Vart är alla "bra killar" egentligen?
Jahapp, efter ett par månader med den nya killen (ni som läst min förra tråd) så sket det sig trots allt och nu är man tillbaka på ruta ett. Vet inte, kanske blir så när man träffar en kille som man hoppats på med det visar sig att han inte var nån bra trots allt, men jag blir iaf mer och mer skeptisk till om det finns några "bra" killar överhuvudtaget :S En "bra" kille är iaf enligt mig en kille som är intresserad av en på riktigt, har mer traditionella värderingar i livet och har inte som främsta mål att få omkull en. Och ja, jag är medveten om att jag är mer old fashioned än de flesta, men vafan, nån/några likasinnade ska väl det iaf finnas! (gärna mellan 24-30år hehe :P) Nämen blev väl lite inspirerad av halfanimals tråd där han av många fick förslaget att vara lite av en "bad boy" och inte höra av sig till tjejen i fråga, men han svarade bestämt att det inte var hans stil; propps till honom säger jag bara!! :D Så, finns det några "gentlemans" där ute, eller är det bara att ge upp hoppet om det och bli nunna :P
finns en kontaktannonstråd ^^ ;)
((MAAD))
Hej undrar samma men om tjejerna...min flckvänn lr rättare sagt förra tjej var otrogen i helgen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
propps till mig som förespråkar motsatt. om du inte är kär eller särskilt intresserad så vinner du inte ett piss i att vara hypertrevlig. eller jo kanske om du ser väldigt bra ut. lycka till.
RATED R!
Sänk ribban och gå på fjärdehandshandssorteringen, dom är nog så jävla tacksamma för vadsomhelst så dom inte vågar säga emot vad du än säger!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Haha efter dm svaren blev man ju ännu mer optimistisk! :D suck...
90% av pöbeln är samma skit och det är lika mkt tjejer som killar. Det finns nästan inga "bra" människor relationsmässigt, de flesta nöjer sig med ngt mindre och kör på det sen. Träffar du nån du älskar livet ut och vice versa så har du fruktansvärd tur.
haha missförstå oss rätt, du är säkert så pass vettig som person så det är ändå ingen som förtjänar dig. sluta undra när Don Juan dyker upp i ditt liv så ska du se att det inträffar :)
RATED R!
sluta undra när Don Juan dyker upp i ditt liv så ska du se att det inträffar :) Ehh, det är inte säkert, haha.. Vissa träffar aldrig nån och lever livet ut som olyckliga miserabla offer, :E
äsch, gillade Teddybjörns variant bättre än GAIAs :P
Nej, men poängen är väl lite att om man går runt o grubblar på det omöjliga så är det ju helt omöjligt att undvika 'ditt uttalande syndrom'? :]
RATED R!
Toastare
2008-03-26 10:42
Rannsaka dig själv efter vad du söker och sätt ribban där, nöj dig inte med mindre belöna dig med mer. bryt ditt mönster med var och hur du träffar killar och tänk att det är du som bestämmer i slutändan.
Jag skyller allt på Emma!
Kevin Federline är väl singel nu? Att sluta anstränga sig funkar faktiskt. Det känns som om jag hittat rätt nu iaf.
Toastare
2008-03-26 10:44
precis som whatone säger, inte jaga utan bara ta allt som det kommer.
whatone, bjud alla i tråden på ert bröllop och döp er förstfödde till Teddybjörn oavsett kön. ser gärna att trådskaparn' bjuder på att reko tal as well!
RATED R!
BountyBoo F28 Ja men det är ju det, har ju högre krav nu än jag hade förr, vilket gör det hela lite svårare :S har väl träffat killar på lite olika sätt, men svårt att hitta heeelt nya sätt när man ändå har sin umgängeskrets och så, i såna fall måste man ju verkligen anstränga sig och medvetet leta efter nån, vilket dom flesta här verkar ställa sig mot
Sen så är det ju inte nåt jag går och tänker på hela tiden, men det är klart, man börjar ju undra lite liksom...
jävlar va offtopic.. sry!
RATED R!
Men whatone är ju så jävla snygg och charmig å andra sidan, så det är klart det löser sig för honom. Äsch, jag tror på romantiken, trots att statistiken visar annorlunda.
Göteborg på låtsas.
Toastare
2008-03-26 10:58
lovejones, det är ju bra att du har högre krav. Då är det bara delen att inte stressa och så dyker rätt karl upp förr eller senare och under tiden kan du ju njuta lite av de som inte når hela vägen, utan att du kärar ner dig ;) och gå utanför umgängeskretsen. Klart det är svårt att t.ex låta bli att träffa killar ute. Men man kan hejda det där och typ bestämma att man ska träffas en annan kväll och göra nått helt annat.
lovejones> här har du en bra kille =)
shimmy shimmy yo
BountyBoo jo men man tröttnar ju lite på att bara dejta också, blir så ytligt i slutändan, sen så fattade jag inte det sista du skrev, typ träffa nån ute och sen ses dagen därpå? :S Oredan Haha hmm....
BB menar nog att om du träffar en skön snubbe på krogen så istället för att haka på honom hem och "spela xbox" så bestäm att ni träffas en annan kväll och gör nått som inte innefattar alkohol.
Vet inte, kanske blir så när man träffar en kille som man hoppats på med det visar sig att han inte var nån bra trots allt, men jag blir iaf mer och mer skeptisk till om det finns några "bra" killar överhuvudtaget :S Det finns nog ett par stycken kvar och sagoböckerna måste ju grunda sig på någonting verkligt känns det som. Dock är dessa killar ett utdöende grupp av människor och mördarna är kvinnorna själva (Chris Rock** ). En "bra" kille är iaf enligt mig en kille som är intresserad av en på riktigt, har mer traditionella värderingar i livet och har inte som främsta mål att få omkull en . Traditionella värderingar innebär väl att bland annat och bilda familj vilket innebär och få omkull den andra parten... skämt åsido, antar att du menar att man inte är asexuell av sig, men att man inte knullar på första dejten heller. Att hålla sig till en tjej istället för att knulla runt. Vet både en och annan lirare som sexar runt med tjejer medans de håller på och dejtar någon, men så länge de inte är ihop så är det fritt spelplan tycker de. Osjyste mot blivande tjejen tycker. Sen hela paketet med promenader, samtal, filosofering, att bara "vara" med varandra utan att anstränga sig för att göra det till världshistoriens historia, bara ta det lugnt och njuta av varandras närhet.. Tyvärr är tjejerna även ondskan personifierade även där, de vill att man ska leka med en, de vill att man ska vara svår att få samtidigt som vi alltid ska vara tillgängliga, vi ska vara grymma i sängen samtidigt som vi inte ska vara ute efter sex, vi ska inte vara svartsjuka/hetlevrade/passionerade samtidigt som vi ska vara svartsjuka/hetlevrade/passionerade så att vi inte är några mesproppar. Alltid ska någonting hända så att ni kan skryta till era tjejpolare och överträffa deras förhållanden. Varför? Söker ni spänning börja hoppa fallskärm, för min del personligen är förhållanden stabilitet och trygghet, att veta att man har någon och förlita sig på. Nu skyddar jag mig genom att påpeka att inte alla tjejer är spänninsökande psykopater, men alldeles för stor del är det. En annan sak jag börjat reagera på är att varenda minsta motgång leder till att man gör slut, är otrogen, tar pauser och knullar runt "ostraffat". Vad hände med att hålla ihop i vått och torrt? Jag förstår om förhållandet är riktigt illa att man går ifrån, ingen idé och vara självmordsbenägen, men när nykärheten släppt lite och det känns lite tråkigare, diskutera det med partnern och se till att få fyr på det igen istället för att börja fylleragga på närmaste krog. Sen visst, traditionellt är det ju killen som ska börja uppvakta tjejen och ringa, hitta på saker och göra. Men vad hände med det moderna jämnställdheten? Våga ta själv det första steget och komma med förslag på och ha saker och göra, ta och hör av er via sms/telefon själva så att vi kan få bekräftelse att någon fortfarande tänker på oss. Ursäkta min franska men ni är riktigt bortskämda. Med tanke på att hur pass många det lär vara som raggar på er just i hopp om att få omkull er, så är ni helt immuna mot en helt ärlig intresseförklaring av någon som vill se om det finns chans för någonting mer. Istället måste man ha antingen legat med fru Fortuna för att blam just den gången så lägger du märke till en eller så måste man ta till konststycken som en originell raggningsreplik eller göra cirkuskonster. Just nu klagar du kanske på att killen inte var det du förväntade dig, var du då det killen förväntade sig? Det fungerar inte att svartmåla bara en part i ett förhållande.
Och ja, jag är medveten om att jag är mer old fashioned än de flesta, men vafan, nån/några likasinnade ska väl det iaf finnas! Det finns det, dock inte så värst många kvar som sagt. Har flertal vänner som är helt reko killar, men vissa av dem har blivit dumpade av tjejer för helt patetiska skäl så polarna svarar med samma mynt och är större slampor än tjejerna. Samtidigt har jag flera som agerar efter Vett och Etikett och är lite old-fashioned som inte hoppat på liberala knulla runt trenden. En gemensam nämnare för oss är att istället för att gråta blod över att det inte finns "bra" tjejer och slampar runt oss i sökan på "den rätta", så fyller vi våran tid med arbete, gemensamma upplevelser, film, böcker, spel etc. Vi ses mindre ute i krogvärlden än andra och är vi ute så är det oftst i jobbsammanhang eller ibland när flera av oss samlats. Om vi är tråkiga, börjat bli äldre etc för att vi inte super skallen i bitar 2-3 dagar i veckan, kanske det, är vi mogna och ansvarsfulla, kanske det. Vi vet att vi har riktigt kul på ett annat nivå än det kul som man ser på cirkus. Nämen blev väl lite inspirerad av halfanimals tråd där han av många fick förslaget att vara lite av en "bad boy" och inte höra av sig till tjejen i fråga, men han svarade bestämt att det inte var hans stil; propps till honom säger jag bara!! :D Håller med propps till halfanimal för att gå emot strömmen och bli en skit för tjejen är det. Mitt tips är att dumpa tjejen rakt av och se sig om efter bättre då tjejen inte verkar uppskatta honom. Ett förhållande handlar om att ge och ta, hålla ihop sig i vått och torrt. Tar ena parten bara utan att ge så då är det utnyttjande och inte värt och satsa på. Så, finns det några "gentlemans" där ute, eller är det bara att ge upp hoppet om det och bli nunna :P Det finns det, men nog inte så många. Alla försöker efterleva till kändisars rykte och läser böcker om hur man får omkull kvinnor genom att agera svin istället för att ta och bläddra igenom Vett & Etikett. Att bli nunna är väl lite överdrivet, Guden lär inte ge dig samma värme som ett varmt kropp ger. Bli istället bi eller lebb så har du en part som tycker likadant som dig om killar och ni kan uppskatta det icke-sexuella mer tillsammans. Sen finns ju alltid leksaker. Personligen är jag ute efter ett längre förhållande som gärna resulterar i riktigt seriösa saker om 2-3 år som att flytta ihop, skaffa barn (om 5-6 år). Men tar som livet kommer. Tänker i nuläget inte stressa på någonting, skulle man få ett förhållande som inte enbart går ut på sex, utan man kan även göra andra saker tillsammans så skulle det vara guld värd och så skulle man ta och se vart det hela leder. Jag är singel nu, har ett jobb jag gillar, sköna vänner och jag njuter av livet helt enkelt. Känner inte ett skrikande behov av varken sex eller flickvän, samtidigt så kommer jag vara helt öppen för möjligheterna när dessa presenterar sig. Så folk inte missuppfattar: jag uppvaktar inte lovejones. Bara skriver av lite tankar kring det hela. lovejones: ge inte upp hoppet, finns några härliga prickar kvar ute i världen. Har inga konkreta tips till dig hur du ska finna dessa dock. Ödet, livet, sammanträffanden, turen. Var helt enkelt öppen för möjligheterna och dessa kommer att presentera sig nog.
Ja tror stenhårt på o ta sig mod o gå fram till människor i vardagliga sittuatuiner... Nyckeln till din man e nog att försöka byta bana och inte leta men slå till när han kanske står där på bussen:) Bra killar finns överallt men ofta döljs vi av våra bröliga hockey kompisar eller liknande:) Ja har fått en känlsa av att alla "bra" tjejer stänger av åtkomsten på krogen och de är väldigt svårt o förska göra ett bra intryck när någon redan har bestämt sig för att man spelar för o få ligga... Krogen är en köttmarknad o ja tycker de är för opersonligt... Många vill framstå som lite coolare än vanligt på krogen... Om du ser en kille som sitter på en resturang med sina närmaste kompisar så e nog chansen större att du kan göra en någorlunda bedömning av hans riktiga personlighet lättare än om han e på krogen för o träffa träffa tjejer... Skriv ditt nummer på en lapp om du inte vågar gå fram till en främmande människa. Vill du bespara dig på nervösiteten över om personen i fråga kommer höra av sig så måste du iaf säga något och fråga om hans nummer... Får du ett nej så fick du iaf veta på en gång istället för att han inte hör av sig. Pepp-talet är kanske lite uttjatat men sanningen är: Du kommer antagligen aldrig se personen igen om de går dåligt. Du kan va säker på att du gjorde en helt okänd människa lite gladare. O de kan ju va värt något:) Nu är ja ingen docktor på ämnet men ja tänker ändå mycke på de oxå. Hoppas mina teorier hjälper något:)
whatone, Bounty Boo Haha men gud, trodde att det framgick att jag är mer av den pryda typen och skulle aldrig få för mig att gå hem med nån efter klubben och "spela xbox" så det så.
Gå fram till killarna som inte vågar möta din blick...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-03-26 11:13
lovejones, jag pratade inte om att dejta.. jag hatar att dejta och har aldrig förstått innebörden av det. Är det rätt känner man ju det från första början. Visst är det ett risktagande men det gäller att vara en god människokännare. Å jag har bara haft förhållande som hållt runt 3-4 år allesammans. och sen var det som whatone sa, att istället för att följa med killar hem på krogen (om du nu gör det) så bokar man en ny dejt då man typ lagar mat eller gör nått annat soft.
Toastare
2008-03-26 11:14
lovejones, ah okej... som sagt glömde att göra parantesen förra gången, att du kanske inte var sån.
HalfAnimal Hehe, jag gillar dig, din stil och din attityd! Mer sådant!
Kaneida Det var ett uppmuntrande inlägg det där måste jag säga..bara att höra att dom FINNS liksom Halfanimal Yes jag förstår nog vad du menar med att chansen att träffa nån bra finns i de mer vardagliga situationerna men tyvärr alltså, e nog så pass old fashioned att jag inte skulle våga gå fram till en kille sådär, jag vet, my loss men näe..är nog inte riktigt min stil tyvärr :(
Hmmmm.... är nog i precis samma sits som trådskaperskan, fast the other way around då om man säger... Blev singel för ungefär ett år sedan, och har sedan dess avverkat ett par kortare förhållanden och mer lösa förbindelser, men fan inte lyckats träffa en enda normal tjej... Orkar inte längre leta på krogen (hur stor är chansen att man träffar rätt...?) och i bekantskapskretsen är ju alla redan upptagna alt. inte av intresse. Har insett att jag är alldeles för bekväm för att dejta, orkar liksom inte ta några initiativ och "sälja in" mig själv. Drömmen är ju att det en dag bara dyker upp någon snygg, smart och rolig brud och att allt bara går av sig själv... men hur sannolikt är det?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Toastare
2008-03-26 11:19
det finns bra folk på krogen också. Fast jag lever nog i en illusion, eftersom jag inte är en bra flickvän. Eller jo, när jag får som jag vill. Så jag är en av dem som får alla bra killar och sen förstör dem ;)
Om alla de som går på krogen, men klagar på att det inte finns några bra människor där, faktiskt själva är bra, så borde det ju rimligtvis finnas en och annan vettig. Om folk inte far med osanningar då, förstås. Bara en tanke. :)
Göteborg på låtsas.
vad jag har lärt mig av livet än så länge, så för att träffa en sån kille får det ju vara att ni blir kompisar först, och då menar jag vänner på riktigt ! För dom flesta killarna har nog som mål att få omkullen en brud till en början.. Så enklaste sättet enligt mig skulle då vara om du tar och blir vän med dom att börja med.. kanske lite luddigt skrivet men jag vakna precis ..
lost in skåne
lovejones: KOM IGEN NU! ja gick i 2 år o deppade efter långförhållande o hade 0 självförtroende! ja har testat tekniken 3 gånger, en gång till en tjej på en buss som aldrig hörde av sig, en gång pratade ja med en tjej som hade samma vägar hemmåt efter jobbet, vi matchade inte men hade några mysiga promenader och filmkvällar och sen den sissta som ja nu e tillsammans med... TRO mig att de inte va lätt o ta steget, ja skakade av nervösitet så ja höll på o tappa balansen! Ha en lappa i fickan med en penna iaf! man vet aldrig när man behöver de... Så kommer du inte ångra dig när han står där o du inte vågar gå fram o prata!
HalfAnimal Mäh Sthlm är ju rätt litet, chansen finns ju att man springer på människan igen ju! Hehe..nämen har väl rätt svårt att tänka mig köra den stilen, visst kan ju tänka mig att börja prata med nån på bussen lite randomly bara fast då om det skulle finnas nån "anledning" till det, inte bara gå fram till nån sådär. Vill väl i såna fall få nåt tecken på att det finns nåt intresse först, och då menar jag inte dom där intensiva läskiga blickarna som man får från folk på krogen, utan nånting bara, nåt leende eller nåt...skulle nog inte våga ta "risken" annars
Tror det är lite knasigt att dela in folk i snälla och dumma typ. Folk präglas av sina tidigare upplevelser helt klart. Gillar man någon och umgås man mycket med den så kan man förändras också, hitta tillbaka till ett tidigare jag, bli en "bättre människa" etc. Lite tråkigt inlägg kanske, men jag försöker iaf att inte avfärda folk som cyniska eller knäppa för att dom är "bad girls" eller "blyga". Första intryck är inte allt, mitt tips är kanske att försöka go the extra mile med alla man möter, dvs. lägga tid och energi på att verkligen lära känna folk . Går man tillräkligt djupt blir man sällan besviken tror jag, man kanske inte hittar någon man älskar fullkomligt men sannolikheten att man har hittat en bra vän är nog rätt stor.
...ett tillägg på mitt senaste svar bara; tror att det skulle vara lättare att köra den taktiken utomlands kanske där man är mer van vid att folk/killar börjar prata/flörta med en. Men eftersom det här i Sverige är ytterst ovanligt att nån trevlig kille börjar prata med en på bussen, skulle det nog kännas som världens grej att göra det och dessutom som tjej! Killen skulle säkert gå och prata om det och leva på det flera år efter, ba "vet ni, det var en tjej på bussen som kom fram till mig en gång och bara börja prata med mig, bara sådär från ingenstans!"
En lydig kvinna är en lycklig kvinna...
be the change
Jo men dom som ropar "snygging" efter dig i spanien på gatan behöver verkligen inte vara bra killar, utan just dom flöesta killar, men det kanske va en onödig upplysning
Killen skulle säkert gå och prata om det och leva på det flera år efter, ba "vet ni, det var en tjej på bussen som kom fram till mig en gång och bara börja prata med mig, bara sådär från ingenstans!" Haha, varför är det dåligt?
Jag är snäll
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag är opersonlig, bitter, negativ och en jävla idiot. Haha don't think so :P
De är tråkiga och ingen vill ha dem, ungefär så fungerar det. :D För att svara på ursprungsfrågan.
jagvillocksåhaenblog.com
Kaneida X0 Ursäkta min franska men ni är riktigt bortskämda. Haha I wish! Dom här killarna på krogen som kommer fram till en när dom är dyngraka ser jag knappast som et alternativt, förstör snarare min kväll bara. Jag tycker iaf att tjejer raggar lika mycket som killar idag, ser man rätt bra ut som kille så är iaf min uppfattning att man inte har några problem med att få tjejer att stöta på en...
Och visst, finns tjejer som tycker det är jätte avtände med killar som är på, men det där är olika, jag föredrar när en kille (som jag självklart själv är intresserad av) visar intresse och kör med uppvaktning (löjligt ord men). Betyder inte att jag bara sitter där och tar emot, utan jag bekräftar ju det alltid och gillar själv att uppvakta, men löjligt när killar kör med: "vadå, varför ska JAG ringa henne??!!"
Bara för man attraheras av killar som kör med uppvaktning behöver det inte betyda att man inte är för jämlikhet eller att man är anitfeminist, orka dra in politik i romantik :P
det beror ju helt på var du letar. Om du går ut på krogen så tror jag inte dom flesta killarna är ute efter ett förhållande. Kanske en hemma fest, där e dom flesta trevliga killarna. själv ser jag mig en kille som är ute efter förhållande nu för tiden. drygt att bara ha en så & då. Blir tråkigt i längden :/ !
jag ser mig själv som än av dom bättre, om inte den bästa... ja visst.. såååån e ja!
Jag har suttit här hela ditt liv.. =/ nej, men det är fan sant, känner likadant. Har väldigt svårt att träffa någon som är vettig nog att prova något seriöst med, även om jag inte kommer så långt som till själva förhållandet.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
de är upptagna, jag och andra har lagt vantarna på dem...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?