Jag tror mest att svenskar är rädda för invandrare för att man vet inte vad dom kan ha stått ut med i deras hemland och man vet att dom har bröder, kompisar kusiner etc. Nu är det så att jag blir alltid vän med invandrare för säger man något fel så smäller det liksom. Det är nog de jag tror svenskar är rädda för
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa. Crew Fbg
"Fyfan vad obehagligt det måste ha varit. Som tur är så finns det faktiskt "invandrare" med lite vett bakom pannbenet också." Nej, OTURLIGT nog finns det FOLK som INTE har vett bakom pannbenet, oavsett om de invandrat eller ej.
njut
Vet inte nån svensk som e rädd för invandrare, tror du drog en lite för stark linje där..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Måste vara jävligt jobbigt att gå omkring och vara rädd hela tiden, rädd för att "det ska smälla om man kolla vissa i ögonen, rädd för att bli rånad, rädd för ditt och rädd för datt". Shit vilka färskingar och pussies de flesta verkar vara.. Gå omkring och vara rädd som en fjolla 24/7. Ja, hoppas inte något krig kommer till Sverige en ovacker dag, då vet vi alla vilka som kommer dö först i det kriget.. Rädd liksom.. Vadå rädd? Hahaha.. Vithajar, zombies eller cancer kan du vara rädd för, inte vanliga människor.
Ladylove F24 Som sagt, jobbigt att behöva vara rädd då och då? Varför tror du att du hamnat i dessa erfarenheter? Tror du saker händer av en slump? Flockdjur som människor kan sniffa sig till rädsla och nervositet, det har inget med etnicitet att göra, samma princip finns i alla länder och speciellt i grundskolan där det manifesteras genom mobbning. Det vill säga, du bjuder in till obehagligheter genom att du signalerar dig svag. Det hade lika gärna kunnat vara 6 pissfulla svenskar som får syn på ensamma dig som går tyst och tittar ner i marken en midsommarafton kanske på väg till en fest, tro fan de kommer börja köra med dig? Kanske t.om. försöka våldta dig? Vad hade du liksom tänkt att dessa "turkar" eller vad du nu syftar på skulle göra? Döda dig? Hamna i finkan? Det är bara snack i 99,99% av alla fall, resten är psykopater.. Be dom suga sina egna kukar och hålla käften nästa gång du går förbi ett gäng som säger ngt.
Ladylove F24 Tror du att det någonsin kan komma att bli bättre om du har den inställningen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GAIA - Statistiken visar på att det är betydligt större risk att bli gruppvåldtagen av ett gäng invandrare (av icke nordiskt härkomst) än ett gäng svenskar, så Ladylove är absolut inte ute och cyklar.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
xplizit P28 Ge mig källor och ge mig hypoteser varför du tror att det är så.
stepfucced: xplizit har väll själv varit ute och kollat läget.
njut
Själv har jag bara blivit gängförföljd två gånger i livet, första gången tror jag bara det va svennar, andra gången va det både blattar och svennar. Tycker det är konstigt med folk som känner sig mer rädda beroende på vilken hudfärg folk har.
njut
Tycker det är jävligt wack och svagt att gå omkring och vara rädd överhuvudtaget. Vadå rädd? Vafan innebär rädd? Okej, jag blir också rädd om nån drar pistol, sätter den mot mitt huvud och hotar att skjuta, sure då skulle jag också vara rädd. Men att vara rädd bara att gå förbi folk, titta ner i marken osv, konstigt att det finns så mkt mobbade personer. Nånting hände på vägen i evolutionen, de flesta blev smartare men många blev mentalt svagare på vägen? Om nu nån är rädd för att gå ut, ta ett år i muay thai och du kan plocka 3 pers själv utan vidare problem. Men i de flesta fallen så räcker det bara att inte visa rädsla. Folk kan sniffa sig till rädsla. Och en kombination av förolämpning (varför är han rädd för mig) och makt (Aha, jag gör honom rädd) sätter igång. Basic psykologi hos människan även om alla inte hugger på dessa mobbarimpulser. Av alla "hotfulla" personer ni kommer möta i ert liv kommer bara nån promille vara den äkta varan ändå, resten är precis som de flesta, "vanliga människor", inget mer, inget mindre. Det är bara snack.
GAIA: Så konstigt är det ju inte om man bli rädd när man går förbi ett gäng som kollar snett på en och kastar glåpord, alla har inte gått muay thai och tros kan ta ner dem. Men att bara gå runt och va rädd så fort man går förbi en folkmassa är lite överdrivet. Sen finns ju torgskräck också, men jag tvivlar på att det kan kvalificeras till torgskräck.
njut
Explict P20 Men käre lille vän, din statistik för att du varit ute och kollat läget? :P Hur många våldtäkter har du bevittnat? Med "invandrare" respektive "svenskar"?
GAIAFast man kan ju inte beskylla en människa för att vara en svag människa genom att vara rädd. Vi ska väl ha all rätt i världen till att vara rädd, om man nu får den känslan? Så länge man känner sig rädd så är det ju något som har gjort att man känner sig rädd. En av faktorerna kan ju vara folk som skrämmer upp andra i denna tråden, genom att hävda att "invandrare" exempelvis våldtar mer än "svenskar". Men jag tror din poäng är att det är helt absurt att man ska gå och vara rädd för varann för ingenting. Och där är jag med dig, men vi kan inte beskylla varandra för det - vi måste bara gå till oss själva och ställa frågan VARFÖR vi är rädd för någonting.
Ladylove F24 faaaaaar åt helvete .. fan vad jag ogillar dig,
"once u go black.. yeah yall know the rest" - Vet du resten?
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
stepfucced F20 Jag var sarkastisk och pekade på att han mest var ute och cyklade, för jag har själv aldrig sett sån statistik eller gått runt och kollat läget.
njut
Dekay Jag har bara ett svar till dig: love you! :) Din personliga erfarenhet är intressant, särskilt för dig själv. Men det är faktiskt ingenting vi andra lever efter. Vi lever ju alla mer eller mindre efter vår egen tro på vad som är rätt och fel, så dina personliga erfarenheter kan du väl inte dra som en sorts mall och att "såhär är det"? Och exakt vad menar du med att skita i blå skåpet? Vad har jag sagt eller gjort för att förvränga något? Tråden handlar om svenskars förakt mot invandrare - ja. Vart ville du komma? Jag vet inte vad just du kan eller vill göra för människor som är bortglömda i samhället. Du skriver att du inte har tid att ta itu med gängproblem - alltså är du ett problem själv. En lat individ som lägger ansvaret på alla andra, och politiker, som jag tror du inte heller har så stora förhoppningar om att dessa ska kunna förändra. Du tror inte att medmänniskor måste dra sitt strå till stacken också? Människor måste få bli bemötta och mottagna med värme och vänlighet också, särskilt om du kommer från ett kallt krigshärjat land. Och vill du veta vad jag gör på min fritid så kan jag skriva det i ett PM. Du svarade aldrig på varför du tror att dom beter sig så i grupp. Om jag nu har så fel, så är jag tacksam om att få höra dina anledningar till varför dom är trevliga som individer, men kaxiga i grupp. Jag förstår din tanke och tycker det var bra skrivet att låta de komma in i samhället och inte låta dessa bli satta på en avskild plats. Där är jag med dig och tycker precis som du, men jag förstår då inte hur du inte kan förstå ett beteende som antingen är väldigt tillbakadraget, eller ett beteende som inkluderar våld - just för att dom inte har lika stor möjlighet till saker och ting i sverige som "vanliga" svenska medborgare. Jag rättfärdigar absolut inte våld, det är det värsta jag vet! Men jag tycker man borde se till orsakerna istället för att dra korkade slutsatser. Jag tror inte att man kommer någonstans om man har ett förakt för ett visst folkslag som du tenderar att ha. Har jag fel så är det missförstånd, alternativt att du uttrycker dig klumpigt. Haha, förlåt för att jag skrev "Gud" och "du" i samma mening. Det var dumt :D (Ps. Jag är själv inte troende Ds.) Du verkar inte se att min poäng är att just ett kriminellt beteende ofta kommer då du inte har samma möjligheter som någon annan. Du föds inte kriminell - du blir det, av olika anledningar. Sen kan du predika hur mycket du vill om att dessa skulle tjäna mer på att ta den fredliga vägen och att du inte tollererar annat än att dom just tar det fredliga vägen, men då vill jag säga detsamma till dig - åk till Rosengård så kanske du ser just VARFÖR det ser ut som det gör där, och att det inte finns så många andra vägar att gå - om man inte har någon som står utanför och talar om för dom att det går att komma någonstans utan att agera kriminell. Och vet du? Jag umgås med människor som har härkomst från hela världen, så jag kan väl snälla snälla få leka ball på whoa?
Explict Alright :)
Stepfucced: Nöjd med länkarna eller ska du fortsätta förneka statistiken?
Ladylove Varför folk blir uppretade av sanningen? Därför att din sanning är lite mer annorlunda än sanningen hos andra av oss. Och jo, du får absolut uppleva negativa saker från "invandrare", men jag hoppas du ska slippa det :) Vad jag däremot inte förstår är att vissa inte reflekterar över just VARFÖR vissa kan bete sig på ett vis. Liksom jag inte kan bli arg på en mobbare egentligen, då jag inte har en aning om vad denne gått igenom som ingen har sett eller uppmärksammat. Man kommer ingen vart (min sanning..) om man ska fördöma människor för deras handlade, däremot tror jag att man skulle gå jävligt långt om man tog tag i problemen och letade i dem och tog reda på varifrån hat/whaveter kommer ifrån hos dessa som tar ut sin ilska på medmänniskor. HAHA! :D Bara sett nån på TV? "OK".Jag har inget emot de flesta invandrarna som finns här. Ofta sköna människor! Ok, där la du din ribba. Men är det verkligen mig det är fel på om jag som tjej känner mig utsatt i vissa situationer? Nej, det är det absolut inte, det är inget fel på dig, du är alldeles normal! :) Men, du väljer själv om du vill tillåta andra händelser i ditt liv eller andra människors "personliga erfareneter" (som Dekay skulle ha sagt) påverka din rädsla för andra människor. Märks att vissa inte fattar ett skit av hur samhället är. Vi har bara olika sanningar på hur saker och ting kan förändras, baby.
xplizit Tack för länkarna! Och nej, jag tänker inte förneka något, jag vill bara se en förändring så att alla har samma utgångsläge i samhället - oavsett vem man är, varifrån man kommer osv.
Jag är full pch arg och tänker bara på de otaliga efterlyst program som visats i TV, där majoriteten är invandrare (jo, det är sant) Jag orkar inte gå in på mer seriös diskussion, men faktum är ju att detta stämmer. Ber som ursäkt om detta ämne redan postats... PS. Min cykel har nyss blivit stulen och jag misstänker en person med en annan hudfärg än min... Förlåt för min fördomsfulla tankar...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Har inte läst i tråden, men såhär är min synpunkt: Invandrare har lagen skriven på något annat sätt än i Sverige. Just därför får dessa invandrare svårt att anpassa sig till den svenska lagen. Det skulle förmodligen uppstå samma problem med en svensk i, låt oss säga Iran. Och att så många invandrare gör så mycket brott är nödvändigtvis inte sant. Precis som GAIA säger så skriver tidningarna osv. alltid ut om de har en annan etnisk bakgrund, men inte om de är svenskar. Men det är ju många faktorer som bidrar till denna "stora invandrarbrottsligheten". En stor del påverkas absolut p.g.a. rasismen och nazismen. Om en mörkhyad blir smutskastad av svenskar är det ju självklart att han hatar svenskar tillbaka. Om han blir slagen, fysiskt eller psysiskt, så vill han väl självklart slå tillbaka? Och då kanske han väljer att slå tillbaka mot det svenska samhället. Vilket kanske leder till att han bryter mot lagen. Men det är ju absolut inte bara invandrare som begår brott, det är bara dem som utmärks. En annan faktor som bidrar till detta kan vara jobben. Vissa kanske inte ens vill anställa en person, just för att den här personen är svart. Och hur ska då denna personen tjäna sina pengar? Jo, bryta mot lagen. Och om han då väljer att bryta mot lagen så skrivs det tydligt i tidningarna: "Svart man...". Det är ju sjukt att SD har fått en sån stor ökning röstare. Men frågan är ju också, kommer de skicka ut finska personer ut lander? Norrmän? Danskar? Nej, de kommer slänga ut alla mörka personer. Ibland känns det som att delar av Sverige börjar bli ett stort KKK-förbund. Smygrasister överallt.
Wazaaaa
min svenska vän berättade om en händelse på sjukhuset för några veckor sen. hennes mamma var jättedålig så dom skjutsade dit henne, när hon kom in på akuten svimmade hon, sen när hon vaknade så kom en läkare fram till henne och sa- ne, du ser inge sjuk ut.. när hon hade berättat det var jag förvånad att en läkare kunde säga så till en människa som svimmat framför ögonen på honom. MEN när jag uttryckte hur förvånad jag var, då var inte läkaren bara läkare.. han var en jävla turk också hon berättar också att en gång när hon åt på resturang med hennes mamma stog det en man ca 40 år och glodde på henne medan de satt och åt. "jobbigt" sa jag, hon säger: "aa! en arab också, man känner sig så äcklig" en gång när jag gick i åttan så satt jag vid fönstret i mattesalen och kollade ut, min lärare kollade också ut över skolgården. då kmr ett gäng killar, och jag blir glad för det är min brorsa som kmr och hälsar på (+ två serber till, en iranie och en svensk) då säger min mattelärare högt där han står framför mig: oh nej, inte de där jävla serberna igen att invandrare har mer fördomar mot svenksar stämmer inte alltid. en tjej i min klass bor på östermalm, hon fick en häst som present när hon fyllde 15. jag bor söder om söder och fick 1000 spänn + fruktårta, som jag hatar, med felstavat namn till min 15.e födelsedag. hon har hur mycket fördommar mot utlänningar som helst. en gång sa hon om en kille (som är turk och även min kompis) : han är så jävla vidrig, jag hatar den människan.. verkligen usch.. ne fyfan jag fattar inte alltså. hon har inte snackat med honom en enda gång. till mig har hon sagt- shit du skrämmer mig ibland. när jag t.ex. sa (på skoj men ändå) "ju mörkare desto bättre" MEN många svenskar som bor i förorter och umgås med invandrare tänker inte alls så. allt handlar om status (=pengar), och status kommer alltid att finnas
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Sjukt komiskt med rasister som solar för övrigt.... Jag tror inte hudfärg eller som vissa kallar det "ras" bestämmer hur man är som person utan snarare hur man blir uppfostrad och hur man blir bemött. Allt som händer i ens uppväxt bestämmer ju hur man ser på världen. En del av mina invandrarkompisar såg helt konstigt på mig innan jag lärde känna dem eftersom de inte visste vem jag va, och de hade en fördom om folk med min hudfärg (typ lite blekbrun svenne) och stil. Så när jag först träffade dem så verkade de lite kaxiga och typ dissande. Men när man lär känna folk så ser man igenom sånt. Men när man bara visar en kaxig sida för att man inte vill visa sig svag så blir det svårare att skapa kontakter och då blir det lättare missförstånd. Eftersom när folk visar sin hårda kaxiga sida så växlar folket omkring dem till försvarstillstånd och blir hårda dom med. Vore soft om folk kunde bli lite mindre kaxiga och bara chilla lite mer
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
anser att detta är vårat eget fel! när meniskor som har det svårt , kommer till vårt land ifråga sätter vi hur vida stor plats det finns.. men det ärla inte där problemet ligger? vi borde istället ge dom alla sycolgisk hjälp till deras svåra trauman i live5 så de kan gå vidare mä det som hänt nu i dagens läge får de ingen hjälp och det klart att dom söker sig till ett och samma ställe på grund av pengar,vänner släkt m.m och där hamnar dom, tills det kommer invandrare som är födda här och kan språket bättre då kommer allting att lösas upp till slut. det var som mä alla finnar som kom hit nån gång på 40-talet. dom var mä trakadserade som dagens " invandrare" dom ansågs farliga och det sas att dom drog kniv mot alla dom träffade typ. men när dom växte upp och fick barn så anpassade sig barnen till det svenska sammhöället och det svenska samhället hade snart glömt dom små rykcterna. samma sak skommer att hända mä detta! rasism kommer nog alltid att förekomma i nogon form gäller bara att försöka hålla den på en så liten nivå som möjligt har dycelektsi så snälla ni behöver inte påpeka det att jag stavar dåligt=).. ha de nice alla där ute=) Peace
Kanske för att Sverige snart består av 50% utläningar? behåll sverige svenskt liksom.
Henkish a.K.a ProNooB.
Svårt att inte vara lite smygrädd när man fått en hammare tryckt mot tinningen samt blivit strippad på sina kläder av några tuffa grabbar. När man dessutom blivit påhoppad bakifrån ett tag senare men klarat sig med sytt ansikte, bruten näsa och magbesvär efter utdelade sparkar så är det klart man kanske funderar båda en och två gånger innan man åker ut till Sthlms förorter igen. Självfallet har jag polare med invandrarbakgrund men ja, jag kan med handen på hjärtat säga att jag i vissa situationer känt mig ganska olustig pg a sällskapet. Dock av ganska förklarliga skäl, eller?!
För att klargöra, är absolut ingen rasist. Frågan var varför svenskar i vissa fall är rädda för invandrare och jag langade bara fram mina två skäl.
Jag är ständigt rädd, vågar knappt gå ut.
"Att vara svensk är att vara svensk medborgare och ha ett pass som är svenskt." Nu har jag ju inget emot det du skriver, men denna meningen är lite rolig. Om jag skulle åka till Iran, för att ta ditt exempel, och skaffa mig ett medborgarskap och ett iranskt pass. Tror du att jag skulle anses vara Iranie, av befolkningen? Även om det på pappret står att jag är Irane, tvekar jag fett jävla mycket på att någon skulle hålla med.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
rajhoe X2 vad har det med invandring att gora? jag blev spoad av ett gang norrman. ska jag ga runt och hata alla norrman och vad norge star for p.g.a det?
Jag är tydligen en våldtäktsman?
skojten X0 Läs om, läs rätt. Jag hatar verkligen inte invandrare, har både nära och ytliga vänner med sådan bakgrund. Frågan var varför svenskar var rädda för invandrare och jag sa varför. Jag åker helt enkelt inte ut till Rinkeby som svensk efter dessa incidenter. Så är det bara. Inget hat mot folk från mellanöstern eller allt de står för. Verkligen inte! Men jag har faktiskt aldrig blivit utsatt för rån/rånförsök/misshandel av någon med vad som räknas som svensk bakgrund. Och jag har ändå några sådana med mig. Tyvärr.
Jag ser på saken helt tvärtom...de är juh invandrare som är rädda för svenskar!
de är fega därför,, törs inte säga lr göra ett piss om de inte sitter bakom dataskärmen och när de väl satt sig i en sits där de mucka gräl så skriker de "aj vad fan håller du på med" och därefter är det invandraren som varit den hotfulla våldsamma personen för att han försvara sig,,
invandrare är ju stolta blattar? dom vill väl inte vara jävla svennar?..
Rainman P23 Det är just det som gör dig okunnig vännen! Du menar alltså på fullaste allvar att folk från mellanöstern automatiskt praktiserar hedersmord, och att det är en del av deras kultur?
Har du några som helst belägg för dina okunniga påståenden? Det jag finner ytterst intressant är att du kallar mig retard när jag ställde en simpel motfråga.
Vad säger då detta om dig? jo att du är både retard OCH okunnig! Tack för att du bevisade det för mig
12345678910
känns dom denna diskussionen är uttjatad..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!