I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart är alla "bra killar" egentligen?

Övrigt - Blandat

2008-03-28 18:05
hahaha jag bara tänkte att de var en konstig tro att ta upp då man ville undvika otrohet bara. på ngt sätt måste ju partnern träffa nästa fru så att säga, innan den gifter sig, och då blir de väl lite otrohet troligtvis. men som sagt de är inte bara olagligt här, utan även i usa där religionen har sitt fäste.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-28 18:05
cap- ye hehe jag fattade de, de var bara the drug of choice jag inte gick med på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-28 18:06
fast jag håller inte med om att smart= tråkigt.

det vore att säga emot mig själv. för jag tycker inte jag är en mes....jag står upp för plugghästarna..på e.

2008-03-28 18:07
Peppis:

var väll inte bästa exemplet kanske, men ändå. de är ju iomt sex innan äktenskapet och så.

är inte månggifte tillåtet i Utah? (eller någon annan mormon tät stat).

sen är det ju inte iktigt otrohet om alla är med på det

2008-03-28 18:09
hehe ne de e sant, men still jag hade valt svenska kyrkan före mormon som exemepel tex isf.
nej jag tror inte månggifte är tillåtet ngnstans i usa faktiskt. iaf vet jag att mormonkyrkan helt tagit avstånd från månggifte och jag är 99% säker på att de är olagligt överallt där

2008-03-28 18:11
Peppis:

jag tog mormonerna för att 1. de var snygga i TV-programet & 2. de i sv. kyrkan är ju ändå som alla andra svenskar medan mormonerna har lite mer speciell syn på förhållanden/äktenskap/sex

2008-03-28 18:12
snygga på tv? nyfiken

2008-03-28 18:15
Peppis:

var något program om svenska mormoner/religion över lag på tv (gissar på SVT) för något år sedan (har ingen tidsuppfattning alls så kan ha varit allt mellan 1 & 4 år sen det gick).

2008-03-28 18:15
hehe oki, de måste jag ha missat
ah well. ja snygga skjortor har pojkarna iaf med sina prydliga små portföljer.

2008-03-28 18:17
Peppis:

nu har vi nog gått lite väll off topic.

vill du forsätta diskutera mormoner kan du skicka ett medelande

2008-03-28 18:19
Peppis: Plugghästar på e kanske inte har alla hästar i stallet. :P Märkligt det där med killar som utgett sig för att vara fina killar, men visat sig vara badboys. Ser man inte ganska fort vem som verkligen ÄR badboy eller inte? Sista tjejen jag träffade ute verkade iaf vilja ha en badboy... "du måste ha misshandlat nån?" "men hur kan du vara vän med den och den om du inte själv är så?" Fatta jobbigt att behöva förklara att man bara är en vanlig snäll kille. :)

2008-03-28 18:22
CapKillah:

skumt att man inte skulle kunna vara vän med "badboys" tan att vara det själv.
jag känner tex folk som är/har varit mer eller mindre grovt kriminella men är ändå en snäll kille.

2008-03-28 18:26
word på att man inte behöver matcha i kriminalitet, men de kanske ändå måste finnas liknade värderingar och där spelar hela krim grejen in. skulle vara väldigt störande med en kille som ifrågasätter mina vänner och att jag inte anser mig själv vara kriminell, för finns så mkt annat som spelar in.

jo man inser rätt snabbt vem som är bad eller inte, men då är man ju redan hooked.

2008-03-28 18:30
man behöver ju inte ha särskillt lika värderingar heller igentligen om personen är trevlig.

en av de jag känner (har iof inte snackat med honnom på några år så han har kanske ändrat sig, tror han har det) hade tex aldrig varit trogen mot någon av sina flickvänner, men han var/är väldigt trevlig ändå (dock inet så trevlig som pojkvän kan jag tänka mig)

2008-03-28 18:31
hehee ja...som sagt de handlar ju om värderingar i förhållande. man kanske inte har samma krav på vänner.

2008-03-28 18:35
Peppis:

nej man har väll inte det. mina krav på vänner är att de står ut med mig :P

2008-03-28 18:35
ps. Off Topic galore

2008-03-28 18:37
.. kan vi samanfatta de senaste 20 inläggen lite smidigt?

2008-03-28 18:38
nej:

d kan sammanfattas med: off topic. typ

2008-03-28 18:39
mja de vetefan hur mkt offtopic de varit..handlar ju om värderingar i förhållanden. men religionsdelen var lite offtopic kanske.

2008-03-28 18:40
eller såhär:

man bör ej vara otrogen. att utge sig för att vara någon annan än man är är dålig stil.  mormoner är snygga. CapKillah är mycket för stereotyper..

glömde jag nått?

2008-03-28 18:41
typ så.

2008-03-28 18:49
nej:

bra sammanfattning.

Peppis:

ja helt off topic var det kanske inte.

2008-03-28 18:58
så fort ngn ordpolis kommer in i trådar stannar den av.
heheh men de kanske var tanken?

2008-03-28 19:00
den kommer nog igång igen.

nu skall inte jag skriva något mer föränns den har fått liv och jag kan tillföra något vättigt

2008-03-28 19:06
amen. and done härifrån också.

2008-03-28 20:08
Tänkte skriva att jag är en bra kille! Men så kom jag på mig själv och gav migsjälv en käftsmäll..

vad gör man med en lös tand?

2008-03-28 20:12
men man behöver inte vara bra jämt! man behöver inte vara ett jävla helgon 24/7 för att vara en bra människa! herregud. 

2008-03-28 20:25
känner du en bra tandläkare?

2008-03-28 20:28
deyaz: Klart man inte behöver vara ett helgon, men det funkar kanske inte så bra att leva la vida loca i ett förhållande.

nej: Jag skulle mer säga att jag gillar stereo typ, men inte i ett förhållande, då är det mono som gäller.

2008-03-28 20:47

absolut ska man inte såra någon, det säger ju sig självt. men om man har gjort det, eller om man fuckat upp på andra sätt, så betyder inte det att man inte kan göra det bättre nästa gång. folk verkar lägga så jävla mkt vid hur en person beter sig i varje enskild situation. jag har gjort bort mig så mkt i nära relationer (dock aldrig otrohet, det handlar främst om vänskaper) och kommer aldeles säkert göra det igen men jag tycker att jag lär mig nåt varje gång och att jag är en jättebra människa ändå. jag vill väl, jag försöker vara en bra och god människa och ändra på mina destruktiva beteenden.
äh bla bla bla. alla är bra och underbara, nu ska jag iväg, have fun!!

2008-03-29 02:11
janie_jonas f23 eller nåt sånt däruppe: Du blir inte smartare för att du brukar hela din otroligt fagert utsmyckade vokabulär mot mig över internätet. Tvärtom, du är brud, du har inte alla indianer i kanoten och defenitivt inte rent mjöl i påsen. Äckliga kvinnodjur.
www.myspace.com/drdrogdisko

2008-03-29 02:12
Ps. du ser ut som ett dovt ljud i ansiktet, möjligtvis en trött ödla. Puss
www.myspace.com/drdrogdisko

2008-03-29 02:17
I'm right here bitch!

2008-03-29 11:58
Fattar inte varför folk verkar sätta likhetstecken mellan snäll och tråkig. Man kan ju va världens skönaste och roligast att hänga med men ändå va snäll liksom =)

2008-03-29 12:00
ye, försökte förklara min nice guy, har ingeet med tråkig eller mes o göra. bara sunda värdering typ...eller dela samma sunda värderingar som jag kanske.

2008-03-29 12:17
jag är den bästa killen jag känner.

2008-03-29 12:23
3XL good for you

2008-03-29 12:29
jag bor i lund du nu når mig på 0739.........

2008-03-29 12:32
fan va old-school med 0739-nummer

2008-03-29 12:44
som kvinnan sökte...jag är oldschool med 0739 nr

2008-03-29 13:04
Har ni blivit klokare? Kommer ni fram till något?

2008-03-29 13:15
MRsalesman P62
Ja fast "Lennart 62år" var nog inte rikitigt heller vad jag var ute efter....

:)

2008-03-29 14:10
det är en pseudonym darling

2008-03-31 13:12
Peppis F25 & lovejones F23

kan ni förklara vad det har varit för fel på killarna som ni träffat?
har dom spöat er, varit otrogna, försökt mörda era mödrar eller bara fuskat i monopol?

2008-03-31 13:14
"MRsalesman P62
Ja fast "Lennart 62år" var nog inte rikitigt heller vad jag var ute efter...."

Nu vet vi varför lovejones inte haffar några schyssta killar. Hon har ju en total avsaknad av humor!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 13:15
Alla "bra" killar är antingen nördar eller supermegatöntar som ALDRIG skulle kunna göra något "fel", vilket skulle göra livet så jävla tråkigt!
^-_-^
Toastare

2008-03-31 13:23
ja, man kan ju ha olika uppfattningar om vad en badboy är. Vissa tjejer kanske tycker att en kille som dricker sig full på helgen och snattar på konsum är en badboy. Andra lägger ribban när han är yrkeskriminell och konstant otrogen.. (inte sagt nu att dessa saker går hand i hand)

Vissa killar tror också man ska tycka att de är badboys för att de har en speciell syssla eller liknande..

jag hatar för övrigt uttrycket badboy.. badpojke.

en dålig kille helt enkelt..(som en dålig tjej också är..)

*Tycker inte det är fel att slå en tjej
*Kan inte ha en diskussion eller ett bråk utan att använda nedvärderande ord som hora, smuts, slapma etc.
*Saknar egentligen självkänsla och låter det avspegla sig i osäkerhet. Väljer därför osäkra tjejer eller...(se nästa punkt)
*Spelar mindgames tills man är helt nedbruten psykiskt
*Är otrogen och ser det som en rättighet (söker egentligen bara bekräftelse)
*Low-life som vill bli försörjd

IBLAND kan man även tillägga:

*Är yrkeskriminell, dvs. sysslar med inbrott, indrivning, pengatvätt och liknande uppgifter.
*Saknar totalt ambitioner (behöver inte vara på lista ett..jag har träffat folk som pluggar till lärare som fyller alla punkter på lista ett)
*Missbrukar droger (den kan egentligen hoppa upp till listan ovanför)

stora drag..och jag har säkert glömt nått. Iaf så kan jag lukta mig till en badboy och de kör alltid samma oneliners och ska ragga på samma sätt.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-31 14:41
allt det här snacket om att det skulle räcka med att vara snäll skulle räcka är bullshit, kolla bara hur många "snälla killar" som skrivit i den här tråden och ingen av dom verkar precis ha överrösts av fitta hittills (nej förlåt det är ju så klart ingens egentliga motiv). den som har någorlunda öga för det kommer se ett par stycken "snälla" raggnigsförsök från killar i den här tråden, dock verkar det inte ha tolkats så av tjejerna. jag klandrar eller hånar verklig inte dom som försökt, det vore en vacker värld om det fungerade på det sättet.

tyvärr är inte spelreglerna det samma för alla, det är så man tappar tron på mänskligheten ibland när man tänker på hur orealistiska krav samhället tillåter tjejer att ha. för jag är helt övertygad att om samhället behandlat killar som halvfärdiga människor och låtit oss komma undan med det mesta enda sedan dagis så skulle vi bete oss minst lika irrationellt.

innan jag går vidare med några exempel så vill jag påpeka att jag är fullt socialt kompetent, kan hålla in intressant konversation och tror inte på något sätt att jag står över någon annan på grund av kön. 
anledningen till detta på pekande är att jag märkte hur otroligt svårt det var att dra upp exempel utan att låta bitter eller cynisk vilket jag absolut inte är.

tillexempel, en tjej kan prata en hel kväll om sig själv, fortsätt ge henne följdfrågor så kommer hon vara lyckligast i världen, men om du som kille säger något längre än 2 minuter så är risken stor att hon tappar intresse. 

har varit med om tjejer som öppnar sig och berättar om sina tragiska livsöden första gången jag träffat dom, men jag vet mycket väl, och har även fått erfara i något fall där jag "klantat" mig, att om jag så utrycker det minsta missnöje i min tillvaro så är man inte speciellt intrssant längre.

vidare exempel. en tjej får ditt telefonnummer innan ni skiljs åt, 15 min senare får du ett sms att det var trevligt att träffas. hade jag gjort likadant till respektive hade jag ansetts varit en efterhängsen psykopat.

självklart finns det jättesmarta och trevliga tjejer som inte är så extrema som mina exempel, jag har dock insett att de tyvärr, hur schyssta och smarta de än är, tenderar att följa samma mönster bara i mildare grad.

jag uppskattar och gillar spelet och jakten men lite logik och ömsesidighet skulle inte skada.

Toastare

2008-03-31 14:58
Klart det inte räcker att vara snäll? vore dumt att nöja sig med det..

Jag vill ha någon som har ambitioner, ett liv, intressen, är kultiverad, gillar att resa, har humor, ser bra ut, kan knulla, gillar att laga mat, tar för givet att vi delar på alla sysslor, gärna har körkort, stadig ekonomi..eller iaf en inkomst.

Nått annat vore att hyckla!

cist, du måste ha träffat sjukt tråkiga brudar. Killar som inte kan snacka..eller rättare sagt föra ett samtal med är ju sjukt tråkiga. LIkaså självupptagna killar som tror att de som de gör är viktgare än den de är.

Så ni som pratar om "spel"...lägg ner det där jävla snacket. Jag spelade spel när jag var liten..fia med knuff och Den försvunna diamanten, vann jag nått på det..nej just det.
Skoja!
Men jag spelade spel när jag var 18.. det är ju så sjukt löjligt. Slutade efter nått år..okej vi säger 20-22. Nu ringer jag när jag vill ringa, skickar sms precis efter vi knullat och säger att jag vill träffas igen (ja,medan han är kvar i sängen), berättar om jag tycker personen är grym osv. Sen tar jag det som det kommer..blir det inget, fine..då var det inte meningen. Eller så kanske det finns nått och det visar sig att man klickar helt senare.

"spelet och "jakten"...komigen vi är inget jävla jägarfolk och så sjukt svårt att få knulla är det inte. Det som är svårt är att hitta nån man verkligen diggar, har bra sex med och som man kan tänka sig att hänga med X antal timmar i veckan. DET handlar om skicklighet att klara av det.. ;)
Jag skyller allt på Emma!