I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem är mest överskattad och vem är mest underskattad i Sverige?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-05-05 16:02
underskattade = The Larssons
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 20:46
Jag tycker fan inte att Snook är överskattade. De fick mycket hype, men deras musik var inte alls mtv och radio anpassad. De säger vad dom tycker i låtarna, texterna är jävligt ärliga. Jag tycker helt klart att de förtjänar hypen, som någon har nämt.

2008-05-05 22:34
Användaren är inte inloggad mujafa P17 : WORD!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-06 00:51
om alla skriver att ken e överskattad gör det ju honom inte alls överskattad...

2008-05-06 01:23
ang. Adam Tensta är det kul att man närpå kan ställa klockan efter backlashen på hans hype när halva whoa kollektivt slår bakut. sött

2008-05-06 18:28
Det är egentligen ingen rappare här i Sverige som är överskattad (förutom Mange Schmidt kanske). Det är få som kan försörja sig med sin musik. Det är fler som är isånfall underskattade. Sen kan det diskuteras vilka som överhypad aningen här på whoa.

2008-05-06 18:58
Det är egentligen ingen rappare här i Sverige som är överskattad

Va? I princip alla svenska rappare är överskattade mer eller mindre, oavsett om de är bra eller inte.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-05-06 22:22
På vilket sätt är de "alla" överskattade? Nämns/syns de i media? Paragon exempelvis ska släppa sin fjärde skiva nu och hur uppmärksammad har de blivit i aftonbladet t.ex? Hälften av denna tråd har nämnt honom som överskattad. Ken och Petter är Ken och Petter... mer behöver jag inte säga. Annars har senaste tidens svenska hiphop som synts, vart mest Adam Tensta och han är lååångt ifrån "alla".

2008-05-06 22:24
Underskattad Kashal Tee

2008-05-06 22:33
Överskattad betyder inte samma sak som uppmärksammad.

2008-05-06 22:34
Underskattad/uppmärksammad är ett ganska nice on-point-rim f.ö.

2008-05-07 00:45
Är du påtänd?

2008-05-07 11:49
jsonson
Hmmm...?

2008-05-07 17:50
Öveeer ; mange schmidt -.-
under ; dubbel v, rmk ^^
www.znapmusic.com/jungsub - checka!

2008-05-07 18:34
Vem fan lyssnar på las palmas?

2008-05-07 19:37
asså va folket som tyckte markolio var underskattad seriösa?

förövrigt lyssnar jag på las palmas, även fast det ibland känns som om det får öronen att blöda...

2008-05-08 01:01
Ja, men du verkar ju assunkig med...

2008-05-08 01:12
Vänta nu, så får man ju inte säga.. Hahaha..

2008-05-08 11:02

2008-05-08 16:31
Men fan.. Bevisa inte att jag har rätt nu då, jag ångrar ju att jag skrev det där..

2008-05-08 19:26
Klart man lyssnar på Las Palmas from time to time, fyller helt klart en funktion.

2008-05-09 00:10
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-05-10 11:03
Överskattad: adam tensta
Underskattad: Aidon sjukt flow o sjukt skön röst =O
Moderator

2008-05-10 11:23
Överskattade: Lorentz, Mange Schmidt, Ken.

Underskattade: Form One, Ågren, Afasi, RMK, Chords, Jaa finns hur mycket som helst. Tyvärr.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2008-05-11 17:28
Hur kan man påstå att Lazee är överskattad? :S

Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-05-30 20:37
Underskattad : slusken

2008-06-01 21:07
Hur kan Mange Schmidt vara överskattad? Det finns väl ingen som någonsin sagt ett gott ord om den människan?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2008-06-01 21:19
Hur kan man påstå att Afasi och Chords är underskattade?

Bara för att en artist är jävligt bra så betyder inte det att den är underskattad, de två har ju inte direkt blivit sågade av någon.
 DIF!

2008-06-01 22:22
Överskattade: Ken, Ken, Ken, Adam Tensta, Mange Schmitd och Ken...

Underskattade: AFC

2008-06-01 23:26
Överskattade:
Adam tensta
highwon

underskattade:
Danne (snook)
Petter
Fronda (mycket av hans gamla saker är grymt bra trotts att han har blivit en "sell out")
Org 12
Afasi
T.R
Shazaam (och hela ri-fa)
ismen
och en hel del av sveriges "underground" rappare
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??

2008-06-01 23:32
Jag tycker fjärde världen borde få mer hype. Dom gör trotts allt bra skit hela tiden. Känns som att dom står kvar på samma nivå som förr.
2MC: G-HB, HTH ~><br>HTH Studios®

2008-06-02 01:07
G-HB håller med dem är feta men känns lite tråkiga på något sätt,tycker jag iaf

2008-06-02 06:04
överskattade:
Ken (måste säga det, du är ruggigt dålig för dig hype)
Peter ( Samma med gis om med ken)
Mange schmidt (hur man kan gilla snubben? jag finner det orimligt, killen är ju lika bra som hans rim!)
Frida (dunka mig gul och blå, hit? what? från städare till stor artist, ne inget hon förtjänar)
Kaggen (har aldrig fattat vad som är så speciellt med honom? de låter som han gör till sin röst? och hans flow är väl inte der bästa direkt? rösten går upp och ner om du lyssnar noga på en låt så nja för mkt hype)

Underskattade:
RMK (Har nog skrivkontrakt nu efter Talang 08)
AMG Crew ( Många duktiga rappare)
Ismen ( har för mig att dom har skivkontrakt men det talas inte lika mkt om dom längre)
Danish ( vart har han tagit vägen?)
Hubler (en duktig rappare när han väl lägger manken i de)
Toppen ( samma sak med dig som med hubler)

2008-06-02 06:06
glömde en

asma & antagonisten
det låter som att ni har svalt en hel grötfabrisk och den ena är smal som en pinne den andra är rund som en boll så vad säger ni? är det är någon som vill spela lite golf? har köpt den nya klubban antagonisten och den nya bollen med asma. yee

2008-06-02 18:11
Adam tensta
Näääk
Mange Schmidt
Snook
Org 12
Petter

Borde fan syssla med nåt annat än musik. plus så många andra... toodles
? _ ¦ _ ¦ _ ¦ ¦ _ ?

2008-06-02 18:13
max peezay kan oxå joina skamsoffan
? _ ¦ _ ¦ _ ¦ ¦ _ ?

2008-06-02 19:20
Håller inte koll på hype, men..

Underskattade:
AFC, shit diggar deras album lika mycket nu som när ja köpte skiten.
TpunktR
m.m.

Överskattade:
Tensta, Killen är inte värd all tv tid, hörde han först bangin on the system, lika kass nu som då.
Shazaam o c/o
kS? wtf
för många för o nämna namn.

2008-06-02 20:15
Den mest underskattade i sverige Caustic

2008-06-02 20:27
Överskattade:

Ken Ring, Petter

Underskattade:

Chords, PST/Q

2008-06-02 20:52
Så jävla lökig tråd folk, skriver dem som de själv tycker är bra under underskattade oavsett situation och de som är de anser vara dåliga under överskattade oavsett situation, lås skiten.
 DIF!

2008-06-10 13:03
överskattad. vet shi adam tensta kanske men vissa av hans beats är tunga

underskattad, Lazee, Ken,...också snook...alla hatar dom men dom har bra lyriocal skills även om dom gör dålig musik.

2008-06-11 19:59
Överskattad:
Gubb, Ken ring
överskattad på ett annat sätt är lätt Emilush, kaggen och det gänget!

Underskattat:
Ri-Fa, Chords och många fler

2008-06-11 21:26
Överskattade:
mange schmidts
lorentz å dom där snubbarna

Underskattade:
Kung Henry
Ågren
Gubb
Finns några få whoa snubbar också.
http://www.myspace.com/quizze

2008-06-11 23:06
Överskattade:
Adam Tensta har hatat han sen första dagen.. banging on the system sen rätt vad det är gör han reklam för systemet och är nykterist.. funkar ej på mig... och han suger...

Mange Schmidt snackar skit dåliga rim dåliga låtar och hela hans image med kostym och det skitet är ju inte så mycket hiphop... och han kommer in med "glassigt" 2000talets värsta låt..

Ken Ring.... Aldrig gillat killen..

Houman Sebghati.. Inget illa men flowet är inte på sin plats..

Underskattade:
Alla rappare som kan lägga det fett men inte får ett skivkontrakt för att hiphop branchen är liten i sverige..

Petter tydligen eftersom många här tycker han är överskattad vilket jag ej kan förstå?

Många är underskattade svårt komma på dom dock...
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2008-06-11 23:09
Kan hålla med att Caustic är underskattad perua! Han är i skuggan av Emilush och Emilush tar hela rampljuset.. han borde göra lite solo med...

Sen förstår jag ej hur ni kan säga att Chords är underskattad när han slår igenom i USA?
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2008-06-11 23:11
Överskattade:
ken, petter, shazaam, mange... vafan,, kan hålla på i evigheter

Underskattade:
Sabo (highwon), Advance patrol, Lazee, (D-nice?)

2008-06-12 11:00
Överskattade: Ken! paragon, petter

Underskattade: Afasi, Ågren och Chords

2008-06-14 00:35
men för fan adam tensta e ju helt jävla sunkig, jämför denna med nåt från Org12 så ser ni väl själva

http://youtube.com/v/y6uB-0JT2ZM

2008-06-14 16:34
bob P19

Chords senaste skiva fick en 2 eller 1 av expressen är inte det en sågningn så vet jag inte vad.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-06-15 02:59
överskattad:
mange schmidt
Adam Tensta
Ken
Paragon

Underskattade:
chords
org12
form one
obnoxiuz
t.r