I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart är alla "bra killar" egentligen?

Övrigt - Blandat

2008-03-31 15:02
något som samhället där emot ställer krav på hos tjejer är dom tyglar sin sexualitet, någon som tur är troligtvis verkar försvinna men lyser skrämmande mycket med sin närvaro så fort ämnet dyker upp i en whoa tråd.

Toastare

2008-03-31 15:09
finns inget samhälle som ställer krav på att tjejerna tyglar sin sexualitet... finns inskränkta människor i samhället som tycker det.
Killar och tjejer som knullar runt, ordentligt då, är lika skäbbiga bägge två. Och jag vet ju hur jag och mina tjejkompisar snackade killar när vi var yngre... det var ju allmänt känt vilka som dög att knulla och som inte var sena med att tacka nej.. men samtidigt var fräscha. Fräsch-het och diskretion är A och O!

men det är en helt annan diskussion.

Jag skyller allt på Emma!

2008-03-31 15:30
BountyBoo F28

jag var väldigt berädd på ett liknande svar. kalla det vad du vill, alla mänskliga relationer och möten är en form av spel, jag menar inte spela någon form av roll eller köra massa färdiga repliker, jag pratar om att känna av situationen och anpassa sig, tyvärr är situationen och personens inställning man anpassar sig efter inte alltid den man kunde önska. och som jag sa, spelets regler är inte det samma för alla, tjejer behöver inte följa lika larviga "regler", jätteskönt för dig att du slipper. 

att försöka påstå att jag träffar "tråkiga brudar", är omogen, självupptagen och inte kan föra ett samtal, vilket jag dementerade redan innan just för att slippa senare, är bara lågt då inget av följande påståenden stämmer. jag har aldrig inriktat mig på någon speciell typ av tjejer och det egoistiska och ganska barnsliga tänkemönstret har stämt in på stort sätt de flesta tjejer jag träffat, vänner som ragg, men i många fall, tack och lov, i mindre drag.

nej jag har aldrig påstått att det skulle vara svårt att få knulla, det var en larvig kommentar som jag inte tänker diskutera vidare eftersom att jag inte känner något behov av att skryta om hur mycket jag knullar.

"spelet och jakten" är vanliga uttryck hur larviga dom än må vara, men jag valde att använde dessa för att slippa skriva "jag tycker om och uppskattar när man träffar en tjej och säger någonting som hon sedan svarar på och jag svarar tillbaka medans vi långsamt bygger upp en attraktion som...".

2008-03-31 15:41
 BountyBoo F28

naivt att säga att samhället inte skulle ställa krav på tjejers sexuallitet.
kolla bara på hur debatterna går i fikarummen när ett våldtäktsfall dyker upp i pressen, antingen "ljuger tjejen" och blev bara "hårt knullad" (som många sa ang. stureplansprofilerna) eller så är det helt uppenbart att hon blev våldtagen eftersom att en tjej aldrig frivilligt skulle ha sex med mer än en (som var utgångs punkten för åtalet mot hokey landslagspelarna härom året).
förstår inte ditt resonemang att det skulle vara skabbigt att knulla runt. att ha sex med första bästa brud bara för att hon är villig skulle jag aldrig någonsin sänka mig till, men jag tycker människor som gör det är äckliga, det är helt och hållet deras ensak vad dom vill göra och jag dömer inte.

2008-03-31 15:47
cist P22:

Word på allt du skrev (eller är jag könsförrädare nu?).
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 15:53
pimpslap F22

Sing it sister!

Toastare

2008-03-31 15:55
cist, du sa ju själv att du träffat knepiga brudar.. menade att det var tråkigt att de inte gillade killar som snackade. Du behöver inte ställa dig i försvarsposition, för det var inget negativt mot dig. Mer att det är synd när du träffat samma sorts tjejer. Och jag menade inte att DU inte kunde föra ett samtal, för jag läste det du skrev. Utan att det är tråkigt med killar som inte kan göra det, man vill ju föra en diskussion där bägge två är aktiva. Så där uttryckte jag mig nog lite dåligt.

Men att säga "jakten och spelet" åt att bygga en relation låter ju bara löjligt. Man ska droppa den tankegången helt. Sen handlar det ju inte att skryta om att man får knulla, för som sagt är väl inte det så stor bragd och det var det jag ville få fram.

Jag talade om sexualitet, inte påtvingat sex. Våldtäktsdiskussionen är en helt annan diskussion. Och som jag sa är det några invidider som för den diskussionen inte samhället i sig.
Jag tycker heller inte det är fysiskt skabbigt att knulla runt, om man skyddar sig.. men det är psykiskt skabbigt eftersom både killar och tjejer som gör detta ofta mår dåligt och gör det för att få en form av bekräftelse. I de flesta fall, sen kanske det finns någon som älskar sex så mycket att de knullar med främmande folk på fyllan varje helg. Är det för att fyllesex är grymt bra?..eller nej så var det inte nej. Många är mer värda än vad de tror och förhoppningsvis kommer självkänslan med åldern.

2008-03-31 17:09
cist: Du känner inget behov av att skryta över hur mycket du knullar, hur förklarar du då din rätt kaxiga profiltext: "i get all the pussy." Jag känner avund iallafall! :(

Sen tror jag stadig ekonomi och sånt (som i dom flesta fall betyder att man jobbar) uppskattas mer ju äldre man blir. En som går på a-kassa/soc/likn kan ju leva ett skönt liv och hänga med sin partner i tid och otid och festa när det passar. Det kan nog tolkas som en härlig syn på livet, men när man växer upp och inser att allt inte bara handlar om att dricka öl och grilla i parken så söker man kanske nåt annat.

Toastare

2008-03-31 17:12
CapKillah, exakt..en sån snubbe är skön när man typ går på komvux och knappt har några lektioner ;)
Men sen när man jobbar 9-17 (eller kankse inte..men du fattar) så är det inte så jävla gott med en snubbe som springer på klubb mitt i veckorna hela tiden.

2008-03-31 17:18
som jag sa, det handlar inte om att jag klagar på att jag träffar knepig/tråkiga brudar, jag säger att alla som tjejer som jag någonsin träffat, oavsett kompisar eller ragg, oavsett smarta eller korkade, oavsett ålder, på någon nivå följer samma naiva tankemönster. ett tankemönster som närmast kan liknas vid ett spel. i det tankemönstret ingår bland annat höga och irrationella krav på beteende hos killen som ofta inte upplevs själv, en rivalitet jämt emot andra tjejer, "rädda" sin tjejkompis från killen som snackar med henne.

jag anser inte att jag intog någon försvarsposition, jag dementerade dina påståenden och sättet du förde diskutionen.

för det första har jag aldrig påstått att det var i syfte att söka ingå en seriös relation.
vilket jag inte har något som helst intresse av och skulle aldrig ge någon intrycket eller falska förhoppningar om. det vore inte schysst spel.

för övrigt tycker jag att om det är en relation man är ute efter kan man inte bara säga att man inte tänker anpassa sig efter spelet utan bara sitta och tro att det ska trilla ner ett förhållande i knät på en helt plötsligt. det är som att sitta hemma och vänta på ett jobb, ibland händer det att någon kompis hör av sig och säger att finns en ledig plats på hans jobb, och sen gå på arbetsintervju utan ett uns game. vem vet kanske "klickar" det och du får ett aldeles dugligt kassajobb på ica, men om det är en chefs position på nordea du vill åt så är det bäst att du jagar.

jag talar inte heller om påtvingat sex jag talar om hur människor resonerar angående kvinnors sexualitet.
jag vet inte vart du var under rättegången mot stureplansprofilerna men jag tycker snarare att det var fåtal individer som inte skulle uttrycka sin åsikt.

att man skulle må dåligt för att man knullar runt något av det dummaste jag har hört. det är inte meningen att dra ner nivån på diskutionen med personliga påhopp men jag vet inte vad du har för skev syn på sex. jag har haft flera enstaka sexuella möten med tjejer jag inte träffat innan kvällen i fråga, jag har sällan varit full och aldrig gjort det på grund av varken bekräftelse eller för jag mått dåligt. och aldrig har jag utnyttjat någon annan som mått dåligt.

2008-03-31 17:22
CapKillah P30

kolla på bilden ovanför texten så kanske du inser att det är en ordlek.

2008-03-31 17:26
CapKillah P30

tydligen fungerar inte presentations bilderna så där jättebra idag, jag har en bild på min katt. där av ordleken "i get all the pussy". dålig timing måste jag säga.

Toastare

2008-03-31 17:41
cist, det är skillnad på att ha one-night stands och knulla runt... och hur vet du att du inte utnyttjar någon du inte känner? Hur vet du hur den personen mår och varför den personen ligger med dig? One-night stands är helt klart en egoistisk handling för det mesta...ibland har man turen att träffa på nån som man till och med vill stanna hos på morgonen.

Då är det ju tråkigt att du umgås med och träffar tjejer med låg självkänsla. Att rädda sin polare från nån kille låter väldigt fjortis. Och vad är irrationella krav enligt dig?

varför spelar du ett spel om du vill ligga med tjejen? Tjejen vet ju redan antagligen redan från början att du vill ligga, precis som du vet att hon vill det..och då är det där också så löjligt. Men det kanske är nått som tänder dig att känna att du lyckats med jakten, djuriskt ;)

Sluta nu snacka om spel för när jag skaffar en pojkvän är det inget jävla spel. Det handlar om att jag får känslor för en person och självklart då är ärlig och berättar precis vad jag känner. Vilket jag kanske inte alltid är med ett one-night stand.. men oftast för jag har ingen anledning där heller att vara oärlig.
Jag söker inte aktivt ett förhållande, det är jag för gammal för. Klart jag kan flirta och ragga.. men ett förhållande ska man inte jaga, det är då man på vägen har massa usla förhållande. Kärlek är inget man jagar fram.. det kommer. Att jämföra det med att sitta hemma och vänta på jobb var bara löjligt. Det enda handlar om skills, det andra om känslor. Hellre en kille som är säker i sig själv och inte spelar spel (vilket märks direkt efter 10 år ute på krogen) och inte jagar.. än någon som hetsar efter en "VD position" som du så fint kallade det.

Det låter som du läst spelet av Neil Strauss, om du har det..glöm den boken. Då får du dina jobbiga tjejer som du hänger med...

Inte för att låta överlägesen eller försöka vinna en diskussion med min ålder. Men om du inte umgås med tjejer i min ålder så tror jag det är rätt svårt att förstå. För det är stor skillnad på 22 och 28. Speciellt när det gäller förhållanden och vad man söker och hur man söker. Jag har som sagt också varit 22 och slutade spela spel i den åldern.

2008-03-31 19:14
alla mina "one night stands" har stannat till morgonen. och eftersom att jag kommunicerar med tjejen även efteråt och är rak och ärlig så har jag ganska klart för mig vem personen är och hennes motiv. och jag är aldrig oärlig och döljer inte mitt eget motiv. 

ingen av dom har mått märkbart dåligt, sen så om hennes föräldrar tvingade henne att sova i en källare full med giftormar för 10 år sedan eller någon annan mörk hemlighet som ligger och tär djupt inne har jag ingen aning om och inget jag kan ödsla tid på att grubbla över heller. vem vet hon kanske föddes som kille? ska jag gräva så djupt kommer jag aldrig kunna hooka någon innan jag sett dennes födelsebevis, brottsregister och sjukjournaler.
jag är tillräckligt bra människokännare för att se om någon mår dåligt efter att ha hängt med personen en hel kväll.

jag tror du missuppfattar hur jag använder ordet spel. låter inte hälften så häftigt som game för övrigt.
jag låtsas inte vara någon eller något jag inte är. kalla det taktkänsla, kroppsspråk och taktik istället. jag gillar definitivt jakten och visst finns det än härlig ego boost i det hela. men det är inte konstigare än när man är på det där grymma humöret och alla på jobbet eller i sällskapet  ger en konstant positiv respons. det handlar bara om att kunna hoppa i det humöret när man vill. jag är säker på mig själv och bekväm med mig. om du märker när någon "spelar ett spel" så gör personen i fråga det inte rätt. 

jag pratar inte om kärlek jag pratar om första möten och jag tvivlar på att du har känslor från första minuten. dessutom är det nödvändigt att behålla en viss mängd game genom hela förhållandet, kalla det "hålla det lågan vid liv" om det känns mer bekvämt.

haha, jag vet att det lät lite väl grovt och kallt att jämföra förhållande med kassajobb respektive VD positioner. men never the less så tror jag att du fattade poängen.

jag menar inte att du ska gå utanför dörren med inställningen att du ska ut och klubba ner en man och dra hem honom i håret. men nästa gång du smygtittar på den söta killen framför dig i ica kön så spit some game när han packar sina varor, han kanske är mr. right. det får du aldrig veta om du bara går och väntar på att någon annan ska haffa dig.

nej jag har inte läst boken "spelet".

jag har vänner som är mycket äldre än dig. samt vänner mycket yngre än dig.
sanningen är att människor förändras inte så hemskt mycket som dom tror eller önskar.

2008-03-31 20:31
pimpslap F22
Tydligen förstod du inte att jag inte var seriös med min kommentar där, men trodde att smilegubben i slutet; :) visade att jag inte var det, men men...

Lulln P17
Alla "bra" killar är antingen nördar eller supermegatöntar som ALDRIG skulle kunna göra något "fel", vilket skulle göra livet så jävla tråkigt!

Haha fan vad nice det skulle va med en kille som aldrig gjorde fel, skulle fan gifta mig med snubben! :D

Nämen som sagt, fattar inte varför alla tror bra kille = tråkig/nörd. Om man går omkring och tror att man måste spela tuff för att få tjejer så är man iaf i mina ögon ganska så omogen

2008-03-31 20:33
cist- trodde det var rätt uppenbart vad de gjort iom min lista.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 20:36
lovejones F23:

En smiley makes no rolig människa raring.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 21:34
Peppis F25

tvärt om på alla punkter på din lista över hur en kille ska vara?

2008-03-31 21:35
troligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 21:42

det finns ingen anledning att vara dryg.

2008-03-31 21:45
?
jag trodde jag bara svarade. men tydligen inte.

2008-03-31 21:45
pimpslap F22
ansträngde mig inte så värst mycket för att va det heller

2008-03-31 21:52
Användaren är inloggad Peppis F25

du ser inte att svara "troligen." på en fråga man vet svaret på kan uppfattas som en gnutta sarkastiskt och drygt?

2008-03-31 21:54
kanske de, eller trött på massa frågor som man trodde man svarat på

2008-03-31 21:58
lovejones F23:

Haha, åfan.

2008-03-31 22:02
Det är kört
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2008-03-31 22:16
känns lite som om alla "normala" killar som är pojkvänsmaterial låter bli att skriva här....

2008-03-31 22:24
theflatlander P23:

CapKillah har ju skrivit!

Eller vänta nu. Vad gör det dig till förresten?

2008-03-31 22:27
jag är singel så jag antar att jag inte är pojkvänsmaterial=)

2008-03-31 22:33
Användaren är inloggad theflatlander P23:

Men det ena behöver ju inte ha något med det andra att göra :)

2008-03-31 22:33
theflatlander P23

haha, nej, jag är definitivt pojkvänsmaterial, men jag väljer att inte ha något förhållade.

Toastare

2008-03-31 22:34
cist, okej att du hade nån förklaring till bilden/bildtexten.. men varför har du knullkontakt som hemsidesadress?

2008-03-31 22:37

haha nä kanske inte.....är nog många sköna killar som hänger här tror jag som skulle bli skitbra pojkvänner!

2008-03-31 23:25
Jag måste bara säga att efter att ha läst cists första inlägg så känner jag inte igen mig alls. Alla tjejer har verkligen inte samma tankemönster. Hmm detta var ett ganska poänglöst inlägg innser jag nu. Eller nej kanske inte ändå.

2008-04-01 00:37
BountyBoo F28

haha, hoppas du skojade där. det är är knappast en satushöjare.

2008-04-01 01:11
Det e kört, nu sparkar jag undan stolen

saarvi dudes

2008-04-01 11:47
jag har redan tagit den bästa! haha....fan vad klyschigt....
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2008-04-01 13:16
Alla bra killar är hemma med sina flickvänner.. tills dom inser att han inte var så bra han heller oh mah lord killar är svin blablabla

tror inte på att det finns bra och dåliga människor, finns väl bara människor som passar mer eller mindre bra ihop.

Om man har koll på vem och hur man är är det nog betydligt enklare att hitta någon man passar ihop med.

Toastare

2008-04-01 14:03
Hems2, det kan han ju inte vara om han inte valt mig? hohoho.. skoja bara!

Snara, tro mig..det finns dåliga människor. Riktigt dåliga människor..

2008-04-01 14:04
dåliga för dig (och mig?) kanske, men bra för någon annan?

och jag menar såklart inte dåliga som i våldtäktsmän och pedofiler utan i min dumma dumma dåliga pojkvän gjorde ditten och datten
Toastare

2008-04-01 14:08
Snara

En pojkvän behöver inte vara väldtäktsman eller pedofil för att vara dålig. Jag tror inte ett av mina gamla ex som misshandlade mig fysiskt och psykiskt, plus var notoriskt otrogen är särskilt bra för någon. Och jag tror inte det handlade om mig i den relation, det var _bara_ han det var fel på.

2008-04-01 14:10

han kanske visst är bra för någon? Man ska aldrig säga aldrig.

2008-04-01 14:11
Klart det finns gentlemen, men vi är redan upptagna.
Rock out with your cock out!
Toastare

2008-04-01 14:13
Snara, helt ärligt.. hur naiv och godtrogen är du? Du gav mig iaf en jävla adrenalinrush av det du skrev precis. Jävla tur att det är internet och jag kan hålla mig i skinnet..

Träffa en sån människa, lev i ett sånt förhållande och du kommer aldrig, jag upprepar ALDRIG, skriva nått så dumt igen.

2008-04-01 14:26
Snara: Det där sista var bara onödigt & ignorant sagt. Det är en fetingstor skillnad på att vara kompatibel med någon & att vara bra för någon.

2008-04-01 14:45
Har inte orkat lasa igenom hela traden, men vad jag jag har forstatt under mina 22 ar har pa jorden ar att folk ar helt enkelt dumma i huvuet!! Folk ar sa otroligt dumma sa att det finns inga ord for det. Har ar man singel och vettig men far man nagra tjejer, nej!!! Det ar sa varlden funkar tyvarr....
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-04-01 14:51
PeWi: Alltså, inte för att vara sådan, men Hitler tyckte alldeles säkerligen också att han själv vart en helmysig, reko & "vettig" kille. Men så vart han iofs inte singel heller...

2008-04-01 15:14
pimpslap:
alla 'vettiga singelmän' går inte heller och spanar in tjejer i mellantonåren heller som hitler (tycks ha haft en viss fallenhet för att göra)...

snara:

skulle du kunna tänka dig träffa och lära känna en person som har en sådan bakgrund och fallenhet?

2008-04-01 15:19
Priyan: Min poäng vart snarare att det inte fungerar att köra på "bhuhu de e ja som e normal alla andra e dumma i huvet!!!11"-stilen.

2008-04-01 15:24
pimpslap:
nej, givetvis inte (jag bara påpekade).

men okey, vi kan ju glömma mitt inlägg? man vill ju inte motarbeta pimpslap i en tråd som denna. right.