jag ska bara notera att, det är inte jag som är med i första battle,
http://www.youtube.com/watch?v=zjBTQwMs-I0 behöver inte säga så mkt mer..
Har och kommer alltid ha..
hehe... folk e rakt av efterblivna... hur orkar man föra sådana diskussioner på nätet om hurvida folk är äkta eller inte?
Fyfan jobbigare människor än brb2009 får man ju leta efter, fyfan vad jag är glad att jag inte känner dig. Säger du till personalen på McDonalds om nån stoppar på sig 10 saltpåsar också?
jag loooovar att om jag hade battlat och sagt att man skulle lyncha alla niggers så hade nog du och alla andra tyckt att jag var dum i huvet och velat banka nyllet av mig. Fast det är väl ändå skillnad att säga att man ska lyncha alla av en viss sort då är det ju hets mot folkgrupp/rasistiskt i detta fallet. Ställer man upp i en battle får man ju leken tåla.
jaojao_ Samtidigt så ställde ju tjejen inte upp i battle, och det får battlaren tåla? Sen är det ju så att brb2009 verkar påpeka att någon direktöversatt rader, det är inte att jämföra med att ta saltpåsar på McDonalds. Vet inte om någon verkligen gjort det, orkar inte forska heller. Men om någon tagit rader och direktöversatt så är det ju en ganska så vidrig sak att göra i battles.
Anenkefali Vad är det du inte förstår? det är _VANLIGT_ att man nämner familjemedlemmar/flickvänner/kompisar till den man BATTLAR, eftersom det blir PERSONLIGT (oftast) eftersom de har en relation till just den man battlar, ska jag behöva rita bilder också så du förstår bättre? Hur fan skulle det se ut om varenda släkting/flickvän till battlare skulle ta allt seriöst och gå och slå den som sagt något i en battle? TÄNK, snälla TÄÄÄNK. okej nu har jag skrikit tillräckligt, hoppas du förstår nu? Annars får jag väl rita fina bilder i Paint
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hatar bitchen som skrattar som en idiot i Shazaam & Tay Tay vs R-Man & Hyper
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svanspelle Jag förstår, och förstod innan. Min poäng är att det i många fall kan vara såhär: Här är en battlare, vi kallar honom för 1. Hans flickvän är inte så insatt i hiphop och battles. Hon får heta 2. Battlaren 1 ska möta en annan battlare (som vi då kallar för 3). Battlaren 1 räknar så klart med att få en hög med mamma-/flickvändissar över sig, och så blir det också (såklart). Battlaren 1 tar inte åt sig alls, utan räknade med det (som sagt). Däremot var inte flickvännen (2, för tydlighetens skull) riktigt beredd på detta. Hon kanske aldrig sett en battle förr? Hon kanske inte är helt med på att allt är "på låtsas" så att säga. Hon tar åtminstone åt sig, mest för att hon är ovan. Med andra ord så är det vanligt med personliga dissar i battlesammanhang, men utanför battles kan det orsaka bråk. Om någon (t ex då en oinsatt, eller någon med psykiska problem, vad vet jag?) blandar ihop dessa två kan det bli knas. Förstått? Du tror det scenariot är omöjligt? Sluta gnälla och vara arg på internet, du ser alldeles för engagerad ut.
Anenkefali Långsökt, och det är fortfarande inte _battlarens_ problem, eller något "han får räkna med". Är man på en battle och har någon slags relation till battlarna så får man fan räkna med sådant, är man efterbliven och inte förstår det så vet man det till nästa gång. Ge upp nu.
Haha asså vafan spelar de för roll egentligen? Även om något i innehållet i battlen är på skoj eller om det verkligen menades så bör ju ändå inte den man battlar eller än själv + allas vänner, släkt, flickväns osv slå den andra. Bara fuckin töntar som slår någon för något man sagt, tar man illa upp lös de som en vuxen person och inte som en jävla barnunge liksom.
Fyfan va feta rader Third Eye hade alltså.
Min poäng är fortfarande här. Battlare är vana vid att inte ta åt sig, alla kanske inte är det? Många kan lösa saker med ord, andra känner att dom måste ta till nävarna. Det är inte rätt att ta till nävarna, men vissa gör det. Med andra ord är det inte "Jag har fel, ni har rätt", jag förklarar bara hur det säkerligen kan vara. Vissa pallar inte med att bli dissade, helt enkelt. Man kan säga att man får räkna med det, men som sagt, som nybörjare kanske man inte ens tänker på det? Man kanske tänker sig (som flickvän) att två grabbar ska vara elaka mot varandra, och inte varandras nära och kära.
Och det är klart att en battlare som slänger ur sig en förolämpning tillägnad någon UTANFÖR battlen får räkna med att folk UTANFÖR battlen inte alltid är beredda på att bli inblandade i battlen. Sen är det något som man som flickvän/pojkvän/whatever får räkna med, men alla kanske inte är beredda på det? Alla är vi nya någon gång. Sen att det är onödigt att slåss är ju självklart för mig, men inte för alla. Jag tycker att hon (om hon nu tog så illa upp) kunde ha gett honom en liten avhyvling, våld är onödigt.
Anenkefali Hur jävla mycket du än skriver, "argumenterar" så är det fortfarande INTE någon en battlare "får ta" , när ens motståndares tjej/kompis slår en. Slut på denna jävla diskussion nu.
Word Svanspelle
"Visst är det vackert.."
anenkefali.. Som jag ser de så bör man inte ställa upp i battle om ens nära och kära inte kan ta att dom näms i battlen utan att dom ska slåss. Du som ställer upp i battlen vet vad du ger dig in på, om du då vet med dig att dina nära och kära kommer ta illa upp så skit i att battla dårå eftersom dom kommer ta illa vid sig eller så förklarar du allt innan för dom hur de går till så dom fattar osv.. Alternativt skiter man i att ta med sig dom dit i huvud taget, ta med någon annan istället..
"lyncha alla niggers" kan vara precis lika personligt som "din tjej är handikappad". Säger man saker så måste man vara beredd att stå för dom, även om jag rent personligt tycker att man ska få säga vad man vill i en sån sits så resonerar inte alla så.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Är det ingen som fattar att nån av s R-Man eller Hypers flickvän proppsar och skricker som en idiot! Förmodligen 95a eller mindre,, fast hon fatta inte skämten! Hade röstat på dom men pga henne blev de shazaam och tay pga ärlig fight!
svanspelle Du verkar oerhört aggressiv, tare lugnt. Säger man saker som upprör så får man räkna med att någon blir upprörd, även om det inte BORDE göra att någon får en smäll. Om jag battlat och fått en örfil efter battlen så hade det bara varit positivt. En diss som är så personlig och förolämpande kräver något extra liksom.Haralltidrätt Eller så vänder man på det: om man som battlare har en diss som kan göra någon arg, så kan man ju låta bli att använda just den (om man inte vill riskera en örfil/utskällning efteråt). Som jag ser det ska ingen behöva slåss någonsin, kan du lösa det också?
Nelione fan snackar du om? Om din lata 90-taliströv hade orkat läsa i tråden så hade du vetat att det är varken min eller Hypers flickvän som hörs skratta. Du imponerar mig som vet exakt vilka rader andra personer förstår och inte förstår, du har fan övernaturliga krafter. Ni får gärna uttrycka att ni tycker det är jobbigt att höra tjejen som skrattar, hon stod precis vid kameran och har sagt att hon kommer undvika att stå så nära den nästa gång. Ni ska dock ge fan i att kalla henne det ena och det andra, även om ni tillhör den generation svenskar som kallar sin egen mamma för jävla horkärring när hon säger att maten är klar mitt i ert WoW-uppdrag. 90-talister hänvisas för övrigt till titelspåret på Färska Prinzens platta En Sexa Malt Och Nånna Flamsiga Horor.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Anenkefali--> hahaha du vill verkligen vara den som ska ha "rätt".. du menar alltså att man ska ändra hela konceptet battle och göra de till nått liknande bara att man inte får säga saker som gör att nån kan ta illa upp för om man gör de måste man räkna med att alla ska få slå han? som jag tidigare sagt, även om nån skulle kalla typ min mamma för nått och hon skulle råka va riktigt sjuk så skulle jag inte va en jävla snorunge som ska slå han som sagt nått, vafan hur ska de hjälpa min morsa i sånna fall? samma sak gäller om man nämner några utanför battlen som är där... "han kalla mig hora nu måste jag slå han för de".. jävla tönt är man då, dagisnivå liksom eller så är man verkligen så jävla osäker på sig själv att man måste hävda sig så att alla verkligen ser att man inte är de som sagts..
DU skulle inte göra det JAG skulle inte göra det, men uppenbarligen finns det folk som gör sånt. haralltidrätt försöker förklara för mig att jag alltid ska ha rätt? Jag vill inte ha rätt, jag vill bara förklara för er att ni inte har rätt PUNKT, utan det finns faktiskt en annan sida av myntet. Försök förstå båda sidorna istället för att sätta dig i ditt hörn och slå ifrån dig.
Om du tror att
Eller så vänder man på det: om man som battlare har en diss som kan göra någon arg, så kan man ju låta bli att använda just den (om man inte vill riskera en örfil/utskällning efteråt). var bokstavligt menat så är du ute och cyklar. Poängen är att en förolämpning alltid är en förolämpning, battlare räknar med att bli förolämpade, deras anhöriga kanske inte är så pigga på att blandas in? Och som sagt, en förolämpning är en förolämpning, kan man häva ur sig en så kan man också stå för den och förstå att någon blir arg. Sen är det (som sagt) alltid fel att slåss, men folk slåss på fotbollsmatcher också, det är inte direkt något som man bara fixas. Vissa människor är våldsamma helt enkelt?
att jag skulle sitta i ett hörn med en åsikt är ungefär lika roligt som att man ska tolka de du citerat annorlunda... tro mig jag ser båda sidorna, däremot accepterar jag inte båda sidorna av myntet då ena är helt fel.. och det är därför jag skriver emot de eftersom på dig låter de som att det skulle va helt okej att göra så samtidigt som du sitter och säger att det inte är okej att säga så... för ditt argument är ju att man måste förstå dom som blandas in men som inte battlar, ja fine dom får bli arga då liksom eller be den dom känner som battlar att inte battla men fan ska dom inte slå nån för de..
Såg nån påpeka introt i början, tänkte också på det riktigt snyggt. Får man fråga vilket program det är gjort i?
Poängen är att en förolämpning alltid är en förolämpning, battlare räknar med att bli förolämpade, deras anhöriga kanske inte är så pigga på att blandas in? men herregud, sluta vara så förbannat efterbliven? Det SPELAR INGEN ROLL om deras anhöriga inte är "så pigga på det". FÖR DET ÄR EN ____BATTLEEEEE_, det INGÅÅÅR, DET HAR VARIT SÅ LÄNGE, PASSAR DET INTE SÅ STÄLL DIG INTE I PUBLIKEN.
det är IIIIIIIIINGEEEET en battlare ska få ta, att bli slagen pga en förolämpning ___I EN BATTLE_
snääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääälla förstå, får för helvete huvudvärk av hur korkad du är. Och av hur mycket jag är tvungen att skrika för att du ska förstå.
Hehe det var ett jävla liv här inne.. nice ändå att battlesen får sån uppmärksamhet!wackcent2.0 Grafiken är gjord i After Effects (Det var alltså inte jag som gjorde grafiken, min polare Samuel gjorde den.. jag gjorde bara musiken)
Chilla grabbar, svanspelle sluta säg att du skriker, folk bakom skärmar som tror att dom PRATAR och inte bara SKRIVER är något som skrämmer mig. Dagens ungdom... Agree to disagree då? Å andra sidan så tycker jag EGENTLIGEN att vad som helst får sägas i battles, men som sagt, det är ju inte alltid 100%igt att förolämpa någon oinblandad. Och som oinblandad får man räkna med dissar om man har någon relation till en battlare, visst. Men battles är väl inte helgammalt i Sverige (nåja, men ändå) och jag tror inte alla som har en anhörig battlare riktigt är med på noterna. Och nej nej nej, man ska inte slåss. Kul att "prata" med er iaf. Tycker det är lite som att rita mohammedkarikatyrer ändå, det går ut på att provocera, så då får man räkna med att någon blir provocerad. Förr eller senare är det någon som är primitiv nog att ta till nävarna, inte för att det är rätt, men ändå.
Producent
2010-09-04 12:32
varför har inte NuMessiah vart inne i tråden och skrivit något? tror han skäms hehe
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
jag pratar för mig själv när jag skriver.
Denna tråden är ju CP hahaha
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
emm? är hon handikappad på riktigt? if so, så var Shazaams radera bara straight up förolämpande. Så okreativa som dom dissarna var så förtjänade han en slap anyways haha :o) jag menar crip/handikappad raden var den enda som var i närheten av en punchline menmen! man kan se det från ljusa sidan, hon sabbade inte battlen iallafall.
Haha tråden påminner om organismens rad "jag är underjord som Kens mamma" :D
varför har inte NuMessiah vart inne i tråden och skrivit något? tror han skäms hehe han har redan adresserat frågan i en annan tråd tidigare
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Vill inte slänga mer bensin på elden nu (eller jo det vill jag MOHAHAH!!!!) men läre hålla med Anenkefali. Det är väl klart att man får vara beredd på att folk tar ILLA UPP ? Med det sagt behöver man inte som rappare/battlare bry sig, tona ner sina texter eller leka fin i kanten för att folk inte ska ta illa upp längre, men sånt händer. Tror ni detta är första gången någon tagit till våld mot någon pga. en förolämpning inom battle/musik? När det gäller amerikanska beefs då följer vi dom... När en rappare i Sverige får en liten örfil pga en förolämpning i en battle då är det SÅÅÅ FEEEEEEEL ! :'( :'( :'( Skulle precis som Anenkefali tagit det positivt om nån random blev så upprörd att hon fick för sig att komma fram å ge mig en bitchslap :D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Oh you mad 'cause I'm stylin on you
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
sköna battles
Vill inte slänga mer bensin på elden nu (eller jo det vill jag MOHAHAH!!!!) men läre hålla med Anenkefali. Det är väl klart att man får vara beredd på att folk tar ILLA UPP ? Med det sagt behöver man inte som rappare/battlare bry sig, tona ner sina texter eller leka fin i kanten för att folk inte ska ta illa upp längre, men sånt händer. Tror ni detta är första gången någon tagit till våld mot någon pga. en förolämpning inom battle/musik? Åter igen, frågan gäller inte hur vida en battlare får räkna med att någon tar illa upp. Det är klart folk tar illa upp ibland, frågan är hur vida en battlare ska behöva TA om någon ger denne en örfil/slag/whatever.
Förstår du?
Haha kan ni inte checka Fredo vs Swave Sevah, Fredos tredje, DÄR snackar vi disrespectful :)
Borde jag dratt något om att Grizzly är identisk med snubben i denna videon...
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Svanspelle - Det är väl klart att man inte ska behöva TA en örfil/ett slag etc. som battlare, men som du själv sa får man räkna med att vissa tar illa upp, och huruvida illa/fjantigt det man sagt är så KAN det leda till att personen/personer ifråga tar så illa upp att dom vill hävda sig med våld. What you gonna do liksom ? Tycker vi säger Case Closed här, du fortsätter argumentera hårt om saken som om någon påstått att det tjejen gjorde var helt rätt och godkänt, men det tror jag knappast att någon håller med om direkt, såååå... Let's leave this bullshit ? Shit happens
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det är förövrigt olagligt att slå någon men inte att förolämpa någon i en raptext. //Yde - så vem gör fel?
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Det är inte olagligt att tackla någon i ishockey, men om man tacklar någon mot en vägg (på stan) så är det olagligt =( det här förvirrar mig
Lyricist
2010-09-09 19:38
hursomhelst kul o se battles, stort bigup till att det hålls igång, planerar för nästa eller ligger det på is ett tag? sånt här lessnar man aldirg på, sen resten av den där diskutionen håller jag mig nog fan utanför, vilket liv de blev :S
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Det är inte olagligt att tackla någon i ishockey, men om man tacklar någon mot en vägg (på stan) så är det olagligt =( det här förvirrar mig Vet inte om det var försök till någon slags liknelse eller inte, men det misslyckades ordentligt i alla fall. Noll relevans.
haha, fifan vad Shaz och Tay blev ägda av R-Man och Hyper. Kan inte känts bra att bli utskämda sådär.
:D
Producent
2010-09-10 21:43
Klot-Einar är du en ri-fa hater, eller kan du visa exakt vad som gör att dom borde skämmas :)
svanspelle Jag ville bara ta upp ett problem i samhället, rent allmänt.
Konstigt P22 typ deras fjantiga "säga ett ord var"-grej och klunsen. märks att dom suttit hemma kvällen innan, svettats över rimlexikon och jobbat med sitt stora framträdande. inte nog med det så räckte inte deras inövade skit till och det syns mot slutet då kvalitén blir bara sämre och sämre och slutade med choke.
:D
Klot-Einar Du får det att låta som att ha inövade rader osv är ett problem? Har du missat hela konceptet?