I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

4 my illuminati people!

Övrigt - Blandat

2010-01-06 19:19
Ja det här med att man vill hitta svar, och gärna ett övergripande svar eller lösning på allting är ju populärt och säkert grunden till att många griper efter teorier som illuminati, eller gud. Illuminati ligger bakom allt ont i världen, djävulen ligger bakom allt ont i världen. En teori jag nämt tidare i en liknande tråd menar att det är en försvarreaktion på att man har svårt att ta in den komplexitet det innebär att leva i ett postmodernistiskt samhälle med multinationell ekonomi. Det är möjligt, jag vet inte.

Jag kan leva med att man griper efter dessa ganska suspekta förklaringar (Fast hellre med religösa (och new age) än att folk tror på konspirationer eftersom det historiskt sett, faktiskt, har lett till otäcka konsekvenser)

Ett varnande ord bara. Det finns förmodligen ingen enkel lösning. Och när man lutar sig mot torn byggda av tomma papplådor så rasar dom ibland.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-06 19:20
dundermannen P14

Men the fuck, sluta kasta ordet hippie omkring dig om du inte förstår var ordet betyder. Foliehatt är INTE synonymt med hippie. Håll isär begreppen.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-06 19:24
Det inlägget var till fyllfinne.

Shosholoza

Allt omkring oss (media,samhället, värderingar) allt som utgör ditt liv förutom dina grunder( ditt tänkande, hjärtslag osv) är juh egentligen bara en version av verkligheten.

ja menar backa tillbaka ett bra tag, ta bort pengar, vapen o andra männskliga påhitt som egentligen kanske inte vissade sig vara så bra. saker skulle antagligen inte vara som de är i dag men visst vi har juh alla bekvämligheter... när vi vet vilka "habits" männskligheten har dragit å sig genom åren kan vi börja göra oss av med dem elr hur?

Eller så är det verkligheten. Det är en urgammal filosofisk fråga, det finns hyllmetrar av filosofisk diskussion av snubbar som är smartare än både du och jag, varför inte läsa bara? Metafysik heter det: http://sv.wikipedia.org/wiki/Metafysik

Och den andra frågan är lika genomdiskuterad den, hur och varför skapas samhälllen, där är boken jag länkade till en bra ingång, men annars så kan jag väl ge lite snabbläsning: http://sv.wikipedia.org/wiki/Naturtillstånd

2010-01-06 19:28
Shosholoza:

SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, SE KYMATICA, så kan man inte göra annat än att förstå.

nee pallah faan;D..

Tror inte någon blir sugen på att se det du länkar när du är så sjukt inkonsekvent...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-01-06 19:29
PenDragon P25

hehe, bli inte arg. Hippie har jag nog bara använt om Shosholoza länkar. Med det menar jag det hopkok av olika newage ideer, religioner och annat smått och gott som hippies gärna uppskattar. Men det är roligt att du vill ha en klar definitionsskillnad mellan hippie och "foliehatt".

2010-01-06 19:48
Absolut. Hippierörelsen är rätt tight sammankopplad med psykedelia, som tenderar att ÖPPNA sinnet. Vem som helst som förstått koncepten bakom psykedelia på allvar förstår hur irrelevant hela det här illuminatisnacket är :) Således gör jag en markant skillnad mellan folietubehattar och hippies.

2010-01-06 19:54
mm goddamn hippies det var dem som blev lurade till att föra in aleister crowleys djävulska "filosofi";)

crowley
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 20:00
Skulle knappast säga att Crowley var en speciellt stor figur inom hippierörelsen nej, även om det fanns visst intresse för det ockulta där också. Försök inte hitta kopplingar som inte egentligen finns.

2010-01-06 20:02
eller försök förneka kopplingar som finns. myntet har fortfarande två sidor..... det är också det new age rörelsen är lurade till att förverkliga nu med the secret, tolle tokstolle osv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 20:02
eller förlåt.. inte att det är så... det är bara så jag tror det är...... just saying.. like you

2010-01-06 20:03
Uppenbart att crowley och andra ockulta personer var populära (i varierande bemärkelse) bland hippies och hela psych-eran i allmänhet.

2010-01-06 20:03
timothy leary tex sade att han i stort förde vidare crowleys arbete

2010-01-06 20:07
im sitting in crowleys uniform

2010-01-06 20:09
Sa inte att han inte en inspiration för somliga, jag sa att han inte var en central figur. Och det var han inte. Vad du sen TROR är om jag ska vara ärlig ganska irrelevant.

2010-01-06 20:11
hehe nej han dog ju i början av nittiotalet svårt att vara en central figur... wordplay like whoa!

2010-01-06 20:12
1947. Nu börjar vi dock ramla väldigt långt off-topic. Tillbaka till foliehattar.

2010-01-06 20:18
varför är det off-topic? hela vårt samhälle bygger på crowley=)

2010-01-06 20:20
För att tråden handlar om varför foliehattar föredrar youtube-källor före akademiska källor.

2010-01-06 20:20
eller menar du i början av nittiotalet? =P

crowley är far till barbara bush, och uppläxade både hitler och hubbert! där har vi folie för ett helt fotbollslag!

2010-01-06 20:23
Sa inte att han inte en inspiration för somliga, jag sa att han inte var en central figur. Och det var han inte. Vad du sen TROR är om jag ska vara ärlig ganska irrelevant.
Du kan väl iaf ge någon källa på det eller hur du nu härleder det uttalandet.

2010-01-06 20:25
Bevisbördan ligger i regel hos den som gör ett uttalande. Dvs. släng fram källor på att Crowley var en central figur inom hippierörelsen. Men nu börjar vi som sagt gå off-topic, då det inte är vad tråden handlar om. Vill ni diskutera det ytterligare kan ni skapa en ny tråd om det. Nu, tillbaka till vad tråden faktiskt handlar om.

(Inlägget ändrat av PenDragon 2010-01-06 20:50:17)

2010-01-06 21:15
Vilken del av HÅLL ER TILL ÄMNET förstod ni inte?

Vill ni diskutera ämnet får ni skapa en tråd om det ämnet istället. Detta är sista varningen ni får.

2010-01-06 21:33
jo som sagt iaf då. i dokumentärer använder sig skaparen av en dokumentär av information som han har läst i böcker. denna information tolkar han i sin dokumentär tillsammans med tex en tolkning av ockulta system osv för att visa det motstridiga i våra ledares handlingar.. exempelvis bushfamiljen. dem är väl evangelier offentligt, och krigar i guds namn. men sen går dem i hemlighet till bohemian grove och dyrkar en ockult gestaltning av nån gud. och gör sina handhälsningar som är ockulta osv osv osv osv osv "do youre homework" som jordan maxwell skulle säga=)

sen så måste man ju se igenom vad som är information och vad som är dokumentärskaparens egen agenda. bara för att det finns några sanningar där så får man inte blint svälja allting. därför kan man bli lite förvirrad kanske och vilseledd inom vissa aspekter. jag tycker det är värt det. om man vågar lite på sin intuition så sållar man förhoppningsvis det mesta skitsnacket och öppnar upp sig för, jag kallar det gud (den enda sanningen=)), något större. ju mer man tror ju mer "bekräftelse" får man och ju mer "bekräftelse" man får desto mer tror man.. därför blir det svårt att bevisa. om ni inte kan förstå det eller sätta er in i det så är det så. så jag förstår att ni blir provocerade osv men sanning är sanning, information är information. och jag kommer fortsätta precis som ni kommer att fortsätta. puss!

2010-01-06 22:29
Shosholoza P19: Förklara hur samhället skulle fungera utan pengar.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2010-01-06 22:34
Man kan byta tjänster direkt. Rätt jobbigt.

2010-01-06 22:48
fan Shosholoza tack för den!!

Länk till
http://deoxy.org/egofalse.htm

som jag försökte skriva tidigare, ask and you shall recieve (stavning?) den texten besvarade på mina frågor som jag undrat över de senaste dagarna, gav mig samtidigt en påminnelse om annat om mig själv och dessutom en läsvärd text. och så fungerar det tror jag. eller. jag har iaf genom min utvidgade tro öppnat mig för en kommunikation där tex sådant jag undrar över, gestaltas i min externa verklighet oftast inom några dagar. och det kan ske på olika sätt, tex nu så länkade Shosholoza en länk som besvarade och påminde mig om det som jag undrat och besvärats över som jag nu förstår och fick bekräftelse på mina redan befintliga tankar om det jag undrat över.... så fungerar också informationsintaget. man måste lära sig öppna sin intuition och genom den se igenom och dra till sig det som är bra för en själv...

dundermannen... texten är skriven av osho och han har skrivit typ 700 böcker, och är en slags guru skulle jag väl gissa på. en österlänsk filosof om man så vill;) bara för att det inte passar ens egen bild på filosofi... bara så du vet.. sen fanns det såklart saker som jag inte riktigt håller med om heller som med det mesta, men bara för det behöver man ju inte avfärda något, till exempel youtubeklipp eller dokumentärer, man måste bara lära sig sålla skitsnacket från informationen som presenteras.

2010-01-06 23:04
Hehe Osho, vilken lirare

In 1981, Osho relocated to the United States and his followers established an intentional community, later known as Rajneeshpuram, in the state of Oregon. Within a year the leadership of the commune became embroiled in a conflict with local residents, primarily over land use, which was marked by hostility on both sides. Osho's large collection of Rolls-Royce motorcars was also notorious. The Oregon commune collapsed in 1985 and Osho revealed that the commune leadership had committed a number of serious crimes, including a bioterror attack (food contamination) on the citizens of The Dalles. Osho was arrested shortly afterwards and charged with immigration violations. He was deported from the United States in accordance with a plea bargain. Twenty-one countries denied him entry, causing Osho to travel the world before returning to Pune, where he died in 1990. His ashram is today known as the Osho International Meditation Resort.

2010-01-06 23:17
haha ohyee! som han själv skrev så får gurus egna egos är lättöverstigna dem också dem får överflödigt tillväxt..

eller så blev han kanske ett hot mot den nationella säkerheten så att säga så han blev mördad i folks ögon=)

2010-01-06 23:19
still, den där informationen om false ego lär knappast från början komma från honom i vilket fall .. kanske. känns som det iaf... det borde vara ett ganska mkt äldre begrepp i östra delen av världen

2010-01-06 23:23
Oshos tankar gällande meditation är det inget större fel på, även om han är ett fullständigt stolpskott i många andra avseenden. Även om det i många fall bara rör sig om en sammanställning av tusenårig kunskap.

2010-01-07 00:12
Även om det i många fall bara rör sig om en sammanställning av tusenårig kunskap.

Precis som allt annat i youtube- eller bokformat? Filosofi är filosofi oavsett vem som filosoferar och alla dina tankar är en syntes av, i någon mån, gammal lärdom. Dina tankar har gjorts möjliga av vad andra snubbar har tänkt förut, oavsett om du gör youtubeklipp om olika fraktioner av änglar eller sitter på filosofiska fakulteten vid närmsta universitet.

Om jag vill bilda mig en egen verklighet så har jag rätt till det och jag får sy ihop mitt lapptäcke av precis vilka delar jag vill: Newton, Youtube-Janne, Osho och Chomsky. Jag förkastar inte empirisk vetenskap eller gudstro eller något som helst i andras världar, snälla gör det inte i min.

Men sen så är det här ett diskussionsforum där poängen, liksom i resten av livet, är att snacka ut om världen. Så gör det! Jag återkommer när dundermannen går ut med påk på fredagskvällen för att basha foliehattar.
mera msz!

2010-01-07 00:27
ötzötz: Det är ingen som inskränker på någons jävla rätt, däremot ifrågasätter. Och eventuellt fördömer lite, mest för att det är skoj.
- Jag vill ha bas!

2010-01-07 00:41
Precis som allt annat i youtube- eller bokformat? Filosofi är filosofi oavsett vem som filosoferar och alla dina tankar är en syntes av, i någon mån, gammal lärdom. Dina tankar har gjorts möjliga av vad andra snubbar har tänkt förut, oavsett om du gör youtubeklipp om olika fraktioner av änglar eller sitter på filosofiska fakulteten vid närmsta universitet.

Nja. En förutsättning är ju att du tar del av den tidigare kunskapen, den förs inte vidare helt per automatik. Och du kan också göra upptäckter som andra gjort tidigare utan att känna till dom, liksom du kan göra deras misstag om du inte känner till dom.

Men det är klart att du får sy ditt lapptäcke nästan som du vill, i den mån du syr det själv. Men det finns också tillfällen när man måste säga till någon att deras åsikter eller det de anser som kunskap är fel eller inte kan accepteras.

2010-01-07 01:16
ötziötz

Jag har ingen aning varför du överhuvudtaget vänder dig till mig. Jag har inte kritiserat din rätt till att sy.

2010-01-07 01:46
Länk till http://www.truthism.com

Kymatica är för övrigt riktigt intressant.

2010-01-07 04:56
Refused
Det är nog ingen som förnekar sådana sammanslutningars existens - i många fall är de ju helt erkända: G7, G8, G20, OPEC, Bildeberg osv. Det många inte tror på är förekomsten av totalt okända och allsmäktiga sammanslutningar som styr världen bakom kulisserna.

"Totalt okända"? Jag använder illuminati som ett samlingsnamn för dessa typer av organisationer. Personligen tror jag inte de styr världen, kanske inte ens länder, men det finns sällskap som jobbar för egen vinning utan övrig befolknings samtycke, eller rättare sagt: i smyg. Jag tycker det är fel bara det. Och nu när jag fått det bekräftat att det finns på en lokal nivå, vad skulle säga att det inte finns på en nationell nivå? En global nivå känns högst orimligt. Kanske om det blir en världsregering och det ser jag inte hända inom den närmsta tiden. Jag tror inte att de är "allsmäktiga" och "styr världen bakom kulisserna" men jag tror det finns människor med med makt som kan påverka beslut de inte borde kunna påverka oavsett vad det står i litteraturen du hänvisar mig till.. Även om det står i fotbollens regelbok att man inte får muta domare så sker det. Så du kan inte hänvisa mig till regelboken och be mig läsa den när det är fullkomligt uppenbart att domaren är mutad och en vacker dag uppdagas en domarskandal. Som den där popdängan så fint uttryckte det: it's all about the money..

Vari ligger konspirationen? Bill Gates är löjligt rik, och många med honom. Industriföretag är ok att bli rik på, men inte finans?

Privatägda banker... Du ser inte problemet?

Det är alltid en kamp mellan vänster och höger i Sverige också, är det samma konspiration här? Skillnaden i USA är majoritetsvalsystemet, som har historiska orsaker. Ytterligare ett tillfälle att plocka upp en bok, istället för att antyda att det i praktiken tvåpartisystem som USA har skulle vara skapat av storföretagen.

Vadå, vad? Vadå "samma konspiration här"? Hur lyckas du läsa vad jag skrev och tolka det som att jag antyder att storföretagen SKAPADE detta system? Tycker du att det är en konspirationsteori att de stoppar in hundratals miljoner dollar i valkampanjerna (eller tycker du det stämmer)?

Nej, men det finns litteratur som ger dig en bättre möjlighet att bedöma rimligheten i teorier som florerar på nätet.

Vad är det för teorier du tror att jag sitter på egentligen?
Klippen du länkade var bra och sakliga, kändes nästan riktat till mig, även fast jag inte är någon anhängare till 9/11-konspirationen. En sak han sade, att en sådan sak skulle läcka ut, "det är svårt att hålla hemligheter", förklarar inte varför jag inte sett något i media om vår lokala lilla klubb. Tycker det är ett löst argument till varför det inte skulle vara så helt enkelt. Nu har jag trots allt sett en uppsjö av filmer som förklarar 9/11 på ett helt annat sätt än en del konspirations-"dokumentärer" som överbevisats på åtskilliga punkter och det kanske är därför jag inte tror att det var någon konspiration över huvud taget.

trådskaparen:
Er teori är typ "samhällsvetenskap är inte exakt, och kan inte förklara allt, därför har de fel och vår foiltubeklipp rätt".

Snarare att samhällsvetenskap inte behandlar ämnet så de vänder sig dit där ämnet behandlas.. Tror du det handlar om vem som har rätt och fel så har du.. fel.. Du säger själv att det självklart finns "halvhemliga sällskap", ingen av oss kan omöjligt veta till vilken utsträckning och även om det är mycket lite, så är det mycket lite för mycket, så att säga.

Jag frågade varför ni valde grumliga foiltubeklipp framför erkända klassiker. Lär er läsa. Eller förlåt det gör man ju i skolan och den styrs av illuminati.

Kan bara tala för mig själv och jag väljer inte mina källor på det sättet, det verkar vara antifoliehattsfilosofi kurs A att tro att "vi" inte orkar läsa en bok utan söker på youtube. Ärligt talat hatar jag youtube och jag läser mycket böcker. Vem har sagt att skolan styrs av illuminati? Eller, jag förstår, du skulle vara lustig. Kul kul.

Och självklart är inte rådande maktstrukturer helt optimala, och självklart finns det halvhemliga sällskap som Skulls and Bones, som givetvis ska granskas av media och vetenskapen. Men det är ganska långt ifrån ett bevis på att en hemlig regering styr världen och att alla politiker idag är skenpolitiker.

Jag känner ingen som tror att alla politiker är skenpolitiker. Men finns det en, så är det en för mycket.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2010-01-07 08:50

Wow. Den där sidan måste ju vara det ultimata exemplet på att konspirationsteoretiker är beredda att svälja precis vad som helst. Det kvittar vad man skriver på en sån sida jag skulle inte lita på det. Var det ett recept på bröd skulle jag inte baka det, var det en korrekt beskrivning av mitt eget liv skulle jag börja ifrågasätta mina egna minnen.

Sen är jag lite nyfiken på om nån vet var den ideen "människor är skapadeav/styrda av/samarbetar med intelligenta reptiler kommer ifrån. Den är misstänkt lik scientologernas vansinneshistoria.

2010-01-07 09:45
vårabästaår:

Kymatica är för övrigt riktigt intressant.

Måste bara fråga: länkar du den sidan för att du tycker den verkar vettig?

Snacka om att den är en enda stor parodi på hela konspirationsrörelsen... hemliga underjordiska baser på polerna och fyrkantiga stjärnor. Visste jag inte bättre skulle jag anta att någon gjort sidan för att misskreditera rörelsen.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-01-07 09:58
Teambanan: Så om du uppenbarligen inte tror på Illuminati, utan typ Rotary. Varför försvarar du då foliefolket?
- Jag vill ha bas!

2010-01-07 11:49
tl;dr tråden men skillnaden mellan vetenskap och konspirationer är att vetenskapen hela tiden jobbar med att motbevisa sina egna teorier för att nå sanningen medan foliehattar bara försöker bevisa sina.

Vetenskapen har ingen bakomliggande agenda och har som enda mål att ta reda på vad som är sant. Därav the awesomeness.

Men then again, hela den vetenskapliga maskinen är kanske bara en del av illuminati!!!!1

Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2010-01-07 11:56

Ersätt kreationister med konspirationsteoretiker så har ni det.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2010-01-07 13:08
de finns så mycket saker... men du måste koppla trådarna för att fatta. mycket med Hitler/nazismen går ihop med nutid. även påven hade kopplingar med hitler, och påven tillhör Vaticanerna från Italien, vilket e 1 av dom 3 länder där "iluminati" finns, dom andra e england och USA.

sen helt plötsligt, har vi bara börjat komma på saker i forskningsväg, från ingenstanns, hitler byggde väldigt konstiga saker under kriget, sen när hitler va död under 1950 ca så har man uppfunnnit mer på 50 år än va man har gjort på flera 1000 år.

world trade center borde ju ingen tro på va några terror muslimer som styrde upp hela grejen, då dom ända som fick extrema pengar pga detta va olika personer i USAs ledning.

även finanskrisen vi har nu, alla förlorar på den... men vilka tjänar? jo dom som starta skiten (dom som har lånat ut pengar som inte finns, sjukt mycket pengar) obama har ju gett dom här rikaste svinen ett "nödkapital" på massa pengar som dom ska få för o bygga upp igen, allt e ju så komiskt om man tittar in i det lite, dom gör allt framför era ögon men ni e för dumma för o fatta.

2010-01-07 13:18
MadMonk: Hur gör du jmf. mellan kreationism och fenomenet konspirationer?

2010-01-07 13:21
Det där var ett par exempel på strålande logik:

Påven hade kontakt med hitler (?) och han tillhör vatikanen som tillhör italien som är ett av tre länder där illuminati finns - därför är påven med i illuminati?

2010-01-07 13:21
Mörten - han menade att dom resonerar på samma sätt.

2010-01-07 13:24
Knatcha: Du vet inte så mycket om ekonomi va?
- Jag vill ha bas!
Moderator

2010-01-07 13:30
knatcha Vilka konstiga grejer byggde hitler? Och vad har vi kommit på i forskningen som är så konstigt? Och vad skulle det betyda?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-07 13:46
dom börja helt plötsligt komma på stora vetenskapliga uppfinningar, olika motorer b.la finns mycket, bara att kolla upp det själv. dom byggde även flygande saker som va formade precis som "UFON / runa tefat.

2010-01-07 13:47
TDWLTS utväckla ? eller skit i att ens tilltala mig.

2010-01-07 13:56
knatcha - för det första är det bara halvsant, för det andra vad gör det för skillnad?