Överskattad: Petter
Underskattad: JaQe När jag läser frågan där uppe så uppfattar jag det som att vi ska välja en av varje? Annars hade väl frågan lydit: Vilka är sveriges mest underskattade/överskattade?
http://www.myspace.com/lallarkungen
Överskattade: Mange Schmidt Söder Sober Underskattade: Organism 12, som någon sa, han får ingen hype längreKaggen Afasi Chords
överskattade: Adam Tensta, Lorentz Behövs inte sägas mkt mer...
Överslattade: Schmidt Tensta Underskattade: organ ri-fa
överskattad: mange schmidt KEN RING adam Tensta timbuktu underskattad: Organism 12
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Överskattade Nyllen: Ken Ring Paragon Lorentz Underskattade Guldkorn: Öris Organism 12 Afasi (snart kommer bekräftandet) Allyawan Ken Ring har några framkrystade budskap som folk verkar tycka är bra men när det väl kommer ner till det så, snubben kan INTE rappa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och vart fan är fjärde världens hype ?
us: highwon, the difference
"den där crew han e fett stor han kör med alla"
Tycker Shazaam borde få mer plats, hans texter är sjukt tunga.
överskattad: Lazee Adam Tensta Mange Schmidt Ken Ringunderskattad: Crome Choys kS
www.soundcloud.com/arionmusic
Rolig läsning hahaha feter ken ploppa upp börja ni skriva han ,. sen när danne snook kom upp börja ni alla nämna han.. hahahhaha
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Överskattade Adam tensta Mange schmidt Ken Ring Petter + 80% av allt signat skit.Underskattat Paragon (Hör och häpna) Afasi Organism 12 Ronnback
If people aint hatin u aint doin shit Adam e chill.. inte lika lyricistisk som jag skulle vilja att han var men det funkarunderskattad allyawan cami newkid
Choys - mest underskattad av alla.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Exakt HUR är Organism 12 underskattad? Alla med minsta kännedom om svensk hiphop vet ju direkt vem de e o diggar ju oftast. Standard Svensson lär ju inte vilja lyssna på Organism 12 även om dom fick chansen.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Överskattade Mofeta & Jerre Mange Schmidt Snook Adam Tensta Lorentz ParagonUnderskattade Org12 Fjärde Världen Chords Ismen Afasi och Spakur (snus, porr,brännvin) Supersci Freezylocc
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Håller med Loopmissbrukarn... Rico Won e fan underskattad.. Cami oxå för den delen..
Överskattade: Ni alla här Underskattade: Alla där ute
www.barabazz.com
Ken är lite purken eftersom han tillsammans med Adam Tensta och Mange Schmidt fått flest röster.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
affeaffe är avundsjuk på ken
www.barabazz.com
du glömmer att ni här inne är majoritet av fega backpacker wanna b rappers, inget fel med det men ni måste hata på det som går bra. om du nånsin har tid, åk ut i förorterna och gör en mätning i sverige, skicka resultatet på email eftersom du inte går ut från huset....
www.barabazz.com
Så "grabbarna från förorten" skulle på något sätt veta bättre vilka rappare som är överskattade och underskattade? Det är mycket möjligt att du är jävligt populär i förorten men det ändrar inte på det faktum att du, Petter, Adam Tensta och några få andra säljer flest skivor idag trots att ni på inget sätt är de bästa rapparna i Sverige idag. Mina två cent.
affeaffe, lilla gubben. puss
www.barabazz.com
^^ Snubben som kan ta kritik
puss igen gubben....
www.barabazz.com
Känns som att folk har svårt att skllja på framgång och att vara överskattad. I förhållande till vem är Adam Tensta överskattad, vem kör en liknande stil i Sverige som är bättre? Att säga att Ken är överskattad känns fel det med, då han var en av de som la grunden för svensk hiphop, och han har väl inte fått särskilt mycket uppskattning, förens efter den senaste skivan. Något som jag skulle säga är överskattat är Petters senaste skiva. Att folk nämner RMK som underskattade är ju bara pinsamt. Och Block 44 som kommer år och dar efter QNB-flow eller vad fan dom heter och låter lika dant, det är ju en stor bedrift.
DIF!
bob På vilket sätt är Petters senaste skiva mer överskattad än Kens eller Adams Tenstas? Alla tre är väldigt mediokra album som sålt oförtjänt väl. Sen är det väl ingen som förnekat Kens bidrag till svensk hiphops utveckling. Men bara för att han var med och la grunden innebär inte att han är en bra rappare (se bara Dogge). Varför kan man kalla Petter överskattad men inte Ken?
affeaffe borde lära sig hur man slutar skriva också
ok, en sista gång... puss gubben
www.barabazz.com
Ackeboy borde hoppa av Kens kuk också. Jag fattar inte vad grejen är. Det här är ett forum. Tanken är väl att man ska diskutera. Det är inte precis som om jag är off-topic. Aja, whoa är för jävla fint. Kärlek.
affeaffe X0 Det är ju subjektivt så klart. Jag tycker att Ken's senaste var bra, men jag tycker inte att Petter's senaste skiva var något vidare. Jag anser inte att Petter är överskattad som artist utan endast hans senaste skiva.
Och ja visst man kan inte förneka att TLK är viktiga för svensk hiphop men jag har aldrig gillat dom.
Enligt mig så känns Adam Tensta ganska unik med sin stil i Sverige, det är väl Lazee & co som kör liknande.
DIF!
shit va underground alla på whoa ska vara.. tydligen är ken, petter, snook, adam tensta och de flesta som skrivits underskattade handlar rap om att dra mest avancerade flerstavsrim enligt whoa eller?
http://www.myspace.com/danokin<br>
affeaffe X0 , WA? har du lyssnat på Äntligen Hemma över huvud taget?
Kan du seriöst säga att det inte är bland den bästa hiphopskiva som släppts i Sverige förstår jag inte hur du tänker.
Är du en sån som gillar typ Pst/Q som läser innantil om total bullshit men e duktig på att skiva?
Eller en sån som tycker att Afasis flow o texter gör honom till hiphopkungen?
Organism12 kanske?
Artister lägger fokus på olika saker, Ken har aldrig försökt att vara något jävla lexikon eller nån som skriver tolvstaviga rim. i Kens fall handlar det om känsla, budskap och texter man kan ta till sig. det är så man måste bedömma honom och då är han INTE överskattad.
Om man däremot enbart bedömmer kens vokabulär och rimscheman, ja då är han helt klart överskattad.
Dessutom, KenBB, det ger dig inte ett skit att skriva i den här tråden, får dig att framstå jävligt löjlig och bitter, du har fans som kan tjafsa i ditt ställe. Sätt dig i studion o ge folket lite tunga låtar istället för att whina i forumet.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Överskattad: Mange Schmidt Underskattad: Calle P
Överskattad: Adam Tensta, Lazee, Mange Schmidt Underskattad: Afasi, Shazaam, O12, Tay Tay Dat Dude, Ismen Värda sin hype: Snook, Petter, Ken, Ison & Fille - Orkar inte komma på fler ^^
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
överskattad: Petter, Afasi, Org12, mange bitch, Adam Tensta, Lazee m.m underskattad: allyawan, Houman S, Tamam
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Även underskattad: Prop Dylan och Supersci.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
PrimusC P20 Håller med om precis allt! (word, med andra ord ;)
Underskattade M.Sakarias, Paragon, Sabo
Jag är jointen
Om Äntligen Hemma är bland de bästa skivorna som har släppts i Sverige så är svenska hip hop-scenen t.o.m. sämre än vad jag trodde.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Nej den är inte en av dom bästa, det enda jag egentligen inte höll med om :P Men, Ken skriver riktigt känsloladdade låtar, och det är han riiiktigt bra på!
Efter att ha hört Ismens nya platta, så måste jag säga att Sober måste va en av de mest underskattade, han lägger det riktigt bra. Populärmusik är ju sköna också. Annars är det väl dom som jag inte vet om man kan kalla underskattade, Chords, Afasi och alla andra half-famous som nämts.
Mest överskattade måste va Ken, även om det ska erkännas att jag inte lyssnat övermycket.
Sen hela det där baseline-gänget men Lorentz och M. Sakarias har jag jävligt svårt för. Adam Tensta gör bra musik om man ser till helheten, men rappen är inte så tight asså.
mina 2.
underskattade: Stor Ukn
Ja'da!
överskatade : mange schmidt ken ring Underskatade: Rmk
Underskattade: Chords Organism 12 Block44 Prinzen och co. Underskattade pga. att det inte anses som äkta och faller inte hälften i smaken. överskattade: eh, hela overground hiphopsverige typ azzå? Nej men det finns för många.
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
överskattade: färska prinzen med vänner, lazee underskattade: gurmo
eller egentligen kan nog varenda engelskspråkig och någorlunda hypad svensk rappare kvala in som överskattade...den svenska scenen är ju så jävla rutten att folk ser varenda människa som kan flowa hyffsat och slänga ihop en text (vad fan som helst egentligen) som det stora hoppet...
Underskattad : Prop Dylan
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Demento Håller med dig fullständigt.
Beat the odds like an abusive freak show owner