No Thang med The UN t.ex. KAN jag bara inte stå till till. Samma gäller de flesta MOP-låtar. Men hela den här idén att dela in musik i dansmusik eller inte dansmusik för att sedan kunna ursäkta all dålig skit med "men det går ju att dansa till" är något av det dummaste jag vet.
SS: oj, du svarade seriöst på det där sista. men du det är lugnt, jag har inget emot äldre!!
så du menar alltså att de här södern rapstilarna är "kallt beräknande"? och extremt kommersiella? whoa. kallt beräknande musik är väl sånt som max martin och motown gör/gjorde, inte samma sak som när det växer fram en rörelse av extremt aggressiv klubbmusik och dansmusik där man blandar de lokala traditionerna med hiphop... och sen är det fånigt att tala om "extremt kommersiell musik" sådär, som att en DITC-skiva inte kostar lika mycket pengar som en lil jon-skiva.
just det, kom på två andra rappare jag stör mig som ffaaan på också: 1. krs-one. borde bara hålla tyst om att de yngre artisterna borde respektera kulturen, osv. håll käft! dessutom har han världens största näsa, nu när yassir arafat är död. 2. fabulous. fabulous är så jävla långsam så att om man spelade screwade versioner av hans låtar skulle nog rappen gå baklänges. låter ständigt uttråkad.
Max Martin, Li'l Jon...potatoe, potaaatoe... Motowns musik tycker jag var extremt mkt mer förfinad, dynamisk, stundtals subtil och laddad än Ludacris, Outkast eller Max Martin. Efter Diamond D finns det ingen ursäkt för att göra flottiga synthdängor längre. All imho.
SS: visst motown gjorde jättefin musik. max martin gjorde stundtals jättefin musik. men det var väl inte poängen, vi pratade väl om att musiken skapades ur ett kallt beräknande marknadsanpassat syfte, något det inte råder några tvivel om att motown sysslade med. eller vänta, du kan ju inte gilla motown i så fall!
Tycker du verkligen att det är så svart eller vitt? Kan inte en artists karriär eller t.o.m. en enskild låt både vara kommersiell och samtidigt stor konst? Jag tycker inte Max Martin gjort nån jättefin musik, bara ren och skär dynga. Jag fattar inte riktigt vart den här diskussionen ska leda. Ska du försöka bevisa att jag har "fel" smak? Mina åsikter kvarstår: Anticon är skit utan konstnärlig kvalitet. Outkast är skit utan konstnärlig kvalitet. Li'l Jon och Max Martin likaså. Många Motown-artister, liksom många hiphopartister är stor konst. Allt ligger i betraktarens öron som vanligt när det gäller konst...
1. Kan inte en artists karriär eller t.o.m. en enskild låt både vara kommersiell och samtidigt stor konst? jo precis, det är exakt det jag säger! men säger inte du emot dig själv när du skriver så? 2. Jag fattar inte riktigt vart den här diskussionen ska leda. Ska du försöka bevisa att jag har "fel" smak? nej men jag vill påpeka att de grunder (förutom hur det faktiskt låter) som du dömer ut viss musik från är vaga och inte håller för närmare granskning. case in point: du hatar kallt beräknande kommersiell musik men tycker om motown. sedan kan man spekulera i huruvida andra artister (kanske till och med såna du gillar) är kallt beräknande och tänker på att sälja när dom gör sin musik. MOP kanske egentligen vill låta som the ark men avstår eftersom alla skulle tycka dom var töntiga och istället fortsätter på sin gamla stil. nu kanske du säger "men så kan man ju inte tänka", och jag håller med. därför gör man sig själv en björntjänst när man börjar spekulera i vilka eventuella motiv artister och producenter haft när de gjort musik.
1. Nej. Varför skulle jag säga emot mig själv? Om jag tycker att Motown, men inte Crunk har artistiska kvaliteter och du tycker att Crunk har artistiska kvaliteter så säger jag emot DIG, inte mig själv...du begår ju hela tiden misstaget att hålla dina åsikter som nån sorts objektiva sanningar... 2. Vaga? Nej, det bygger på min personliga smak och åsikter. Precis som dina grunder och alla andra i den här trådens grunder. Varför skulle mina grunder vara vagare än någon annans? Jag spekulerar inte i vilka motiv Li'l Jon har längst inne i sin egen själ. Jag går ju såklart på hur musiken känns och låter för mig...återigen precis som alla andra. Jag hör kallt beräknande, du hör nåt annat. Alla människor har olika smak och du kommer inte kunna argumentera dig fram till att din smak är bättre än min, lika lite som jag kan argumentera mig fram till att få dig att ha samma åsikt som mig. "MOP kanske egentligen vill låta som the ark". Ja, kanske det. Vem vet? Jag är glad att dom i mina öron låter mer sanna och konstnärligt laddade och innehållsrika. I stället för ytliga, medvetslösa och korkade som the Ark. imho.
ursäkta, min poäng kanske inte framstod. men 1. du påstår att du ogillar den kommersiella skiten 2. du gillar (älskar?) motown. hur går det ihop? eller vänta, är "kallt beräknande" och "genomkommersiell" ett visst sound?? Just det:: Jag hatar Black Eyed Peas!! ingen som skrivit det? folk kanske inte klassar dem som Hiphop. men fortfarande: bland det värsta jag vet.
1. Eh...du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Om jag skriver att jag stör mig på: "Kallt beräknande extremkommersiell minsta-gemensamma-nämnare-pellejönsmusik", så tror du att jag räknar in all musik med något sorts uppsåt att sälja och kommersiellt tänkande i det, t.o.m. Motown? OK, då kan jag inte göra annat än att rätta till det missförståndet. Jag är inte tolv. Jag vet lika väl som du att ett visst mått av säljtänk ingår i den mesta musik som görs. Men bara därför behöver man inte ta till minsta gemensamma nämnare och bli en pellejöns. Vem som är pellejöns eller inte? Återigen upp till var och en. Enligt mig är Laffy Taffy-pajasarna inte något att nämna samma vecka som Marvin Gaye. "eller vänta, är "kallt beräknande" och "genomkommersiell" ett visst sound??" Jag vet iaf inget annat sätt att bedöma om musik är kall än att lyssna på den och se vilka känslor man får från den? Vad ska man göra, en psykoanalys av artisten, producenten och skivbolagsbossen eller hur menar du nu? Nej, det är inte ETT sound, men man kankänna den känslan i många sound. Schlagersoundet, LaffyTaffy-soundet och Max Martinsoundet är exempel på ställen jag känner den i...du kanske känner den känslan nån annanstans eller itne alls. Återigen: det är här den personliga smaken kommer in. 2. Ja, jag gillar Motown skitmkt iom att jag hör stora artistiska kvaliteter i mkt dom släppt. Altså jag har visserligen haft en lång jobbig dag på jobbet. Men jag fattar verkligen inte vad det är du itne fattar? Är du en sån som tycker att om man ogillar actionfilm A) för att den är hjärndöd får man itne ärligt älska actionfilm B)? Tror du på nån sorts "konsekvens" eller "objektivitet" i bedömning av konst? I så fall måste jag meddela att jag är betydligt mer postmodern än så... Ja, Black Eyed Peas är nog det sämsta som finns. Först skivan sög och sen har de succesict lyckats bli sämre och sämre för varje platta. Den där bumps/humpslåten blir man ju fysiskt illamående av.
pimpin hoes on the block cash nonstop-delen av 50 cent :(
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
vad bra att du spiller alla bönorna, för allt jag vill här i livet är ju bara att förstååå andra människor, och nu är jag ett snäpp närmare att förstå dig. jättefint! jag vet tyvärr ingenting om actionfilm och har varken sett A eller B, så på den frågan går jag bet. däremot har jag sett dante's peak med pierce brosnan. jag tror att objektivitet i bedömning av konst, vare sig det gäller den genomkommersiella och för folket skapade populärmusiken eller den spännande, ofta "provocerande" samtida konsten är vådlig, skadlig och inget man bör hålla på med. dessutom är den omöjlig. my humps är den sämsta låten jag hört sedan 1998 då shawn mullins släppte "lullaby", som tyvärr blev en stor hit. jag gillar crunk och snap och allt det där eftersom det är charmigt och kul och kan skänka lite välbehövd vitalitet till den traditionella new york-hiphopen, som behöver en injektion med liv och energi, inte minst nu när hiphopförsäljningen dalar något enormt. ´detta kan leda till nya, desperata åtgärder från gamla traditionalister, vilket kan bli otrooooligt roligt att se. men det är väl en helt annan diskussion...
seså inte ska ni kivas the storm is over now, jakpuk
skriv kort, helst inte alls
Jag har sjukt svårt för Nelly , vet inte varför...
8 diagrams!
http://soundcloud.com/80scrackpolo
50 cent , majik most och juelz santana
JONIS REST IN POWER
ying yang twins, ludacriss ,50cent, julez santana,fat joe,slimthug,diddy, alla dom där som vissas mtv o deras nintendo bög beat
Reprezent 2007
MIKE JONES. Det finns nog ingen rappare jag hatar mer än honom.. MAAAIIJK JAAAWNES.. Fan vad trött jag blir!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
brother ali, atmosphere, hela def-jux samt hela anticon, murs och allt va de heter. värst av dem alla måste va aesop rock.
fcuk spleling
g unit är ej som förr, men young buck växer....hoppas han lämnar g unit!!
Skivsamlare
2007-04-08 19:27