Ingen som har en gammal hederlig flame-thrower liggandes hemma?
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
En svetslåga skulle nog vara effektivare än yxor för att skilja bocken från dess huvud. Så en tidsfrist på 10-20 minuter plus en full acetylentub skulle nog fixa biffen. Det största problemet är att komma förbi vakterna / larmsystemet, sen så borde det vara lugnt vad man än tänker hitta på :) Thermit är lite väl omständligt att fixa fram och applicera, men det skulle nog bli spektakulärt i historieböckerna :D Observera att mina inlägg i denna tråd gäller en hypotetisk julbock och därmed inte kan ses som ett förespråkande för att någon ska åsamka den verkliga julbocken någon skada ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Thermit skulle väl mer eller mindre bara bränna ett hål rakt igenom bocken? Flamskyddsmedlet lär ju hindra elden från att sprida sig. Annars skulle man ju kunna gräva en tunnel rakt in under bocken och sedan smälla av ett par välplacerade dynamitgubbar så försvinner fanskapet ner under jorden.
Walking the street of dreams
vad tror ni om att dra flytande kväve på två ben och sen slå sönder dom då? att välta bocken är väl ändå godkänt på nåt sätt.
Rehab is for quiters.
Brinn bockjäääveeel "-Att du inte flyttar till Gävle? -Varför då? -De behöver en bock ingen tänder på!"
Hihi
lhabia Jag är inte så bevandrad i pyroteknik, så du vet. :) Tror att det är ganska omöjligt att få den att brinna. För att få något att brinna behövs det 1. brännbart material 2. syre 3. värme - bocken fallerar redan på nr 1.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden: Men kan vi inte typ koppla ihop din iPhone med någon annan läskig pryl och spränga skiten bilar-i-Malmö-style?
•pave paradise•
Om ni vill ha det lite spektakulärt så är det bara att köra lite GoldenEye-stuk: hacka er in på nån sovjetsatellit med atomvapen och bränn av en laddning mot bocken :) daviden kanske? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ericsson ligger ju här precis bredvid mitt jobb, de tillverkar radiomaster och mer eller mindre bygger den mobila infrastrukturen i det här landet ...vore kanske något att kräma på lite mer med några master i närheten av bocken? Iofs. tror jag inte att det ens skulle kunna hålla en liten myra varm, men det är det närmaste jag kan komma ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sätt ut en belöning på 100kr i graffiti-forumet..
AIK
Napalmsäkert impregneringsmedel, vaktbolag... Allt för en bockjävels skull, vilka stela typer som vill ta död på en kul tradition, hur många hade brytt sig om bocken om den inte brunnit ned en massa gånger? Det är det som skänker majoriteten av all uppmärksamhet från omvärlden. Men vi ska nog förstöra den på något fyndigt sätt... Jag vägrar acceptera att den ska stå kvar, den ska DÖ, DÖ, DÖ, fan vad jag hatar den!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
ärligt, jag sitter och glor som fan på natten, väntar bara på att jag ska se någon james bond whoait glida fram under bocken och sätta upp sprängladdningar, fatta va skojj det skulle vara.
Plantera landminor och vänta på att bocken flyttar sig.
JimmyMorfin: Genialiskt!
•pave paradise•
fattar inte varför dem fortsätter attt sätta upp den där fula jävla bocken varje år
^^ Säger EXAKT samma sak varje gång Idol drar igång och Kishti syns på TV, men ingen lyssnar på mig.
•pave paradise•
hahahahah skriv det till tv4
Det vore ju så jävla hiphop att tagga den!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Måla flames? :) 10-4, over...
Moderator
2007-12-11 19:57
Men att bränna den verkar ju inte vara den huvudsakliga traditionen? Utan snarare bara att förstöra den. Därför bör man ju satsa på något som totalt skiter i effekten av impregneringen. Jag röstar för hela whoa utrustade med yxor som först sliter ned den och sen bara står och choppar tills det inte finns någonting kvar. Annars gillade jag idéen med att gräva sig under och spränga därifrån. Det vore så oväntat.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Skulle varit kul om man körde med flytande kväve i några år. då inser dom att dom måste impregnera den mot kyla och inte värme och då kan man börja bränna den istället! :D Men som sagt, få bort impregneringen så eldar man den sen!
http://www.petar.se
Flytande kväve for the win! Skulle vara ruggigt kul :D 10-4, over...
Moderator
2007-12-11 21:18
Är det svårt att kirra det? Flytande kväve alltså.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Kom ihåg för något år sen när en svart man från usa(?) brände ner den och sa till snuten; "Men jag trodde att det var en tradition att göra det" Fy satan va jag skrattade
krullet X0 Det var inte en svart man och han visste om det. han har själv pratat ut om hela händelseförloppet och varför han gjorde det, men det har du tydligen missat.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
flyttande kväv skulle vara koolt
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Ok grabbar.. kusten är klar! dra dit och tutta fyr nu gävlebor!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Hangaround
2007-12-12 02:18
Det blir mycket mysigare om den brinner. Men jag tror den klarar sig i år igen=(
jag tror det händer inom en vecka.. och jag tror inte :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
men ärligt. termiter, eller någon typ av skadeparasiter borde väl funka? är inte ens misstänksamt om man glider fram å glor lite å tappar ett par burkar bredvid bocken..?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
jag ska skriva weon på ena svettbandet jaja så ska jag se de genom webcam
?
vad vi behöver är helikoptern från The World is not Enough
Graffare
2007-12-12 10:54
om den är brandsäker röstar jag på mabandes alternativ att måla flames på den!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Haha....flames... "OMGZ DEN BRINNÖÖÖRRRR..nej, vänta nu,..."
•pave paradise•
Där springer en kille med fackla nu!!! SHIIIT :O
Jaha ?
FAAAN, nu försvann han :(
Jaha ?
Tänkte på en grej, som iofs är rätt farlig men ändå. Man skulle kunna göra nån slags snipergrej..Ställa sig på ett tak med pilbåge och eldpilar! :) Jävligt farligt förresten men det hade nog funkat! :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
arför ska du stå på tak? för något år sedan tände dom ju på med eldpilar.. tror dom cyklade dit utklädda till jultomte eller liknande.. sköt in pilar i bocken och cycklade iväg
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!
"1988 klarade sig bocken. Blir spelobjekt på engelska oddslistor." finns den fortfarande? :D
Get Random!
vad får jag för att försöka, kommer vara i gävle city på julafton
har japansk pilbåge till mit förfogande. behöver bara lite bomull och bensin.
Kom igen nu Gävle för helvete! Storpajsarn: Kör hårt!
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
paintball kulor med bensin och en armborst med en brinnande pil är allt som behövs har jag hört. eller ja ett paintballgevär kan ju vara bra att ha oxå.
FREE Ayatolla.
Det är fan dags snart
Vi är överallt!
ja fö fan! COME ON!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
va det inte en tomte och en pepparkaksgubbe som satte fjutt på den för nått år sen?, vafan det va iallafall den bästa maskeringen hitills, in med några bengaliska eldar i bockjävlen då , go gävle go!!
Fsyfdldfø'