snapphona Afa hade skitbra grejer för jämställdhet internt och utåt vi hade en regel att det minst måste vara 40 % tjejer annars var det intagningsstopp för killar. Idiotisk regel, nästan skrattretande... Varför? Föresten, var det samma visa ifall situationen var omvänd då?En annan sak som afa hade som va bra var manualen för hanterandet av ev våldtäkt killen måste söka hjälp, får en timeout, en stödgrupp runt sig får ej gå på möten när tjejen går Förstår inte riktigt.. Om en kille i gruppen våldtog en annan tjej i samma grupp så hanterar ni det såhär? Känns i övrigt bara väldigt sektliknande, shit slappna av lite lixom?.. Antar att man som kille inte ens får berömma en snygg brud på tv?, eller vilja att bruden rakar sig, för då är man sexist/fascist lixom? Tycker fan synd om killarna i eran grupp, och även om er tjejer som går runt med den där inställningen till det motsatta könet lixom..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
psykoslusk blir du förvånad? i övrigt gör afa en hel del saker som åtminstone på någon nivå är beaktansvärt, men på det stora hela har jag inte mkt till övers för organisationer som lägger mer fokus på formella strukturer än människorna i den. Jag är glad att jag inte tillhör snapphonas vänster. föredrar att fortsätta vara en människa och inte en rad teoretiska konstruktioner. Fred ut.
cry me a river! --> thcrew
"Afa hade skitbra grejer för jämställdhet internt och utåt vi hade en regel att det minst måste vara 40 % tjejer annars var det intagningsstopp för killar." Enligt din egen utsago så handlar det ju endast om att man ska vinna fighten utan att ta hänsyn till vad som är hedersamt varför ska man då bry sig om nån kvotering som uppenbarligen ger er sämre odds i fighten?
DIF!
psyko_slusk Word på vartenda ord
blir du förvånad? i övrigt gör afa en hel del saker som åtminstone på någon nivå är beaktansvärt, men på det stora hela har jag inte mkt till övers för organisationer som lägger mer fokus på formella strukturer än människorna i den. Jag är glad att jag inte tillhör snapphonas vänster. föredrar att fortsätta vara en människa och inte en rad teoretiska konstruktioner. Fred ut. Nepp, inte förvånad :)..
håller med i övrigt.
angående antifa det bästa och mest rasistiska och korkade jag hört en vänstersnubbe säga var när en kille skulle motivera varför de skulle starta en antifagrupp: "Vi kan inte hålla på med feminism om vi ska rekrytera invandrarkids" alla killpolare jag haft med invandrarbakgrund är mer feministiska än någon svennekille jag mött
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Snälla sluta skjuta dig själv i foten med dumma generaliseringar
DIF!
bob snapphona generaliserar aldrig, hon sitter på alla kort. hennes personliga upplevelser är per automatik representativa för hela befolkningen. Man behöver inte ens göra vetenskapliga studier, man ber bara om hennes åsikt i frågan. snapphona hoppas att ditt "motargument" var långt sämre än påståendet. Det är vidare knappast taget ur luften att patriarkala struktrer är om inte mer förekommande, så starkare, inom många icke-svenska kulturer. rasistiskt blir det dessutom svårligen om man ser det på en kulturell nivå. Avslutningsvis behöver han ju dessutom inte ens syftat på att de invandrare han ville locka var kvinnoföraktande, kvinnoförtryckande, blattar utan att han kanske insett att många invandrare prioriterar annat framför att sitta och läsa kvasivetenskapliga genusböcker. Jag har förstått att du som ser patriarkala monster runt varje hörn, i varje garderob och under varje säng och inser att du därmed kanske har svårt att förstå hur någon kan ha en sådan åsikt, men tro mig, det finns sådana människor i vårt avlånga land. Men det är klart, ur din synvinkel kan ju ingen man vara varken antifascist eller vänster utan att bejaka sin kvinnliga, mjuka, sida dagarna i ända.
Det är ju en svår situation hela grejen.. Många engegeras när det visas på videos men så fort kameran stängs av så glöms det bort av det "vanliga" folket. Det är sorgligt! Jag menar "kriget" har ju pågått i flera flera år.. Afa spöar nån, nassar spöar nån, Afa kastar stenar, nassar bränner upp en stuga.. Det är ju så det fungerar! Jag tror inte att våld är lösningen, jag tror på att människan måste lära sig att uppskatta varandra.. Men inget har ju tydligen lyckats eftersom det fortfarande finns nassesvin och just nu växer främlingsfientliga partier stort i sverige och europa.. Kolla bara på EUP-valet! Det finns vissa som verkligen tror på det dom gör och att det minskar rasismen, det respekterar jag. För människor som slåss för sin sak, men det finns en hel del "löst" folk som bara är med för att få slåss och det är väl samma sak som att vara fotbollshuligan antar jag.. Man vill slåss och man hittar en anledning till att få göra det. Ni kan ju sitta och säga att folk är dumma i huvudet som bara är ute och slåss, men dom tror på det dom gör och vissa viger sitt liv för att minska rasismen osv.. Gör ni som klagar på dom det? Eller sitter ni bara hemma och "oroar" er för att SD och nazis växer? Jag tror inte att dom som attackerade ett MUF-tåg riktigt visste vad dom gjorde, men jag vet faktiskt inte.. Men jag tror att dom som letade upp Martin Kinnunen, SD´s press-sekreterare och misshandlade honom vid gullmarsplan visste precis vad dom gjorde, för en anledning dessutom.. Sen om det var bra eller inte kan ju diskuteras, om det hjälper eller inte kan också diskuteras..Som sagt, jag vill helst av allt bara ha ett stort kramkalas där människor uppskattar varandra och lär sig av varandra men som världen ser ut idag och som den sett ut tidigare så lär det krävas a hole lot of skönsång och en massa bra röka för att lösa det.. Eller?
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
"Som sagt, jag vill helst av allt bara ha ett stort kramkalas där människor uppskattar varandra och lär sig av varandra men som världen ser ut idag och som den sett ut tidigare så lär det krävas a hole lot of skönsång och en massa bra röka för att lösa det.. Eller?" We shall overcome? : D
eller så behåller vi skatten men låter den gå till sjukvård, skola och kultur och ser till att folk har meningsfulla jobb, bra löner och en meningsfull fritid och motverkar klassklyftor, rasism och jobbar för jämlikhet och utvisar nazister till Nord-eller Sydpolen utan kläder eller Pakistan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
psyko_slusk "Idiotisk regel, nästan skrattretande... Varför?" För vi ville inte ha någon machoklubb där tjejer inte kände sig välkomna. Tjejer är ofta mer intresserade av att arbeta med anti-rasism, men om det är en för stor machohanegrupp som brölar så stannar tjejer hellre hemma, många killar också, det gör jag också hellre. De flesta vill ju att tjejer stannar hemma men då kanske man inte ska kalla sig vänster. Jag tycker miljöpartiet är helt fantastiska i att de alltid väljer en kvinna och en man som språkrör, det tycker jag alla partier borde införa, och även att vi borde ha två stadsministrar, en man och en kvinna.
bob P20 det kan inte vara så att du är sur för att du själv gick med i antifa av samma skäl?
För vi ville inte ha någon machoklubb där tjejer inte kände sig välkomna. Alltså.. Med den där synen på killar, förstår jag inte att någon kille alls ens gick med?
Jenova
Vem är det där då?, han såg ut o ha det bra :].. Brud, Bärs o Cigg, men antar han är nasse?
det är lätt att det blir en machoklubb i alla sammanhang där våld är en del
"tidningsrubriker där högern blir offret. " kanske för att de flesta svenskar är smygrasister
Jag är macho, en riktig karla karl. Men tjejer tycker ändå jag är snäll :O
Snapphona vi hade en regel att det minst måste vara 40 % tjejer annars var det intagningsstopp för killar. Så om en kille har Bättre meriter än en brud, så tar ni hellre in en brud som inte utför arbetet lika bra som en man?
I somras var jag på en fest där det lyckades vara en förvirrad fjortis med enorma buskar under armarna. Jag fråga henne varför hon inte raka armarna och då börja hon kalla mig för sexist och andra ord. Finns det något äckligare än brudar som går i linne med enorma buskar under armarna?
du trollar mer än jag =(
I somras var jag på en fest där det lyckades vara en förvirrad fjortis med enorma buskar under armarna. Jag fråga henne varför hon inte raka armarna och då börja hon kalla mig för sexist och andra ord. Finns det något äckligare än brudar som går i linne med enorma buskar under armarna? Haha!
mellanöl vad har din preferens för hår under armarna för relevans för tråden?
tydligen är det inte okej att ha tvinga folk sluta äta kött men att tvinga folk att raka sig är tydligen helt okej, ojdå vilken dubbelmoral.
jaha
ahaj!
snapphona Det har väl rätt stor betydelse eftersom allt afapack är emot sexism?
Death is certain life is not
Snapphona Så på vilket sätt är det att tvinga någon att raka sig under armarna när man frågar varför de inte rakar sig under armarna? Det kallas nyfikenhet, inte tvång.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
därför att du förstärker en norm och säger att hon är konstig som inte blabla... skulle jag gissa att svaret lyder. och för en gångs skull är det ett svar jag faktiskt till viss del är benägen att ställa mig bakom. kors i taket.
joda därför att du förstärker en norm och säger att hon är konstig som inte blabla... skulle jag gissa att svaret lyder. och för en gångs skull är det ett svar jag faktiskt till viss del är benägen att ställa mig bakom. kors i taket. WTF Normen äter kött, det gör inte jag. När någon frågar mig varför jag har valt att avstå kött så känner inte jag att någon försöker tvinga mig att äta kött.
Det är rent hygeniskt att raka sig under armarna, Svett luktar illa å håret som det svettas på varje dag luktar ännu sämmre.
----------------------------------------------------------------------------
Eller så duschar man minst en gång om dan =)
http://www.aktivdemokrati.se/
rektum helt klart. men skulle inte vilja påstå att alla frågor är samma lika. Men självklart kan man fråga någon varför de inte rakar sig under armarna av ren nyfikenhet. Det brukar ju allt som oftast ha någon ideologisk orsak som trots allt kan vara av intresse för den som frågar. Går ju dock inte komma ifrån att tjejer "ska" raka sig under armarna (och benen), att vara vegetarian är rätt normalt i sammanhanget. (personligen brukar ja fråga nästan alla vegetarianer varför de inte äter kött, det brukar vara rätt intressant. detsamma gäller iofs att inte raka sig under armarna :D) Personligen tycker jag det är bra med folk som inte rakar sig under armarna av en vettig anledning, men jag ska inte sitta och ljuga och säga att jag inte reagerar på det när jag ser det. Det blir lite WTF? över det hela, även om jag knappast har något emot folk som låter busken växa vilt :) (däremot gillar jag inte folk som gör det bara för att det är en "grej" att inte göra det. jag har svårt för sådana personer i allmänhet)
Jag tycker bara det är så SJUKT avtändande med orakade armhålor o ben..
Hehe.. Ja men så tycker jag, kan ju inte rå för det?, tycker fan man kan ansa/raka sin kroppsbehåring oavsett om man är kille eller tjej, tycker inte det finns något förtryckande i det alls! Inte mer förtryckande än att ta på sig snygga kläder för man vill känna sig snygg lixom.
rkellyone machomän inom vänster behöver varken gå på möten eller helgkurser eller äta med andra i vänster ingen tvingar dem att äta vegetariskt. om det räknas som tvång att äta vegkäk så räknar jag en machomob som mobbar kvinnor som inte vill se ut som de vill som tvång.
ja ni män är så jävla bra på att ansa där nere
Vad var poängen med den där videon?
att män gnäller om rakning men klarar inte av att själv raka sig
Jag gör det, och känner flera kompisar som också gör det.. Vill man som tjej ha rakade snubbar får man väl skita i de andra, eller säga till lixom?, precis som killar gör mot tjejer.. Men det är klart, tjejer klarar inte av lika raka puckar som killar gör?