Jag e iaf impad att han fixar över 100 inlägg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är ändån rätt stolt inombords att jag blev det hundrade.
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Simme_K P26 till saken hör väl att jag pratar ganska precis så som jag skriver, vilket innebär att allt jag skriver i praktiken inte ser så jävla bra ut. sen är det ju lite lustigt hur du lyckas få fram att jag "förväxlar enkla utryck och ord, blandar ihop begrepp" utifrån en enda felaktig mening...lyckligtvis så verkar det ju som att de flesta på forumet tar dig för det skämt du är och eventuell kritik som du kan tänkas ha mot hur jag använder mig av svenska språket faller ganska platt. lustigt att du återigen försöker plocka billiga poäng genom att upprepa dig själv istället för att besvara någon av mina frågor eller överhuvudtaget komma med något relevant.
om du kunde motivera dina åsikter skulle jag kanske kunna ta dom på allvar. ska du upprepa dig själv en gång till nu? gärna välskrivet och långt så att folk tror att det faktiskt döljer sig något av värde bakom dom fina formuleringarna. skit är skit även om man paketerar det som en snickers. sorry.
"Dina beats har fantimig staffan gjort i ejay" HAHAHAHA track_10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
croim P3 Är du trög? Jag skriver att jag inte gör det f.ö.r s.a.k.e.n.s s.k.u.l.l. eller för att vara barnslig eller störig.
sen redogör jag för varför det är relevant hur han uttrycker sig. Du måste vara riktigt jävla korkad som missar poängen där, skrattade som fan åt ditt inlägg. "hehe, nu var han motsägelsefull, nu ska jag sätta dit honom" sen missar du hela poängen.
Demento klagade på att jag klagade på hur han uttryckte sig och tyckte att det var barnsligt.
Jag förklarade typ ggr för honom att jag påpekade hans språkbruk eftersom han inte är rustad att bedömma lyrik när han inte kan språket.
alltså, jag skrev aldrig att jag sket i hur han uttryckte sig, jag sa att jag inte brydde mig för sakens skull... försök att lära dig läsa innan du skriver ett svar, du bara skämmer ut digsjälv.
Ointresserad av alla.
Demento P21 Hahaha, tror du att det bara är ett fel, du skriver ju helt fel hela tiden.
Iallafall, kan du dra, sluta skriva i denna tråden. Dina åsikter räknas inte när det kommer till lyrik-kritik eftersom du inte kan språket, förstå det så tvingar du mig inte att upprepa det.
Svara inte på detta inlägget för du framstår bara som korkad och pinsam. Du gillar inte prinzen, we get it, tror inte att du är deras målgrupp riktigt, det riktar sig till folk som kan svenska.
Kommer inte att svara fler gånger så du behöver inte skriva mer till mig, jag tar gärna en debatt med någon som är värdig och som kan skriva inlägg som inte måste knäckas som koder.
hejdå
(vissa saker är värda att upprepas)
Ointresserad av alla.
Simme_K P26 haha yes jag tjänade precis en tjuga på dig(tack)
Demento p21, erkänn att du e Degan? :D Fan va kul de e att se debatter skapas om keffat liv klicken gång på gång trots att ingen av dem har användare här. Frustrerade lidingöfjortisar med egen hemmastudio som lyssnat på G-Unit tror de kan avgöra om prinzen är en bra artist eller inte. Men de e klart, de kanske också har 10 000 nerladdningar i månaden av deras musik som de spelat in i sin egen hemmastudio på lidingö. Tycker också de e kul att se Feffe göra narr av sig själv i tråden med att svara åt Vigge (som också gör narr av sig själv i tråden). Slutsats: Feffe är tjock och dålig, Vigge är rik och dålig. Prinzen är ett geni.
Skivsamlare
2008-02-15 08:53
Simme_K P26 om jag nu gjorde det så skulle väl du med din barnsliga besatthet av att allt ska vara korrekt skrivet redan hoppat på mig tusen gånger om...du är förövrigt välkommen att inspektera ditt eget bruk av kommatecknet i vissa inlägg du skriver om du är intresserad av att skriva ordentligt. här trodde jag att jag kunde svenska åtminstone hyggligt efter att så gott som uteslutande fått beröm för mitt skrivande i alla former av skolverksamhet och på arbetsplatser men här får man lära sig genom en 26-årig Stan på internet att så alltså inte är fallet :(
nej, deras målgrupp är människor som överlag inte gillar hiphop i övrigt och är fascinerade av "sånt man inte får säga". hiphop för folk som inte gillar hiphop och generellt faller utanför genrens vanliga målgrupper. att det skulle vara någon sorts grupp av elittänkare som sitter hemma och spelar sånt här stämmer inte riktigt överrens med verkligheten...samtliga som jag har träffat, nu pratar vi om verkliga livet, som har gillat Keffat Liv har varit riktiga lowbrowtyper.
att du väljer att hålla fast vid att jag inte behärskar det svenska språket visar bara en enda sak, du är rubbad. men det kunde vi ju egentligen konstatera redan i förra tråden om keffat liv! egentligen vet jag inte varför jag roar mig med att ta skit från en 26-åring som kallar sig Simme...du har ju förlorat innan du ens öppnar käften!
jag ska inte hypa prinzen mer genom att uppa tråden i oändlighet. ta-ta.
Prinzen e överfet
you had me at asl
haha den här tråden är nästan en favorit
Klart det är en favorit. Simme_K gör bort sig gång på gång, riktigt roligt att se. "Dina åsikter räknas inte när det kommer till lyrik-kritik eftersom du inte kan språket, förstå det så tvingar du mig inte att upprepa det." Gillar den där. Sen har vi 13 andra inlägg i tråden där folk säger "ni ska inte ta det seriöst, det är bara på skoj, de rappar oseriöst om horor, knark och bajs". Man behöver verkligen vara doktorant i det svenska språket för att uppskatta den här "musiken" (som jag fortfarande tror är ett skämt) eftersom det är så djup och insiktsfull musik. Är du på riktigt? Jag är 99% säker på att du driver med tanke på vad du skriver så jag ska inte ge dig mer bränsle till raketen genom att skriva ett alltför långt inlägg. Du är tragiskt rolig iallafall. Men jag vet att du driver. Du måste driva. Du kan inte vara seriös. Mig kan du inte lura. :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Sen pratas det mycket om alla tusentals fans. Bra att ni har fantasi iallafall :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Vet du ens vilka du pratar om? Lyssna på musiken och kom tillbaks och säg att den inte är Sveriges överlägset bästa. Lyckas du med det så kan vi dra slutsatsen att du är gravt retarderad och att musiken flyger rakt över ditt huvud.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Då talat jag givetvis om dom senare verken. Allt från "Pass på Hall" som kom 2005 och framåt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Simme_K: Att jämföra med Monty Python var nog det svagaste kopplingen i den här tråden :D
Jag sa aldrig att det var p.g.a. könsorden ni lyssnade. Men du säger ju själv att du gillar texterna för att de är "grova" ;)
Prinzen och polare är den logiska fortsättningen på
BHA . Tio år senare och med en utvecklingen som är ganska relativ mot hur svensk hiphop har utvecklats flow- och textmässigt. Samma sida stängslet och fortfarande med hopp om att få uppmärksamhet genom att parodiera / provocera.
Taztylicious: Då och då blir det debatter om avföring här också, trots att det Mr. Hanky inte har nån användare ;)
Korrekturläsare, redigerare och skribent för JustDet.se
"Sen pratas det mycket om alla tusentals fans. Bra att ni har fantasi iallafall :)" hade över 1000 reggade medlemmar på sitt forum, reggade då. "med en utvecklingen som är ganska relativ mot hur svensk hiphop har utvecklats flow- och textmässigt" Där sammanfattade du min poäng. Du uppsakattar inte det faktum att dom inte följer andras fotspår och den utveckling som sker, utan går egna vägar. Det är vad jag respekterar dem för. Så vi har grundläggande skillnader i värderingar du och jag. Jag uppskattar när någon gör något nytt och orginellt oavsett, det är i princip alltid grymt, sen att det i min smak är jävligt bra är ju såklart viktigast för mig. Du tycker inte om när saker inte följer den rådande utvecklingen, med andra ord hade du dissat latin kingz när dom kom, petter när han kom och MBMAV när dom kom, om man utgår från ditt citat ovan. Själv tycker jag det är fett att hiphop i sverige inte bara ser ut på ett sätt, att det växer och lever. Att det kan existera 2 helt olika stilar med hiphop som enda gemensamma nämnare är enligt mig en bra sak. Men det prinzen & co gör som inte många svenska hiphopare lyckats med är att få anhängare utanför hiphopkretsar, dom gör hiphopen större i sverige genom att fånga lyssnare som vanligtvis enbart lyssnar på hårdrock, trance eller vadsomhelst. För detta så klagar ni. Jag vet att mycket är avundsjuka och mycket beror på att man inte vill släppa in pöbeln i "vår fina hiphopkyrka". För här vill vi sitta och beundra varandra och ingen ska någonsin få ta dethär ifrån oss. Och den utveckling du pratar om gäller de artister som ingen har hört, för grupper som får nya människor att lyssna på hiphop gör hiphop på svenska så som det inte gjorts förut, och så har det varit sedan svensk hiphop "föddes", petter, latin kings, ken, justD, snook osv, alla är exempel på hiphopare som gick en egen väg och lyckades få hiphopen att växa i sverige. Det är det som är den svenska hiphopens utveckling, från att den började, så säg mig nu, vem är det som inte följer den?
Ointresserad av alla.
wääää wäääääää -"jag tycker han suuuger!" -"skit är du dum i huvudet eller?" -"han är så smart o bra ju!" -"hur fan kan man tycka så?" wäääää wäääää wääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
Prinzen, bli inte doktor. det du gör e mkt fetare - tro mig jag vet!
you had me at asl
Prinzen äger alla inom svensk rap. skojar fan inte. hela skåne pumpar hans shit o vem han är och halva sverige också.
va ska man med tv till? detta e underhållning på hög nivå!
Detta är inte underhållning, det är grov tragi-komik att se dessa nollor sitta och klaga på sveriges bästa artist... skäms.
S-oteric och simme_k är deras 2 fans som alltid skriver haha ni måste ha väldig lite att göra.....sen simme_k check yourself
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"
S-oteric och Simme_K är 2 fans som står fast vid vad dom tycker och har jävligt rätt i vad dom säger.
now you know.
Prinzen gör sin grej o gör det fanimig superbt. Tycker Simme sammanfattar det lysnade i sitt sista inlägg. Jävligt roligt att vissa personer låtsas vara språkbegåvade när de ska svara på Simmes inlägg.
Lustigt är också som redan framlagts att Vicke o Feffe ödslar sin dyrbara tid som artister mot att försöka argumentera mot Prinzens anhängare, det säger väl lite om vilken nivå dom befinner sig på.
Jaja hata eller älska, jag älskar iallfall.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
jag håller med!
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Simme_K: Det jag sa var att de har utvecklats längs samma banor som övrigsvensk hiphop, bara att de fortsatt på spåret från BHA, så om man verkligen utgår från det du citerade (istället för att fabulera fritt) så hamnar man garanterat inte i slutsatsen att jag är mot nya grejer, utan snarare i det faktum att jag är trött på pajas-rap ;) Prinzen och polare är inte något nytt, de är (som sagt) bara den logiska fortsättningen på någonting som jag inte tyckte var så intressant för tio år sen och inte blir så imponerad av nu heller.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Word.
andré@justdet.se P0 Pajasrap?
Du skämmer ut dig själv.
Titta i tråden så ser du välformulerade inlägg från prinzens fans och felstavade syftningsfels prydda inlägg från folk som av någon anledning inte gillar prinzen men känner att dom vill skriva i trådar om en intervju med honom.
Ointresserad av alla.
Ja, att kalla Prinzen pajasrap känns helt surrealistiskt. Med tanke på vilka andra pajasrappare ni skriver om André. För mig är Prinzen jävligt on point och speciellt hans klockrena bilder av mänskligt beteende.
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman
Dubbel Trubbel är fetast i Sverige! ;D . Fetdiggar deras hur jäkla sjuka texter som helst - man tackar ju yttrandenämnden för att dom får fortsätta ! <3 Fan asså tummen up mannen! youtube saknar keffat liv låtar! Tack att du laddar up de!! Love it! Jag och min kompis brukar sjunga på den i t-banan, lite lustigt då vi e brudar.. HAHA men självdistans e bra. Härligt att det äntligen kommer upp lite keffat låtar här. älska keffat liv dom äger :D osv i all oändlighet. när vi ändå är igång med någon sorts snoppmätartävling mellan folk som gillar färska prinzen och vi som inte gör det så passade jag på att spana in lite kommentarer som det musikaliska geniet och hans vänner har fått på youtube!
Och här har vi exempel på hur de seriösa rapparna här på whoa agerar.
Track10 är killen som var här inne och skrev och klankade ner på hur tramsiga prinzen och restenm av klicken var och har något rappalias vid namn vigge.
Från track10 /
hmm tänk på vad du sitter å säger bakom en skärm... kan hända att man får stå till svars för sina uttalnaden i verkligheten... och om du inte alltid sitter och spelar spel framför datorn på kvällarna så kommer vi i sinom tid att träffas... kanske jag inte känner igen dig när du inte ser ut som en sminkad bög, men nån dag har du otur... är ofta i lund
Wow! För det första blir jag jätterädd, hjälp mig någon, en whoarappare är ute efter mig och han har säkert polare som sysslar med brott och tror att dom är hårdast i stan. Hjälp mig.
Detta är pajasrappare. Hörde en låt han gjort med org12, hade högre tankar om organismen än att han gjorde låtar med sådana här förvirrade hobbygangsters med välståndskomplex.
Det enda sådant leder till är att jag och mina polare numer inte lyssnar, köper eller kommer gå på org12 grejer, även om det inte är han som skrivit detta eller har med saken att göra, men hela prylen blir oseriös när man befattar sig med sådanthär folk.
Hejdå
Ointresserad av alla.
Simme_K: Inte för att vara sån, men om du ska blanda in mig i ett inlägg där du klagar på andras grammatik och stavning med mera så kan det vara en plan att verkligen korrekturläsa vad du skriver. Framför allt för att undvika klanterier som sär skrivn ingar ("syftningsfels prydda") ;) Men mer on-topic så: Hade du någon riktig kommentar, eller ska du bara försöka plocka poäng genom att angripa person istället för att kritisera sak? (om hotmeddelandet var ett faktiskt meddelande var det ganska ...ja, i brist på bättre beskrivande ord, löjligt) permoman: Vilka andra pajasrappare har vi skrivit om då (och framför allt: vilka "seriösa" rappare skulle du vilja se intervjuade)? Sen är det nog inte så oväntat att någon av dem han samarbetar med skulle tycka att han är "klockren" ;)
andré@justdet.se P0 Ja, det var ett riktigt meddelande. och ja, jag håller med om att det är löjligt.
Givetvis är det en idé att korrekturläsa mina meddelanden så att jag inte kastar sten i glashus.
Men å andra sidan tycker jag att det är att kasta sten i glashus när man kritiserar lyrik med felstavade feluppbyggda meningar, men ja, jag är inget undantag.
Kan väl medge att Demento är rätt duktig på att skriva och att jag mest uttnyttjade några felskrivningar för att tydlig-göra min poäng.
Personligen anser jag att mina inlägg är välskrivna men att dom givetvis innehåller stavfel och andra fel, åsikter och inehåll bortsett.
Demento kan tycka vad han vill, han verkar helt ok och diggar han inte så diggar han inte.
Det samma gäller för dig.
Men det är irriterande när ni med någon form av överlägsenhet går in och underminerar, tilintetgör, fel citerar och missförstår den musik och de artister som jag lyssnar på varje dag, som jag går runt med i min nano.
Ni behöver inte tycka om det, men ni behöver inte heller gå så långt att säga att jag lyssnar på pajasmusik. Det finns "spexiga" och lite "tramsiga" element i denhär musiken, det är kanske det som vissa fastnar för, kanske tilltalar det den gruppen som även lyssnar på tunnan och morotet eller vad dom heter.
Men jag och många andra med mig, vuxna människor lyssnar på detta för andra anledningar också.
Ja, jag tycker om brutal och pågränsen humor, jag tycker att det är roligt helt enkelt för att man inte får göra det.
Samma anledning som folk gillade bellman för(om ni ursäktar den pretentiösa liknelsen)
Men det som håller mig kvar är dom små smarta sammhällskommentarerna, den flerstegade ironin och det faktum att killarna har en disstans till sigsjälva och till rappmusik och sina låtar.
Detta är dock saker som jag inte uppskattade eller ens lade märke till direkt, utan upptäckte efterhand.
I slutändan så är det bra underhållning med ett mervärde för mig.
Man kan tycka att det är löjligt att dom säger hora ofta, men i låtarna så kommenterar dom ju själv över att dom säger hora och att det är löjligt, detta gör det mer mångbottnat för mig.
Missförstå mig rätt, jag menar inte att allting är genialt och att det är ett gäng övermänniskor dom här killarna, men dom är smarta, kan sin grej och gör det bättre än någon annan, enligt mig.
Denhär sortens hiphop är stor i USA, ta eminem som exempel, den är ännu större i frankrike, och ursäkta mig om jag har fel, men jag tror inte att sverige ligger före dessa två nationer när det gäller just hiphop.
Så sett till världsutvecklingen så är det ett naturligt steg och antagligen dit svensk hiphop är på väg, med prinzen i spetsen.
kanske kände MBMAV med flera på denhär stilen, men dom bemästrade inte debn och enligt mig var dom långt ifrån att utveckla den till det som RIS har gjort, men att alla ska älska det förväntar eller vill jag inte, för ju fler stilar desto större hiphop scen och desto fler nya intressanta artister kommer att komma fram.
Latin Kings ispirerade AP
Petter inspirerade snook
alla som i sin tur ispirerar vidare och vi får snart en rik hiphopscen i sverige.
Att säga att KL och prinzen inte skulle vara hiphop är förutom lite löjligt även dumt då hiphop växte på gatan och en av de första och största stilarna var just roliga rader om "knulla din mamma".
Jag skulle föreslå för er att nollställa era fördommar om prinzen och lyssna på hans nya skiva och bara skriva helt ärligt vad ni tycker var bra och vad ni tycker var dåligt.
Dom snackar skit om bögar i låtar men har med en bög i en låt, det är roligt och smart, för då tycker jag att man driver med den skaran fans som lyssnar för att dom är böghatare.
Och timbuk kan va hur korrekt somhelst men han har aldrig gjort en låt med varken en bög eller en handikappad person.
Så man är vad man gör och inte vad man påstår sig tycka.
Ni behöver inte älska det, men ha respekt nog för oss fans att inte kalla det pajas.
Ursäkta om inlägget blev lite kortfattat, jag skriver mer utförligt nästa gång.
Ointresserad av alla.
hahaha.. förrästen simme-gaizy... då kan du å alla dina vänner börja bojkotta org12, öris, chords, adl, juan från ap, paragon, stor, ken, afc, allyone, Sam-E, lilleman, Lazee, Dogge, J-Ro, Petter osv... Det e folk som kommer vara med på vår kommande skiva, eller tidigare varit med på tracks med... å alla dessa utan en krona involverad.. alla ställer upp å kickar av välvilja... Å fortsätter vi så här så kan keffat liv sitta i ett hörn och bojkotta hiphopsverige så slipper vi dom... återigen pajas
org12, öris, chords, adl, juan från ap, paragon, stor, ken, afc, allyone, Sam-E, lilleman, Lazee, Dogge, J-Ro, Petter osv... Om ni får med alla dom på en skiva är det fan inte illa pinkat. Blir lite sugen på att höra ändå....
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
org12, öris, chords, adl, juan från ap, paragon, stor, ken, afc, allyone, Sam-E, lilleman dom där är iaf till nya skivan... de andra nämnen är gammalt... men vi har ändå knappt börjat på skivan så vi får se var det kommer att landa...
track10 P24 Ja, jag kommer ha mindre respekt för dom om dom gör låtar med en whoarappare som sitter och hotar andras fans i nåt forum. Men snacka vidare och kom tillbaks när du har skivan i handen. Du snackar mycket men vad har du gjort, några sessions på din Myspace.
Ointresserad av alla.
hotar inte någon för att dom e fans.. utan en pajas som spelar ball utan att tänka sig för... kom hem till oss, ta med din pappa som du hotar om... så bjuder vi på fika å spelar upp lite tracks så ska du få höra... jag skickar med vägbeskrivning
track10 P24 Armann har sovit på samma bänk som lilleman.
Nej man allvar, ni har tunga rappare med (om alla ska vara med).
Dock är lilleman ingen höjdare i mina öron iallafall.
Men jag förstår fortfarande varför du hatar på prinzen och co. så mycket?
Du framstår som avundsjuk.
andré@justdet.se Från ingenstans har jag två frågor, riktade till dig för du verkar vara den seriösaste personen som skrivit i den här tråden.
1 ... Som skribent för en större svensk hiphop-sida, borde du inte skilja på journalistik-andré och personliga åsikts-andré? känns som du tagit på dig ett ansvar genom att vara skribent på en av de fem största hiphop-sidorna i sverige där du inte borde sitta och munhugga i ett flertal inlägg på en offentlig whoatråd för att trashatalka rappare. Kanske är det jag som tycker man ska kunna skilja på personliga åsikter och "jobb". du får www.justdet.se att framstå som en clown-sida med oseriösa skribenter som spenderar sin tid att försöka övertala artisters fans att sluta lyssna på sina idoler..... har gått media och läst vidare inom journalistik innan jag blev försäljare och där lärde vi oss lite bättre än så iaf...
2... För det andra, så är det ju mest bara åsikter du spyr ur dig. du gör ingen bättre motivering av dina påståenden. Att jämföra färska prinzen med BHA är bara absurbt då de inte har några som helst musikaliska likheter. Då ingen av r-i-s artisterna parodiserar hiphop, om något så gör de sig lustiga över andra artister och deras förhållande till hiphop.
vilket inte är i närheten av samma sak . jag menar bara för att jag sitter och påstår att jag tycker "Shindlers List" är en komedi så är det inte fakta. att jämföra D-V-S med BHA känns därför ungefär lika relevant som att jämföra "Shindlers List" med "Släkten Är Värst".
Om du vill jämföra några svenska rap-akter med BHA så vore artister som emilush, houman, saarvi eller ken ring snarare mer korrektare. då topicsen de snuddar vid är snarlika.. förortsromantik blandat med kärlek till droger o tillgjord brytning....
.... så vad som vore pajas-rap skulle jag själv vilja påstå är svenska rappare från medelklass-familjer som spelar förort, som seriöst förskönar drogproblem och avdankade 35 åringar som fortfarande går i baggy, bandana och rappar om att "röka spliffar". Att påstå att r-i-s vore en parodi på hiphop är inte bara ignorant.. det är långsökt och luktar mer avundsjuka än konstruktiv kritik.... helt ärligt..
Jag har upptäckt en generell tendens bland hatare av Prinzen och grabbarnas musik: genialiteten flyger över deras huvuden, vilket är varför dom inte uppskattar. Jag har kompisar som bara skakar på huvudet så fort jag sätter på något ur klickens repertoar; "stäng av skiten. Man fattar ju inte vad dom säger... öööööö sätt på Ken eller Snook eller Mange Schmidt". Detta är samma personer som ber mig stänga av PSTQ för att det låter som han "läser rakt av från ett papper". Dessa människor har aldrig läst en bok. Dom hade heller inte särskilt lätt i skolan. Detta gäller för 90% av er. Resterande grundar sina åsikter i personligt agg, eller om jag känner för att provocera: ren och skär avundsjuka. Detta är något som lyser igenom med all icke önskvärd tydlighet. Skall vi kategorisera i den här tråden så kan vi t ex sätta medlemmar som "påriktigt P23" i kategori 1. Killen är ignorant och saknar förmåga att uttrycka sig. I kategori 2 placerar vi användarna "Demento" och "andré@justdet". Två killar som ändå verkar ha ett och annat föl parkerat i stallet men som ändå väljer att hata på kvalitativ och intellektuell svensk hiphop. Här är det uppenbart att det finns en historia bakom. Kanske sticker det i öronen när Prinzen bränner av ännu en genialisk rad om era idoler Snook och Mange Schmidt. Eller så var det din morsa som porträtterades i den genialska Kär i Din Mamma från Live på Gondolen. Ingen vet. Sedan har vi ett säreget fall i form av "track10" som passar in i båda kategorierna. Han är inte bara inkapabel att ta in informationen på baksidan mjölkpaketet, han är även bitter och hatisk då han har en egen totalt misslyckad musikkarriär att ta dras med.
S-oteric P21 det finns ingen historia bakom mitt ogillande annat än att jag tycker att det låter illa rent musikaliskt och att jag inte ser det geniala i de texter som jag har hört. jag har ingen som helst personlig koppling till färska prinzen eller hans vänner...
Detta är samma personer som ber mig stänga av PSTQ för att det låter som han "läser rakt av från ett papper". Dessa människor har aldrig läst en bok. Dom hade heller inte särskilt lätt i skolan. med tanke på att det är musik det handlar om så kan man kanske tycka att folk är berättigade att klaga när det låter som att någon står och läser sina texter från ett papper. det är en viss skillnad mellan att kunna skriva bra texter, vilket jag bitvis tycker att pst/q lyckas med, och att kunna framföra dom bra, vilket jag väldigt sällan tycker att pst/q lyckas med. och detta tycker jag då alltså trots att jag haft det lätt i skolan och läser så gott som dagligen, hör och häpna! hehe om det inte vore för att det skulle göra mig till något utav en hycklare skulle jag uppmana dig att inte döma ut alla människor som inte delar din smak som idioter...
Robert_H X25 törs man ens fråga hur du kan avgöra vem som har en "tillgjord brytning"? vad är det för brytning som saarvi-artisterna lagt sig till med förresten? skånska?