Överskattad: mange schmidt Paragon sexfemman Underskattad Stor kS org 12
vafan lås den här tråden nu, bara en fet smörja. Hur kan man tycka Lasse Flow är överskattad?!! Hur kan man tycka Rimmar-Kalle e underskattad?!! folk verkar ha helt olika uppfattningar om vad uttrycken innebär också..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
överskattad: snook, har alltid hatat dom! adam tensta mange! underskattad: org 12 afasi
Karlstad du vet, Karlstad!
shiiet lever tråden än ;o
Vem fan pratar du med?
överskattade är, Ken looptroop snook (hatar dom,inte ens hip hop) mange schmit (inte heller hip hop) underskattade är, Rastegar Emillush :P mc busta :D finns säkert mera på båda men kommer inte på mera allafall
Din pappa är din mamma
Seriöst, Markoolio är fan underskattat! Tänk om han hade gjort lite mer seriösa låtar än alla dessa fotbollslåtar och sånt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dgeo: Haha, emilush är den mest överskattade i världen typ... han suger >.< Looptroop & Snook är grymma.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Överskattad: Ken Ring Underskattad: Vi har många bra rappare här på whoa, bland annat Prendel, Asma, Antagonisten osv, som man vill ska släppa riktiga skivor.
Dgeo hahah va fan snackar du om igentligen? Först nämner du looptropp p snook somöverskattade innehåller rappare som verkligen har skills. sen på underskattade emilush, ey du måste fan skämta. Ha!
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Överskattad: Petter,Lorentz,emilush? Underskattad: Näääk,chords,paragaon eftersom de flesta här tycker han är överskattad, jag tycker han förtjänar sin överskattning.
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Altså detta är ju rätt lame, Frågan kan lika gärna vara Bäst/sämt, Det går inte att svara på i allmän form, Alla tycker olika. Själv så tycker jag att det finns dom förtjännar mer alt. mindre hype än vad dom får. Men också man kan ju egentligen inte säga nåt specielt med tanke på IGEN att alla tycker olika. Jag skulle dock vilja se mer av lite underground rappare med skön stil ute mer i världen/svergie. Tex Toppen som kan flyta och sjunga därav göra riktigt sköna låtar när han väll lägger manken till det och tillsammans med Estet är det en riktigt skön combo. Ismen, Mofeta & Jerre. Och sen vill jag ha mindre av media hororna. Diggar inte sånt till nån del överhuvudtaget. Och sluta klanka varandra...Bara töntigt. Again alla tycker olika, Man är inte dum i huvudet för att man inte har din åsikt.
iiiiismen & rmk är fan underskattad, fetaste rimmen å skönaste flow cash fyller era hjärtan med hopp, så vi fyller era skjärtar med snopp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Överskattade: Adam tensta, mange schmitUnderskattade: Kodie ( Pennybridge kingz, K-dawg) Han är absolut för underskattad, hans musik är något som verkligen är unikt i Sverige, Nämn någon svensk rappare som lyckas skriva så många låtar som han som handlar om "fight life" som han själv förklarar hans passion till boxningen m.m. Han håller just nu på med ett mixtape som troligtvis kommer att släppas i augusti, so look out for "The Sweet Scientist" För er som inte vet vem han är www.kodie.se Lazee Många som skrivit att Lazee är överskattad, men dock ingen av allt jag läst som skrivit varför? jag menar killen har ett sjukt grymt och unikt flow när han rhymar, som dels är med brittisk dialekt & det är väll ingen Svensk rappare som har? rätta mig om jag har fel. Han har gjort låtar från "gangster dunk" till "smörsånger med Talkbox", och sätter dem & klockrent. Så sig mig på vilket sätt är han överskattad?
turn of ya mp3, sit back put on your tv, am rockin it. - yeah its me.
Tycker personligen att det är fel artister som hamnar i spotlight inom svensk hiphop om man ens kan kalla det så. Syftar då på artister som Mange Schmidt, Paragon, Adam Tensta etc. Riktigt usla och överskattade ärligt talat. Underskattade artister tycker jag är Stor och Henok helt klart. Gillar Stors fräcka och arga texter samt hårda beat och avgudar Henoks flow och rhymes.
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Hm.. Vad är det ni inte gillar med Paragon egentligen? Läser ofta om att han ogillas.. Och kom inte o säg att han inte är hiphop.. Laganda liksom..
Careface..
P__ P22 På vilket sätt har Paragon hamnat i spotlight, på samma sätt som Mange Schmidt och Adam Tensta? Du kan inte jämföra whoa-plays med radiospelningar & tv-visningar. Även om jag nog tycker att Paragon är mycket skönare än de två. Men det är min smak.
Måste tillägga (som kanske några nämnt) att Fjärde Världen är SJUKT underskattade.. sorgligt och tragiskt.. det är t.o.m SYND!
im the most underrated in sweden. no doubt.
Överskattad: Lorentz Underskattad: vet inte riktigt
http://biggedy-b.blogspot.com
som sagt så är svaret asså ÖVER-SKATTADE - MAINSTREAM! Underskattade - underground snubbar
Din mamma på pizza
Överskattad : Adam tensta (fattar inte alls hypen där) , Paragon , Timbuktu, Kaggen Underskattade: Mange Schmidt (fattar inte alls hur folk kan säga att han är överskattat, snarare tvärt om han har inte mkt hype och alla trackar ner på honom, han har kört sin stil i 10 år, han är störtskön), Allyawan, sami (medina) Toppen, Afasi, ismen
Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!
Överskattad: Lorentz
harebratja.
"ÖVER-SKATTADE - MAINSTREAM! Underskattade - underground snubbar" Så kan man uppenbarligen, av tråden att döma, sammanfatta det hela.
Vad har hänt med Dogge...?????????? Såg ett avsnitt av När o fjärran där han betedde sig jävligt konstigt...han har ju tappat fotfästet helt..hoppas resten av TLK-clicken håller fortet!!!!!
man kan inte säga att chords eller org12 är underskattade.. jag tycker nästan org12 e överskattad... Hur kan ni säga Leezay e underskattad när han nu gör musik med fransk rappare och slåt igenom utomlands liksom Chords? nej förfan.. Alla e trötta på Ken alltså? :D BRA! Adam Ten och mange med.. BORT MED DOM!
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit! Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!
rapmässigt så är adam tensta jävligt överskattad den som är underskattad är max peezay.
överskattade: adam tensta och mange schmidttt underskattade: Ken och Lazee
Nominee best rolled L`s
Jag vill då först poängtera att jag är flerstavsonanist och lider av en sjuklig kärlek till välutvecklade ordförråd. Överskattade: Daniel Adams-Ray. Min personliga åsikt är att hans enda starka sida är flowet. Texterna är inte bra till övermåga, och han har en röst som får honom att låta som en deprimerad tjej på tretton år. Flowet är bra, men man kan inte bygga en hel rapkarriär på bara en stark sida. Adam Tensta. Jag hatar INTE på honom för att han har slagit igenom, jag hatar på honom för att jag anser att hans rimteknik är fullt i nivå med en tredje rangens poet från 1600-talet med Raul Julia-mustasch, samt att jag ogillar electronica. Lazee vill jag inte ens prata om, men man tvingas väl motivera. Lazee är all 'bout the glamour and glitz (intrycket jag har fått i vilket fall) och det är något jag föraktar. Plus att hans "trademark move", den där skumma skiten han gör med rösten i varje jävla låt jag hört med honom, får honom att låta som Timmy från South Park. Och "Timmyyyyy!!" är ingen vidare snitsig punchline. Mange Schmidt är jag välvilligare inställd till än de ovanstående, då han verkar ha en hel del självdistans, plus att han har ett lustigt skägg. Men varken hans självironi eller den humoristiska ansiktsbehåringen uppväger det faktum att hans röst är otroligt jobbig i längden (och när man har en inneboende kusin som loopar "Jag Talar Ut" 24/7 märker man, tro mig) eller att han inte är särskilt avancerad av sig. Det är samma sak om och om igen, fast det låter lite annorlunda. Ken Ring är oerhört tjatig. Låtar på samma teman, om och om igen. I följande exempel har jag låtit semikolonen avgränsa låtarna på senaste Ken-skivan. Följer temat "Jag knarkar och får psykos; jag skildrar min ungdom där jag knarkar men inte får psykos riktigt än; jag skildrar min uppkomst där jag knarkar och släpper skivor; måste göra en partylåt; någonting med knark ; måste visa min emotionella sida; måste visa min emotionella sida; måste visa min gangster-aktiga sida där jag knarkar och skär folk; åh nej, jag får inte träffa min dotter och vet inte varför (det kan ju inte bero på knarket ); måste visa min emotionella sida; måste skildra min tid ur en lite gangster, lite emotionell synvinkel; jag säger hejdå. Jag ser en del gemensamma nämnare. Underskattad: Pst/Q. Hur fan kan man inte beundra killen. Svensk hiphops enda sanna misantrop. Bitterheten och cynismen flödar över. Om ni säger att där inte finns något flow, lyssna en gång till. Hela Pluralis Majestatis flowar han felfritt, även om han hela plattan ligger off-beat. Det är off-beatigheten som gör den EP:n unik. Supersiamesiskt foster är ett annat bra exempel, och även En Annan Femma. Han kan beefa (att Hamish ens svarade är ju ofattbart) och dom där jävla texterna måste ju vara det mest avancerade vi ser på länge. Jag anser även att Org12 är oerhört skicklig och varierar bra. Men han hypas flitigt och kan därför inte sägas vara underskattad. Samma sak gäller för flertalet andra.
Ja jilar tjåka katter!
Känner mig tvungen å lägga ett inlägg i den här tråden. För det första, jag är inte insatt i vem/vilka som har hype, för det skiter jag i...Men om vi snackar skillz å vem som borde va mer "känd" än han är, så har jag bara ett namn. Allyawan ..! Bara lyssna... Alla som har gjort nåt ihop med han kan intyga det jag säger. Har följt hans utveckling i många år nu och han fortsätter att förbättras... Även om jag känner honom så är jag alltid, alltid objektiv när det kommer till rap. Han är den första som skulle säga det... Med det sagt, dom som inte håller koll på han redan nu, gör det ..! Ni kommer inte ångra er... BLADOW..!!! Peace
..Debut Album 2010..
"snook (sjukt dåliga båda två) " Tycker du ska skilja på begreppen dålig musik och dåliga rappare, Grabbarna i snook är knappast dåliga rappare, men dock tycker jag till 99% av fallen att deras musik är dålig. "Överskattade: Ken, Paragon, Adam Tensta, Lorentz Underskattade: Åhgren, Afasi, Chords o Allyawan" Bara på whoa kan någon fälla en sådan kommentar.
antikrist>> Fan va trött jag blir på såna som dig, avundsjuka-för-att-jag-inte-är-lika-tung-som-fifty-eller-kenringhässelby-så-jag-lyssnar-på-oseriös-rap-för-jag-vågar-inte-lyssna-på-gangster-musik-för-jag-vill-inte-bli-kallad-en-wigger hiphopare... Angående Ken Ring, så är han sveriges (om inte nordens) motsvarighet till 2pac, finns ingen i sverige som gör sån musik som han, INGEN asså :/. Säg mig,vilken svensk rappare skulle våga det han gjorde på vattenfestivalen i början av sin karriär? Sveriges om inte NORDENS enda och största riktiga gangsterrappare, och han gör det så jävla bra, hans röst,hans texter,budskap osv osv. Varför tror du Bootcamp hänger med han? Eller du kanske tycker dom är överskattade också? Angående PST/Q så har jag lyssnat på han i säkert minst 3 år mer än dig och visst är han en bra rappare, precis som vinnie paz, men fortfarande så gör dom inte enligt mig "riktig" hiphop. Pst/q för att vara en svensk rappare har fortfarande GALET flow och galna texter men det är inget man pallar lyssna på i längden då texterna ENBART går ut på avancerade rim och metaforer... Angående Adam Tensta så är han en duktig rapper, helt klart. Däremot så "väljer" han (hans label?) hans beats i hans "hit" låtar. My Cool tex, ganska jobbigt beat men han lyfter låten avsevärt. Men antagligen är han väl mest ute efter cashen som många amerikanska rappers och skiter i om han måste hoppa runt på allsång på skansen till 300 14-åringars skrik..men men... När det gäller Lazee så har du hört Top Notch t.ex? Både låten och videon är en "revolution" i svensk hiphop, säg mig, om du bara hade sett videon eller hört låten utan att veta att han kommer från rosengård vad hade du tyckt om han då? När det gäller mange schmidt så orkar jag inte ens, svensk vit medelklass rappare som överskattar sig själv och tror att han är fett america.... Offtopic så skulle jag vilja se lite mer samarbeten med svenska rappare istället för att alla ska dissa varandra och hålla sig för sig själva. Kan tänka mig att Ken,Lazee och adam tensta skulle kunna göra riktigt tunga grejer! Jaja, men det känns lite grann som att svensk hiphop kan börja leva igen och kanske kan bli bättre än nånsin. Men då behöver vi fler som Ken och Lazee som VÅGAR köra sin grej. Peace klart slut
Nominee best rolled L`s
Angående Kens texter så kanske dom har samma tema för att dom speglar hans liv från hans första platta till hans senaste. Och det är 9 st!!
Nominee best rolled L`s
Förresten, FJÄRDE VÄRLDEN, också grymt underskattade. Galna texter, beats och hyffsad förort....bra grejer. HENKAN represent!
Nominee best rolled L`s
Jag måste tyvärr säga att jag inte är särskilt avundsjuk på varken fifty eller ken. Det är helt enkelt inte min grej, för monotont. Om du syftar på att äkta hiphop är våld och knark vill jag nog att du lyssnar på några av de tidigaste rapparna, där brukar det komma fram att hiphopen från början var ganska mycket antivåld och -knark. Visste inte att Lazee var från Rosengård. Lyssnade på Top Notch alldeles nyss när du skrev om den. Det är inte svensk hiphop om du frågar mig, för mycket kommersialism för mig. Det där med att enformigheten på Äntligen Hemma beror på att den skildrar dom andra skivorna, just det. Om allt han lyckades med på nio plattor var låtar på samma tema är väl min tes bevisad. Ågren sade det först, en del människor förstår inte skillnaden mellan en åsikt och en diss. Min åsikt skrevs inte ner för att du skulle ta den personligt. Jeez....
Ja jilar tjåka katter!
UNDERSKATTADE: Fjärdevärlden, Max peezay
MICHEL TENSTA
Producent
2008-08-12 15:06
quter X19 haha, skärp dig nu...
haha varför?
Nominee best rolled L`s
överskattade: paragon, adam tensta, lazee underskattade: prosperous, nadasdi, markus graap(stacs of stamina)
Lazee e från Soffan.. Get your facts str8:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
tar tillbaka det då... hihi
Överskattade Mange Schmidt PetterUnderskattade Fille (Ison&Fille) Ken Ring Juan (AP)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Överskattade: Ken Manges eget shit. Ken Adam Ken Lazee Ken AFC Ken AP Ken Paragon Ken Promoe Ken .. och Seron .. . : )Underskattade: Chords Manges coverplatta Max Peezay Cosmic Supreme
right on.
UNDERSKATTAD ; storhets, alltid nåt vidrigt grymt som kommer ut från hans mun. får rysningar av han:P
yup vi säger väl så!
Asså börja köp Kens skivor nu bara och stöd den enda svenska riktiga gangsta rapen FFS!
Nominee best rolled L`s
visst ken kan va duktig, tung röst och laidback att lyssna på. men budskapen och texterna är slitna och uttjatade... 99% av låtarna handlar om misär han varit med om och man har hört samma historia alltför många gånger, no offence. Låtarna är bra, bara trött på höra samma sound och samma rader fast omformade.överskattad: lazee, adam tensta, mange schmidt, org12, kenunderskattad: crome, allyawan, choys, kS, promoe (borde blowa internationellt), sam-e, palestine
www.soundcloud.com/arionmusic
Överskattad: Adam tensta underskattad: Allyawan men han går uppåt för fullt och för tjänar mer skriverier och hype på olika hiphop sidor! Om michael fortfarande hade släppt låtar för fullt nu förtiden tycker jag att han hade förtjänat stor upp märksamhet och hype
Producent
2008-08-14 13:13
Asså börja köp Kens skivor nu bara och stöd den enda svenska riktiga gangsta rapen FFS! haha, nej. nu tycker jag du ska ta och kolla runt bland svensk hiphop så du slutar tala strunt.
Cata_1 hur kan du tycka att allyawan är överskattad?? marioteten av de svenska rapparna som har slagit igenom i Sverige är Överskattade. T.ex mange s, ken ring, Petter, tensta underskattade: är sjukt många och alla borde få en liten stund i ramp ljuset för att visa vad dom går för.
Överskattade: AKBUnderskattad. Hiphop snubben i Tokio Hotel
Överskattade : Adam tensta, mange schmidtunderskattade : Org12, SHAZAAM? !, ismen
We make rap, but we live hiphop