Knatcha: Ja mest det med att bankerna skulle tjänat på finanskrisen, och att det var så himla konstigt med all utveckling under efterkrigstiden.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Mörten What dundermannen said, dom resonerar på samma sätt.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
MadMonk: Kan du förklara lite närmare kanske?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mörten: Jag tycker bilden jag postade förklarade jättebra hur jag menade? Vill återigen påpeka att jag inte jämför kreationister med foliehattar i allmänhet utan sa bara att folk skulle byta ut ordet "kreationist" i bilden mot "konspirationsteoretiker".
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
...och om det spårar ur i en diskussion om att inte alla foliehattar är likadana- Just fuck it.
Precis, den är med andra ord inte nödvändigtvis applicerbar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
? Grymt applicerbar. Dom använder samma metod.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Ja som sagt för en del där källorna inte är vattentäta.
vad menar du mörten?
Dundermannen: han menar ungefär "akademiska källor är inte vattentäta, därför är mina källor det".
Nej bara det att alla vet vi vilken kunskapsbyggnad kreationister bygger på i sina argument (dvs inte så vattentäta) dock finns det och andra sidan konspirationsteoretiker som faktiskt har grund för det dem snackar för. Därav tyckte jag det vara en konstig och grundläggande (vad jag förstår), liknelse.
Kreationister har väl också grund för det de snackar om? De snackar om att gud skapade människan och jorden. Och jorden och människan finns. Alltså skapade gud dem. Typ.
Teambanan: Så om du uppenbarligen inte tror på Illuminati, utan typ Rotary. Varför försvarar du då foliefolket? Ingen aning.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Trodde det skulle bli en seriös diskussion om hemliga sällskap och så vidare.. Men när det länkas till truthism och esoterictube vill man ju kräkas..
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Shosholoza * "
Vi har skapat korrupt samhälle, ni ser att det är korrupt elr hur?? "
- Japp, vissa skor sig på andras bekostnad.
* "
Hur förklarar ni allt det dåliga i vårt samhälle, i din egen umgängeskrets, i landet, i världen? vissa människor är idioter? "
- Japp, vissa människor är helt enkelt så oempatiska att de främst bryr sig om sig själva och sina närmsta och struntar rakt av i majoriteten av mänskligheten.
* "
Varje människa vill väl egentligen sin näste väl? "
- Bevisligen inte.
* "
lite mer påhitt ni inte kommer kunna ta till er (länk) sen kan ni juh reflektera över hur detta påverkar en hel männsklighet... "
- Väldigt fint och evangelistiskt. Dock full med grava förenklingar och sakfel. Underhållande att texten går ut på att egot är dåligt för att det är andras åsikt om vem man är eller borde vara parallellt som den predikar för en egen idé (egentligen flera): "Andras idéer är dåliga, men mina idéer är bra, så krossa ditt 'ego' och ta in vad jag säger så kommer allting lösa sig."
Kryddat med lite orientalism och mysticism i allmänhet.
* "
Dessutom e ni 2 rent utsagt KEFFA! "
- Verkligen bra argument. Känns verkligen som att du vill mig väl, eller är inte jag "din näste"?
* "
Evolution går nog mycket smidigare om man tänker utan för ramarna? "
- Visst kan det kännas smidigare att tänka sig att näbbdjuret är en evolutionär kombination av fågel och däggdjur, men det blir inte mer rätt för det.
För att kunna tänka utanför ramarna måste du veta vad ramarna är för något.
Här finns en liten lättöverskådlig introduktion till evolution:
talkorigins.org/faqs/faq-intro-to-biology.html (scrolla gärna ner till common misconceptions).
* "
nu lägger jag ner "
- Uppenbarligen inte...
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mörten Gå in och be om konkreta bevis på vaken.se och du möts av allt (och jag menar verkligen ALLT) annat än just ett konkret bevis. Dom har dessutom för vana att banna folk som motbevisar dom, trots att dom säger sig "söka sanningen".
Madmonk: Ok nu drar du plötsligt in Vaken helt obefogat.. Får jag fråga, vet du vad definitionen av en konspiration är?
Ja, som sagt, orkar inte med en diskussion om hur det är skillnad på foliehattar, för jag utgår ifrån att alla förstår att jag menar "galna konspirationsteoretiker" och "foliehattar" och inget annat, något som många på vaken.se kvalificerar sig som. Och ja, jag vet vad definitionen av en konspiration är.
Ja men vad är problemet då?
Mörten Det finns inget problem?
Ok så du förstod?
Mörten Förstod vadå? Kan du komma med något annat än korta frågor och säga vart du vill komma istället så vi kan få det överstökat?
Pen och TDWLS
Jag syftade inte på att ni höll på att kränka någon. Ett vagt, sömnigt och lite onödigt inlägg men det jag tog fasta på var bara citatet.
Även om det i många fall bara rör sig om en sammanställning av tusenårig kunskap. Jag håller fast vid att allt du tänker är en syntes av vad andra har tänkt före dig, i någon mån. Det dyker upp egna och unika tankar men dessa är alltid en konsekvens av andras tankar och handlingar, jag menar att vår tankevärld precis som den biologiska är i ständig evolution.
mera msz!
ötziötz - Näe. Kanske om byter ut "du tänker" med "mänskligheten tänker" på något abstrakt plan, men inte ens då.
hur orkar ni bryr er? det låter som om ingen av er kommer ändra åsikt, så varför fortsätter ni tjafsa om samma jävla skit om och om igen? ni upprepar bara er själva så ge er förfan. ni är alla idioter. förutom teambanan, han är skön. peace
Hehe...
Varför dem väljer youtube är väl att folk som dig ska förstå och då får man väl ta till "dagispråk" här på dagis whoa.
perfekt slut där. hahahaha!