Rachel Och ja visst finns det mycket vetenskap idag som tas som "fakta". Det jag ville ifrågasätta är hur man tar detta som fakta. =)"Det är mycket av det som du skrev som jag inte kan koppla ihop med något psykologiskt perspektiv. Vill gärna få veta källor om du har :)" Om du vill ha källor så får vi nog ta de i PM. Lite off topic i den här tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hänger inte alls med i den här långa tråden. men jag måste bara säga att det här med att födas i "fel" kropp är jag jävligt fascinerad av..eller iaf lite. jag jobbar med barn å har träffat två barn, en kille som är exakt som en tjej, till sättet han är på, hur han pratar, hur han rör sig...han helt enkelt ÄR en tjej. sänn så nyligen har jag träffat en annan unge, en tjej, som ÄR en kille.. jag pratar inte om nån "pojkflicka" utan hon verkligen ÄR en pojke.. jag jobbar inte med just den ungen på nära håll, men jag hade träffat henne ett flertal gånger när jag fick reda på att han, var en hon.. och en sak som jag har reflekterat över är att dom andra ungarna ser dessa två som det kön de egentligen inte är..flickan som är en pojke leker bara med pojkar å tvärtom..å det är absolut inga barn som ser det som nått konstigt..d är som att dom bara vet att hon är en han. iaf så undrar jag som fan hur det kan gå till, vad som går fel när nån föds till fel kön.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Arten människa försvinner ju inte automatiskt med att folk blir homosexuella, det är ju dynga. Barn kan ju komma till ändå... Man måste se skillnad mellan reproduktivt sex och kärlek.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
jag tror att många blir homosexuella för att dom har varit med om nåt trauma i sin uppväxt, som tex: övergrepp o.s.v.... jag tror också samhället påverkar mycket idag också.... det har som blivit lite inne att vara gay!?
homosexualitet är ingen sjukdom, inget trauma eller något fel på hjärnan. Det är en sexualitet precis som alla andra sexualiteter. Inte riktigt såna här diskussioner ja ville ha. Synd att folk är så fördomsfulla.
philosophia: Men bara för att man inte bryr sig om folks läggningar eller sexualiteter betyder det inte att det inte är ett genetiskt fel, det känns som att du tror att folk lägger in värderingar i det när de säger hur och varför det finns homosexualitet. Jag är inne på narcissius spår där, att det beror på ett genetiskt fel, en defekt, kalla det whatever. Detta betyder inte att man tycker att det är fel på homosexuella eller homosexualitet. En människa som är homosexuell är fortfarande bara en människa, det andra är bara sexuella preferenser ja. Men jag tror ändå att det beror just på en mutation helt enkelt, om man nu ska se till den fysiologiska aspekten. Eller tror du kanske att det är något man väljer? Eller formas till? Eller föds så, hur och varför isf? Inget påhopp, bara undrar vilken din syn är. För att man ger sig fysiologiska förklaring betyder det inte att man är fördomsfull.
philosophia F22 & Pati F23 Varför måste "sexualitet" nödvändigtvis vara ett faktum?
Lynguistic: Tja det behöver det ju inte antar jag. Men det är så jag har uppfattat det som att folk ser sig, och det är så jag ser mig själv. Sen att det kan höra ihop med att man göra klassificerar allt och alla i sin väg är en annan sak. För att uttrycka mig kort; för att det inte är något som har påvisat att det inte är så.
Eller nej, jag tar tillbaks. Jag ser ju sexualitet som ett faktum just pga att jag tror att det beror på biologiska faktorer.
Om vi nu sager att de ar sa att manligt o kvinnligt bara existerar i vara huvuden o att vi endast fods som en sjal med ett manligt eller kvinnligt konsorgan, hur kommer de sig da att vissa manniskor fods som till exempel man men "kanner" sig som en kvinna (transexuell) o blir helt besatta av tanken pa att dom maste byta kon? Isafall maste de ju vara nagot i oss som sager att "jag ar en kvinna" och isafall finns de ju nagot kvinnligt o manligt som inte bara sitter i konsorganen. Det finns mycket som skiljer män och kvinnor åt utöver könsorganen. Däremot finns inget kön annat än det rent fysiska och kroppsliga, inget andligt kön som kan vara skiljt från detta så att säga. Dessa transexuella är inte "män i kvinnokroppar" eller "kvinnor i manskroppar" utan män som känner sig hemma med den kvinnliga könsrollen eller kvinnor som trivs bättre med den manliga. Faktum är att man har kunnat påvisa att transexualitet är positivt korrelerat med rigida könsmönster.
både homosexualitet å incest förekommer iaf i biblen.
Det var en gång en liten liten by i afrika där de bara bodde svarta invånare. En gång kom det en vit man till byn. Alla invånare blev alldeles förskräckta eftersom dom aldrig hade hört talas om eller sett en vit person förut. Dom pillade o petade o tittade o skrattade. Mannens hud blev röd i solen och dom kunde i förstå hur de kunde vara fördelaktigt överhuvudtaget att ha så vit hy. Dom tog honom till byns medicin man för att göra undersökningar. Medicin mannen kollade generna, han kollade kromosonerna, han letade i mannens bakgrund, han undersökte hjärnan. Allt för att komma underfund med varför den här mannens hy var vit. Tills slut samlade han till ett stort möte där alla byborna var bjudna. Han ställde den vita mannen i mitten med sig själv och började prata. "Den här vita varelsen kan skratta, han kan gråta, han kan bli förälskad, han kan älska, han har ett samvete, han kan känna skuld, han kan känna sorg, han kan känna hat, han kan prata, han kan gå... efter mina undersökningar så har jag kommit fram till att detta är...." det blev absolut tystnad i hela byn, man hörde endast fåglarna kvittra " EN MÄNNISKA " ser ni några kopplingar????
philosophia:självklart håller jag med dig om att homosexualitet inte är en sjukdom, ett trauma eller ett fel. man kan väl diskutera vad det är med de grundvärderingarna? vad tror du att exempelvis att heterosexualdriften beror på? den vedertagna teorin är ju att det är en drivkraft för fortplantning. då är det väl en intressant fråga att ställa sig, vad beror homosexualitetsdriften på? vad tror du den beror på?
ur ett evolutionärt perspektiv så undrar jag varför homosexualiteten överhuvudtaget fortfarande existerar :S den gynnar knappast individens egna gener så de är nog mycket möjligt att det inte finns kvar några homosexuella i framtiden, eller vad tror ni? (jag utgår från att homosexualiteten är genetiskt)
http://www.soundclick.com/Labbi ~ Labbi - Mind over Money - Linero ~
för att det blir fel någonstans.. kasta hur mkt skit över mig som ni vill.. rinner av som vatten.. homosexuella i all ära.. men homosexualitet är en jävla glitch.. nånstans slår det slint uppenbarligen..
cry me a river! --> thcrew
ur ett evolutionärt perspektiv så undrar jag varför homosexualiteten överhuvudtaget fortfarande existerar :S Som jag skrev ovan tar evolution och sexualitet inte nödvändigtvis ut varandra. Man måste inte vara heterosexuell för att kunna få barn.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
ola
Jag vill inte kalla de heterosexualdrift. Jag vill kalla det sexualdrift. Alla gillar att ha sex, alla gillar att få orgasm, för att det är skönt. Om vi enbart hade haft sex för att fortplanta oss, hur kommer de sig då att de finns preventin medel?
Jag tänker så här. Det finns heterosexulla som väljer att inte skaffa barn för att dom inte vill helt enkelt. Sådana människor gynnar heller inte människans gener, är det något fel på dem då oxå? Jag vet inte vad homosexual driften beror på, de va ju de jag ville diskutera här haha... men de vettigaste svaret jag fick som jag faktiskt är helt me på var det som
siQ1 P25 skrev
SiQ1 P25 Skicka meddelande Gästbok Daterat
07-05-17 20:46
så less... de handlar om preferenser enbart...vissa gillar blonda,vissa gillar tjocka,vissa bryr sej inte,speedboat gillar incest,vissa gillar killar,vissa gillar tjejer,vissa gilla både och men ALLA gillar när de är skönt,Sex = skönt! har ingenting med gener å göra eller guds önskan eller nånting...de har bara å göra med att folk vill ha skönt å alla tycker olika saker är skönt!
philosophia F22 :
Anledningen till varför vi är gjorda så att det är skönt att ha sex är för att man ska ha sex så att det blir barn. Sen att det finns preventivmedel är ju ett påfund för att det inte passar alltid i våra moderna liv. Det ena har inte med det andra att göra.
Du verkar inte förstå att det inte betyder att man har något emot homosexuella eller folks preferenser i sängen bara för att man ger sin syn på anledningen till varför det finns olika sådana.
Alla människor tycker att sex är skönt och man är inte mindre människa för det och yada yada, men du frågade ju om vad den beror på? Sen sållar du bort allt som du inte tycker stämmer med din rosa fluffiga syn på saken.
Pati F23 vi använder även preventin medel för att vi ska kunna ha de skönt utan att behöva tänka på sjukdomar och barn. Varför har vi kk-n? För att vi vill ha barn? Svar nej, för att vi vill ha de skönt. Men sen e de klart att vissa bara pökar för att skaffa barn, synd om dom. En kvinna som har kommit i övergångsåldern och inte kan få barn längre slutar väl inte ha sex för de? Nej juste, hon gör de för att hon gillar det och inte för att hon vill ha barn. Sen är det klart att världen är skapad så att vi ska kunna föra vidare vår avkomma, fast å andra sidan borde vissa människor inte ha barn eftersom deras sätt att uppfostra dem bara gör världen till en sämre värld att leva i.
Jaja tro som du vill. Låt mig leva i min rosa fluffiga värld då. Jag ville föra en djupare diskussion om homosexualitet som sträcker sig längre än hjärnan o generna. Jag tror absolut att folk som tror att de är nått fel i homosexuellas hjärnor, har något emot dem. För mig är det som att säga att svarta människor inte är riktiga människor ( o de synsättet har faktiskt existerat, kanske till o med fortfarande existerar hos vissa )
ps: hellre rosa o fluffig än möglig och hårig :)
philosophia: Men ååh vad svårt det här verkar vara för dig. Detta skrev jag: "Anledningen till varför vi är gjorda så att det är skönt att ha sex är för att man ska ha sex så att det blir barn. Sen att det finns preventivmedel är ju ett påfund för att det inte passar alltid i våra moderna liv. Det ena har inte med det andra att göra. " Läs om, läs rätt. Driften och njutningen finns där för att man ska, ja, lockas att ha sex för att man på det sättet skaffar barn. Att kvinnor kommer i klimakteriet eller att man idag har kk'n, påverkar inte den här driften. Eller tror du att evolutionen backar när den ser en kondom? Vad av detta förstod du inte? Det var du som frågade varför det finns homosexualitet. Varför tror du? Tror du att man föds homosexuell eller att det är något man blir, eller något man själv väljer? Om du jämställer att man i undersökningar har påvisat förändringar i vissa (hormon?)halter i homosexuellas hjärnor med att man inte tycker att svarta är människor så är du bra dum. Jag har ett antal nära vänner som är homo eller bisexuella. Samtliga av dessa säger att de kände sig "annorlunda" eller visste att de drogs till samma/båda könen när de var riktigt små. För mig, och dem, visar detta på att det inte är något de formats till, eller valt, att vara/bli. Men ja, vad vet väl de? Helt ärligt skiter jag i vad folk föredrar i sängen, none of mine business helt enkelt. De är precis lika goda vänner och människor ändå. Detta betyder inte att man inte kan se på den biologiska, fysiologiska orsaken med objekiva ögon. Men kul att du struntar i undersökningar bara för att det "låter" fel. Finns inte en enda människa här i tråden som har sagt att de har något emot homosexuella eller homosexualitet. Ändå har du tolkat allt som ens påminner om ett konkret svar på din egen fråga som fördömande. Kul att du är öppen. Over and out.
Btw så är tydligen "medfött" teorin vanligast bland homosexuella själva. Men de kanske, med ditt sätt att resonera, är självhatande?
Alla gillar att ha sex, alla gillar att få orgasm, för att det är skönt. - den vedertagna teorin är att det är skönt för att vi ska drivas till att fortplanta oss. diskussionen är: om heterosexualitet har uppkommit genom driften till fortplantning, hur har då homosexualitet uppkommit?Om vi enbart hade haft sex för att fortplanta oss, hur kommer de sig då att de finns preventin medel? - det finns ingen som påstår att vi bara har sex för fortplantning, däremot är det högst troligt att det är så själva sexualdriften uppkommit, för att vi inte ska tappa motivationen till att fortplanta oss, och därmed dö ut.Jag tänker så här. Det finns heterosexulla som väljer att inte skaffa barn för att dom inte vill helt enkelt. Sådana människor gynnar heller inte människans gener, är det något fel på dem då oxå? - är det du som anser att något är fel? för jag gör det inte, och det har jag redan skrivit. jag har också skrivit att man inte behöver nuppa för att mycket av ens gener ska föras vidare. läser du inte vad jag skriver?
Ärligt talat.. Hade det bara handlat om att man har sex för att det är skönt så hade alla djur runkat dagarna långa.. det centrala är fortplantningen, njutningen är väl mer grädde på moset..
ja, och därmed andra mekanismer som styr vår önskan att reproducera oss osv..
philo. Det finns heterosexulla som väljer att inte skaffa barn för att dom inte vill helt enkelt. Sådana människor gynnar heller inte människans gener, är det något fel på dem då oxå? Ja uppenbarligen har ju något slagit slint eftersom att dom inte vill föröka sig.
Gurra,Som jag skrev ovan tar evolution och sexualitet inte nödvändigtvis ut varandra. Man måste inte vara heterosexuell för att kunna få barn. Nä men det underlättar. Homosexualitet är knappast en bra förutsättning för fortplantning, Bisexualitet kan jag förstå då attraktion och relation är en sak och viljan att föröka sig en annan.. Men liksom.. Homosexualitet och fortplantning går inte riktigt ihop..
philo Jag tror absolut att folk som tror att de är nått fel i homosexuellas hjärnor, har något emot dem. För mig är det som att säga att svarta människor inte är riktiga människor Den absolut sämsta jämförelse ja sett på whoa. klart det är något fel homosexualitet är något som ur reproduktionssynpunkt är negativt, det är knappast en önskad effekt.. Således är det något som är "fel".. Personen i sig är inte en sämre människa för det mer än jag är en sämre människa pga neurologiska åkommor..
Sådana människor gynnar heller inte människans gener, är det något fel på dem då oxå? --- Förövrigt handlar det aldrig om att gynna människans gener, utan sina egna.. knappast någon soldaritetsgrej människor emellan.. let the best man win!
joda, you´ve said it
philosophia F22 Manligt och kvinnligt är mycket mer än 2 olika könsorgan. Mycket mer, det handlar om ett annat sätt att tänka och agera. Och vanliga feminist klychan att det skulle vara sociala konstruktioner är skitsnack, en feminist (läs manshatare) vet förmodligen inte ens vad hormoner är för något.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
det dummaste argumentet måste väl vara att det är onaturligt, jag menar hur naturligt är det isåfall att onanera, spruta i munnen eller knulla sin tjej i arslet? och ändå är analsex vanligare bland heterosexuella än homosexuella.
nattkrig Jag skulle säga att det är ganska naturligt ur dominanssynvinkel etc... "redan de gamla grekerna....."
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Hästar som är homosexuella har en störning i hjärnan.... undra om det har någon koppling till mänsklig homosexualitet?
pati Jag ville diskutera VARFÖR homosexualitet finns, inte VAD det beror på. Stor skillnad. Läs frågeställningen ordentligt. Jag är precis lika öppen som du är tydligen eftersom du heller inte kan ta kritik. ola ursäkta om jag har missförstått eller missat saker du har skrivit. om heterosexualitet har uppkommit genom driften till fortplantning, hur har då homosexualitet uppkommit? Detta är MIN teori. Jag ska försöka gå djupare in på den frågan. Om jag ställer frågan, vad är meningen med livet? Hur många hade då svarat "att fortplanta sig". Människor är tänkande och ifrågasättande varelser. Vi lever inte enbart efter instinkter och vi söker alltid en djupare mening med livet och vår tillvaro. JAG hade svarat: att bli lycklig; om jag gör mig själv lycklig så är risken mindre att jag gör andra människor olyckliga. En lycklig människa har dessutom mer kraft att bry sig om sin omvärld och sina medmänniskor. HUR blir man lycklig? (enligt mig) Genom att leva sitt liv fullt ut utefter vad man själv vill och inte efter vad andra tycker, göra de man tycker om att göra, genom att inte förneka vem man är. Mitt svar på din fråga är: jag tror inte människans existens går ut på att föröka sig, jag tror att det finns en större mening och det tror jag är kärlek. bara för att 10 procent av jordens befolkning är homo eller bi så behöver inte de betyda att vi kommer dö ut. Jag vet att detta låter jätte flummigt haha... jaja jag får väl förbereda mig på en massa kritik om flummerier, men jag tror verkligen på detta.
shunare den vanliga synen på feminism är att dom är manshatare när det egentligen handar om respekt för alla människor och att alla är lika mycket värda. Bara för att män har annorlunda hormoner än oss så betyder inte det att dom är mer lämpliga för chefs jobb. Det betyder inte att dom är sämre på att städa ( ni borde ju vara bättre på det eftersom era kroppar har större potential att bli fysiskt starkare än oss, städning är fysiskt arbete ) Det finns feminister som förstör denna synen genom att hata och förstöra men sådana personer finns det överallt. Media är med och påverkar denna negativa synen på feminister. Jag var på en föreläsning igår om människans hjärna där föreläsaren först säger att man har hittat skillnader mellan kvinnor och mäns hjärnor, när jag sedan frågar henne; vad är skillnaderna då? så börjar hon harkla sig och prata om att man ska påpeka att hjärnan skiljer sig åt från individ till individ. Tyckte de sa rätt mycke . orkar inte svara på nått mer du har sagt
philosophia, mäns hjärnor är större än kvinnors, där har du en stor skillnad :) rent evolutionärt bör också män och kvinnors hjärnor skilja sig då män och kvinnors sysslor rent historiskt skiljt sig åt markant.. vad det får för konsekvenser tänker jag inte försöka ge mig in på, men för mig ter dig sig märkligt att specialisering inte förekommit i hjärnan när det förekommit i andra avseenden hos människan och andra djur.
de finns ju redan specialiseringar till en viss grad att vara bra på matematik,fysik och andra logiska ämnen anses vara ett mer manligt drag medan kvinnor är bättre på att passa barnen :PPP
Labbi, det motbevisas av länder där kvinnor är långt bättre i matematik.. Tror mkt av dom skillnader vi reagerar på handlar om miljö medans många skillnader som går obemärkta handlar om arv..
philosophia: "Mitt svar på din fråga är: jag tror inte människans existens går ut på att föröka sig, jag tror att det finns en större mening och det tror jag är kärlek." - själv tror jag det är fullständigt oväsentligt vad meningen med livet är, evolution är ett faktum oavsett syftet. evolution är evolution oavsett om människans existens går ut på att föröka sig eller inte. därför tycker jag inte att du svarar på frågan.
typiskt människor att tro att det ska finnas någon högre mening med livet.. vi e fan inte ens en fjärt i universum och ni tror likväl att vår existens spelar någon större roll? vi finns därför att vi blev till.. behöver det vara mer komplicerat än så? hade det centrala inte varit att föröka sig skulle du inte suttit här idag heller för den delen.. vad tror du kärleken har för syfte, inte är det för att vi ska gänga mindre iaf?
http://www.2000taletsvetenskap.nu/recensioner/recens40.htm utan kärlek drabbas vi oftare av sjukdomar vilket kan leda till vi dör. Ur ett evoulotionärt syfte så tror jag det är viktigt. Jag hoppas ni tar er tiden att läsa igenom min länk. Det intressanta är att folk känner sig så hotade av homosexualitet att dom lägger ner så mycke tid o energi på att hitta "fel" på dom. Vad är dom rädda för, att själva bli kallade för bögar/flator? Jorden största hot är människor som Bin Laden, George W Bush, Hitler som dödar/har dödat miljontals människor utan anledning. Om det är något som hotar människans existens så är det såna människor och inte homosexualiteten. Jag är e mer rädd för en känslomässigt störd människa än för en bög.
asså är du trög eller nåt? de är ingen som påstår att homosexuella är mindre värda men inse faktumet att de är mindre lyckade rent biologiskt för det hela handlar om att sprida sina egna gener vare sig du är en cyanobakterie eller en människa funkar länken för er andra eller är de bara hos mig de strular till sig :S
utan kärlek drabbas vi oftare av sjukdomar vilket kan leda till vi dör. Ur ett evoulotionärt syfte så tror jag det är viktigt. Jag hoppas ni tar er tiden att läsa igenom min länk. Ja och gissa varför vi blir kära? inte är det för att vi ska föda mer barn eller hur? nänä appppppsolut inte.. Det intressanta är att folk känner sig så hotade av homosexualitet att dom lägger ner så mycke tid o energi på att hitta "fel" på dom. Vad är dom rädda för, att själva bli kallade för bögar/flator? Vi letar inte fel, vi konstaterar bara att homosexualitet knappast är något gynnsamt för den mänskliga arten, således är det ur det perspektivet ett "fel".. Att känna attraktion till individer är dock knappast något allvarligt, det allvarliga ligger i de svårigheter i samband med reproduktion som uppstår.
Om det är något som hotar människans existens så är det såna människor och inte homosexualiteten. Ingen har påstått att homosexualitet hotar mänsklighetens existens, vi är fullt tillräckligt många heterosexuella för att människans framtid ska säkras.. om något hotar dom väl sina egna geners fortlevnad..
1 När man e kåt e man kåt, det kanske finns för att bli av med lusten. 2 Om man inte kan få tag i en kvinna som kan föda åt en kanske det är tillför träning tills att detta tillfälle händer. 3 Med tanke på hur många % som ändå är homosexuella så måste det ju vara något som fölljt med i människans evolution länge. Alltså borde det vara så att det ändå medför sig något possitivt till människans och djurens fortplantning och överlevnad. 4 Eller så är det en avvikelse som blivit starkare genom åren för därför att evolutions processes "survival of the fittest" hos människor stämmer inte längre med djungelns lagar. Jag tror nog mest på 3 även om det inte ger något konkret svar.
Up and Atom!
peron: på vilket sätt skulle det vara bättre med homosexualitet? eftersom vi tar hand om våra mindre lyckade i form av ett sammarbetande samhälle så bromsar detta evolutionen så därför är jag mer intresserad varför "fenomenet" finns hos andra djur. den är säkerligen inte lika utspridd och det kan alltså vara ett tecken på att de håller på att försvinna hos andra djur.
Labbi Varför skulle det inte finnas fördelar med homosexualitet? Vi lever inte på stenåldern längre. Jag har läst en undersökning om homosexualitet hos djur och nästan alla djur har homosexuella kontakter med varandra. Vare sig du säger att du är exlusivt homosexuell eller heterosexuell så har alla en bisexuell sida hos sig själv. Det behöver inte betyda att du måste ha sex med samma eller motsatt kön utan syftar på att vi är SEXUELLA varelser. Hur kan du dessutom säga att det "bromsar" evolutionen? de va fan de dummaste jag nånsin hört. Homosexualitet har alltid funnits och vi blir bara fler och fler på jorden, inte mindre.
Joda Isåfall antar jag att du tycker det är fel att heterosexuella par adopterar oxå, eftersom dom inte gynnar sina egna gener? Isåfall borde man bränna alla handikappade människor alla människor som inte kan få barn, eftersom dom heller inte gynnar sina gener. man borde bränna alla människor som är för fula för att ens skaffa sig en partner och kanske dör ensamma och barnlösa. Vad är det för värld du vill leva i?
peron hade gärna velat höra nått konkret svar :)