Toastare
2010-08-28 18:29
...och du vann 100 hiphop-poäng.
Jag skyller allt på Emma!
och nivån är inte heller riktigt bra än, tror att t.ex. shazaam kan mycket bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vart dålig stämning bland hostsen när r-man droppade den där nbombEn haha
B
r-man å hyper vann lätt över shazmin å tay
nu messa va det sämsta jag sett faktiskt... sluta spela stor på forumet
Fet produktion! Musiken, klippningen o allt! Shu till Zamora, u killed it!
http://www.diggidave.blogspot.com
zamora, grizzly, r man och hyper vann sina battles, tycker jag! alltid lika ballt att titta på O-zone battles, fortsätt så boys =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Martin Zamora vann överlägset, andra snubben va rätt dålig Grizzly vs Thirdeye va jävligt tung o jämn battle, kan inte säga vem som vann.. tyckte den här raden fick för lite jubelshazaam snacka om din syrra o faila den linen för du har ingen syrra, men tyvärr kan din brorsa inte säga det samma hehe sen fett kaxigt av thirdeye när han går o hälsar på ohund.. Shazaam &, Tay Tay mot Hyper R-Man va också fett tung o jämn. första ronden vann shazaam o tay rätt groovt, skittungt gjort. men tyckte dom gick ner sig lite i dom andra ronderna. Hyper & R-Man var mer jämna genom hela battlen.. så har svårt o utse vinnare här med haha.
Drog inte Soul Khan en "They took our jobs" rad mot Dirtbag Dan?
Mja, south park referens, hans var rätt annorlunda dock. då är vissa rader värre, tex "timon och pumba"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2010-08-30 00:12
nu messa va det sämsta jag sett faktiskt... sluta spela stor på forumet word.
Orkar inte skriva utförligt just nu men håller med stickup11 på det mesta. Mina vinnare är: Kunnta Third Eye R-man & Hyper Big up till alla arrangörer!!!
Grizzly imponerade som fan, väldigt underhållande! Third eyes fåniga miner och tråkiga rader klarar jag mig däremot lika bra utan. Jävligt jämt i r-man&hyper vs shaz&tay dock, men ser nog rifa som vinnare. Lustigt att R&H blir så upprörda över raderna mot deras flickvänner, och kan inte annat än hålla med tay angående RiS's oseriösa musik!
Sjukt kul att Shazaam tydligen fick en bitchclap av en av deras brudar efter battlen!
"Visst är det vackert.."
tkr att third eye tar grizzly lätt, älskar han aggro och attityd i sin battle mot björn:D BIG UP
Nu har man kollat igenom dom! Crowd hype uteslutet, har svårt att förstå mig på dom som tycker att Ri-Fa eller Grizzly tog hem sina battles. Roligt som fan att dom är med och ställer upp, men dom var inte så särskilt roliga att kolla på denna gången. Och nej jag e inte den som bara tycker att komiska battles är underhållande, toughguy approachen är lika underhållande att kolla på, bara om man grejar den. Jag ville se ordspels-Shazaam från 2 i Styrka battlen, men denna gången var det bara några små punches som man gillade, resten var bara personals och enkla dissar utan finurligheter och tyvärr så kändes inte deliveryn stark nog för att lyfta upp helheten, samma sak kan sägas om Grizzly och Tay Tay. Vinnare: Third Eye, Hyper & R-Man, Martin Zamora
Kul att se, respekt till arrangörer och deltagare.
nu messiah var riktigt jävla värdelös, förstår inte varför han fick deltaga i battlen. Tyckte att third eye och shazaam & taytay och martin var vinnarna :)
Producent
2010-08-30 17:51
Sjukt kul att Shazaam tydligen fick en bitchclap av en av deras brudar efter battlen! det säger väl vem som vann, egentligen ;)
vinnare: Zamora, grizzly, tay & shaz
Sjukt kul att Shazaam tydligen fick en bitchcla
p av en av deras brudar efter battlen! efterbliven brud, om det nu stämmer..
Eh, man får väl ta det, säger man skit om nån i en battle man inte battlar får man väl vara beredd på att dom kan ta åt sig.
Third Eye har lagt ribban än så länge för O-Zone.. Shazaam är nice, men jag tycker Third Eye spelar i en egen division än så länge...
http://soundcloud.com/jasthesupacat
NuMessiahs första var ändå bra. Lyssnar igenom nu...
Martin Zamora var mycket bättre den här gången än förra tycker jag, riktigt bra hittills ändå. Mycket tjockisskämt, men ändå.
Starkt av herr Messiah att fortsätta när han choke:ade. Sorry för tre kommentarer i rad, fortsätter sen.
Third Eye har lagt ribban Den person som snott och kopierat i särklass MEST har lagt ribban, där har ni vägen till framgång folk, nu är det bara brassa igång youtube och börja konstruera era verser.
Kan ju alltid hoppas GT/KOTD folket han snor ifrån får lite nya fans på köpet.
brbull Vem e det som är bakom användarnamnet? Är det Grizzly kanske? eller Shazaam?
ooh jag har det! Det är Organism 12!
Vem Prova bemöta argumenten istället. Jag är återigen inte ensam ens i denna tråden eller _FÖRRA_ om att uppmärksamma det. Vore domarna lite mer belästa så skulle han inte ha några vinster alls.
För mig folk var ganska rörande överens om att sveriges "battlescen" stagnerat pga att folks förmåga till freestyle är så enormt låg, när man då adopterar ett sådant här format så är väl det minsta krav man kan ställa att folk skriver sina egna verser iallafall?
Eller?
Tungt i allmänhet! Bra skit.
Eylem Jag är bakom detta namnet och inget annat....och varför skulle jag sitta och skriva ner Jocke för? Det är min polare, rakt av. Att vi sen råkade mötas i en battle var bara en jävligt rolig grej och så tror jag båda ser på det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Haha du tar åt dig ser jag, kanske Öris? Och förresten uppmärksamma vad gode man? Att folk är inspirerade av GT och att dom väljer att gå på samma spår? Du som kollar på GT så flitigt borde isf veta att t o m grabbarna på GT tar "manerisms" från varandra. Kolla bara på Dizaster, en skrikigare och smått jobbigare Okwerdz. Så varför ska inte svenska battlare vara berättigade till att inspireras av dom också? Det är fortfarande du som ska visa exakt vad dom har "rippat" från GT, KOTD, Don't Flop osv. Det är upp till dig att svara på MINA argument inte tvärtom, för att det är du som gapar högt, inte jag. Att O-Zone tar ett koncept som fungerar bra och försöker köra en svensk motsvarighet är jag mer än tacksam för, det borde du också vara istället för att bitcha och wina. Hjälp till istället, eller smutsar det ner din expertis? Jobbig är du alltså...
Kolla bara på Dizaster, en skrikigare och smått jobbigare Okwerdz. Jag är frestad att göra den där tråden på RM, men jag tycker du kan regga dig och göra den istället. För det där är fel på så många olika nivåer att det känns meningslöst att ens bemöda sig med att bemöta det.
Att folk är inspirerade av GT och att dom väljer att gå på samma spår? Du behöver nog ta och lära dig definitionen av ordet "inspiration"
Det är fortfarande du som ska visa exakt vad dom har "rippat" från GT, KOTD, Don't Flop osv. Det är upp till dig att svara på MINA argument Du är då antingen för lat eller för dum att klicka en sida bakåt och läsa exempel samt hänvisningar till den förra tråden där detta togs upp och fick medhåll?
Att O-Zone tar ett koncept som fungerar bra och försöker köra en svensk motsvarighet är jag mer än tacksam för Skulle folk sitta och direkt översätta punchlines,concepts,setups osv (som folk gör här i sverige just nu) även i dom ligorna så skulle dom bli nackade därborta, det skulle vara slagsmål på vartenda event eftersom man tolererar inte sådant alls. Primär exempel på detta kan du få på Jaze Juce och Frankie Wapps som fick äta skit hela WRCs hade inte folk konstant varit på dom och hotat med stryk upprepade gånger så hade dom ganska garanterat fortfarande kört på sin stretchinmultiesuntilinfity stil.
Third Eye håller på att bli rapsveriges svar på Carlos Mencia och det är ingen direkt liknelse att vara stolt över.
Haha du är bara för mycket.. Jag har sett samtliga battles av dom du nämnde och fattar inte vad som var rippat . Vet du ens vad du håller på med? Du håller på att sparka på en infant. O-Zone är bara i början din nöt, det är lite för tidigt att gå och jämföra världens största battleevenemang med något som nyligen har börjat. Skiten har inte ens hållt på i ett halvår och du sitter här och leker professor..
ändå roligt hur experten brbull känner sig rörd av O-Zone
Armann o Hyper vann sin, Martin Zamora sin och Third Eye sin.
Jag har sett samtliga battles av dom du nämnde och fattar inte vad som var rippat Nä, men andra i trådarna har gjort det, och tänk tom människor som inte kan ett ord svenska har kunnat se att det är copy/paste, lustigt tycker du inte?, jag menar om vi för en sekund underhåller tanken att du skulle ha någon form av poäng med ditt inkorrekta påstående så är det komiskt att exemplen talar för motsatsen.
O-Zone är bara i början din nöt, det är lite för tidigt att gå och jämföra Jag jämför ingenting, förutom en väldigt trist mentalitet som just nu innefattar detta "spädbarn" som du så vackert kallar det, vill du fortsätta med såna liknelser så när det där spädbarnet växer upp så hade det fått stryk dagligen borta på andra sidan vattnet pga att där tolererar man inte sådana saker som "stöld" här i sverige är det uppenbarligen okej dock.
Så om vi förstått det här rätt så är det okej att stjäla av andra om man gör det från folk i andra länder?, korrekt? en stöld är ingen stöld om majoriteten av dom som bevittnar det är för dumma/okunniga för att se det?
------------------
Det är tragiskt att du ej begriper att det är mer oroväckande att man ser det här på så tidigt stadium än det omvända, eftersom detta har noll att göra med sådant som "kvalité" det handlar helt enkelt om en mentalitet att det är "okej" att sno så länge man i stort kommer undan med det. Och då blir frågeställningen såhär om folk ser detta att det funkar vad finns det då för anledning att anstränga sig överhuvudtaget för andra om dom ser människor som kommer undan med att bara copy/paste?
Om du vet något alls om hur människan är skapt så är vi vanedjur vi har enormt lätt att vänja oss vid saker och bilda vanor, och förändring är inget som sker föräns konsekvenser blir digra nog att kräva sådan.
Nej se du förstår ju inte, att du har fått för dig att folk snor, när det i själva verket bara är en utvecklingsfas som vi är i just nu. Stöld är när du tar rakt av, inte när du kör din tvist på saken, vilket jag tycker att folket på O-Zone redan har börjat göra, vissa bättre än andra. Med ditt sätt att tänka kan man förneka det mesta som folk har sagt i GT och säga att det är stöld. Med ditt tankesätt kan man säga att hela svenska hiphopkulturen är en rip-off på amerikansk hiphop och därefter neka dess existens. Men din lilla ärthjärna kan inte förstå detta och försöker envist se allting som en rip-off. Om du nu i ärlighetens namn tycker att det är sorgligt så kan du ta kontakt med O-Zone folket och göra något åt saken, vilket jag tvivlar på att du ens tänker tanken på att göra. Du har gjort det extremt klart för alla här inne att du hatar på O-Zone, men försöker förklä ditt hat med "intellektuella" argument som du har övertygat dig själv att tro på, så hårt, att du tror att du är nån jävla guru som är den enda som ser ljuset i misären. Men så är det inte..
nu ska jag sova. kommer säkert in imorgon för att läsa din uppsats
Stöld är när du tar rakt av Att översätta en text till svenska och sedan framföra det som sitt eget är att _STJÄLA_ du kan försöka med hur många olika vinklingar du vill som helst, alla vi som följer battles regelbundet ser det och jag är inte ensam om att ha uppmärksammat det.
Med ditt sätt att tänka kan man förneka det mesta som folk har sagt i GT och säga att det är stöld Haha, vad yrar du om nu?
Med ditt tankesätt kan man säga att hela svenska hiphopkulturen är en rip-off på amerikansk hiphop och därefter neka dess existens. Men din lilla ärthjärna kan inte förstå detta och försöker envist se allting som en rip-off Nä, då skulle jag göra liknelser med andra ligor och hävda samma sak nämligen, skillnaden är att artister i andra ligor beter sig inte som ett flertal i den svenska gör, därav görs inga sådana liknelser. Och tills imorgon tycker jag du som skall föreställa "26" skall ta och lära dig vad en liknelse är för något för just nu har du uppenbarligen inget som helst grepp om ordets innebörd.
Du har gjort det extremt klart för alla här inne att du hatar på O-Zone, men försöker förklä ditt hat med "intellektuella" argument som du har övertygat dig själv att tro på, så hårt, att du tror att du är nån jävla guru som är den enda som ser ljuset i misären. Men så är det inte.. Jag är fortfarande inte ensam, varken i denna tråden eller den förra, finns folk i andra länder som delar åsikten med, lustigt tycker du inte?, ja menar om jag nu är "ensam" osv
Producent
2010-08-31 02:36
haha vad pinsam eylem är :(
Big ups till O-zone och alla som får det att rulla! Alla gjorde bra ifrån sig även om Nu Messiah inte kunde leverera denna gången (better luck next time mate). Det krävs endå ganska mycket vilja och mod när man ska ställa sig framför en massa människor och bli filmad :)Samora var skön, även om det vart bara tjockis skämt så levererade han riktigt bra. Jag har jävligt svårt för Third Eye av någon anledning, antagligen för att han har en jobbig röst och verkligen ser ut som killen som låter mycket när han känner sig trygg (no offence). Håller inte koll på copy and stuff men jag tycker mig se mycket försök till att likna en viss battle rapper.Grizzly spottade inte så "bra" rader men var endå underhållande så tummen upp. Kom tillbaka :)Shaz och Tay gjorde det bra men kunde gjort det bättre, förväntade mig lite mer slakt av dom än vad som levererades men big up till er båda.R-man och Hyper är lite knepiga men levererade bra overall och hade rätt bra punches även om jag ibland tyckte det var fattigt. Jag tror det sammanfattar allt. Alla som skapar, deltar, kollar och stödjer gör det här möjligt. Every man counts!
Everything is music.
Zamora ska det ju vara. Och varför ska ni behöva bevisa er i den delen av forumet där man ska diskutera denna O-Zone? Älska musiken, kritisera rapparna och tacka för att någon vill försöka göra något med svensk hiphop istället för att sitta och bitcha mot varandra.
Everything is music.
App P21
Eh, man får väl ta det, säger man skit om nån i en battle man inte battlar får man väl vara beredd på att dom kan ta åt sig. Är du korkad på riktigt? Det är en BATTLE, det FÖREKOMMER _OFTA_ att man pratar om diverse familjemedlemmar/flickvänner (oftast mammor) , ska varenda jävla mamma till grind time-rappare dela ut örfilar då tycker du?
Det är en battle, det är underhållning, det är inte blodigt allvar. Battle startade som en grej just för att man ska undvika våld.
Herrejävlagud. Gör dig själv en läxa och tänk till innan du postar något.
brbull Ok förlåt, två personer håller med dig, happy? Jag har inget intresse av att sitta här och diskutera vems definitioner av vilka ord som är mer korrekta, börjar får lite "vad är hiphop" vibbar av vår "diskussion". Vad hände med att kolla på battles och njuta lite? Jag gillar dom som fördjupar sig i battles utöver det vanliga, kul att folk nördar sig, men du har tagit din nördhet till en så bisarr och tråkig nivå att det tar bort allt det roliga. ...Så pratar han om ”åldern” medan mogna hedersgästen herr ”32” sitter och hostar ur sig spydiga kommentarer mot rappare som är 6-10 år yngre än honom som har battlat 1-3 gånger. Du är fan inte klok.. Det är för tidigt för en häxjakt. Så även om du hade pinpointat rader som är direktöversatta från GT (vilket du fortfarande inte har kunnat bevisa), än sen? Tycker O-Zone folket har utvecklats jävligt mycket på kort tid och tvivlar inte att allt kommer se bättre ut om 1-2 år. Man måste börja någonstans, so far so good. Det hade varit en annan sak om du verkligen ville se en utveckling, då hade jag förmodligen hållt med dig och vi hade kunnat ha en diskussion som vanliga människor. Dessvärre så är det jävligt uppenbart att du försöker dölja ditt hat i något som du vill att folk ska se som "konstruktiv kritik". Det här var mitt sista inlägg riktat mot dig så förvänta dig inget svar för jag pallar inte mera. Gå nu och chatta med dina häftiga vänner från staterna om hur fattigt O-Zone är.
...Så pratar han om ”åldern” medan mogna hedersgästen herr ”32” sitter och hostar ur sig spydiga kommentarer mot rappare som är 6-10 år yngre än honom som har battlat 1-3 gånger Så föräldrar idag har inte lärt sina barn som är 18+ att det är fel att stjäla?, det känns helt bissart att du sitter och försöker ursäkta ren och skär stöld av andras material med såna banaliteter som att "ahmen dom är unga ju!?!" "asså ge dom lite tid" osv.
Om dom ej får konsekvenser för sitt dåliga beteende snälla förklara för mig och övriga vad det finns för någon anledning för dom öht att inte fortsätta göra samma samma bara?
Så även om du hade pinpointat rader som är direktöversatta från GT (vilket du fortfarande inte har kunnat bevisa), än sen? Det där säger ungefär allt om vad som är fel.
Tycker O-Zone folket har utvecklats jävligt mycket på kort tid och tvivlar inte att allt kommer se bättre ut om 1-2 år. Så "battles" av alla saker på jorden skulle vara undantaget som bekräftar regeln vad gäller mänskligt beteende och hur vi fungerar?, att folk ser att detta accepteras vitt och brett och dessutom att andra är framgångsrika med det skall alltså både få dessa individer som gör det nu men också dom som kan tänkas fundera på det att "tänka om"
Det är jättegulligt att du ser på världen genom dina rosaskimrande glasögon men tyvärr så fungerar inte riktigt saker och ting på det sättet är jag rädd. Det kommer _ÖKA_ inte minska om folk ser att det accepteras, det har redan börjat göra det.
Dessvärre så är det jävligt uppenbart att du försöker dölja ditt hat i något Absolut det är därför jag gör konkreta välunderbyggda argument för min sak, samt applicerar förklaringsmodeller för vad det kommer leda till, bara för att "hata för hatandets skull"
Det är därför det är _RIKTAT_ mot dom som gör det, och inte Ozone i stort, för att jag "fördömer" hela idén.
brb app mfl. Jag har nog sett All jumpoff och GT battles, (inget jag är stolt över hahah) och jag har anmärkt på personer i battles förr (i egenskap av domare) som direktöversatt punchlines.. att jämföra någon med timon och pumba är dock inte så långsökt att man själv kommer på då en kille är smal och en lite större...pause Men här tänkte jag inte på det en enda gång.. jag kanske var för open minded, jag vet inte (har alltså inte tittat igenom en gång till för att se om jag kan dra några paralleller) Sen att avsluta någons rader är väl rätt naturligt att man gör? Skulle man dra paralleller mellan alla svenska och amerikanska rappare med för dem lägger adlibs, har samma upplägg på låtar osv? du förstår själv hur långt man kan dra det. Nu minns jag inte om någon körde den här, men som ett exempel: grejen med att man låter bli att säga "like" ..som jag inte vet vem som kom på; men som jag först hörde Jungle killarna använda, det har ju folk blivit inspirerade av inom GT också.. skulle det vara fulare att någon sånna saker här än på deras hemmaplan..? Och om jag tex skulle använda det i en battle, låta bli att säga SOM på svenska, så skulle jag anta att folk förstod var det kom ifrån och se det mer som en referens.. så är det nog många som tänker.. många som nog förutsätter att folk kollar på de amerikanska battlesen och spelar på det. Men hursom rada upp de direktöversatta raderna..hade varit kul att se och du verkar ju ha tid så det räcker och blir över.
svanspelle, jag tycker också att man kan säga vad man vill i en battle, men man får vara beredd på att inte alla andra resonerar likadant jag loooovar att om jag hade battlat och sagt att man skulle lyncha alla niggers så hade nog du och alla andra tyckt att jag var dum i huvet och velat banka nyllet av mig. critical, jag är mitt uppe i nollningsveckor för tillfället, men när jag får tid längre fram kan jag säkerligen ge dig alla exempel på direktöversättning jag hittar, med det menar jag rader som jag aldrig hade använt för att dom är för lika originalet. jag reagerar likadant när grindtimerappare gör det, tex storm mot thesaurus, både grease-raden och hellraiser/pinhead raden