I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem är mest överskattad och vem är mest underskattad i Sverige?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-03-30 14:54

överskattad på whoa:
org 12

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-30 14:55
Överskattade:
Ken Ring
Mange Schmidt
Organism 12
Petter
Danne
+ alla andra

Underskattade:
Chords
+ några få utan kontrakt
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-03-30 14:56
*duckar för brinnande toapapper*

2008-03-30 15:00
Ken Ring har väl varit underskattad fram till detta år... Qnivqast, vilka är dom här utan kontrakt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-30 15:02
TopDogz147 P18
Håller defenitivt med

2008-03-30 15:10
Underskattade: SUPERSCI!!!

2008-03-30 15:17
medina är överskattade, danne i snook är ju för fan hur bra som helst!

2008-03-30 16:26
underskattade : Davelito, Highwon

2008-03-30 16:47
köhler X0
Afasi flyter bättre
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-03-30 16:59
Organismen är väl inte underskattad, men det är svårt att överskatta honom ändå!

2008-03-30 17:03

Överskattade:

Lorentz
Adam Tensta
Fronda

Underskattade:

Paragon
M.Sakarias
Chords
Block 44

Fattar inte varför många av er anser att Paragon är överskattad. Paragon är ju mer en som håller sig tillbaka. Han medverkar inte i en massa skit o.s.v Han är knappast överskattad. Folk som tycker det, gillar bara inte hans musik.

2008-03-30 17:40

´Danne från snook

Ni kan int ekomma och säga att han inte är bra och inte kan flyta alls:P de ni däremot kan säga e att ni inte gillar hans stil att köra på

haha årets skämt om ni menar att han inte är bra på det han gör

www.myspace.com/naturmusic

2008-03-30 18:15
Överskattade:

Adam Tensta, Mange Schmidt

Underskattade:

Afasi, Henok, Allyawan, Chords, Organismen
vico, levande legend.

2008-03-30 18:34

Överskattade: Allyawan, Adam Tensta, Lazee näst intill hela kommersiella rap sverige.

underskattade: Supersci, Org12, Chords, Kashal-Tee, Phonetik mfl

Varför är det så att alla dom sämsta rapparna slår igenom? Är det för att folk vill ha "hej rimmar på tjej" texter så dom slipper tänka? Hiphop sverige blir bara sämre och sämre men det finns guldkorn som aldrig kommer fram för att talanglösa rappare står i vägen. 

2008-03-30 20:12
överskattad: Lazee

Underskattad: Chords, Köng Henry

2008-03-30 20:13
ännu en gång, samma fenomen med Adam Tensta som med Snook.

vart är kärleken nu?, för ett par månader sen gick varenda jävel bananas över Adam Tensta och han musik.

men nu när han har en video och syns lite här och var så börjar det bubbla lite avundsjuka i dom flesta ambitionslösa hiphoparna, hela scenen är full av en massa jävel turncoats!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2008-03-30 20:17
I och för sig så är "my cool" väldigt MTV-anpassad och kommersiellt gångbar?

Inget hat från min sida, though. Tycker han är ball.

2008-03-30 21:29

NickoKick Sa det!

2008-03-30 21:35
NickoKick P20

Fenomenet är samma, och det finns massa "turncoats" här, utmärkt exempel är på hur omtyckt tex 50 va innan han blev känd här på whoa... Det kan också vara åsikter från folk som inte ens hört artisterna innan dom slog igenom och nu utrycker sina åsikter efter att ha blivit tvångsmatade med musiken...
Groupie

2008-03-30 23:36

Minst lika typiskt som att ni säger att det är att folk börjar hata när det går bra på folk, lika jävla vanligt är det att folk kommer och börjar snacka om "avundsjuka" och grejer så fort någon har mage över att påstå att någon som fått en raketkarriär och helt plötsligt blivit uppslukad av hypemaskinen är överskattad. Kan folk inte bara få tycka det utan att bli anklagade för att vara avundsjuka?

Gällande just Adam tensta är jag väldigt kluven. Jag tycker han är bra, men hans musik känns ibland alltför publikflörtande och radio-anpassad. Dessutom anser jag att det finns många bättre som kämpat längre som förtjänar mer hype (därmed inte sagt att jag tycker han är dålig) så han hade nog platsat på min "överskattat" lista.

På min underskattad lista kan jag nog droppa många men den jag hade sagt högst är nog, som många redan sagt, Chords!

2008-03-31 09:17
Överskattade:
Ken, Petter

Underskattade:
Professor P, Chords
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 09:43
överskattad = petter

underskattad = henok & nimo cheebs

2008-03-31 10:16
Adam Tensta är totalt överskattad, även Lazee

Ågren och herbert, underskattade.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-03-31 11:07
Orka hata på Adam Tensta och Snook, de är ju iaf lite musikaliska till skillnad från resterande 95 % av alla svenska rappare.

En emcee som blivit rätt underskattad på senare tid är Phonetik. Folk klagar på hans uttal och att han inte låter som han gjorde 1999. Jävligt synd tycker jag, med tanke på att killens flow och känsla.
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-03-31 12:30
Kan folk sluta säga "Hata på" jävla skabbsvenska

Överskattad
Ken

Underskattad
Organismen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Rappare

2008-03-31 14:39
Överskattade: Mange, petter , adam tensta o Adams ray

Underskattade: cck, org 12 o kihlen

2008-03-31 14:41
Håller med limp P47
, Kihlen borde få mer hype, no doubt!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 14:53
Överskattade är alla som blivit nåt i Vuxen världen, Tex Mange Schmidt, Fronda,Petter,Adam Tensta (mfl) , Då dom inte är Underground över huvud taget .  Och sen Mofeta & Jerre som kommit igen ordentligt tack vare Sober.

Underskattade

Sober
RMK
Linje 19

2008-03-31 14:59
 Trixan P18

Jaså det tycker du? Men det tycker inte jag, på they wanna know remixen flyter han galnare än afasi har gjort på länge. Även fast just afasi flyter sjukt på den låten.

2008-03-31 15:34
hiccory
Har inga konkreta exempel, men det finns folk på whoa som är bättre än de flesta kändare rapparna. (<--)

2008-03-31 16:48

Danne e överskattad som bara fan! Han är inte sämst i sverige. Rätt långt ifrån faktiskt. Men han e på långa vägar inte lika bra som folk säger..

Kung Henry Bowers är LÄTT sveriges mest underskattade!

2008-03-31 17:05
Jag hade svårt för Kung Henry på skiva, men jag underskattade således honom eftersom han är jvligt grym live...
Rappare

2008-03-31 21:03
Glömmde ju grymma rappare som är underskattade rmk o sober

2008-03-31 22:45
Aldrig gillat Paragon så får väl säga att han är överskattad, även fast han inte verkar så hypad.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-04-01 18:21
Kan folk sluta säga "Hata på" jävla skabbsvenska

Haha! Så sant som de e sagt!

Och bara för att man tycker att nån är överskattad så "hatar" man inte.

sen kan man väl inte säga att lorentz e överskattad med tanke på att han bara är ett skämt, vem bryr sej liksom.. svårt att va överskattad när man aldrig varit uppskattad..

Adam Tensta är överskattad eftersom att han är en dålig rappare. Inte för att han just blivit känd för sin techno-hiphop.

2008-04-01 18:40
Ingen har nämnt Rico Won, han är alltså underskattad.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2008-04-01 20:06
ken ring, adam tensta och ken ring är överskattade

underskattade  Chords,

2008-04-01 20:29
Överskattad, Adam tensta, mange

underskattad  Marke

2008-04-01 20:46

den ända som förtjänar den hypen han har är admas ray, han har klockrena skills och bevisar dem gång på gång,.. som alla andra säger så är chords enormt underskattad,. han gör mkt bra musik och borde få skivkontrakt vilken sekund som helst egentligen,

annars tycker jag att org 12 är underskattad,grandprix är underskattade,calle p,formone är underskattad framtills nu

Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Groupie

2008-04-01 22:20
Elegant: Que? Chords har skivkontrakt med JuJu Records och hans andra soloalbum släpps om en månad.

2008-04-01 22:29
Överskattad: Mange Schmidt, Lorentz, Lazee
Underskattad: Många bla Million Stylez, Chords
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-04-02 00:37
överskattad : Lazee , adam tensta , lorentz
underskattad org 12 , b44 , chords

2008-04-02 01:00
glömde snook och mange schmidt på överskattad hur kunde jag de e ju självklart

2008-04-02 06:20
Lite tankar om fattaru då:

Mackan e FETT överskattad! Va mkt bättre på Fatta Eld..

Stuffe förtjänar mkt mer hype än han får..

lr?

2008-04-02 19:28
Öris e fan den mest underskattade rapparen i sverige......sen e där sjukt många som e överskattade
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"

2008-04-02 19:41
RaBBLa P20

rappare som inte släpper något ska ju inte få hype, var 2 år sen skivan och vad jag vet är ingen ny påväg?
dem var ju hypade när skivan kom

2008-04-02 22:02
Överskattad : Adam Tensta - behöver det förklaras?

Underskattad : Hoosam

2008-04-03 13:40
Överskattade:
Lorentz; enbart kontakter, inga skills.
Mange Schmidt; hiphopens svar på gubbrock!
Petter; visst finns det glimtar, men ack så över hypad.

Underskattade:
Org12; står i skuggan av mediasveriges gullepojkar.
Afasi; oh shit. Värd mer än detta.
RMK; killen har enligt mig verkligen "det".
Kihlen; Danne tar all hype från snook, inge ont. Men Kihlen borde
få smaka på kakan också!

2008-04-03 18:31
tensta är värde

alla som har rim verkstad och inte hatar i varje låt men alla andra talang fulla svenska hiphopare ska ha mer props
du kan kolla in mig se det i profil
kommer aldrig leva villa volvo hund och bil

2008-04-03 19:26
100,  låt tråden leva en stund till :) kul o läsa vad ni tkr !
Vem fan pratar du med?