I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

4 my illuminati people!

Övrigt - Blandat

2010-01-06 00:04
Päronpung: Inte så många, därför har man peer-review.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 00:54
Vilken härlig tråd det här var...
Kan ju berätta anledningen till varför jag tror att Illuminati existerar, (jag tror inte de kallar sig Illuminati, utan med det uttrycket menar jag "sekter" vars mål är världsdominans); en foilehatts bekännelser:
Två procent av världens befolkningar äger mer än hälften av jordens tillgångar.
Lika barn leka bäst.
Egentligen är det inte svårare än så.

Men ska berätta samma sak jag berättade i en annan tråd, fast denna gång lite mer utförligt; allt för diskussionens skull. Min mors man fick en inbjudan till att gå med i en lokal sekt/klubb, kalla det vad ni vill. Ingen information delgavs om syftet med klubben och de hälsade att det här var väldigt hemligt, inte ens hans familj fick veta om det. Han gick på ett möte och det fanns representanter från alla branscher, även kommunfullmäktige och en poliskommisarie. De diskuterade affärer sinsemellan och kommunlokala politiska frågor. Vad som skulle röstas igenom och vad som inte skulle. I början av mötet fick alla resa på sig, en och en och presentera sig själva, de blev även muddrade varpå de gick in.

Han har fått brev hem ett par gånger om nya möten men inte gått dit, det var för övrigt så min mor fick reda på det, han hade aldrig berättat det för henne, men hon hittade ett brev och misstänkte att det var någonting "ännu skummare" än bara en hemlig sekt, så han berättade sanningen. Detta berättade hon inte för mig, eftersom det verkligen var hemligt, förrän jag pratade om illuminati med henne. Då sade hon att jag i min tur inte fick berätta det för någon. Min mors man har i alla fall slutat gå på dessa möten.

Och jag hade ingen aning om att det fanns något lokalt, en grupp styrande människor, alla VDs eller uppsatta tjänstemän (förmodligen satt där utav samma grupp). Men det finns det. Hade någon sagt det till mig för ett år sedan hade jag gjort som trådskaparen; undrat varför man går runt och tror på det istället för att läsa akademiska böcker och lära sig att man röstar fram beslut i våran fläckfria demokrati. Men det finns någonting som heter pengar och pengar kan användas som ett motiverande medel när det gäller människor, det är ingen hemlighet att det finns korrumperade människor i alla sektorer av vårat samhälle. (Helt ärligt förstår jag inte svårigheten med att tro att det finns ett stort antal människor med ett maktbegär som träffas - för mig är swingersklubbar mer överraskande och otroliga, skillnaden är väl att jag inte nekar deras existens.)

Jag har tänkt tanken på att försöka infiltrera dem på ett eller annat sätt, filma eller spela in mötet. Men då skulle det bli med en mobilkamera i bästa fall och så skulle ni alla antifoliehattar rasa över att det inte är filmat av ett kamera-team och (förmodligen) förkasta det.

När det gäller USA så känns det dumt att ens ifrågasätta tanken på en liknande nationell sekt. Båda Thomas Jefferson och Benjamin Franklin var väldigt anti privatägda banker. Någon av dem sade att det var det största hotet mot en demokrati, då pengarna gynnar en eller flera personer (och missgynnar en hel befolkning) och inte staten (som skulle gynnat en hel befolkning). Efter deras död öppnades den första privatägda banken och nu har vi familjen Rockefeller som är löjligt, löjligt rika. Politiken i USA är i slutändan alltid en kamp mellan två läger; liberaler och demokrater. Samma företag betalar båda lägrens reklamkampanjer till åtskilliga miljoner dollars kostnad, till samma förmåner. Kort sagt är de stora företagen alltid vinnare i dessa sammahang. Valfusk (?) gjorde George W. Bush till president, han blev hatad av världen, startade ett krig (vad jag vet). En oerhört tråkig motkandidat gav honom segern i valet fyra år senare, varpå han invarderade ännu ett land (utan FN's samtycke) och blev ännu mer hatad. Känns inte som John Kerry hade varit förstavalet för ett parti som skulle vilja vinna ett val, jag anar mutning/uppgörelse. Inga bevis, bara en personlig reflektion. USA är ett land i stor skuld.

USA är anledningen till att FRA gick igenom här, påtryckningar därifrån. När de som skulle rösta nej sade att de skulle rösta nej sade Reinfeldt öppet att de borde rösta enligt partiets önskemål om de var måna om sin fortsatta politiska karriär. Trots att 85-90% av Sveriges befolkning inte ville att lagen skulle röstas igenom gjorde den precis det. Personligen tycker jag att en folkvald politiker, som inte följer folket som röstade fram denne för att föra sin egen talan inte borde ha en "fortsatt politisk karriär".
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2010-01-06 00:55
Och FRA är ett jävla skämt. Terrorhot i Sverige är ett skämt.
Terrorism är dagens kommunism. Det stora hotet....

Så nu kan ni säga att jag är en foliehatt som bara hittat på min historia. Eller så kan ni inse att det finns hemliga sekter på lokal nivå, som har något att säga till om i beslut de inte borde ha, kanske på nationell nivå, kanske på global nivå. Alla behöver inte starta krig och rasa torn, jag tycker mest det är jobbigt att det över huvud taget existerar och att alla verkar tro att de som tror att illuminati verkligen finns är dumma i huvudet.

För övrigt ljög jag i början i mitt första inlägg; den här tråden är inte alls härlig, den är skapad av fel anledning och är faktiskt en jävligt rutten tråd egentligen. Det är som att jag skulle starta en tråd om varför religiösa människor tror på vad de nu tror på.. (Ni som förstår, förstår.)

2010-01-06 01:16
När ni bestämde er för att "ta reda på hur världen funkar" varför valde ni grumliga youtubeklipp och inte de stora klassikerna inom dicipliner så som statsvetenskap och sociologi. Samhällsvetenskapliga dicipliner som vanligtvis jobbar med att titta på samhällsstrukturer, maktfördelning, statsskick och sånt ni svamlar om?

Finns det samhällsvetenskaplig litteratur som förklarar exakt allt hur det går till här i världen? Som förkastar orimligheten med att ett relativt fåtal antal människor har makt folket inte röstat dem fram till? Du hänvisar till Marx bl.a. Har endast läst ett fåtal kapitel, men såg ingenting alls som uteslöt hemliga nätverk eller korrumperade politiker?

Du vet att ingen trodde på maffian? Invigningsritualerna för att bli en del av den Familjen. Den Familjen som var viktigare än din familj. Alla förkastade det som idioti. De som sade att maffian fanns på 1800-talet blev utskrattad och säkerligen kallad dåtidens version av foliehatt.

Men finns det vetenskaplig litteratur som motbevisar att det finns onda människor så får du gärna visa den...

2010-01-06 01:58

Alex Jones var så 2005, han har ingen taktfullhet och är helt hysterisk. Den här snubben är fan så mycket mer cleanare, dessutom har han humor, och intressanta poänger.

Det som förbryllar mig med dessa diskussioner är att en del på riktigt tror att alla vill alla väl och ingen håller på med nåt fuffens, come on...vem som helst kan ju se att något är fel med hur världen fungerar.

Sen är det ointressant med detaljer, visst det hittas på och överdrivs, men i slutändan kan man inte bortse från att världen är manipulerad och orättvis.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 09:03

For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it.
- David Rockefeller's Memoirs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 09:31
teambanan tycker du förklarar det hela bra.
Att bara tala om illuminati tar bara bort fokus från alla annan korruption som är uppbyggd på samma sätt alltså hemliga(?)sällskap för dom i en högre position.
Bara det att två procent av världens befolkning äger mer än hälften av jordens tillgångar borde få folk att tänka.
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality
Moderator

2010-01-06 10:25
characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it.

Jag skulle också vara ganska stolt om jag blev anklagad för det där. Knappast något negativt. Eller ska vi hellre sträva för att leva helt i och för våra egna länder utan att försöka ena mänskligheten?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-06 12:21
teambanan:

Helt ärligt förstår jag inte svårigheten med att tro att det finns ett stort antal människor med ett maktbegär som träffas - för mig är swingersklubbar mer överraskande och otroliga, skillnaden är väl att jag inte nekar deras existens.

Det är nog ingen som förnekar sådana sammanslutningars existens - i många fall är de ju helt erkända: G7, G8, G20, OPEC, Bildeberg osv. Det många inte tror på är förekomsten av totalt okända och allsmäktiga sammanslutningar som styr världen bakom kulisserna.

Efter deras död öppnades den första privatägda banken och nu har vi familjen Rockefeller som är löjligt, löjligt rika.

Vari ligger konspirationen? Bill Gates är löjligt rik, och många med honom. Industriföretag är ok att bli rik på, men inte finans?

Känns inte som John Kerry hade varit förstavalet för ett parti som skulle vilja vinna ett val, jag anar mutning/uppgörelse. Inga bevis, bara en personlig reflektion.

Här kommer kanske böckerna in som du halvt hånar i ditt inlägg. Vet du hur en nomineringsprocess i USA går till? Vet du statistiken för hur ofta en sittande president förlorar? För om du visst det har jag svårt att tro att du skulle kasta ur dig ett sånt grundlöst påstående. Det är lite det jag ogillar hos konspirationsteoretiker i allmänhet: genom att bara "ställa frågor" eller komma med lösa antydningar (vad de generellt anser vara att "vara öppen"), anser de att de kommer undan alla krav på fakta eller bevis. Kvar har vi en salig röra med gissningar och rena påhitt. Ingenting underbyggs ordentligt.

Politiken i USA är i slutändan alltid en kamp mellan två läger; liberaler och demokrater.

Det är alltid en kamp mellan vänster och höger i Sverige också, är det samma konspiration här? Skillnaden i USA är majoritetsvalsystemet, som har historiska orsaker. Ytterligare ett tillfälle att plocka upp en bok, istället för att antyda att det i praktiken tvåpartisystem som USA har skulle vara skapat av storföretagen.

Finns det samhällsvetenskaplig litteratur som förklarar exakt allt hur det går till här i världen?

Nej, men det finns litteratur som ger dig en bättre möjlighet att bedöma rimligheten i teorier som florerar på nätet.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-01-06 12:26
I bästa konspirationsdiskussionstradition ska jag nu klistra in två klipp med min idol, Noam Chomsky. Till skillnad från de flesta klipp är detta dock bara 8 min långt - båda delarna totalt. Ska ni bara se ett klipp, se part 2 som är OTROLIGT viktig i den här diskussionen.

Observera att detta gäller inte just bara 9/11, utan konspirationer i allmänhet, samt också vetenskapsteori kring dessa.

2010-01-06 12:44
Alltså, jag tror ni missuppfattat hela grejjen med vetenskap i allmänhet och samhällsvetenskap i synnerhet. Er teori är typ "samhällsvetenskap är inte exakt, och kan inte förklara allt, därför har de fel och vår foiltubeklipp rätt".

Samhällsvetenskap har inte svar på alla frågor, det den erbjuder är en debatt baserad på empirisk research. Varför tror ni att jag i början av inlägget nämnde folk med så olika åsikter som Adams och Marx. Forskare har rent generellt olika ståndpunkter och resultat. Jag sa aldrig att vetenskapen har monopol på sanningen. Jag frågade varför ni valde grumliga foiltubeklipp framför erkända klassiker. Lär er läsa. Eller förlåt det gör man ju i skolan och den styrs av illuminati.

Och självklart är inte rådande maktstrukturer helt optimala, och självklart finns det halvhemliga sällskap som Skulls and Bones, som givetvis ska granskas av media och vetenskapen. Men det är ganska långt ifrån ett bevis på att en hemlig regering styr världen och att alla politiker idag är skenpolitiker.
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 13:36
Har inte läst något av inläggen i tråden förutom trådskaparen som undrar varför youtube?

Med stor chans för att låta väldigt bitter.. Så säger jag: "Dagens Ungdom". Funkar inte som på era tider när man läste böcker o tog det som fanns. Youtube is the shit nowadays.

2010-01-06 13:37
Xtremesia: men det finns ju jättemycket tal och utläggningar av mer eller mindre kända samhällsvetare på Youtubez.
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 13:42
Xtremesia
Each generation imagines itself to be more intelligent than the one that went before it, and wiser than the one that comes after it =D
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2010-01-06 14:12
TDWLTS
Jo exakt. Men det är dagens ungdom vi pratar om, vad är lättast. Kolla på en ihopklippt video med lite halvfancy bilder eller kolla på en tråkig(dont' get me wrong) gubbe som sitter och pratar för sig själv. De brukar också använda en rätt komplicerad engelska med många uttryck som man själv inte kan pga komplikationerna i ämnet.

Salvador
Word.

2010-01-06 14:27
Xtremesia: Du blandar ihop presentation med information.

Salvador: Sant.

2010-01-06 14:35
ganska uppenbart att de e vissa som styr, men går djupare än så. vi har blivit så hjärntvättade så att om man tar upp ämnen som detta eller djupare ämnen blir du idiotförklarad, utskrattad eller så säger folk att dom har viktigare saker för sig.

Pual VI, Message, Sept. 8, 1977: Stress is legitimately laid nowadays on the necessity of constructing a new world order

orkar faktiskt inte gå in djupt på något men finns bra dokumentärer på youtube.

2010-01-06 14:48
ganska uppenbart att de e vissa som styr,

Ja det ifrågsätter nog ingen. T.ex. att Obama styr USA och Chavez styr Venezuela.
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 15:01
Refused vinner - genom att länka en fyraminuters youtube video.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-06 15:02

se den här (hela! finns 9 delar på youtube elr googla så finns den streamad, gratis! ) om du är lat o vill hoppa in i det intressanta så spola til 3:20 typ

Without bullshittin så e denna dokumentär EN av de viktigaste video kompilationer männskligheten skådat.

Jag hoppas folk ser den, från början till slut, med ett öppet sinne och sunt förnuft a.k.a logiskt tänkande!
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2010-01-06 15:19
Shosholoza - hahahehe din jäkla hippe. Kan ni sluta gå på allt som folk berättar för er över ambientmusik. Och varför hänger ni ens på internet, varför sitter ni inte på mattor i nått rum och nynnar. Eller går med i valfri sekt.

2010-01-06 15:30
"-Fasen tänk om det är med illuminati är på riktigt, det finns ju faktiskt en del trådar att dra i.
-Eller? Nej detta kan ju inte stämma, om Illuminati fanns hade ju Tv4 nyheterna berättat detta.
(Ute på Whoa)
- Haha kolla foliehatten, han tror på Illuminati vilken dåre. Alla vet ju att det inte finns. Nu måste jag agitera och sätta han på plats.
Så nu har jag sagt "youtube är skit", "du är en foliehatt" men jag kom inte med några substansiella motbevis, vem fan behöver det alla vet ju att alla som studerar det som inte visas på nyheterna är obildade idioter precis som alla andra som gör trådar om konspirationsteorier."

2010-01-06 15:33
Chomsky kan sin skit :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-06 15:35
dundermannen P14

Sluta dra begreppet hippie i smutsen tack :) Foliehattarna är ett helt eget släkte, och vad de än påstår själva skulle jag aldrig kalla dem öppensinnade.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-06 15:46
dundermannen:

Refused vinner - genom att länka en fyraminuters youtube video.

Oh the irony!

2010-01-06 16:02
Mörten - Om jag säger att du orsakar att en kattunge dör varje gång du onanerar - är det du eller jag som har bevisbördan?

Om det är jag så kan jag lägga fram att varje gång du har onanerat så har en kattunge dött. Bara du ger mig tid och datum för dina aktiviteter kan jag hitta en kattunge som dött samtidigt.
Är det bevis eller är det sammanträffanden? Och det är på den nivån de bevis som läggs fram kring diverse konspirationsteorier ligger.

Om det är du som har bevisbördan: hur ska du bevisa att det inte är så? Genom att sluta onanera eller genom att ta fram exempel på kattungar som dött även tider som du inte lekt med dig själv?
Oavsett vilket kan jag kontra med att din influens på kattdöden tydligen var större än vad någon någonsin kunnat tro och du måste hitta ännu löjligare metoder för att motbevisa ett i grunden helt lösryckt påstående.

Så kan du sluta döda kattungar nån gång? :(

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-06 16:05
Mörten
Jo exakt, det är nog vad jag gjorde. Försökte lxm.. Ge min uppfattning på vad de här illuminati ska vilja göra osv.. Don't be hard on me. Vaknade 12 idag istället för 16:00

2010-01-06 16:12
Om folk blir tårögda av att några tror på illuminati på Whoa kanske det känns mer skrämmande för dem att det finns flera forum som enbart sysslar med denna skepticism..buhuuhuhu.. :)

2010-01-06 16:25
Tårögda? Snarare så att det är underhållande!
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 16:28
Mörten - Tårögda? Snarare irriterade över att de måste missionera, nästan värre än Jehovas Vittnen...

10-4, over...

2010-01-06 16:29
F.ö. kul att folk som påstår sig vara så bra på att forska på nätet inte kan hitta nån av de hundratal(?) trådar i ämnet som redan gjorts, utan måste starta en ny för att "avslöja hemligheten" :)

10-4, over...

2010-01-06 16:38
Mabande : Äsch det är väl bara att strunta i att läsa tråden överhuvudtaget? När jehovas ringer på kan det ju vara enligt dekorum att faktiskt öppna :)
Jo dessa trådar dyker upp hela tiden, varför tas dem inte bort då de som sagt redan finns?

2010-01-06 16:38
dundermannen p14 , hahah hippie?

Information är information, oavsett vad den säger dig. Din hjärna har förmågan att analysera saker utifrån ett logiskt perspektiv. JAG VET, att du antagligen bara såg de första 30 sekunderna av videon innan du öppnade din finniga käft..

Se hela kymatica och återkom. Det är ingen konspirationsteori, det är ingen som tjänar pengar på den genom att missleda folk.

Den tar upp männskligheten och alla dess trevligheter och sätter dem i ett Biologiskt, psykologiskt och logiskt perspektiv, utan förhastade slutsatser.

O fooliehatarna borde oxå se denna för ni e ofta waaay out fishing! elr så fokuserar ni iaf på fel saker o bekymra sig över.

All is one

Jorden är bara en organism i universum, Mänskligheten är bara celler i organismen... Ur ett Rent biologiskt perspektiv.

Den som tror den vet allt har mycket o lära sig...

Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2010-01-06 16:54
Shosholoza

jag var tvungen att slipa en väldigt slö kökskniv, så för en gång skull såg jag faktiskt i princip hela filmen. Jag är ledsen men jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan välja att ta den här informationen som nån sorts fakta, och tro på den. Allt uns av kritiskt tänkande verkar ha gått åt att förkasta medier och tradtionell forskning och tomrummet fyller du och andra foliehattar med allt ni kan komma över.

Den som tror den vet allt har mycket o lära sig

Där sa du några sanna ord.

2010-01-06 16:58
Mörten
* "Äsch det är väl bara att strunta i att läsa tråden överhuvudtaget?"
- Det är som med en bilolycka: hur mycket man än vill går det inte att inte titta och sen så vill man ju gärna hjälpa de skadade : /

* "Jo dessa trådar dyker upp hela tiden, varför tas dem inte bort då de som sagt redan finns?"
- För att då har man 20 pers som härjar i gästboken om "censur"...

Shosholoza
* "Jorden är bara en organism i universum, Mänskligheten är bara celler i organismen... Ur ett Rent biologiskt perspektiv."
- Ur ett rent biologiskt perspektiv så har du inte en susning om vad du säger :)

10-4, over...

2010-01-06 17:37
Vi har skapat korrupt samhälle, ni ser att det är korrupt elr hur??

Hur förklarar ni allt det dåliga i vårt samhälle, i din egen umgängeskrets, i landet, i världen? vissa människor är idioter?

Varje människa vill väl egentligen sin näste väl?

lite mer påhitt ni inte kommer kunna ta till er

Länk till http://deoxy.org/egofalse.htm

sen kan ni juh reflektera över hur detta påverkar en hel männsklighet...

Dessutom e ni 2 rent utsagt KEFFA!

Evolution går nog mycket smidigare om man tänker utan för ramarna?

nu lägger jag ner ( min nya coola peace out fras jag använder;)

10-4, over my ass..

2010-01-06 18:03
det var en skitkonstig text. Inget annat än konstig.

Men det var en ok sida den låg på iofs, hittade det här ljudklippet från gamla invidualanarkisten Robert Anton Wilson som bland annat skrivit The Illuminatus!
Trilogy

Här pratar han bla. om konspiratonsteorier, och ni som tror på dom bör lyssna på mannen:

2010-01-06 18:09
haha konstig? det kan inte vara så att du helt enkelt inte förstod den?

2010-01-06 18:14
äh det var ju bara blaj. Vafan är hans ide om självkännedom och varför skulle jag tro på den. Det är ett pucko som har skrivit den och han skulle må bra av att läsa lite praktisk filosofi och förstå att man har diskuterat såna här frågor sen antiken.

2010-01-06 18:27
låt mej gissa, du gick in, skumma igenom, fattade fortfarande noll, kom tillbaka hit, väl hä: "hmm nee, jag kan juh inte ha fel, iofs vet jag inte vad det handla om, fast det var ju så annorlunda.. ääh bullshit"

Människor Goda som onda, gör saker som e fel o som de mer elr mindre är fel. kan vara allt ifrån slå på någon, dra en vit lögn till att starta krig mot ett annat land elr utnyttja människor i lägre ställning osv whadeva.
Vad man än gör så rättfärdigar man det ALLTID sina handlingar.

Den del i varje människas psyke som ansvarar för detta kallas det falska egot.

gå in o läs sidan igen, se kymatica (hela, u know u didnt)

Människan har väl ändå skapat en rätt komplex miljö omkring sig, vi e juh lixom bah djur?

2010-01-06 18:38
Du gissade fel. Jag slipade fortfarande min kniv (hack i eggen) och lyckades ta mig igenom 60/70 procent kanske innan jag tappade tålamodet. Snubben försöker uppfinna hjulet igen, sen använder han det för att dra lite orimliga hippieslutsatser. Jag ser hela Kymatica om du läser hela den här:

Länk till http://www.amazon.com/Ethics-Classic-Readings-Philosophy/dp/0631206337

2010-01-06 18:38
Shosholoza:

En fråga: Har du sett de sammanlagt 10 min klipp "mot" konspirationsteorier som postats i den här tråden?

Stör mig lite på att konspirationsteoretiker i allmänhet inte drar sig för att länka timvis med "dokumentärer", men inte är lika glada att se klipp som inte stryker dem medhårs på samma sätt...

2010-01-06 18:39
dundermannen vinner- vinner - genom att länka en fyraminuters youtube video.

2010-01-06 18:42
alla kan vi bli filosofer..... jag har läst filosofi i min ungdom,.. precis som med allt finns det en del bra och en massa skit..... alla vi kan sätta oss i några månader och göra en egen.... sen är det också som med allting vissa kan tänka och uttrycka sig klarare och vissa sämre.... vissa mer praktiskt vissa mindre....

2010-01-06 18:46
precis som med allt finns det en del bra och en massa skit..... alla vi kan sätta oss i några månader och göra en egen....

Det här är kärnan i Internetgenerationens problem med källkritik. Nej - alla teorier är inte lika sannolika bara för att "alla kan göra en egen". Att vara "öppen" är inte att säga att det lika gärna kan vara si som det kan vara så. Olika scenarion och förklaringar är olika troliga. Läs vetenskapsteori, det kommer på riktigt öppna dina ögon, som ingen YouTube-video i världen kan göra.

2010-01-06 18:53
haha jag har ju läst säger jag.... men JAG FINNER INTE DET AUTENTISKT ELLER SOM NÅGOT SOM GER MIG EN RIKTIG KÄNSLA AV TOTAL ÄRLIGHET, eller vad man ska säga. det finns mycket bra som man bör läsa osv osv men fortfarande så är det något som säger nej.... DET ÄR BULL FÖR MIG. så.. dem andra sakerna, som FÖR ER känns som helt ur luften tagna galna tankar, faller för mig som mer logiska förklaringar att bilda min världsbild på....

2010-01-06 18:55
fyllfinne:

Ger vetenskapsteori dig inte en känsla av total ärlighet, eller vad menar du att det är du har läst?

2010-01-06 19:03
ah exakt det menar jag.... fast jag uttrycker väl mig lite klumpigt kanske.. men ja, den bevisar ju allting så jätte fint osv. men i och med den där bevisningen så avvisar vetenskapsteori en stor del av verkligheten som jag relaterar mer till. exempelvis så beskrivs/förklaras HUR saker fungerar i den externa verkligheten, men sen tar det slut... det för mig är den minst viktigaste biten av verklighet, även om vi lever i den och såklart måste ta hand om osv osv ... men det är genom den inre, spirituella verkligheten om man så vill som jag bygger upp min bild av allting och sedan kommer den externa att fungera per automatik.. typ.... jag vill veta VARFÖR, det är väl bra att veta hur men vad gör det egentligen.. typ

2010-01-06 19:06
som i dem här trådarna så ifrågasätter folk som inte tror och vill ha bevis, och sen skrattar överlägset på det som presenteras och som jag ser på det argumenterar mot sånt som är helt oväsentligt egentligen. bara för att dem själva inte tror eller förstår...

2010-01-06 19:15
Refused P29

nee pallah faan;D.. jag hoppa mer elr mindre in i tråden, antog att diskusionen är samma som alltid vi dessa ämnen.

OCH ÖVERFULLT AV FÖRDOMAR OCH FÖRUTFATTADE MENINGAR

asså den här diskusionen är som Kristendom vs Islam ( för o bara ta 2 olika)
elr vilken intressekonflikt som helst egentligen
båda sidorna vet att dom har rätt , trots att de inte e alltför olika.

Allt omkring oss (media,samhället, värderingar) allt som utgör ditt liv förutom dina grunder( ditt tänkande, hjärtslag osv) är juh egentligen bara en version av verkligheten.

ja menar backa tillbaka ett bra tag, ta bort pengar, vapen o andra männskliga påhitt som egentligen kanske inte vissade sig vara så bra. saker skulle antagligen inte vara som de är i dag men visst vi har juh alla bekvämligheter... när vi vet vilka "habits" männskligheten har dragit å sig genom åren kan vi börja göra oss av med dem elr hur?

Detta skulle naturligtvis inte funka om alla bara gick runt o " aah visst!.. new age freak.." men lixom Krig är primitivt, att du slår på nån för han kolla snett på dej, oxå primitivt.

Världen behöver mer kärlek, sprid kärlek allt börjar på en individuell skala..

SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, så kan man inte göra annat än att förstå.

Jag har själv gått från "conspirasies, haha bullshit" till " hmm, det är juh nått konstigt" till " 9/11 was an insider job", sen finns det ju teorier man avfärddar och dem man helt enkelt kan avfärda, kan även tillägga att saltet alltid funnits nära till hands. hur som kommer man gå i blindo bland allt om du inte gör det med ett öppet sinne.