I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Färska Prinzen intervju på JustDet.se

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-02-12 16:44
har aldrig bott i villa...
men jag, flummish, maki & irchie hyrde ett hus/lägenhet på landet som va väärsta... visst svider det i ögonen på dig ? avundsjuka ;)

mcshit, sluta sug kuk nu

2008-02-12 17:06
 Demento P21

Precis min poäng, du tycker inte att de är bra. Men du har bevisligen ganska begränsad svenska, vilket är en förutsättning för att du ska förstå det.

Ointresserad av alla.

2008-02-12 17:08
PS: Vad läser du intervjun för, varför skriver du här demento?
Ointresserad av alla.

2008-02-12 18:18
S-oteric P21
"ett och annat halvkasst stycke". right.

Simme_K P26
därför att jag fascineras av vissa saker som jag tycker är usla och tänkte dessutom att jag kunde ge honom en chans till. även om jag ogillar någons musik behöver jag inte tycka att han/hon/dom är idioter i övrigt. tyvärr bommade prinzen sin chans genom att vara precis lika tröttsam i intervjuform som i sin musik. var det inte du som spydde galla över ken i någon tråd förresten? varför läste du den tråden?

att läsa mellan raderna trots att det inte finns någonting där att hämta kräver inte en välutvecklad förståelse för det svenska språket, snarare en bristande verklighetsuppfattning...

2008-02-12 22:03
track10

haha.. :)

lomma = ullared.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-02-13 00:55
Att du ens skämtar om att jämföra Prinzen med Lord Byron visar vilket jävla prettooffer du är.

Du har helt enkelt missuppfattat hela skiten och tar allt på för stort allvar. Man lyssnar på det här för att höra skämt om knark, våld, vapen och horor, hiphopens fyra element.

2008-02-13 01:59
Kan man inte bara få lyssna på färska prinzen och tycka att det är lite lättsamt roligt?

Det är ju roligt när någon säger fitta och bög, man får ju faktist inte säga så.

2008-02-13 14:33

coolt

2008-02-13 14:44
track hehe va haren där bilden med saken att göra? Äre jag som inte hängt med i den väldigt underhållande debatten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-13 15:19
Inget illa menat, men vigge nu framstår du bara som löjlig.
Varför kommer du tillbaka gång på gång och skriver i tråden om du nu ogillar musiken.
Och vad har bilden med saken att göra?

Armann har lyckats bli full, han har inte satt upp håret, det blir en fett flummig bild.
Vad vill du ha sagt med det?

Förstår inte riktigt.....
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2008-02-13 15:28
plus.... plus... du glömde att han har en princesskrona på huvudet..

nädu.. e bara sjukt uttråkad, sitter på jobb... å något långsint...
ni vet vad jag menar... å ni ska se... nån dag.. ;)

2008-02-13 16:42
hehe cR. 
självdistans är nog inte er grej. 
lomma g'z!

heja heja heja the keffat liv.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-02-13 16:43
ska vi börja med personangrepp på hur personer ser ut nu också? Track10 har ju gått över gränsen

2008-02-13 17:55
LittleJohnny X22
Att du ens skämtar om att jämföra Prinzen med Lord Byron visar vilket jävla prettooffer du är.

Du har helt enkelt missuppfattat hela skiten och tar allt på för stort allvar. Man lyssnar på det här för att höra skämt om knark, våld, vapen och horor, hiphopens fyra element.

nu tror jag att du har fått något om bakfoten här...det är ju Simme_K, inte jag, som påstår att det finns ett sånt jävla djup i färska prinzens texter. jämförelsen har alltså inget att göra med att jag själv letar efter någon jävla lord byron när jag lyssnar på musik, den handlade snarare om att det där textstycket är raka motsatsen till den djupsinniga och fina lyrik som Simme_K försöker inbilla mig att färska prinzen producerar. jag tycker inte att färska prinzen är skit för att han är oseriös, jag tycker att färska prinzen är skit för att han inte klarar av att göra oseriös och skämtsam musik som är bra. något som du eventuellt skulle förstå om du faktiskt tog och läste vad jag skriver. jag är dock tacksam för att du drar ditt strå till stacken för att bevisa min tes...

2008-02-13 18:01
vigge har en bild på sin studio på sin myspace(märk väl att jag fram tills idag inte haft någon aning om vem vigge är, så få inte storhetsvansinne, hänger inte så mycket på whoa så jag känner inte till alla whoa rappare, mest sånt som spelas på radio)

I alla fall, min fråga var, eftersom studion ser rätt bra ut, nice monitorer osv, hur det kommer sig att dina låtar låter som datamicksproduktioner?

hejdå
Ointresserad av alla.

2008-02-13 18:23
Det är väl för fan inget fel på Vigges ljudkvalitet?!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-02-13 19:32
Haha, ja jävlar vilka diskussioner. Slappna av för fan, det är bara lite balla grabbar som gör musik. Jaja, Prinzen är bäst. Det bekräftade han med låten som heter så, och alla vi retarderade fågelungar vill ha mat nu igen i form av nya Prinzenproduktioner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-13 20:36
R-MAN NIGGGUH

2008-02-13 23:37
"Det är väl för fan inget fel på Vigges ljudkvalitet?!"

lyssnar man i lurar är det säkert helt ok, men i ett par fostex låter det hemskt, rent ljudkvalitemässigt.
nu dömmer jag visserligen enbart efter de låtar på hans myspace som jag lyssnade igenom idag, inte hört något annat, möjligt att han gjort mer seriösa produktioner, så jag ska egentligen inte uttala mig då jag inte är så insatt.

men av det jag hörde så var det en massa halvkassa rader i yo-jag-är-bra-och-jag-röker-men-jag-och-mina-polare-brukar-softa-dessutom-förhärluigar-jag-droger-
för-jag-har-välståndskomplex-rader rappade över omodifierade 12-takts-samplingar med fattiga trummprogrammeringar.

iallafall, tycker inte att man måste lyssna på DVS, the keffat liv, dubbel trubbel, Prinzen, armann, mr cool eller hyper om man inte diggar dem. Alla kan inte gilla samma sak, jag tycker det är nice med mångfald, rent musikaliskt kan det ju inte finnas rätt och fel, då blir musik ju en vetenskap och inte en konstform.

Saken med rappare i samverkan är väl att iochförsig lite att de vill irritera folk, så ni dansar lite efter deras pipa när ni blir så arga.

Sen diggar jag det faktum att dom inte gjorde som org 12 och timbuk när de fick skivkontrakt och stadade sina texter och började göra låtar som sångfågel. Istället gjorde dom en lika grov platta och sket i vilket.

för mig är det äkta, så jag anser att DVS & co är den mest äkta hiphopen då dom verkligen skiter i vilket om dte inte är på deras villkor.

Gällande Demento.

Du kan fortfarande inte behärska enkla uttryck "hiphopens svar på buskishumor" haha, du är uppenbarligen dålig på svenska så jag förstår att prinzen inte tilltalar dig på samma sätt som Strindberg inte tilltalar analfabeter.

Jag skulle aldrig bitcha om stavfel, kommatecken eller liknande, för man ska kunna skriva rätt fritt, speciellt på internet, men detta handlar om att man inte vet vad saker och ting betyder, vittnar om en oerhört dålig kunskap om språket, och det behövs nog för att kunna uppskatta avancerad lyrik, hade ju inte direkt brytt mig vad en taktlös omusikalisk person hade för åsikter om bethoven.

hejdå.
Ointresserad av alla.
Producent

2008-02-13 23:55
... org 12 och timbuk när de fick skivkontrakt och stadade sina texter och började göra låtar som sångfågel.

du menar att org och timbuk blev äldre och började skriva om andra saker..
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Sångare

2008-02-14 00:40
Nu kom jag på varför "Vigge" är bitter. Det är ju han som blir förnedrad i flera av klickens texter. Alltid undrat vem det är dom dissar. Det brukar vara han och nån Feffe som jag inte riktigt kopplat vilka det är.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-02-14 01:35
"du menar att org och timbuk blev äldre och började skriva om andra saker."

ja, t ex har org12 mognat något enormt, han rappade om att han rökte på, sedan fick han kontrakt och rappade om sina känslor med hjälp av diverse metaforer, sedan blev han av med kontraktet och då började han åter igen rappa om att han röker på.

Timbuk rappade lite på engelska, sen på svenska, var rätt cool, sa lite tunga och halvsmarta grejer och var ganska skönt opolitisk och orädd och hade en skön distans till vad han sa. sen blev han signad och började köra en massa tråkiga vardagssanningar i still med "yo, alla är lika värda mannen" samtidigt som han drog koks inne på diverse nattklubbstoaletter i malmö och lund.
Koks som ju för det mesta och i synnerhet i malmö levereras av samma syndikat som sysslar med barnprostitution.

Så man kan rappa om hur snälla och korrekta saker som helst, men faktum är att  timbuk stödjer barnporr, prinzen och resten av klicken rappar om det, det är en väldig skillnad.
Ointresserad av alla.
Sångare

2008-02-14 02:21
Hahaha.

2008-02-14 02:29
Efter två hundra bongar kom jag precis på att han skulle kunna vara Sveriges svar på T.T.C om man proddade in lite elektrobeats.

Sångare

2008-02-14 03:31
"Angående Vigge så är det nog inte bara det faktum att han inte gillar själva musiken, jag tror snarare att han är väldigt arg för att vi har väldigt kul när vi gör våran musik. Vigge själv är en superseriös rapping-kille som lägger ner hela sin själ och sin fritid på att försöka bygga sig ett namn, med en fanbase som trotts det står lika still som dagen innan. Medans då exempelvis Prinzens fanbase bara fortsätter att öka medans han gör exakt vad han vill göra, utan att behöva kompromissa. Ingen att rövslicka, ingen att jaga efter beats, ingen att be om collabs och guestspots. Vigge har inte den lyxen, så jag förstår varför Prinzen är skrämmande i hans ögon."

"Jag förstår inte varför han, som någon som får sitta och uppa sina egna jävla trådar inne på whoa för att folk ens ska titta på hans skit, inte kan uppskatta att den nu efterlängtade fräsha brisen inom svensk hiphop äntligen får uppmärksamhet av det annars stela kontroversiella hiphop-sverige."

Skribenten "Hyper" på rappareisamverkan.se

Där har vi sanningen.

2008-02-14 08:20

hehehe... ni e alla mina bitches...

kul ni tar åt er så ni håller på å bajsa på er...

2008-02-14 10:36
S-oteric P21

Du vet mycket väl vem både jag (Feffe) och Vigge e, sluta lek. Dra inte upp mitt namn i denna tråden, tack.
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-02-14 11:33
hahahhaha...

2008-02-14 12:20
är ni pinsamma?

sitter ni på allvar och lackar ur på prinzens fans på något internetforum, är ni inte själv artister? ta det med artisterna istället för att sitta här och gnälla till deras fans. Haha, pinsamt.
Om det skulle råda något tvivel om vilka som är coolast så har ni lyckats sudda ut det nu.

hade dock varit roligt att se om ni vågade yttra er på deras eget forum på samma vis, lätt att sitta här och vara kaxig, tror förövrigt att deras forum har fler användare än detta.
Ointresserad av alla.

2008-02-14 12:27
AiQue P22

haha, enda anledningen att jag och de flesta med mig vet vem du är, är för att dom dissat dig i nån låt, inte hört dig rappa dock så jag säger varken det ena eller det andra.
Ointresserad av alla.

2008-02-14 12:37
sime k.. jag försökte men man måste va medlem.. pallade inte..

2008-02-14 13:01
track10 P24

Haha, säkert.

gjorde förresten en sökning på facebook, enbart på folks musiksmak.

Music: Keffat Liv
Displaying 1 - 10 of 38 search results

Music: Vigge
Found no search results.
I've got nothing for you. Try another profile search.
Ointresserad av alla.

2008-02-14 13:20
mm du är en riktig hacker... grattis.. coolt :)

2008-02-14 13:21
Simme_K P26

Skiter faktist i hur folk har hörttalas om mig. Om det e så att du bara känner igen Feffe genom Keffat Liv så e det fine, du har hörttalas om mig, PR e PR. Bra som dålig.

Det e inte så att jag vill att nån ska dissa mig, men kommer det en diss så e jag mer "tack för gratis reklam" än "nu ska jag dissa tillbaka".

Jag har inget otalt med Prinzen (inte med dom andra heller för den delen), jag vet knappt vem han e förutom att han e med i Keffat Liv. Han har blivit ganska stor dock, det vet jag, så att han nämner mig i sin blogg på facebook skadar inte. Like I said, reklam e reklam.
En del av Skåne Massiv.

2008-02-14 13:26

som du ljuger feffe... i somras när vi jobbade helt nära så snackade du övermycket skit om keffat liv... ?

2008-02-14 13:28
Ja precis Vigge lol :)
En del av Skåne Massiv.

2008-02-14 13:58
track10 P24
Behöver ju inte säga så mycket. Dom flesta har hört lomma = ullared & dom flesta har hört va du har skrevit till armann.

HAHAHAHA.

2008-02-14 14:04

haha ja... men vet du vad som va riktigt roligt ?

armann & co släppte 5-10 disslåtar till mig på en vecka... jag nämnde honom i en halv rad.... efter hela skiten så skrev han till mig han ville göra collab å grejjer...

dom e kul å reta upp.. det e som å röra runt i en myrstack..

Sångare

2008-02-14 14:26
AiQue - jag är ärlig. Jag bor inte i Skåne och har inte en aning om vem du är och har aldrig hört en låt med dig. Det enda jag vet är att du är överviktig och usel rappare. Det lärde jag mig i KLs texter.

track10 - keep hustlin'. Fortsätter du promota din skit i den här takten så ska du se att du till slut lyckas tvinga till dig en och annan lyssnare som är utanför din kompiskrets. Vilket år som helst nu.

2008-02-14 14:27
S-oteric

Överviktig stämmer bra det. Men hur kan du veta att jag e usel rappare om du inte hört mig? :)

Aja fuck it, bull du tycker så, but you can't please everyone..
En del av Skåne Massiv.

2008-02-14 15:07
track10 P24
Men om du vill reta upp dem så ska du nog inte skriva här, har en känsla av att dom inte hänger på lunarwhoa.
Ointresserad av alla.

2008-02-14 15:34
Fattas bara att Baffe kommer in och säger något i stil med "denna intervjun var gräslig som en gräsmatta" för att denna tråden ska bli en fullbordad succé.

2008-02-14 15:35

som vissa andra kan tilläggas

2008-02-14 15:35
fan ett inlägg försent :(

2008-02-14 18:34
Simme_K P26
hade dock varit roligt att se om ni vågade yttra er på deras eget forum på samma vis, lätt att sitta här och vara kaxig, tror förövrigt att deras forum har fler användare än detta.

hade varit ännu mer intressant och se om du hade vågat yttra dig som du gör i den här tråden i verkliga livet! bara en tanke, när du ändå är inne på vad folk vågar säga bakom en datorskärm

det faktum att du väljer att du återigen väljer att haka upp dig på ett språkligt misstag istället för att bemöta något av det jag skriver visar med all önskvärd tydlighet att problemet oss emellan inte ligger i min brist på förståelse för det svenska språket utan på din bristande förmåga att föra en diskussion som ligger över en femårings nivå. förövrigt kan man kanske tycka att det är märkligt att jag lyckats få mvg i svenska i alla år samt fått goda omdömen på uppsatser på universitetsnivå trots mitt uppenbara handikapp...det kan ju vara någon sorts mongiskvotering som gör att jag glider igenom systemet. eller så är det helt enkelt så att du har fel.

jag älskar verkligen barnsliga diskussioner som inte har något med tråden i sig att göra.

2008-02-14 18:35
snygg formulering..."det faktum att du väljer att återigen..." ska det stå

2008-02-14 18:53
Simme_K:
"Sen diggar jag det faktum att dom inte gjorde som org 12 och timbuk när de fick skivkontrakt och stadade sina texter och började göra låtar som sångfågel"
- Så Org 12:s Bakom kulisserna var alltså en städad platta med rim värdiga Den unge Werthers lidanden? Känns som att exempelvis Smuts & Co inte riktigt är i samma klass som "sångfågel" :D

"har en känsla av att dom inte hänger på lunarwhoa."
- Vad jag vet så åkte de ut när de försökte göra sig ett namn på Whoa genom att spela allan. Efter det så har de försökt smyga sig tillbaka ett antal gånger, så de kanske inte hänger på Whoa, men de vill verkligen ;)

D.v.s. o. c:o är tyvärr bara tramsiga pseudoprovokatörer. Lite som låtsaskonstnären Lars Vilks.
"Jahapp, du kan säga 'fitta'. Har du nån anledning att göra det?"
"Man får ju inte, så då måste det ju vara jättekul hihihihi"
"Kul att ni kör."
Korrekturläsare, redigerare och skribent för JustDet.se

2008-02-14 20:20
andré@justdet.se P0

Nä, vi tusentals Prinzen-fans lyssnar inte på honom för att han säger fitta ibland, på samma sätt som att folk inte fastnade för monty phyton på 70-talet för att dom sa "puff" lite då och då.
Varför jag diggar är för att det är orginellt, smart, roligt och givetvis till viss del för att det ligger och balanserar på gränsen till vad man "får" säga, ja.

Ni behöver inte digga, men när några demorappare som han vige spyr galla i uppenbar och ren avundsjuka och missunnsamhet så känns det bara pinsamt och onödigt.
hade inte brytt mig om honom om han inte skrev, haqn får gärna rappa även om han låter förjävlig, har världens tråkigaste rimstruktur och tarvliga produktioner.

Fine, tycker han att det är roligt att släppa på whoa och få lite "yo, nice track mannen" i tråden och ha det som ett intresse så bryr jag mig inte. men det är mina favoritartister  och min uppgift som ett fan är att  argumentera emot.
men han, om han nu ser sig som en artist, varför argumenterar han med andra artisters fans? Pinsamt, skaffa egna fans som kan göra det åt dig.

Jag tror inte att så många människor skulle geniförklara rappareisamverkan om det inte låg något i det, så möjligtvis, ponera att det kanske är så att det är ni som inte förstår det som är bra.

Demento har inte förstått poängen ännu även om jag var väldigt tydlig.

jag bryr mig inte om hur du stavar, om du skriver fel eller hur du uttrycker dig. Inte för sakens skull eller för att vara störig eller barnslig.

Hade du varit halvblind hade jag gett fan i hur du stavade när du kritiserade en tavla, dock hade jag påpekat att du var halvblind och ej var kapabel att bedömma tavlan då  du inte hade de förutsättningar som behövs för att se tavlan så som den var menad att ses.

Om du har svårt för liknelser så kan jag vara ännu tydligare. Eftersom du är dålig på språket, förväxlar enkla utryck och ord, blandar ihop begrepp och i allmänhet skriver som en lillgammal 12-åring  som så gärna vill framstå som kunnig men  blir genomskådad såfort en normalbegåvad människa  granskar honom.
Det fungerar säkert jättebra bland kidsen på whoa, 14 åringarna ifrågasätter säkert inte dig. men det är pinsamt, kan du inte formulera dig väl så försök inte, bara skriv som du pratar, det fungerar bättre än att ge sig in på för djupa vatten för att bokstäverna ska kunna bottna.

Slutsats: eftersom du är dålig på svenska bör du inte bedömma lyrik som sätter kravet att du ska vara bra på det.

Du får ha din åsikt, men det är bara det att vi alla sätter den i relation till hur mycket du kan förstå.

hejdå
Ointresserad av alla.

2008-02-14 20:32
Simme_K P26  HAIL GRAMMAR NAZI.

"jag bryr mig inte om hur du stavar, om du skriver fel eller hur du uttrycker dig. Inte för sakens skull eller för att vara störig eller barnslig." Och efter det har du ett långt utlägg om att han uttrycker sig dåligt, bra där.

2008-02-14 20:45
Nu är du lite tråkig andré.
Kan vara så att dom är bannade för att armann dissade hela whoa en gång?

Lars Vilks är konstnär ju.
Graffiti är en form utav konst, det behöver ju inte alltid vara snyggt.
Men tråden handlar inte om konst.

Rätt kul ändån att Vigge och feffe sitter här och klagar som fan och konstant återkommer till tråden trotts att dom hatar gruppen.
Varför tror jag att det är så som Hyper sa?

Att ni verkligen går in för eran hiphop och vill ha så mycket fans som möjligt osv. medans prinzen bara gör det som han känner för och ändån får fullt med fans.

Kan ju bara citera en rolig del utav prinzen's blogg inlägg:

Såg förresten att den lilla grisen Feffe varit i farten igen och trashat mig i den senaste tråden och påstått att han inte visste vem jag var för 30e gången. Ok, men då kan du ju sluta gå omkring och pussa min bild på folks KL-tröjor. Hyper berättade allt! :)

Nä, nu ska jag slutföra mitt album tänkte jag. ALBUM. Inte mixtape (jag kan nämligen producera beats så jag behöver inte knycka instrumentaler)

Feffe du verkar sjukt mysig, kan du pussa på mig trotts att jag inte har en KL-tröja?

You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Copy/Paste if you still listen to real hip hop