[Video] Jag är värd att bli påsprungen, så jag tar saken i egna händer
Yuh! Diskussionerna har varit vilda när det gäller vem som lagt den bästa "bumped into"-versen på MyBestFriendIsMyGrind.com - Många tycker att Lorentz och Trofast får för mycket utrymme. Många tycker att Shazaam, Sam-E och Rah Balder lägger feta verser. Och artister som Adam Tensta och Lazee, som redan nu är ute och snurrar i världen, har tagit plats i samma "tv-program" som mindre kända namn så som, Mexxi & Si-Kret, Nube och Samson For President. Långsamt så läggs pusselbitarna ut och en karta över hiphopsverige kristaliserar sig. Så, tycker DU att DU är värd att "bumpas in i", varsegod, scenen är din. I denna tråd skulle jag vilja uppmana alla rappare där ute i landet som anser sig tunga, att sätta på videokameran, spotta sönder sig, lägga upp på YouTube och sen här på Whoa. Sen är det upp till alla Whoa're att bedöma dina chanser att bli Sverige nästa raptalang! Vad väntar du på? Kör igång!Sir David HusselhoffMyBestFriendIsMyGrind.com Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind
tight idé! synd att man kommer få se massa skit mellan dom bra bara. men så kan det vara! big up till mbfimg och hatten av till husselhoff
http://www.myspace.com/localexpressions
Bra initiativ!!
"Visst är det vackert.."
Då vet vi att det inte finns någon som riggar en kamera och spottar samt lägger upp på en halvtimme i alla fall. Vi får se om någon hinner göra sin grej innan en timme har gått. Är du verkligen hungrig? Har du verkligen skills? KÖR IGÅNG!
Sir David HusselhoffMyBestFriendIsMyGrind.com Twitter.com/MBFIMG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sorry, länka fel... den e lite lång men se i slutet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Intro och allt! Blam! Upplagt redan 14:e Augusti! Imponerande, inspirerande och kul! - 2150 views också. Det skulle räcka till en ganska hög placering på topplistan. Hur kommer det sig att ni inte skickat in denna tidigare?
Vissa delar av dessa dudes grejer (juiz och de andra) är MYCKET bättre än i alla fall Mexxi & Si-Kret... Dock ska ni nog spela in lite nyktrare nästa gång. Vissa av er ser ut som fotbollshuliganer... Haha.
Då är det jag som har haft dålig koll... =)
Det ska bli kul att se vad ni snickrar ihop när kameran år på G igen. Specialskriv gärna något och hitta en telefon med kamera så det slipper ta så lång tid!
okej! ska görat!
sjukt nice :) Blir kul å se vad ni hittar på när kameran är på gånmg igen :)
http://twitter.com/JAGHATARPOJA http://facebook.com/pojapage
There it is! Poja... det vore riktigt kul om du också grabbade kameran, skrev något exklusivt till denna post och spottade det med ett egetihopkokat litet "mat-intro".
Holla!
Skivsamlare
2009-08-28 17:16
Diggade inte direkt mexxi & co. Tråkigt att jag och Juiz (Ta-fatt) har så långt ifrån varandra. Men räkna med att det snart kommer upp en video med pikkupop :) Peace!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Riktigt trevlig idé från mbfimg :)
Snart har 12 timmar gått och ingen av alla de artister som det frågats om har lyckats spotta och spela in en ny vers. Vart är alla hungriga rappare det talas om?
Promotor
2009-08-29 02:36
MBFIMG's videos är alltid kul att titta på! Men i övrigt hatar jag videos som "droppa en vers framför kameran" så jag kommer inte lägga nåt, men fet kul idé detta, och jag lägger detta inlägget istället för att tråkigt nog trycka på "lägg till bokmärke". Poja droppa de fett änsålänge, o hoppas resten av alla droppar minst lika bra som honom!
Optimistik - Kör ett undantag och spotta en på kameran nu! Vill höra.
Jag är hungrig!
Genx Demo in the making!
"Strapped som lesbiska brudar". - Haha.
Tungt levererat! Jag vill ha mer! Det måste finnas fler som har en kamera och spottar!
Vad tyckte ni andra om Änglalik? Om "bumped into"-serien fortfarande fanns, skulle han vara värd en plats? Vilka som var del av serien var han bättre/sämre än? Vad var det bästa med versen? Vad var det sämsta med versen?
Klart att ängla är värd en plats! Han skulle placerat sig nånstans i mitten av listan! Keep spittin booy! kommer snart själv med en vid också ;)
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Änglalik - Yeah... Du skulle lugnt platsat in. Bra jobbat,
Ja tycker ängla droppar det bra. Kön text å så.. Ja tycker han borde plattsa i bumped in to serien. Som wizdom säger " ungefär runt mitten " tycker ja med. Ska låna polarns kamera imorgon och film min vers så kommer den :)
Vår musik och blogg hittar du på -
http://www.smsmusic.se
Smuris - Se till att lägga det fett!
Klart änglalik ska bli på sprungen !! Ska fan också komma med en tills imorron ! Peace !
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
N.m.e - ja! Skriiiiiiiiv, filma, lägg upp.
Maximum, lite mer attityd vore på sin plats! Annars bra!
Promotor
2009-08-29 19:04
Maximum_Taste P18 det låter soft.. Men du verkar rädd att någon ska höra dig? Hur fick du till fisheye? Sista barsen va ju FETT NICE!
Maximum_Taste P18 Du har grym potential, både röst och flow låter bra, och texter kan du skriva, det vet jag sen innan. du får dock jobba på ditt delivery.. Som du kanske själv vet, holla om du vill spela in!
shades on my eyes you can't tell I'm .....
https://soundcloud.com/invalida
Invalida tyckte jag såg rätt fånigt ut
Yes im drunk och ljudet är helt åt helvete, men man hör!
Jöpp, galjar i mitt bås, chea!
Honest oppinions #1.
Av de tre nya bidragen måste jag säga att
MaximumTaste är min favorit. Du har bra rader och en hel del kvalitativa punchlines. Som andra har påpekat så kanske inte sättet du leverar din vers på är på topp. Det går dock enkelt att jobba vidare på. Du ser ändå "cool" ut när du spottar! Spela gärna in ännu fler verser och posta. Det ska bli kul att se hur du utvecklas.
Jag tycker att Invalid ska ha ett väldigt stort big up för introt! Love it! Anledningen till att jag hade ett intro på "bumped into"-filmerna är att de ska hänga ihop. Hänger filmer ihop i en serie på YouTube är det mycket större chans att någon som är intresserad av tex Kung Henry, även tar en titt på Byn Clicken. Döper ni eran film till något i stil med "MBFIMG did NOT bump into Invalid", så kommer ni helt klart få fler views. När det kommer till er rap så tycker jag många gånger att ert flow är för enkelt. Det är för monotont och bjuder inte på många överraskningar. Innehållet i texterna är ok, men inte mer. Utförandet skulle jag ge er 4 av 10 på.
Draken har flow! Men jag hör inte alltid vad du säger. Det kan bero på ljudet, men även säkerligen på att det går lite FÖR snabbt ibland. Intensiviteten och inlevelsen är på topp! Jag skulle vilja höra något mer, med bättre ljudkvalité.
Feel free to fill in... och givetvis argumentera emot!
MBFIMG.com Måste nog vara ljudet eller alkoholen, hehe! Versen är redan inspelad och den låter felfri där :) Slängs nog upp närsom. Men tack!
Maximum - Håller med de andra, finns potential men du verkar nästan be om ursäkt för att du rappar. Invalida - Dåligt, första snubben katastrof, andra lite bättre. Nicke - Fett fett, bästa av de här tre!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Jag hade en gitarrist i studion så det blev inte 100% acaplla :(
Maximum lät bäst av de må jag säga. Som BearC sa, det verkar nästam som du ber om ursäkt för att du rappar. Vill också höra mer om dig. Lungt om jag laddar upp dig på bloggen som nykomling? David H, jag körde en "bumped into" på mina polare för en vecka sedan. Killens data pajade så jag får hoppas han har kvar den på kameran. De är alla 92:or, två rappare och två producenter. Vi får se! Härligt initiativ att ge de mindre uppmärksammade artisterna en chans! Annars lär det sluta upp såhär: "Vem är Stor och Allyawan? Vem är de? De är ju inte bra/kända."
Cuz - Jag uppskattar dina ord. Det är kul att se att det finns så många hungriga artister där ute. Se till att skaka fram de där banden eller spela in igen! Folk måste få se vad som sker på er sida av landet.
många sköna tycker jag ändå.. Första är med juiz, toppen, motti och klingan var ju skön, själva videon och känslan man fick maximum, så måste jag säga som alla andra att du lät skön men att du ber om ursäkt för att du rappar på balkongen ungefär.. Draken var fet fet fet, synd att man inte hör allt pga ljudkvaliten Nelione, galet skönt tycker jag :S
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Om man skulle ta och spela in nåt och knulla alla? Hehehehe
Blunted in stockholm
är temat fritt, eftersom nästan alla verkar skryta så tänkte jag kicka ngn liten mysig höstsession lr kanske ngt annat, om de går bra?
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~
Välj det som speglar dig och inte någon idol bara