[Video] The O-Zone Battles: Sommar Promo!
Äntligen dags för mer videomaterial från The O-Zone! För er som inte vet så samlades folk på stadsparken i Lund/Skåne, 21/8 för att se på lite promo battles. Glöm inte att vi har en facebookgrupp, youtubekanal, myspace och givetvis en officiell hemsida. Gå med, bli vän, prenumerera och supporta! (länkarna finner du nedan) Sprid våra battles på alla tänkbara sätt och om du anser dig hålla måttet som deltagare eller domare inför kommande events så är det bara att fylla i blanketten som finns på vår hemsida och skicka den till [email protected] The O-Zone är ett battle-arrangemang i samarbete S.T.I.C.S. och Dubcnn/Digitial Dirt . TACK till Martin Zamora , Grizzly , R-Man , Nu Messiah , Shazaam , Hyper , Tay Tay , Third Eye , alla övriga medverkande och alla som dök upp för att titta på!Facebook YouTube Myspace BOOM!WWW:THEOZONEBATTLES.COM (Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:04:20)
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Martin Zamora vs Nu Messiah
Third Eye vs Grizzly
Shazaam & Tay Tay vs Hyper & R-Man
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Nuuuuuu! Fett intro btw ;)
ey martin brorsan, mer såhär, steppat upp ditt game sen senaste.
Nu Messiah var helt efterbliven
Third Eye har han en egen personlighet?, eftersom han plagierar mannerisms och cadence rakt av från div GT mc's. Tay och Shaz är duktig fler borde hämta inspiration därifrån eftersom dom utvecklat något eget, andra låter fortfarande stelt utav helvete eller så är det copy/paste och babelfish på GT. Produktionen håller hög klass dock, och S.T.I.C.S killarna har sansat sig.
O-Zone :) ..o jag gjorde musiken ..sheeaaa
fett intro... nice work kritan... vem vann då ? ;)
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
brb2009 P32: hur kan man kritisera någon för att plagierar och tre rader senare så tycker du att fler borde inspireras av RiFa ? Var drar man linjerna ? har inte third eye isåfall inspirerats av amerikanska battlare ? allt bra, produktionen, alla bakom. fetast var nog när Third Eye drog "mad respect och skaka hand"- raderna och gick fram till O-Hund. Var osäker på om det skulle fastna på filmen men det blev perfekt ! mina vinnare: Martin Zamora, Grizzly ( trots o-hund - grejen ) och R-Man & Hyper. så, lets agree to disagree
hur kan man kritisera någon för att plagierar och tre rader senare så tycker du att fler borde inspireras av RiFa ? Var drar man linjerna ? Man gör så att man först läser inlägget och ser till att man förstår dess innebörd, sen författar man ett svar.
Vad har det faktum att "third eye" plagierat mannerisms och cadence rakt av att göra med Rifa?, poängen var att dom har skapat något eget medans den andre kopierar. Och således borde fler inspireras och ta efter RIFAs exempel _OCH SKAPA SIG NÅGOT EGET_
Det skall inte vara så att man ryggar till och reagerar gång på gång för att man "hört och tom sett det förr"
Fan vad man väntat på att se detta. R-man och Hyper tog det :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
FETT! jag står vid vad jag sa tidigare, Third Eye är min favorit denna gången, tung insats från alla förutom Nu Messiah, särskilt RiS killarna som var duktigt underhållande att kolla på. brb2009 din dryge jävel.. varför ska du komma in o vara den sanslöst irriterande partypoopern varje battle? Att du tjatar om originalitet och tar in Rifa som ett bra exempel är lika pinsamt som battlefilmerna du länkar till i Utländsk Hiphop. Bara stick.. men om du trots det är lika störigt envis som du alltid brukar vara och vill "diskutera" så kan du ta det med mig via min gästbok, smutsa inte ner tråden som du har gjort med alla andra.
Och PROPS till alla som har med O-Zone att göra! Keep bringin this shit!
varför ska du komma in o vara den sanslöst Glömde att du agerar allsmäktig auktoritet på detta forumet, gillar även att du försöker dra paraleller till GT/KOTD battles jag postar (där Ozone inte skulle EXISTERA ens om det inte vore för GT) i hopp om att finna något att angripa, när du då däremot gör det på människor som varit med och fostrat och skapat den battlekultur vi har idag så blir det dock mest jävligt penibelt för dig själv. Och du som skall föreställa "26" framstår väldigt väldigt infantil och okunnig.
Jag kan utan problem länka till battles "third" stulit ifrån, kan du säga detsamma om tay och shaz?, tvivlar men försök du motbevisa.
Och jag tar inget via någon gästbok, vi tar det publikt eftersom detta är ett DISKUSSIONSFORUM.
jahapp Du torde vara fullt medveten om att du kopierat cadence och mannerisms från GT battles, det blir rätt illa när amerikaner som inte fattar ett ord svenska ändå kan se att du imiterar GT folk, man var rätt överens att du borde pröjsa royaltys till DBD bla (inkl DBD själv)
Du kommer undan med det för att det är jantelagssverige där vi ej ifrågasätter sådant, hade det varit USA eller något annat land med etablerad battle scen och där sådana saker som (originalitet och dyl) värdesätts hade du fått äta lika mycket skit som Juze och Wapps fick göra WRC 2007 när dom försökte vara Saurus och Illmaculate.
känns lite som om att rifa har tagit en del ifrån tex denna:
http://www.youtube.com/watch?v=wCB8yzyQxSw tycker nog att de tagit hela deras första rond och gjort som marvwon & quest mcody, men det är bara min åsikt
ingen låter direkt stel denna omgången om du frågar mig, tyckte alla gjorde bra ifrån sig utom Nu Messiah, men han lät inte stel, han choke:ade, sånt händer, ingen biggie.
Sluta vara så pretentiös, snälla.. det gör ont. Haha dom fattiga battlesen som du länkar till från GT o KOTD säger mig exakt vilket dåligt sinne du har för battles. Nejnej det är upp till dig att bevisa exakt vad som är så originellt med Shazaam & Tay och visa vilka klipp du pratar om som Third Eye skulle rippat sin grej ifrån. Och låt mig göra det klart för dig, INGEN gillar att du skriver här, diskussionsforum eller ej.
haha co-sign på Dry your eyes liknelse.
Haha dom fattiga battlesen som du länkar till från GT o KOTD säger mig exakt vilket dåligt sinne du har för battles Soul Khan vs Deacon Frost är en "fattig battle" ? eller Soul Khan vs QP?, Dizaster vs A-Class? , jag har postat runt 90% av alla GT och KOTDs battles från starten så du kan ju ta och visa vad som håller "klass" då du som biguppar våran svenska battlescen så stenhårt som du gör.
och visa vilka klipp du pratar om som Third Eye skulle rippat sin grej ifrån När personen han "lånat" ifrån tom håller med om royaltys så är det som sagt RÄTT illa.
INGEN gillar att du skriver här Hört talas om åsiktsfrihet någon gång?, finns det f.ö någon som kommit längre än lekis som skulle lägga någon som helst vikt vid en sådan sak som du tar upp ovan?, prova författa lite välunderbyggda argument istället för att köra din fattiga sk "retorik" som enkelt förklarat är "i am rubber you are glue" i "nähä/joho" form.
nej 90 % av allt du länkar till har varit medelmåttigt shit som inte battlarna själva vill lyssna på, men du är så mycket av en fanatiker när det gäller GT o KOTD att du inte kan skilja skiten från feta. Nu får du fan inte slingra ur dig, jag säger upp till bevis och tills dess skriv inte ett piss här e du snäll. Och snacka inte ens om att jag ska argumentera för min sak när du inte ens kan backa upp dina påståenden med bevis.
tycker För att man är samspelta och avslutar varandras bars och setups?, det där hittar du på samtliga 2on2 pairings där lagen har personkemi.
Saurus och Illmaculate
DfD och Sahtyre
360 och Anecdote
Prime och Purpose
Bara för att nämna några stycken, du kan få fler exempel om så önskas med.
Måste säga att alla var duktiga förutom Messiah.. Men skrattade nog mest åt Grizzly och Third Eye battle'n, den var riktigt underhållande! Vart kan man få tag på 3 eye's musik btw?
"Visst är det vackert.."
brb2009 P32 motsägelsen uppenbarar sig, säger du att GT rappare rippar från GT rappare!? omg!! det kan inte vara saaaaant
nej 90 % av allt du länkar till har varit medelmåttigt shit som inte battlarna själva vill lyssna på Skärp dig nu, påståenden som enkelt kan motbevisas som lögnaktiga kommer du inte komma speciellt långt med. Men du hävdar alltså att dom battles jag nämnde är "medelmåttiga" ? 100k+ view battles. Det blir mer och mer uppenbart att du inte har något att säga och är så desperat att få fram någon form av "poäng" att du inte drar dig för att komma med dom mest sanslösa påståenden.
Nu får du fan inte slingra ur dig, jag säger upp till bevis och tills dess skriv inte ett piss här e du snäll. Och snacka inte ens om att jag ska argumentera för min sak när du inte ens kan backa upp dina påståenden med bevis. Hur svårt är det för dig att förstå att din åsikt objektivt sett är värd precis lika mycket som min, din "uppmaning" att sluta skriva tar jag som ytterligare exempel på din totala oförmåga att underbygga dina sk "argument" med någon form av substans. Du stoppar fingrarna i öronen och skriker "LALALALALALA" varför skall jag f.ö "bevisa" något som fick medhåll i förra Ozone tråden? och där tom en av dom som man copy/paste ifrån höll med, och då förstår den människan inte ens ett ord svenska.
du är otroligt dryg, jag sväljer min stolthet for now, har en fredagskväll att se fram emot. hoppas på att du också har det
Nu ska vi se här; publiken känns lite "lorentz" överlag, men dom börjar förstå att bra bars kan vara skämtfria också. third eye mot grizzly var jämn, eye hade mer publikstöd och får mycket props för nonsensbars medan grizzly fick ett lite tuffare bemötande, jämn battle som jag måste kolla igen för att bestämma utgången i men magkänslan säger att third eyes sista tippade över bägaren på hans sida. taytay och shazaam mot r-man och hyper Rätt övertygande vinst för r-man och hyper, det känns som att shazaam får babysitta taytay genom större delen av battlen tyvärr. Dock mycket props för raden om att ris gör oseriösa låtar för att dom inte vågar få kritik, riktigt fet. SIKTA MOT STJÄRNORNA! Numessiah mot martin zamora synd att messiah fuckade upp början på sin andra rond och blev tvungen att freestyla. Zamora hade större delen av sina feta rader i första och en riktigt fet flipp i andra. Tycker det är lite smådrygt när publiken ska fjanta sig under folks rader som ex, "Kallarna dragna" men det är vad det är. Messias kör ju på en lite mer "smack"-liknande approach med hårdare bars istället för skämt, vilket inte riktigt är publikfavoriten här i sverige. Tycker Zamora tog det 2 ronder mot 1. Bra event överlag, shoutouts till bruden som skrattar hela tiden under hypers och r-mans ronder
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
shoutouts till bruden som skrattar hela tiden under hypers och r-mans ronder Haha tänkte också på de!
"Visst är det vackert.."
Jag tackar för fredagsnöjet! Skönt producerat. Tyckte alla rapparna var duktiga, messiahs flipp är inte så mycket att göra åt, kan hända den bäste! big up!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Glömde för övrigt säga att "10 år"-raden var riktigt jävla mordisk
tyckte rifa dödade
We make rap, but we live hiphop
Skitfet Vinnare var Ri-Fa och Martin Zamora, hade gärna sett OT på Grizzly - Third Eye men det blev ingen så jag får säga Third Eye.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Om jag får klaga på en sak bara (det får jag, för jag vet bäst) så är det alldeles för mycket direktöversättande av punchlines, jag tror att jag hörde punches från minst hälften av alla som är kopierade och översatta från grindtimebattlare, och det känns ju lite tråkigt, step your originality game up, people.
Moderator
2010-08-27 23:52
Synd att det blev som det blev för NuMessiah, han brukar vara riktigt bra annars. Hoppas få se han slå tillbaks nån annan gång! Dock tyckte jag att Zamora var galen, mycket tjockisrader, men jag skrattade åt dom så. I vilket fall var det nog den bästa överlag jag sett, alla klippen var riktigt feta och roliga att kolla på. Mycket props till alla inblandade!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Third eye<3<3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så jävla grym!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Trofast - Haha! :D Skitfett att filmerna har kommit upp! Det var ett jävligt roligt evenemang och big ups till Choys, Hyper, Vigge, S.T.I.C.S, Third Eye, Shaz, Tay, Armann, Zamora, Messiah och alla som var där och kollade! Personligen tyckte jag att Martin vann av naturliga skäl, synd på Messiah, that dude got bars!! Men oavsett så var Martin skitfet och jag gillar hans vibb starkt! Han har tungviktsbältet, en blunt i käften ;) Min och Third Eyes battle är det väl roligare om andra får diskutera eftersom jag givetvis tycker att jag vann och Jocke säkerligen tycker att han vann, precis som det ska vara :). I vilket fall som helst så hade jag jävligt kul och i min ödmjuka åsikt så var vår battle underhållande iaf hehe. 2 on 2-battlen var sjukt rolig, stod och skrattade jävligt mycket i publiken! Mååånga quotables och jag måste ge lite love till alla fyra inblandade, no homo. Efter att ha sett battlen ett par gånger till nu så lutar jag nog fan åt Ri-Fa med 2-1 i ronder, men RiS tog tredje övertygande och de andra två var betydligt jämnare. Ser framemot nästa event och det hoppas jag att alla andra också gör!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Fan att Messiah tabbade sig han är en mycket bättre rappare annars
trots allt jag sagt ang nu messiah innan i förra tråden, så håller jag med att de va riktigt synd att han sumpade det såhär, för han e grym på lyriken och så. men sen samtidigt tyckte jag de va jävligt pinsamt och kul att killen som alltid hade åsikter om vad andra gör för fel sumpade såhär hårt själv! haha aja, oavsett tycker jag oxå att du ska öva upp det istället o försöka längre fram igen!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Bara sett tag team så långt men den var fan världsklass. Både Ri-Fa och R.I.S gjorde bra ifrån sig och det var bara att luta sig tillbaka och njuta. Vem som vinner känns helt oväsentligt när båda levererar såpass fett även om jag lutar lite åt R.I.S då Ri-Fa kom av sig mot slutet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Martin Zamora i första va helt sjuk!
Fyfan vad Shazaam och Tay var bra tillsammans gillar att bolla fram och tillbaka sådär, Sjukt fett. Och rman och hyper hade sinna stunder hade grymma rader här och där, men shazaaam och tay tog det.
B
såg att nån skrev nå om att shaz fick sitta barnvakt åt tay tay? u crazy man? han lägger det skönt
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
och tjejerna som skrattade åt allt rman och hyper sa. Snälla döda dom, för fan
B
shoutouts till bruden som skrattar hela tiden under hypers och r-mans ronder jag la inte märke till henne så TACK SÅ MYCKET för att ni nämnde det så jag inte hör något annat. jag hör henne tillomed under shaz & tay i bakhuvet
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Angående den skrattande tjejen som hörs så är det inte min tjej som nån skrev nånstans (på youtube tror jag). Inte Hypers tjej heller för den delen. Jag ska försöka vara lite mindre ball nästa gång så att ni inte störs av skrattande publik! För övrigt instämmer jag - shout outs till bruden som skrattar hela tiden under mina och Hypers ronder! :D Feta battles, respekt till alla deltagarna
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Big big big up R-man och hyper! tyckte att Shazaam & Tay Tay hade väl en del grejer som va rätt roliga men fyfan va dom fick stryk!
Fyfaan för bruden som skrattade så fort ris öppnade käften. Alla ronder var väldigt bra, från båda sidor men måste säga att shazaam och taytay var snäppet roligare att kolla på. Tja
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Toastare
2010-08-28 17:35
Gillar O-zone battles riktigt mycket! Behövs knappt nån skäms-kudde som vid många svenska freestylebattles. Förskrivet blir så mycket bättre (om man minns sina rader och kan leverera dem på ett bra sätt) Oberoende av att jag är Lundensare så är Thirdeye en favorit. Tjat, tjat om att göra sin egna grej eller göra det på ett nytt vis.. det handlar om att göra det bra.
Jag skyller allt på Emma!
Tjat, tjat om att göra sin egna grej eller göra det på ett nytt vis.. det handlar om att göra det bra. Så att flertalet sitter och direkt översätter bars,setups,concepts och punchlines från GT/KOTD/DF/Scribble/WRCs osv är helt okej för att majoriteten av åskådarna är sådana som ej följer battles regelbundet?
Jag vet inte, jag som trodde hiphop som konstform handlade om att uttrycka sig, "battles" är väl så pass nära du kan komma kärnan av att "uttrycka" dig, särskilt när du sätter det i ett accapella format där din personlighet och identitet är det som skall sälja hela paketet och dig som vinnare i folks ögon. Är det då acceptabelt att låna/stjäla andras hårda arbete istället för att utveckla något eget?
Alla vi som följer battles regelbundet ser dessa grejer, i övriga världen är vi majoriteten och där kommer inte folk undan med sån här skit, i sverige är vi tyvärr minoritet och därför kommer folk undan med sån skit.